Strona 161 z 230

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 11:09
autor: stalker
Głucha cisza na forum.

Przychodzi ktoś w ogóle? :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 11:15
autor: sipio
Miałem być ale niestety sprawy rodzinne mnie powstrzymają.
Do następnego tygodnia.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 11:29
autor: Jan Madejski
Ja dziś przyjdę

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 11:39
autor: Filippos
Ja będę i to z dwiema grami do testowania! :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 12:09
autor: stalker
Ho ho! No to fajnie :) ja też przyjdę i może nawet do 18 się z tym wyrobię? ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 12:10
autor: tauriworld
ja będę standardowo z avastarship

a tak z ciekawości gdzie jest spotkanie, kotłownia?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 12:30
autor: stalker
tauriworld pisze:a tak z ciekawości gdzie jest spotkanie, kotłownia?
Nie wiem :) Pewnie: albo albo — trzeba sprawdzić obie sale.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 22:47
autor: tauriworld
więc po kolejnych testach kolejne poprawki a wręcz zmiany co do AVASTARSHIPA

- dodanie opcji na kartach (jako inne zagranie danej karty)
- zdjęcie z gry kart ataku o nominale 1
- każda karta broniąca się w module otrzymuje bonus tarczy do obrony (dotychczasowo było że dopiero gracz posiadający nad modułem kontrolę otrzymywał taki bonus
- każdy gracz na początku tury będzie otrzymywał 6 akcji i będzie mógł na początku tury wydać je na nowe jednostki(1 jednostka jedna akcja), a w trakcie tury zakupić za nie karty (z początkowej talię kart za 1 akcję a jak się skończy początkowa talia to za rozwiniętą 2 akcje za kartę)
- podczas własnej kolejki gracz osiadający kontrolę nad większą ilością modułów będzie otrzymywał bonus dzięki któremu będzie mógł wykładać więcej kart z ręki np: posiadanie 1 modułu 2 karty jednocześnie, 2 moduły 3 karty, 3 moduły 4 karty jednocześnie
- karty na planszy gracza będą płatne za akcje pierwsza karta 4 akcje, druga 5 akcji, trzecia 6 akcji, czwarta 7 akcji

dziękuje za dzisiejsze testowanie :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 03 kwie 2013, 22:58
autor: Jan Madejski
Karty ataku o nominale 1 mogą zostać. Za to może uprość te karty decydujące o potyczce (ile kart kto dostaje) bo wydają się zbędnym elementem.

