Strona 169 z 242

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 07:47
autor: Golfang
RUNner pisze: 30 paź 2018, 07:39
Golfang pisze: 30 paź 2018, 07:36 w HwA druga podstawka służy jedynie możliwości grania w 3 lub 4 osoby, a w WP jest tak samo? Drugą podstawkę potrzebuję TYLKO dla trzeciego i czwartego gracza?
Nie tylko. W podstawce jest 13 kart w jednej kopii oraz ileś tam w dwóch kopiach. Drugi coreset powiększa możliwości budowy talii, bo jak wiadomo każdą kartę możesz mieć w trzech kopiach.
Dzięki za info - mnie nie było wiadomo. W HwA jest inaczej można mieć w talii tylko 2 kopie tej samej karty... no i faktycznie w podstawce były niektóre po 1 lub 2 w sztukach.
To warto mieć 2 podstawki?
Generalnie pytam bo znalazłem takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta/wladca-piersc ... 181e9d6faa
I próbuję negocjować zakup samych dodatków... sprzedający mówi że podstawi są warte właśnie 80 zł. Dlatego zastanawiam się czy kupić same dodatki i pograć na 1 podstawce czy już kupić od razu dodatki i jedną podstawkę - żeby mieć od razu dwie podstawki...

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 07:52
autor: RUNner
Jeśli gra Ci się podoba to zdecydowanie warto mieć drugi coreset (trzeci to już dla ultrasów!). Jest sporo pożytecznych kart, które powinny być w 2-3 kopiach. Oczywiście, nie ma przymusu żeby to założenie wypełniać, ale po prostu karta w jednej kopii praktycznie ma małe szanse na udział w grze przy 50-kartowej talii.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 07:53
autor: inzkulozik
Golfang pisze: 30 paź 2018, 07:36 w HwA druga podstawka służy jedynie możliwości grania w 3 lub 4 osoby, a w WP jest tak samo? Drugą podstawkę potrzebuję TYLKO dla trzeciego i czwartego gracza?
Druga (/trzecia :D) podstawka zapewnia posiadanie dodatkowych/wszystkich kart w ilości co najmniej 3 sztuk,
aczkolwiek tak dosłownie to kart, które w jednym pudełku występują po jednej sztuce jest coś 13 i kilka z nich dobrze jest mieć co najmniej po 2 sztuki. Podstawki najrozsądniej i w sumie najłatwiej (z wszystkich pudełeczek do WP) kupić na rynku wtórnym, wystarczy trochę cierpliwości i spokojnie w cenie dwóch nowych znajdzie się w niezłym stanie 3 używane i jeszcze coś zostanie na koszulki, a oprócz tego mamy dodatkowe pudła na karty :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 08:21
autor: Zack
Golfang pisze: 30 paź 2018, 07:47
RUNner pisze: 30 paź 2018, 07:39
Golfang pisze: 30 paź 2018, 07:36 w HwA druga podstawka służy jedynie możliwości grania w 3 lub 4 osoby, a w WP jest tak samo? Drugą podstawkę potrzebuję TYLKO dla trzeciego i czwartego gracza?
Nie tylko. W podstawce jest 13 kart w jednej kopii oraz ileś tam w dwóch kopiach. Drugi coreset powiększa możliwości budowy talii, bo jak wiadomo każdą kartę możesz mieć w trzech kopiach.
Dzięki za info - mnie nie było wiadomo. W HwA jest inaczej można mieć w talii tylko 2 kopie tej samej karty... no i faktycznie w podstawce były niektóre po 1 lub 2 w sztukach.
To warto mieć 2 podstawki?
Generalnie pytam bo znalazłem takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta/wladca-piersc ... 181e9d6faa
I próbuję negocjować zakup samych dodatków... sprzedający mówi że podstawi są warte właśnie 80 zł. Dlatego zastanawiam się czy kupić same dodatki i pograć na 1 podstawce czy już kupić od razu dodatki i jedną podstawkę - żeby mieć od razu dwie podstawki...
500 zł to uczciwa cena za ten zestaw, chociaż szczerze mówiąc podobne oferty pojawiają się regularnie, więc jeśli Ci się nie spieszy to możesz bez problemu poczekać aż ktoś będzie sprzedawał używane khazad dum za 50 zł. A potem cały dwarrowdelf za 150 zł 😜

