Strona 18 z 26
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 14 gru 2021, 08:17
autor: ThomasBRT
Dzięki za odp. Kurcze szkoda

myślałem, że wzmocnię karty umiejętności za tą kasę aby była możliwość zagrania jeszcze tą klasą trochę na wypasie.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 14 gru 2021, 08:21
autor: aeiou871
ThomasBRT pisze: ↑14 gru 2021, 08:17
Dzięki za odp. Kurcze szkoda

myślałem, że wzmocnię karty umiejętności za tą kasę aby była możliwość zagrania jeszcze tą klasą trochę na wypasie.
Można kupić ulepszenie i odciągać w czasie tę emeryturę

chyba, że jest droższe niż 200 złota, no to już ciężko wtedy
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 18 gru 2021, 23:00
autor: eveni
Pytanie o dół karty Skałosercy "Tępa siła" - dokładnie chodzi mi "Odwet 1 Na siebie". Co znaczy Odewet Na siebie?

Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 18 gru 2021, 23:16
autor: aeiou871
eveni pisze: ↑18 gru 2021, 23:00
Pytanie o dół karty Skałosercy "Tępa siła" - dokładnie chodzi mi "Odwet 1 Na siebie". Co znaczy Odewet Na siebie?
Ze odwet działa na Skalosercego. Są też zdolności Odwetu, które działają na wybranych/wszystkich sojuszników, a Tępa Siła działa tylko na Skalosercego.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 22 gru 2021, 22:59
autor: eveni
Pytanie odnośnie zakończenia scenariusza nr 14.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 22 gru 2021, 23:00
autor: Fojtu
eveni pisze: ↑22 gru 2021, 22:59
Pytanie odnośnie zakończenia scenariusza nr 14.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 22 gru 2021, 23:22
autor: Void
eveni pisze: ↑22 gru 2021, 22:59
Pytanie odnośnie zakończenia scenariusza nr 14.
Aby nie było niedopowiedzeń, nie jest to odblokowanie scenariuszy lecz po prostu odniesienie się treści tekstu do danych scenariuszy.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 02 sty 2022, 22:59
autor: eveni
Pytanie odnośnie karty ataku Demona Nocy:
"Atak -1
Atak -1
(...)"
Jeżeli tylko jedna figurka jest w ich zasięgu, dostaje obydwa ataki?

Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 02 sty 2022, 23:34
autor: donmakaron
eveni pisze: ↑02 sty 2022, 22:59
Pytanie odnośnie karty ataku Demona Nocy:
"Atak -1
Atak -1
(...)"
Jeżeli tylko jedna figurka jest w ich zasięgu, dostaje obydwa ataki?
Tak. Gdyby miał Atak -1 w dwa cele, wtedy wykonałby tylko jeden (przy tym założeniu, że stoi przy tylko jednym przeciwniku). Dwa osobne ataki są rozpatrywane... cóż... osobno. Nie jest istotne dla drugiego ataku, co się działo w pierwszym.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 05 sty 2022, 23:40
autor: eveni
Pytanie odnośnie karty ataku Plującego Drakona - czy w poniższym przypadku ma on Niekorzyść? (bo atak z Zasięgiem a stoi tuż przy celu).
Podstawowe parametry tego potwora to:
Atak 3
Ruch 3
Zasięg 3

Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 05 sty 2022, 23:47
autor: aeiou871
eveni pisze: ↑05 sty 2022, 23:40
Pytanie odnośnie karty ataku Plującego Drakona - czy w poniższym przypadku ma on Niekorzyść? (bo atak z Zasięgiem a stoi tuż przy celu).
Podstawowe parametry tego potwora to:
Atak 3
Ruch 3
Zasięg 3
Nie. Jeśli nie ma Zamroczenia, a na karcie Zdolności przed Atakiem jest Ruch, to skorzysta z Ruchu, żeby odsunąć się od celu ataku zasięgowego i nie mieć niekorzyści. Odsunie się na jedno z trzech pól z dala od Szelmy i zaatakuje obie postacie atakiem obszarowym (bez niekorzyści).
Wybacz, nie policzyłem zasięgu. Zasięg ma 3-2=1, a priorytetem będzie utrata niekorzyści na głównym celu skupienia. Odsunie się zatem od Szelmy, żeby zaatakować ją bez niekorzyści, ale nie zaatakuje Skałosercego. Być może jeszcze raz zmienię zdanie, jak coś doczytam 
A jednak - ma ruch 2, więc przejdzie poruszy się o 2 pola (przejdzie za monetę) i z tego miejsca może zaatakować obie postacie bez niekorzyści
Poruszy się tak jak wskazał kolega donmakaron, tylko o 1 pole
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 06 sty 2022, 00:29
autor: donmakaron
Ruszy się o jedno pole, bo tyle mu wystarczy, by z zasięgiem 2 i takim obszarem strzelić obu bohaterów. Gdyby nie ruch, zostałby w miejscu, strzelał obu i do sąsiadującego miał niekorzyść.
Ruch na niebiesko o 1 (tu przykładowe pole, może być inne). Na żółto dwa zasięgu, na czerwono templatka obszarowa, z której jedno pole musi się pokrywać z celem ataku, który jest w zasięgu.
Ponieważ dla obszarowego ataku tylko jeden hex musi być w zasięgu i nie musi on zawierać przeciwnika, Drakon poruszy się od bohatera i strzeli obu na raz bez niekorzyści, tak jak pisze aeiou871:
rulebook pisze:For a ranged area attack, only one of the red hexes needs to be within the range specified, and it does not need to contain an enemy.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 06 sty 2022, 00:33
autor: aeiou871
donmakaron pisze: ↑06 sty 2022, 00:29
Ruszy się o jedno pole, bo tyle mu wystarczy, by z zasięgiem 2 i takim obszarem strzelić obu bohaterów. Gdyby nie ruch, zostałby w miejscu, strzelał obu i do sąsiadującego miał niekorzyść.
ale on ma zasięg 1 z bazowym zasięgiem 3 i na karcie jest zasięg -2, czyli musi zacząć "rysować" obszar na sąsiadującym polu. Ruch o 1 pole nie zapewni mu zarówno ataku na obie postacie i braku niekorzyści przy ataku.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 06 sty 2022, 00:34
autor: donmakaron
aeiou871 pisze: ↑06 sty 2022, 00:33
donmakaron pisze: ↑06 sty 2022, 00:29
Ruszy się o jedno pole, bo tyle mu wystarczy, by z zasięgiem 2 i takim obszarem strzelić obu bohaterów. Gdyby nie ruch, zostałby w miejscu, strzelał obu i do sąsiadującego miał niekorzyść.
ale on ma zasięg 1 z bazowym zasięgiem 3 i na karcie jest zasięg -2, czyli musi zacząć "rysować" obszar na sąsiadującym polu. Ruch o 1 pole nie zapewni mu zarówno ataku na obie postacie i braku niekorzyści przy ataku.
Racja, odczytałem "Zasięg 2" zamiast "Zasięg -2". Już poprawiam.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 06 sty 2022, 00:35
autor: aeiou871
donmakaron pisze: ↑06 sty 2022, 00:34
aeiou871 pisze: ↑06 sty 2022, 00:33
donmakaron pisze: ↑06 sty 2022, 00:29
Ruszy się o jedno pole, bo tyle mu wystarczy, by z zasięgiem 2 i takim obszarem strzelić obu bohaterów. Gdyby nie ruch, zostałby w miejscu, strzelał obu i do sąsiadującego miał niekorzyść.
ale on ma zasięg 1 z bazowym zasięgiem 3 i na karcie jest zasięg -2, czyli musi zacząć "rysować" obszar na sąsiadującym polu. Ruch o 1 pole nie zapewni mu zarówno ataku na obie postacie i braku niekorzyści przy ataku.
Racja, odczytałem "Zasięg 2" zamiast "Zasięg -2". Już poprawiam.
no ja w którejś wersji rozpatrzyłem to podobnie. Czy wg Ciebie ruszy się zatem za monetę?
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 19 sty 2022, 09:59
autor: eveni
Mam pytanie odnośnie przedmiotu Peleryna Niewidzialności - "Podczas Twojej tury zyskujesz NIEWIDZIALNOŚĆ".
Od kiedy do kiedy działa te przedmiot? Dla przykładu - czy mogę go włączyć na koniec swojej tury i działa do początku mojej następnej tury?

Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 19 sty 2022, 10:03
autor: aeiou871
eveni pisze: ↑19 sty 2022, 09:59
Mam pytanie odnośnie przedmiotu Peleryna Niewidzialności - "Podczas Twojej tury zyskujesz NIEWIDZIALNOŚĆ".
Od kiedy do kiedy działa te przedmiot? Dla przykładu - czy mogę go włączyć na koniec swojej tury i działa do początku mojej następnej tury?
Stany takie jak Niewidzialność, Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie działają od momentu nałożenia do końca następnej tury danej figurki. Przedmiotu używasz w swojej turze, więc w swojej turze stajesz się niewidzialny/a i pozostajesz niewidzialny/a do końca następnej tury swojej postaci w kolejnej rundzie. Warto używać peleryny, kiedy masz niską inicjatywę, a w kolejnej rundzie zaplanować wysoką inicjatywę/długi odpoczynek - wtedy niewidzialność trwa stosunkowo najdłuzej.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 19 sty 2022, 10:08
autor: Fojtu
eveni pisze: ↑19 sty 2022, 09:59
Mam pytanie odnośnie przedmiotu Peleryna Niewidzialności - "Podczas Twojej tury zyskujesz NIEWIDZIALNOŚĆ".
Od kiedy do kiedy działa te przedmiot? Dla przykładu - czy mogę go włączyć na koniec swojej tury i działa do początku mojej następnej tury?
Aktywujesz w swojej turze i działa do końca Twojej następnej. To się rozważa z punktu widzenia konkretnej postaci, więc do Twojej następnej aktywacji w kolejności inicjatywy jesteś niewidzialny.
Z punktu widzenia strategii, to można robić tak (nie zaglądaj jak nie lubisz porad strategicznych):
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 19 sty 2022, 10:11
autor: eveni
aeiou871 pisze: ↑19 sty 2022, 10:03
Stany takie jak Niewidzialność, Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie działają od momentu nałożenia do końca następnej tury danej figurki.
Dzięki za informację. Grałam tak we wcześniejszych rozgrywkach, a potem stwierdziłam, że to za mocne ułatwienie i w ostatniej rozgrywce przyjęłam już że peleryna działa od aktywacji do początku mojej następnej tury. Gra mnie za słabo "biła" to zaczęłam sama sobie utrudniać

Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 19 sty 2022, 10:16
autor: aeiou871
eveni pisze: ↑19 sty 2022, 10:11
aeiou871 pisze: ↑19 sty 2022, 10:03
Stany takie jak Niewidzialność, Wzmocnienie, Zamroczenie, Unieruchomienie, Rozbrojenie i Ogłuszenie działają od momentu nałożenia do końca następnej tury danej figurki.
Dzięki za informację. Grałam tak we wcześniejszych rozgrywkach, a potem stwierdziłam, że to za mocne ułatwienie i w ostatniej rozgrywce przyjęłam już że peleryna działa od aktywacji do początku mojej następnej tury. Gra mnie za słabo "biła" to zaczęłam sama sobie utrudniać
im dalej w las, tym... łatwiej

być może już to zrobiłaś, ale warto w trakcie kampanii podnosic poziom trudności, nawet do +2, gdyż w miarę postępu kampanii drużyna staje się nieproporcjonalnie potężniejsza w stosunku do potworów.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 21 sty 2022, 11:23
autor: Ostroslaw
Hej. Dopiero zaczynam swoją przygodę z gloomhavem i mam problem z... poruszaniem. Czy postać musi poruszać się o maksymalna wartość punktów ruchów na karcie? Czy może wykorzystać tylko część swojego ruchu aby zakończyć turę na wybranym polu? I drugie pytanie jeśli musi ruszyć się tyle ile punktów jest na karcie, czy może w trakcie ruchu cofnąć się po swoich śladach? Dziękuję. Pozdrawiam.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 21 sty 2022, 11:25
autor: aeiou871
Ostroslaw pisze: ↑21 sty 2022, 11:23
Hej. Dopiero zaczynam swoją przygodę z gloomhavem i mam problem z... poruszaniem. Czy postać musi poruszać się o maksymalna wartość punktów ruchów na karcie? Czy może wykorzystać tylko część swojego ruchu aby zakończyć turę na wybranym polu? I drugie pytanie jeśli musi ruszyć się tyle ile punktów jest na karcie, czy może w trakcie ruchu cofnąć się po swoich śladach? Dziękuję. Pozdrawiam.
Jeśli masz Ruch X, to możesz poruszyć się o 0 do X pól. Możesz też przechodzić przez pola, przez które już przechodziłeś w danym ruchu.
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 21 sty 2022, 11:48
autor: donmakaron
Jest to feler polskiego tłumaczenia, które zamieniło:
Gloomhaven eng pisze:A “Move X” ability allows a character to move up to X number of hexes on the map.
na
Zdolność „Ruch X” pozwala postaci przejść X pól na mapie.
(Przynajmniej wg wersji instrukcji, na które patrzyłem)
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 22 sty 2022, 10:54
autor: Ostroslaw
Hej. Na początku gry w ramach zadania miejskiego dostaliśmy przedmiot(gra na trzy osoby) co z tym przedmiotem zrobić? Czy dostaje go jeden z graczy, czy trafia do sklepu?
Re: Gloomhaven -zasady i pytania
: 22 sty 2022, 11:01
autor: aeiou871
Ostroslaw pisze: ↑22 sty 2022, 10:54
Hej. Na początku gry w ramach zadania miejskiego dostaliśmy przedmiot(gra na trzy osoby) co z tym przedmiotem zrobić? Czy dostaje go jeden z graczy, czy trafia do sklepu?
Dostaje go jeden z graczy.