Strona 19 z 51
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 cze 2013, 21:39
autor: Bea
Był jakiś FAQ, nawet w tym wątku cytowany, w którym była wzmianka o rzucaniu Granatu tylko przez niezasieciowany sztab.
Może i był, a ja spotkałam w sieci inny faq, w którym pisze zupełnie co innego.
http://hex.neuroshima.org/heavy/zasady.html
W sieci jest pełno różnych sprzecznych informacji. W tym momencie najbardzie wiarygodna jest dla mnie instrukcja do gry. Na stronie portalu nie ma erraty (a może się mylę?). Mam wrażenie, że gdyby autor gry chciał, żeby nowa zasada była powszechnie stosowana, to by ją zamieścił na stronie wydawnictwa, a nie opowiedział o niej tylko kilku znajomym

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 cze 2013, 23:31
autor: Senthe
@Bea
Cytując wyjątki i interpretacje, sięgam do najlepszego możliwego źródła, jakim jest w moim przekonaniu sam autor gry. Jeśli chcesz, korzystaj z własnej wersji zasad, przecież nikt Ci tego nie zabroni. Normalnie na turniejach powinny jednak obowiązywać podawane tu przeze mnie reguły.
FAQ, które zalinkowałaś, pochodzi z jeszcze-bardziej-zamierzchłych czasów, kiedy obowiązywała jeszcze niezmieniona reguła dot. granatu.
Nie jest winą Michała Oracza brak wyraźnego wsparcia ze strony wydawcy gry. Nie w jego gestii leży "zamieszczanie FAQ na stronie".
Jeśli przejrzysz ten wątek trochę wcześniej, możesz znaleźć fascynującą dyskusję, w której udowadniano, że autor gry sam nie rozumie jej zasad. No ok. Można i tak. Co kto lubi. Ja wolę się zdać na konkretny autorytet.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 cze 2013, 23:57
autor: jolietjake
Senthe pisze:Bo "najnowsza edycja" tak naprawdę pochodzi z pradziejów ok. roku 2008.
Co do erraty/FAQ, to "ma być". W zasadzie to ma być instrukcja napisana od nowa. Tyle że nie wiadomo, kiedy...
Podstawka NH w ogóle ma teraz taki sobie support (nie licząc oczywiście świetnych armypacków), zastanawiam się, kiedy w końcu pojawi się jej reedycja i jakaś aktywność ze strony wydawnictwa. Może czegoś więcej uda się dowiedzieć na Portalkonie... Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex

Przecież rok Hexa był w 2012?
Hm, może czekają aż skończy się nakład? I wtedy zaczną jakoś znów promocję i odświeżenie tematu? Boję się tylko, że zrobią 3ed i szlag trafi spójność starych i nowych dodatków.
A tak swoją drogą. Może skoro i Duel chyba będzie wznowiony tak jak Babel13 armypackami (na nowej stronie już są grafiki pudełeczek), to może i podstawka będzie sprzedawana jako tanie pudełko z planszą i z Hegemonią i Molochem, a Posterunek i Borgo jako armypacki?
Szczerze mówiąc wolałem wcześniejszy typ dodatków: duże pudlo z piękną okładką, a oprócz 2 armii jeszcze jakieś urozmaicenie. I cenowo jak za 2 army packi.
Tym3k pisze:powermilk pisze:
No to inna sytuacja. Jak atakujemy żeton natychmiastowym jednostkę na żetonie podłoża (korzeniach albo dziurze), to czy destrukcji ulega też żeton podłoża?
Nie. Żeton podłoża zostaje.
Jeśli natychmiastówką atakujesz jednostkę na żetonie podłoża, to podłoże zostaje, ale możesz też zaatakować tylko żeton podłoża i wtedy jednostka na nim przetrwa

Jak np Twój cenny robot stoi na korzeniach a w pobliżu musisz zrobic Molochowe bombardowanie, to nie musisz się o niego martwic, bo zniszczysz korzenie zamiast niego