Na Twoim miejscu bym się jakoś specjalnie nie spieszył, bo gra lata największej popularności ma już za sobą, więc raczej nie ryzykujesz, że dodatki znikną że sklepów (te co miały być wyprzedane to już dawno znikły). Drugi corset to jest trochę ekstrawagancja, zwiększa szanse że w talii 50 kart trafisz na "Nieoczekiwaną odwagę" albo "Namiestnika Gondoru" i jeszcze kilka innych (których to kart w core secie jest po 1 kopii). Na 3/4 graczy da się grać przy jednym core secie - gracze będą mieli talie mono-sferyczne po około 30 kart, a znaczniki poziomu zagrożenia można zaimprowizować z kostek 10 ściennych.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 08:30
autor: rastula
Wg dyskusji na BGG LOTR jest grą LCG najmniej wymagającą dodatkowych CS, szczególnie jeśli nie ma się zamiaru grać w 3/4 osoby. Lepiej zainwestować w dodatki...większy fun4$.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 08:34
autor: warlock
Parę dni temu koleś sprzedwał 2x Core set, pełny pierwszy cykl, khazad-dum, pełny Dwarrowdelf + matę za 500 zł :shock:. A ja widziałem licytacje Polowania na Golluma dobijające do 200 zł...

Sam zresztą wydałem już chyba z tysiaka na wszystkie zestawy + ulepszenia/maty/inserty/albumy i inne cuda. Maskara. Ale ile funu :D.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 09:59
autor: rastula
no i te 13 z CS kart do domowego grania to naprawdę można sproksować w koszulkach jak już komuś tak strasznie zależy :)...

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:05
autor: donmakaron
Trolliszcze pisze: 29 paź 2018, 13:59 Wszystkie te artykuły są wciąż dostępne na stronie FFG, w żadnym nie widzę (i nie przypominam sobie) bezpośrednich nawiązań do LotRa - a obserwuję tę grę (i gram w nią bardzo aktywnie) od czasu pierwszej zapowiedzi. Owszem, padały i na tym forum argumenty, że to ma być gra mniej abstrakcyjna i mniej obciążona zasadami, ale to były raczej interpretacje graczy, a nie wypowiedzi twórców. Pozostanę sceptyczny, że jednak takie słowa nie padły - jeśli się mylę, niech mi ktoś pokaże palcem.
Byłem prawie pewien, że chodziło o prezentację z Arkham Nights 2016, ale tam jest mowa tylko o tym, że AH jest ewolucją pewnych konceptów ze swojego prekursora, którym jest LotR. Będę jeszcze szukał, bo pamiętam zawód jaki czułem gdy pierwszy raz zagrałem w AH w związku z tym streamlinem właśnie, ale możesz mieć rację, że autorzy tak tego nie określali.

Nazwanie go jednak kompletnie inną grą od LotRa uważam za odrobinę przesady ;)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:14
autor: Trolliszcze
No dobrze, może troszeczkę przesadziłem - w obu są karty i obie to gry kooperacyjne :D
Ja osobiście nie widzę zbyt wielu punktów stycznych. Jasne, można się doszukiwać jakichś drobiazgów (Zagrożenie w LotR - Zagłada w AH? Żetony Postępu - Wskazówki?), ale IMO mechanicznie AH czerpie więcej chociażby z Netrunnera (akcje jako "kliki", które wydajesz wedle własnego uznania na pulę dostępnych akcji zamiast sztywnej struktury rundy). Przede wszystkim jednak zupełnie inne odczucia płyną z rozgrywek w te dwa tytuły.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:31
autor: donmakaron
Talia scenariusza (nawet jeśli są to defacto dwie talie) działa zasadniczo w taki sam sposób i to dla mnie jest clue obu gier, bo scenariusz przedstawia nam cel, który trzeba osiągnąć, żeby wygrać. Oczywiście dostrzegam różnice, są olbrzymie, ale jakbym miał w kilku słowach opisać każdą z gier, to bym użył podobnego zdania - każdy gracz ma bohatera/bohaterów i swoją talię przedstawiającą sojuszników, ekwipunek i różne wydarzenia, dzięki którym walczy z talią przeciwności składającą się z przeciwników, miejsc i różnych wydarzeń w celu pokonania scenariusza ;) Idea gry jest identyczna, mechaniki w większości różne.