Dopisane później:
Karty potyczki (atakujący+X, broniący+Z) wprowadzają niepotrzebnie dodatkową losowość (którą i tak już zapewnia talia ataku każdej frakcji) - odechciewa się przy tym planować, bo jedynym rozsądnym atakiem jest atak z dwukrotną przewagą. Wydaje mi się, że w zupełności wystarczyłoby, gdyby każdy zawsze wyciągał [3+liczba żołnierzy] kart ataku (+ bonusy z innych okoliczności i zagranych kart).
Patrząc "z boku" na grę: żeby zwiększyć regrywalność od strony samej mechaniki, gra powinna wspierać kilka różnych strategii. Obecnie nasuwają się trzy możliwości: kumulowanie jednostek (przejmowanie i zapełnianie konkretnych heksów), rozprzestrzenianie się po statku i jakaś "tricksterska" gra oparta na kartach specjalnych. Zasady na razie wspierają wyłącznie pierwszą strategię, która prowadzi do stagnacji - próby przejmowania innych heksów rzadko kiedy były tak naprawdę dobrymi decyzjami :) a raczej wynikały z metagry - pseudo-sojuszy, animozji pomiędzy frakcjami oraz założenia, że "o to chodzi w grze". Proponuję wprowadzić zmiany w regułach, które pozwolą na rozgrywanie strategii alternatywnych - czyli coś, co pozwala łatwo rozpraszać jednostki i czerpać z tego korzyści, oraz lepsze zarządzanie ręką + możliwość zagrania kilku kart w jednym ruchu.
Po grze wspominałem jeszcze o "mini-młynach", które dzieją się trochę losowo na planszy gracza (robię coś, więc dostaję bonus, a potem punkty, a to odblokowuje mi slot na kartę, a to zwiększa moje możliwości i przewagę...) - moim zdaniem większość bonusów punktowych powinna zniknąć, żeby gra była bardziej intuicyjna (większy nacisk na rdzenny sposób zdobywania dużej liczby punktów) i nie groziła jej kula śnieżna.
Zresztą - jeszcze nie jest za późno, by w ogóle wyeliminować z gry punkty zwycięstwa! Warunek/warunki wygranej mogą być zupełnie inne (nawet zmienne z gry na grę), jak np. kontrola dwóch konkretnych pól przez dwie rundy z rzędu, położenie swojej flagi na 6 polach, kontrola mostka przez trzy tury z rzędu etc.
Jeszcze na koniec: reguła zabraniająca zagrywać dwie karty tego samego rodzaju niepotrzebnie wiąże ręce graczom i znowu osłabia strategię "na karty". Do odstrzału! :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 04 kwie 2013, 12:29
autor: stalker
tauriworld pisze:więc po kolejnych testach kolejne poprawki a wręcz zmiany co do AVASTARSHIPA
  • dodanie opcji na kartach (jako inne zagranie danej karty) — warto nad tym pomyśleć, bo zmniejszy to talię i sprawi, że będzie mniej rozdmuchana. Poza tym wtedy zniknie problem "po co dociągać karty, skoro szansa na coś, co potrzebuję jest bliska zeru?".
  • zdjęcie z gry kart ataku o nominale 1 — niekoniecznie, zobacz poniżej
  • każda karta broniąca się w module otrzymuje bonus tarczy do obrony (dotychczasowo było że dopiero gracz posiadający nad modułem kontrolę otrzymywał taki bonus) — nie rozumiem :)
  • każdy gracz na początku tury będzie otrzymywał 6 akcji i będzie mógł na początku tury wydać je na nowe jednostki(1 jednostka jedna akcja), a w trakcie tury zakupić za nie karty (z początkowej talię kart za 1 akcję a jak się skończy początkowa talia to za rozwiniętą 2 akcje za kartę) — można pomyśleć nad kupowaniem jednej z dwóch odkrytych kart lub w ciemno, albo nad listwą kart z rosnącymi cenami, albo nad opcją "odrzucam wszystkie widoczne karty za 2 akcje i z nowych dwóch dostaję jedną za darmo". To ja zresztą najbardziej marudziłem na to, że ciężko sobie coś zaplanować, jeśli dociąg wszystkiego jest losowy — pozostaje mi tylko optymalizacja w ramach tego, co dostałem, ale tracę poczucie kontroli nad tym, co moje jednostki mogą zrobić na planszy.
  • podczas własnej kolejki gracz osiadający kontrolę nad większą ilością modułów będzie otrzymywał bonus dzięki któremu będzie mógł wykładać więcej kart z ręki np: posiadanie 1 modułu 2 karty jednocześnie, 2 moduły 3 karty, 3 moduły 4 karty jednocześnie — o ile dobrze pamiętam, Jan proponował Ci bonusy NIE tylko za kontrolę, a za OBECNOŚĆ w module.
  • karty na planszy gracza będą płatne za akcje pierwsza karta 4 akcje, druga 5 akcji, trzecia 6 akcji, czwarta 7 akcji
Jan Madejski pisze:Karty ataku o nominale 1 mogą zostać. Za to może uprość te karty decydujące o potyczce (ile kart kto dostaje) bo wydają się zbędnym elementem.

