Strona 18 z 26
Re: Gra o tron
: 17 lip 2014, 11:05
autor: Wobo
Dzięki za wyjaśnienie
Może ktoś opowiedzieć coś o grze tym szóstym Rodem? Martell bodajże
dobrze dopasowali mapkę na dole do niego? są jakieś ciekawe taktyki których można użyć grając nimi? Są lepsi na ląd czy na wodę?

Re: Gra o tron
: 17 lip 2014, 11:08
autor: Dellas
Ok. dzięki
Sprawdziłem jeszcze raz w instrukcji (2 edycja)
Znajdujące się w porcie jednostki Statków mogą wspierać bitwę
na sąsiednim obszarze morskim, nie mogą jednak wspierać
bitwy na sąsiednich obszarach lądowych (nawet na obszarze
lądowym połączonym z portem).
Fabularnie możesz sobie to wyobrazić, że statki które stacjonują w porcie mogą wspierać bitwę, która ma miejsce w zatoce poprzez wypłynięcie z portu i po bitwie zawinięcie z powrotem do portu, natomiast jednostkom lądowym ciężko by było biegać po wodzie żeby wspierać bitwę
Fabularnie to ja mogę sobie wyobrazić coś całkiem odwrotnego. Bitwa morska rozgrywa się na pełnym morzu i statki w porcie (jak i jednostki lądowe) w żaden sposób nie pomogą w bitwie. Jednak z zasadami się nie polemizuje.
To jak już jesteśmy przy portach to mam jeszcze jedno pytanie. Czy dla obszarów, w których znajduje się port rozkazy przyznajemy osobno jednostkom lądowym jak i statkom w porcie?
Instrukcja mówi:
Podczas etapu Przydzielania rozkazów fazy Planowania gracz
musi przydzielić żeton Rozkazu każdemu obszarowi portu, w
którym znajdują się jego jednostki Statków. Gracz może tam
umieścić żeton Obrony, chociaż nie wywrze on w grze żadnego
efektu, bowiem portów nie wolno bezpośrednio atakować.
I teraz `obszarowi portu` znaczy sam port czy obszar w którym znajduje się port?
Re: Gra o tron
: 17 lip 2014, 11:15
autor: shivetay
Dellas pisze:Ok. dzięki
To jak już jesteśmy przy portach to mam jeszcze jedno pytanie. Czy dla obszarów, w których znajduje się port rozkazy przyznajemy osobno jednostkom lądowym jak i statkom w porcie?
Instrukcja mówi:
Podczas etapu Przydzielania rozkazów fazy Planowania gracz
musi przydzielić żeton Rozkazu każdemu obszarowi portu, w
którym znajdują się jego jednostki Statków. Gracz może tam
umieścić żeton Obrony, chociaż nie wywrze on w grze żadnego
efektu, bowiem portów nie wolno bezpośrednio atakować.
I teraz `obszarowi portu` znaczy sam port czy obszar w którym znajduje się port?
To się tylko do portu odnosi. obszar portu to port, obszar morski to morze, obszar lądowy to ląd

Re: Gra o tron
: 17 lip 2014, 11:18
autor: Dellas
To się tylko do portu odnosi. obszar portu to port, obszar morski to morze, obszar lądowy to ląd
Dzieki, mogę teraz spać spokojnie

Re: Gra o tron
: 17 lip 2014, 11:34
autor: Indar
Oddzielnie dla statków w porcie, oddzielnie dla jednostek na lądzie.
Re: Gra o tron
: 27 lip 2014, 01:28
autor: Qamill
Mam pytanko.Co dzieje sie w sytuacji gdy jeden z rodow wykorzystuje zeton umocnienia wladzy a w wspolnej puli brakuje juz zetonow z jego rodem i nie ma co pobrac?
Re: Gra o tron
: 27 lip 2014, 02:25
autor: schizofretka
Wszystkie elementy są limitowane.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Re: Gra o tron
: 27 lip 2014, 20:24
autor: Sytro
Czyli mówiąc po ludzku:
Jak nie ma czego pobrać to nie ma. Akcja zmarnowana