edit: Jeszcze jedno - dla uwydatnienia wagi scenariusza w takiej formie w obu grach, wyobraźmy sobie je bez scenariusza. Masz swój deck, soich bohaterów, talię przeciwności, z której bez wyraźnego powodu wychodzą losowe karty, z którymi trzeba się zmierzyć, aż się skończy czy nastąpi inny warunek. Średniak niezależnie od tego, czy robimy to bardziej abstrakcyjnie w formie proceduralnej tury czy bardziej przestrzennie i przygodowo na pseudo-mapie z odrobiną swobody.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:39
autor: Trolliszcze
Ale to wynika bardziej ze specyfiki kooperacyjnych gier karcianych niż inspiracji konkretnymi tytułami. To cecha wspólna wielu innych karcianek pt. "Bij zabij stwora i osiągnij cel" - Wielki Zły ma własną talię, a gracze własne i używają sprzymierzeńców/przedmiotów/wybiegów do zneutralizowania zagrożenia. Pod taką kategorię można podciągnąć wiele gier, które nie mają nic wspólnego z LotRem. Stąd uważam określanie AH LCG jako próby "streamlinu" LotRa za naciągane. Streamlinem LotRa to jest raczej jego nowa wersja cyfrowa - AH daje zupełnie inne odczucia, i śmiem sądzić, że to było świadome zamierzenie :D

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:43
autor: Zack
Chłopaki nie chcę wam przeszkadzać w dyskusji ale obaj macie po trochu rację i tak dyskutować możecie bez końca. AH LCG i LotR LCG to bardzo różne gry zarówno mechanicznie jak i tematycznie ale jednocześnie są na tyle podobne, że są ciągle ze sobą porównywane i nie sposób tych wspólnych korzeni nie dostrzec. To tak jak ludzie w kółko porównują Arkham Horror 2ed i Eldritch Horror. Dla mnie zupełnie dwie różne gry, dostarczające innych wrażeń. Może to kwestia tego, że dla nas te różnice są bardziej dostrzegalne bo jesteśmy konserwami, ale dla laika obie gry LCG mogą być podobne na pierwszy rzut oka.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 10:58
autor: Trolliszcze
Po to jest forum, żeby dyskutować, nie? :D Dla mnie różnice między LotR/AH są znacznie większe niż AH/EH. W tych drugich rdzeń rozgrywki jest jednak wspólny: łazisz po planszy i próbujesz zdawać testy, używając do tego celu k6. Widać, że jedna gra jest bezpośrednią ewolucją drugiej. Tymczasem jedną z kluczowych różnic mechanicznych (a mechanika to przecież tylko część gry) między omawianymi karciankami jest to, że LotR jest deterministyczny, a AH nie - przez to rozgrywka w LotR ma bardziej przeliczalny, optymalizacyjny charakter. AH LCG zachowuje "przygodową" duszę planszowego odpowiednika, wykorzystując worek chaosu. Trudno więc wskazać jeden duchowy pierwowzór AH - jest tam trochę planszówki, trochę mechanik z innych karcianek (niekoniecznie LotR), trochę rozwiązań zaczerpniętych z Posiadłości szaleństwa. Owszem, talię mitów można porównać do talii przeciwności, ale czy to wystarczy, żeby nazwać AH "streamlinem" LotRa? To po prostu rozwiązanie, które dobrze działa, więc po co je zmieniać (choć i tu występują znaczne różnice , bo w LotR talia przeciwności de facto JEST scenariuszem - w AH scenariusz ma stały układ, a talia mitów to tylko przeszkadzajki, które próbują uniemożliwić graczowi spełnienie warunków zwycięstwa obecnych poza tą talią). Widać w AH LCG sporo inspiracji innymi tytułami ze stajni FFG, ale czy czerpie ich najwięcej akurat z LotRa... Śmiem wątpić.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 11:16
autor: donmakaron
No to jeszcze tylko powtórzę, że AH nie jest streamlinem z LotRa i właśnie taki było moje pierwotne zdanie ;) A że są do pewnego stopnia podobne, to wszyscy wiemy (tak jak i do innych gier też są podobne). Choć akurat ja pozostanę przy swoim - AH czerpie z LotRa bardzo wiele, na pewno więcej niż z Posiadłości, AH, EH czy innych ochów od FFG.
donmakaron pisze: 29 paź 2018, 12:38AH miał być streamlinem z LotRa, ale się nie udał w tej kwestii.
A czy rzeczywiście miał być, to Trolliszcze postawił słusznie pod znakiem zapytania i nie zdołałem jeszcze udzielić wiążącej odpowiedzi ;)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 11:37
autor: Zack
Kwestia terminologii - jaka jest różnica między "streamlinem" a "inspiracją" i gdzie jest granica? Czym jest w ogóle streamline? Uproszczeniem? A może modernizacją? AH i LotR były projektowane i testowane przez tych samych ludzi - kiedy spędzasz X godzin nad projektem w pracy to przy tworzeniu kolejnego projektu nie sposób się odciąć od myśli "A jak zrobiłem to w poprzednim projekcie?". Granica między inspiracją, a kopiowaniem poprzednich pomysłów jest dość umowna. Designerzy AH LCG w AMA również podkreślali swoje korzenie do LotR i co chcieli zrobić inaczej, żeby gra miała inny feeling i ciągłość fabularną. W wywiadach odnosili się przede wszystkim do swoich doświadczeń z LotRa. Rozwiązania mechaniczne nie są zaczerpnięte z LotRa, ale LotR był na pewno punktem wyjścia na zasadzie "weźmy LotRa i zróbmy go inaczej żeby było bardziej RPG".