Dopisane później:
Karty potyczki (atakujący+X, broniący+Z) wprowadzają niepotrzebnie dodatkową losowość (którą i tak już zapewnia talia ataku każdej frakcji) - odechciewa się przy tym planować, bo jedynym rozsądnym atakiem jest atak z dwukrotną przewagą. Wydaje mi się, że w zupełności wystarczyłoby, gdyby każdy zawsze wyciągał [3+liczba żołnierzy] kart ataku (+ bonusy z innych okoliczności i zagranych kart).
Popieram. Powinno to w dobrze zadziałać i można to szybko przetestować.
Jan Madejski pisze:Patrząc "z boku" na grę: żeby zwiększyć regrywalność od strony samej mechaniki, gra powinna wspierać kilka różnych strategii. Obecnie nasuwają się trzy możliwości: kumulowanie jednostek (przejmowanie i zapełnianie konkretnych heksów), rozprzestrzenianie się po statku i jakaś "tricksterska" gra oparta na kartach specjalnych. Zasady na razie wspierają wyłącznie pierwszą strategię, która prowadzi do stagnacji - próby przejmowania innych heksów rzadko kiedy były tak naprawdę dobrymi decyzjami :) a raczej wynikały z metagry - pseudo-sojuszy, animozji pomiędzy frakcjami oraz założenia, że "o to chodzi w grze".
No bo tak jest :) to jest angażująca przepychanka, ale bardzo jednostronna. Stąd pytanie (bo ja nie jestem graczem docelowym): Ile razy gracz będą chcieli się przepychać, za każdym razem mając ten sam zestaw możliwości do dyspozycji, gdy rozgrywki będą się różnić między sobą tylko zestawem graczy, układem statku i losowością dociągu kart. Dla power gamerów istotne jest próbowanie się w różnych strategiach, szukanie nowym możliwości, sprawdzanie siebie w różnych konfiguracjach. Czemu dałem wyraz po grze, mam wątpliwości, czy bieżąca formuła gry im sprosta, sama w sobie będąc zbyt trudną dla graczy niedzielnych. Ale oczywiście — trzeba więcej opinii ;)
Jan Madejski pisze:Proponuję wprowadzić zmiany w regułach, które pozwolą na rozgrywanie strategii alternatywnych - czyli coś, co pozwala łatwo rozpraszać jednostki i czerpać z tego korzyści, oraz lepsze zarządzanie ręką + możliwość zagrania kilku kart w jednym ruchu.
Po grze wspominałem jeszcze o "mini-młynach", które dzieją się trochę losowo na planszy gracza (robię coś, więc dostaję bonus, a potem punkty, a to odblokowuje mi slot na kartę, a to zwiększa moje możliwości i przewagę…) - moim zdaniem większość bonusów punktowych powinna zniknąć, żeby gra była bardziej intuicyjna (większy nacisk na rdzenny sposób zdobywania dużej liczby punktów) i nie groziła jej kula śnieżna.
Popieram. Teraz jest tak, że ktoś, komu uda się szybko odnieść jakieś zwycięstwo automatycznie zwiększa swoją przewagę.
Jan Madejski pisze:Zresztą - jeszcze nie jest za późno, by w ogóle wyeliminować z gry punkty zwycięstwa! Warunek/warunki wygranej mogą być zupełnie inne (nawet zmienne z gry na grę), jak np. kontrola dwóch konkretnych pól przez dwie rundy z rzędu, położenie swojej flagi na 6 polach, kontrola mostka przez trzy tury z rzędu etc.
Jeszcze na koniec: reguła zabraniająca zagrywać dwie karty tego samego rodzaju niepotrzebnie wiąże ręce graczom i znowu osłabia strategię "na karty". Do odstrzału! :)
Też popieram :)

Podziwiam ponadto wysiłek włożony w oprawę graficzną gry, choć trzeba na pewno będzie popracować jeszcze nad "usability" i komunikacją wizualną. Wszystkiego nie warto jeszcze dopracowywać, ale radzę zbierać wszystkie uwagi na potem :) oczywiście czepiam się tego, bo to taki mój konik ;)
tauriworld pisze:dziękuje za dzisiejsze testowanie :)
My także wszystkim dziękujemy za przybycie! Nie było nas dużo (9 osób), jednak myślę, że spotkanie było całkiem udane :)
Avaship zajął nam właściwie całe spotkanie, więc dwóch fillerów Filipa nie zobaczyłem nawet, poza tym zepsuto chyba Dominionofarmera i tyle. Więcej gier nie widziałem :)
Do zobaczenia za tydzień!

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 09 kwie 2013, 10:28
autor: stalker
Jutro środa.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 09 kwie 2013, 11:03
autor: sipio
A pojutrze czwartek... 8)
Planuje być... w środę oczywiście.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 09 kwie 2013, 12:09
autor: gibon
ja też.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 10:46
autor: Filippos
Będę z dwiema grami. Dotrę niestety pewnie dopiero około 18

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 10:57
autor: stalker
Ja pewnie też 18, bo muszę coś odebrać po drodze.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 11:44
autor: Spinus
Dzisiaj środa :)
Będę z kosiarką po lekkim, wiosennym remoncie silnika :)
Niestety również po 18