Re: Gra o tron
: 30 lip 2014, 13:01
autor: white_wolv
Vandal pisze:Definitywnie radze jeszcze raz przeczytać instrukcję bo pytania są dosyć podstawowe i możesz zepsuć sobie fun zaczynając pierwszą grę z błędami.
Porty służą tylko budowaniu statków, sam desant i załadunek jednostek już ich nie wymaga.
Są 3 trzy licytacje oddzielne, przy czym remisy o tron rozstrzyga "stary" władca, a remisy na mieczu i kruku już nowy..
Radzę również przeczytać jeszcze raz instrukcję
Remisy na wszystkich torach rozstrzyga 'stary' posiadacz Tronu nawet jeśli jest jasne że go straci po zakończonych licytacjach.
EDIT: Wygląda na to że to ja nie doczytałem albo doczytalem i źle zrozumiałem, tak czy owak zwracam honor.
Swoją drogą to nam trochę pozmienia kolejne rozgrywki 
Re: Gra o tron
: 30 lip 2014, 20:36
autor: Atamán
white_wolv pisze:Vandal pisze:Definitywnie radze jeszcze raz przeczytać instrukcję bo pytania są dosyć podstawowe i możesz zepsuć sobie fun zaczynając pierwszą grę z błędami.
Porty służą tylko budowaniu statków, sam desant i załadunek jednostek już ich nie wymaga.
Są 3 trzy licytacje oddzielne, przy czym remisy o tron rozstrzyga "stary" władca, a remisy na mieczu i kruku już nowy..
Radzę również przeczytać jeszcze raz instrukcję
Remisy na wszystkich torach rozstrzyga 'stary' posiadacz Tronu nawet jeśli jest jasne że go straci po zakończonych licytacjach.
white_wolv sam poczytaj instrukcję, bo źle prawisz
Vandal ma rację - zgodnie z instrukcją:
1. Wszystkie licytacje odbywają się w ustalonej kolejności. Pierwsza jest licytacja o Żelazny Tron.
instrukcja str.8 pisze:Licytacje rozgrywa się po kolei, zaczynając od toru Żelaznego Tronu.
2. Remisy podczas licytacji o Żelazny Tron rozstrzyga osoba, która miała żeton Żelaznego Tronu przed tą licytacją.
instrukcja str.8 pisze:Remisy podczas licytacji rozstrzyga gracz posiadający żeton Żelaznego Tronu.
instrukcja str.9 pisze:gracz, który dotychczas posiadał żeton Żelaznego Tronu, podczas licytacji o tor Żelaznego Tronu nadal będzie rozstrzygał remisy, nawet jeśli jest oczywiste, że straci go po jej zakończeniu.
3. Po zakończeniu tej pierwszej licytacji i ustaleniu kolejności na pierwszym torze, żeton Żelaznego Tronu wędruje do nowego właściciela.
instrukcja str.8 pisze:Kiedy wszystkie żetony Wpływów zostaną umieszczone na torze aktualnie podlegającym licytacji, gracz na pozycji „1” tego toru otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji
instrukcja str.9 pisze:Żeton Żelaznego Tronu zmienia właściciela dopiero po zakończeniu licytacji o Żelazny Tron
4. Gdy została już rozsztrzygnięta kolejnośc na pierwszym torze i żeton dominacji związany z pierwszym torem (Żelazny Tron) został przyznany osobie, która weszła na pozycję 1., to przechodzimy do drugiej licytacji, a po jej rozstrzygnięciu do trzeciej.
instrukcja str.8 pisze:Kiedy wszystkie żetony Wpływów zostaną umieszczone na torze aktualnie podlegającym licytacji, gracz na pozycji „1” tego toru otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji (żeton Żelaznego Tronu, Ostrza z Valyriańskiej Stali albo Kruka Posłańca; więcej informacji na temat zdolności żetonów Dominacji można znaleźć na stronie 11). Następnie gracze przechodzą do licytacji o kolejny tor Wpływów.
instrukcja str.8 pisze:Licytacje rozgrywa się po kolei, zaczynając od toru Żelaznego Tronu. Po nim przychodzi czas na tor Lenników, a na końcu licytuje się tor Królewskiego Dworu.
Gra o tron
: 31 lip 2014, 04:14
autor: schizofretka
Hmm, ja pamiętam granie dawno temu jak mówisz i zmianę tego na decyzje starege władcę, więc albo było faq, albo wypowiedź ffg, albo powszechny home rule (tak jest naprawdę fużo lepiej, i tak tron jest prawie bezużyteczny a prrynajmniej mocno sytuacyjny), albo kolejna drobna zmiana w 2ed.
Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 07:42
autor: virco
z moich gier pamietam ze 1 licytacje o tron stary wladca, a druga i trzecia licytacje remisy rozstrzyga nowy wladca..
co do bezuzytecznosci ...
sa 2 glowne sytuacje gdy tron jest potrzebny
1) gdy potrzebna nam inicjatywa i "lepsza" obrona jest atak

.. zwlaszcza w ostatniej fazie rozgrywki...
2) gdy nikt nie ma pieniedzy (zetonow wladzy)

lub jest ich na prawde malo i mozna rozstrzygac remisy na swoja kozysc

Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 10:42
autor: kwiatosz
Posiadacz żelaznego tronu zaskakująco często jest beneficjentem najlepszej korzyści z odparcia ataku dzikich

Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 11:03
autor: guzu
mamy ruch przed przeciwnikiem - palimy jego wsparcia, obrony lub inne szkodzące nam najazdy
mamy marsz przed przeciwnikiem
decydujemy o mobilizacji
nie powiedziałbym, że Tron jest bezużyteczny

Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 11:37
autor: sqb1978
Najważniejsza korzyść to wpływ na pozostałych torach:
przy remisach można "handlować" rozstawieniem w zamian za sojusze/wojny.
Poza tym samemu można wydawać mniej żetonów, bo się wygrane z remisów przyznaje dla siebie

Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 12:58
autor: kYre
Czasami lepiej ruszać się później, można zobaczyć jak będzie przebiegał sojusz z jednym z naszych kompanów

nie zawsze pierwsza pozycja jest najlepsza

Re: Gra o tron
: 31 lip 2014, 19:37
autor: schizofretka
Zazwyczaj lepiej ruszać się później, bo przeciwnik nie ma możliwości odpowiedzi przed wejścim kart westeros. No i jeśli konkurujecie o jeden obszar, ten który tam wejdzie zużywa swój marsz, i drugi może go zaatakować wykorzystując bonusową siłę swojego marszu. Pierwszemu lepiej ruszać się w zasadzie tylko kiedy kilka osób może zrobić sudden death albo chcemy pokojowy wygrać wyścig o obszar ze sprzymieżeńcem.
Re: Gra o tron
: 01 sie 2014, 11:45
autor: SaszaPL
Chyba, że robisz uderzenie prewencyjne wmaszerowując w marsz przeciwnika...
Moim zdaniem nie da się jasno określić czy lepiej być pierwszym czy ostatnim - wszystko zależy od sytuacji na planszy...
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 14:00
autor: crus221
Bry, zakupiłem niedawno moją pierwszą planszówke gre o tron, wyd. 2 i w związku z czym mam kilka pytań.
Czy przeciwnicy mogą spoglądać na odrzucone karty rodów?
Frustrujące pytanie bo odpowiedź jest w instrukcji ale wydaje mi się to nie logiczne. Czy da się wspierać statkami atak lądowy na stolice przeciwnika? Ok wiem, że profilaktycznie tak ale zawsze wsparcie zostanie wycofane przez najazd, który przeciwnik postawi na porcie a do tego obronę na terenie. Nie jestem pewny czy to dobrze zrozumiałem. Bo większość mórz jest połączonych z portem i zawsze można wsparcie anulować...
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 14:14
autor: farmer
Można swobodnie oglądać odrzucone karty.
Ponieważ zagrywane karty, siłą rzeczy, są jawne, zakaz ich oglądania nie ma sensu. Każdy z graczy i tak mógłby sobie zapamietać, albo zapisać, karty, które zostały już zagrane. Z uwagi na to, że tylko wydłużyłoby to grę, twórcy nie wprowadzali takiego sztucznego ograniczenia.
Tak, zawsze można wspierać ataki z morza na ląd, nie ma od tego wyjątku.
Oczywiście, jeśli przeciwnik ma okręt w porcie i umieści na nim rozkaz najazdu, może "spalić" wsparcie z sąsiedniego akwenu.
Jeśli masz flotę na akwenie przyległym do wrogiego portu z okrętem, zwyczajnie odpuść sobie położenie wsparcia, skoro jesteś pewien, że przeciwnik Ci je spali.
pozdr,
farm
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 18:29
autor: crus221
Ok, dzięki za informacje. rozkaz na port można kłaść zawsze czy tylko kiedy znajduje się w nim statek?
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 19:10
autor: Indar
Rozkazy kładziesz TYLKO na pola gdzie znajduje/znajdują się wojska (po jednym żetonie rozkazu na pole, nie ważne ile jest tam wojska). Port traktujemy jako oddzielne pole więc jak masz tam statek to i na nim kładziesz.
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 19:28
autor: crus221
Dzięki wielkie za odpowiedź, przeczytałem raz instrukcje i jakoś to pominąłem... Gdyby nie ty dalej gralibyśmy że rozkazy dajemy na swoje pola... Jeszcze raz dzięki. Chyba jeszcze z 2-3 razy przeczytam instrukcję.
Re: Gra o tron
: 04 sie 2014, 21:03
autor: krecilapka
Gdyby nie ty dalej gralibyśmy że rozkazy dajemy na swoje pola...
To dobrze gracie, bo rozkazy kładzie się właśnie na swoje pola.
Na przeciwnika nie wolno.
Rozkaz kładzie się na każdym polu, gdzie ma się oddział/ły. Wyjątkiem od tego jest garnizon stolicy. By położyć żeton rozkazu w stolicy trzeba mieć tam wojo, na garnizon nie kładzie się żetonu rozkazu.
Re: Gra o tron
: 05 sie 2014, 08:37
autor: farmer
krecilapka pisze:... rozkazy kładzie się właśnie na swoje pola.
Mimo wszystko, wzbraniałbym się przed takim stawianiem sprawy - może to prowadzać w błąd.
Zauważ, że "Twoje pola" to również pola z żetonem (a bez jednostek). Byłby to już drugi wyjątek od Twojej, jakże wszak prostej reguły.
Poprzestańmy więc na prostej regule bez wyjątków:
-
żetony rozkazów kładziesz na wszystkich polach, na których znajdują się Twoje plastikowe pionki (w pierwszej edycji drewniane).
pozdr,
farm