A jeszcze przykład - Blood Rage I CitoW. Obie gry tego samego designer. Obie różne, ale jednak podobne. Jedna jest uważana za euro a druga za ameri. Streamline czy inspiracja?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 22:21
autor: warlock
W parę godzin udało mi się zrobić pakiet szklanych żetonów :). Jutro przyjdzie mi czarna pianka samoprzylepna do wykończenia spodu i będzie finisz - względnie małym kosztem i z odrobiną determinacji można sobie naprawdę uprzyjemnić obcowanie z grą, na żywo prezentuje się to naprawdę spoko ;). No i przekładanie takich ciężkich żetonów to czysta frajda :D.

Obrazek
Obrazek

Gdyby ktoś chciał sobie coś takiego wykonać to polecam kaboszony w rozmiarze 18 mm (z płaskim dnem).

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 30 paź 2018, 22:52
autor: Galatolol
Wyglądają rewelacyjnie, jest gdzieś poradnik, jak takie zrobić?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 07:39
autor: warlock
Tomasz Kwieciński wrzucał na grupie facebookowej plik z żetonami - podbiłem w nich nieco nasycenie/kontrast, bo były bardzo blade po wydruku i rozproszyłem nieco na stronie żeby łatwiej było potem wycinać: ŻETONY.

Robi się to banalnie, potrzebujesz powiedzmy 100 szklanych kaboszonów 18 mm z płaskim dnem (polecam ten sklep https://royal-stone.pl/kaboszony/kabosz ... _4szt.html)

1. Drukujesz arkusz żetonów w formacie A4.
2. Dajesz małą kroplę kleju Magic na środek wydrukowanego żetonu na arkuszu.
3. Dociskasz kaboszon tak żeby rozsmarować tą kropelkę po całej powierzchni żetonu i odpowiednio go ustawiasz na środku (zasycha bardzo szybko). Ważne jest to, żeby przyłożyć go od razu po chlapnięciu klejem, bo wtedy nie zostanie przebarwienie na papierze w centrum żetonu i klej nada całości równomierny połysk ;).
4. Po wyschnięciu wycinasz kaboszony małymi nożyczkami.