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 12:07
autor: Jan Madejski
A ja będę koło 17:30. Przyniosę dziś Curry House (90-minutową taktyczną dwuosobówkę), chociaż trochę bez przekonania (w sumie działa, w sumie gameplay mi się podoba, w sumie jest bliska zbalansowania - ale jest 90-minutową taktyczną dwuosobówką, a to podobno źle :P ). Poza tym chętnie potestuję coś czyjegoś.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 12:20
autor: sipio
Jan Madejski pisze:A ja będę koło 17:30. Przyniosę dziś Curry House (90-minutową taktyczną dwuosobówkę), chociaż trochę bez przekonania (w sumie działa, w sumie gameplay mi się podoba, w sumie jest bliska zbalansowania - ale jest 90-minutową taktyczną dwuosobówką, a to podobno źle :P ). Poza tym chętnie potestuję coś czyjegoś.
No pewnie w Polsce może być trudno znaleźć chętnego wydawce ale spokojnie możesz przygotować wersję anglojęzyczną i próbować sił zagranicą. Tematyka na tyle uniwersalna, że powinna się spodobać a może trafi na jakiegoś wydawcę zakochanego w tych klimatach i boom. Może nawet wrzucić jak print&play jak to praktycznie same karty. Już nie raz takie darmowe gry potem znajdowały wydawców.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 12:46
autor: Filippos
Janek musisz to sprzedawać jako two player war game i tyle. Do GMT bym startował.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 12:59
autor: stalker
Wszyscy macie racje :) Przetłumaczyć trzeba. Do GMT można wysłać. Można dać jako prin&play — dużo gier w ten sposób wyłowiono, to żadnych praw autorskich do żadnej franszyzy się nie narusza, więc jest spoko :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 10 kwie 2013, 13:15
autor: Jan Madejski
Dzięki wszystkim :) To nie jest do końca tak, że przy tej grze martwię się o wydawcę czy grupę docelową - raczej zastanawiam się, czy naprawdę chcę, aby ta gra tak wyglądała. Kwestia wewnętrznego sporu i podjęcia decyzji, której nikt za mnie nie podejmie ;) - ale kolejne testy i wrażenia z gry na pewno będą pomocne.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 11 kwie 2013, 11:50
autor: Spinus
Ale ciężki dzień miała wczoraj moja kosiarka. Dwa razy mi się w trawie zatrzymała :D
Wizyta w warsztacie obowiązkowa :)
Przy okazji dziękuję wszystkim ogrodnikom.

Wczoraj udało mi się też zagrać w Globusa. Po dłuższym namyśle wolę jednak ten pierwszy mechanizm rozgrywki. Czyli każdy gracz wybiera miasto dla siebie. Zostawił bym również możliwość pytania o w.n.p.m. miasta jako jedną z opcji na koniec rundy gracza. Wysokość jest parametrem geograficznym a to mieści się to chyba w tematyce Globusa, o ile dobrze zrozumiałem nazwę oczywiście :D

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 11 kwie 2013, 13:00
autor: Jan Madejski
Kosiarki miały ciężki dzień, zaś sam Monsoon miał dzień spod znaku lżejszych gier. Naliczyłem 6 tytułów, z czego najcięższym wydawał się jakiś daleki krewny Monopolu rozgrywany na sąsiednim stoliku ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 11 kwie 2013, 15:16
autor: sipio
Dzięki za wczoraj. Przemyślałem pomysł z żetonami i póki co sobie je odpuszczę, gdyż mają jeden mankament, zasłaniają mapę, co ma znaczenie szczególnie w tym drugim trybie (o ile ten się ostanie). Ale zostawię możliwość decydowania samemu jaki duży kwadrat obstawiać.

Kosiarka z pewnością do przemyślenia. Niestety znam ten ból kiedy próbujesz kolejnych wersji i nic nie chce się kleić. Ale to tak chyba już jest, szczególnie przy pierwszych tworzonych grach.
Może wyjdź od początkowych pomysłów na grę jakie miałeś i spróbuj coś kompletnie innego stworzyć. A w tej wersji jeśli już to bym kombinował z tym aspektem przestrzennym co wspominałem, chodzenia wokół planszy. Można próbować kombinować, że od sprzętu zależy jak daleko w głąb trawnika możesz się zapuszczać oraz jak wiele za jednym razem możesz ściąć. Wtedy można by rozwijać się ze sprzętem tak by być elastycznym albo wydajności.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 13 kwie 2013, 08:43
autor: Spinus
sipio pisze: Może wyjdź od początkowych pomysłów na grę jakie miałeś i spróbuj coś kompletnie innego stworzyć.
Niestety to już jest kompletnie inna odsłona tej samej gry :D Poprzednia wersja miała planszę.
Pocieszam się tylko tym, że ze stu różnych odmian tego pomysłu jest jedna, która działa :)