5. Tego punktu jeszcze nie zrobiłem ale dzisiaj przyjdą mi czarne podkładki piankowe 18 mm (samoprzylepne) do wykończenia spodu (bo póki co jest to tylko biała kartka i nie wygląda to super ładnie). Zmawiałem te - https://toya24.pl/product-pol-10002833- ... 32szt.html - dam znać wieczorem, jak to wyszło ;)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 09:58
autor: Zaan84
Super sprawa, również takie sobie zrobię. Oglądając gejmplej One Stop Co-op Shop widziałem jak gracz zamiast "tapować" karty kładł na nich takie szaro-srebrne guziki/żetony (przypominają monety z Cytadeli). Fajny sposób na łatwe i czytelne oznaczanie oraz oszczędność miejsca na stole. Zamawiając szklane kaboszony można pomyśleć o czymś takim (ja tak zrobię) i zamówić sobie np:
Z masy perłowej:
https://royal-stone.pl/kamienie_natural ... _20mm.html
Szkła perłowego:
https://royal-stone.pl/koraliki_czeskie ... _22mm.html
Albo jak śpisz na pieniądzach to takie coś:
https://royal-stone.pl/kamienie_natural ... _17mm.html

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 10:11
autor: MsbS
@Warlock - a ten 'klej Magic' to po prostu kropelka vel Super Glue? Czy jakaś konkretna marka?

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 10:13
autor: Galatolol
Zaan84 pisze: 31 paź 2018, 09:58 Oglądając gejmplej One Stop Co-op Shop widziałem jak gracz zamiast "tapować" karty kładł na nich takie szaro-srebrne guziki/żetony

Też tak oznaczam karty, tylko używam zwykłych drewnianych dysków. Jeden kolor to wysłany na misję (co za tym idzie, także zatapowany), drugi to zatapowany, a trzeci – dla wrogów - zaangażowany. Dzięki temu mogę grać na małym stoliku.

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 10:21
autor: warlock
MsbS pisze: 31 paź 2018, 10:11 @Warlock - a ten 'klej Magic' to po prostu kropelka vel Super Glue? Czy jakaś konkretna marka?
Klej Magic to klej must-have studentów architektury, dziewczyna mi to poleciła i jest bombowy :D https://paperconcept.pl/pl/kleje/233-kl ... torem.html - dorwiesz to w każdym papierniczym.

A do oznaczania wyczerpanych kart używam ciężkich niebieskich counterów które dorwałem gdzieś na mepel.pl albo planszostrefie (chyba) ;).

/edit jednak mepel - cała paczka za grosze: https://mepel.pl/szklane-kamienie-jednolite-opakowanie

Obrazek

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 10:35
autor: inzkulozik
Widzę całą masę antyfanów typowego tapowania ;)
Osobiście zaznaczam jakimiś kaboszonami tylko wyczerpanie dodatków (z wyjątkiem Namiestnika Gondoru ;)) natomiast postacie po prostu wysuwam do przodu o jakiś centrymetr-dwa. Natomiast Glorfindela ze Światłem Valinoru oznaczam małą kosteczką k6 aby pamiętać o doliczeniu jego słoneczek do wyprawy :)

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 31 paź 2018, 10:45
autor: Golfang
Spojrzałem aliexpress.com i okazuje się że tam można całkiem fajne znaczniki kupić - już kolorowe w całkiem fajnej cenie (np kolorowe szklane znaczniki 50 sztuk 8mm za niecałe 2$). Nie mam teraz czasu na głębsze szukanie czegoś sensownego - w pracy jestem, ale sądzę że da się znaleźć na prawdę fajne rzeczy (a wysyłka jest za darmo).
Wystarczy wpisać "Cabochon" lub "kaboszon"...

te całkiem fajnie wyglądają - najmniejsze 10mm, 20 sztuk za 1,08$ z darmową dostawą (można sobie kupić po 20 sztuk różnych kolorów)
https://www.aliexpress.com/item/20pcs-l ... f00221519c

tutaj też ciekawa oferta - można chyba dostosować sobie zdjęcie na tym szkle (0,60$ za 4 sztuki):
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 144c64w4Hm

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

: 01 lis 2018, 22:06
autor: warlock
Zostawiam dla potomnych mały tutorial jak zrobić te szklane żetony ;).
https://boardgamegeek.com/article/30381090#30381090 .

https://www.dpcraft.pl/produkt/dziurkac ... -kolo.html - jak coś to używałem tego dziurkacza ozdobnego ;).