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 03 cze 2013, 00:06
autor: Senthe
Proponuję przenieść dywagacje niedotyczące zasad tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42#p436342
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 03 cze 2013, 00:12
autor: Bea
Senthe, ja nie podważam słów autora, tylko ja ich oficjalnie "nie słyszę". W internecie krąży mnóstwo różnych wersji i pewno każdy twierdzi, że wie najlepiej.
A jeśli chodzi o turnieje, to może przed rozgrywka rozdawana jest jakaś inna instrukcja, bo jeśli nie to skąd ktoś z ulicy ma wiedzieć jak grać, skoro zasady nie są zgodne z instrukcją gry z pudełka?
Autor przynajmniej mógł się wypowiedzieć na ten temat na BGG. szkoda, że zmieniając zasady gry informuje o tym tylko znajomych

Ale faktycznie nie ma co ciągnąć tego tematu

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 03 cze 2013, 00:41
autor: Senthe
Co do niezgodności zasad z instrukcją - zmieniła się tylko ta jedna (i to zmieniła w sensie: nie ma jej w instrukcji, a została dodana). Reszta problemów to kwestia dziwnych interpretacji bardzo nietypowych przypadków nieujętych szczegółowo w instrukcji, albo tak jak z Babelem13 - niezgodność pdfa z sieci z drukowaną instrukcją. I tak jak dla każdej chyba planszówki, najprościej o takie interpretacje zapytać np. na tym forum.
Tak, fajnie byłoby te zasady wrzucać na BGG, tylko że MOracz tak na oko w ogóle jest średnio zaangażowany w światek planszówkowo-wydawniczy (poza tworzeniem dodatków do Hexa raz na jakiś czas), a ja nie mam na to czasu ani ochoty. Wrzucam więc jego wyjaśnienia tutaj na potrzeby polskich graczy, może chociaż to komuś pomoże

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 08:53
autor: siawq
Pytanie o ładunek wybuchowy Sharrash.
Jest napisane "sąsiadujący żeton przeciwnika, wskazany przez ikonę eksplozji, zostaje całkowicie zniszczony". Czy WYTRZYMAŁOŚĆ chroni przed zabiciem czy tylko medyk? Domyślam się że chroni.
Jak było to przepraszam. Czytałem wątek w całości ale już nie pamiętam.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 09:49
autor: powermilk
Dobrze ci się wydaje

Niszczy całkowicie, to znaczy, że niszczy całkowicie, żadne wytrzymałości mu nic nie robią. A jak szczurzy zamachowiec-samobójca wybuchnie obok kogoś, to i medyk nie pomoże.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 09:52
autor: Senthe
No nie.
Medyk może w normalny sposób przejąć na siebie obrażenia ofiary Ładunku wybuchowego.
Tak samo Medyk chroni przed Bombami i Granatami

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 10:10
autor: powermilk
A tak, przepraszam, pomyliło mi się... Widziałem, że coś tam było z medykiem, ale nie zauważyłem w instrukcji

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 18:58
autor: siawq
Kolejne pytanko tym razem Smart.
Bio-droid wraca na rękę po każdym zginięciu w kółko aż do momentu aż gracz zdecyduje się go odrzucić?
ps. zauważyłem, że oznaczenia strzału w instrukcji a na żetonie są różne
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 07 cze 2013, 20:13
autor: powermilk
Bio-droid wraca na rękę po każdym zginięciu w kółko aż do momentu aż gracz zdecyduje się go odrzucić?
Tak

wkurzał mnie jeden z graczy, co na początku wyciągnął biodroida.
A co do oznaczenia instrucja-żeton. Może początkowo miało tak być, bo biodroid swą regeneracją jest za silny, ale testy balansu wykazały coś innego

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 15:56
autor: siawq
Kolejne pytanko do foty poniżej
Komu zwiadowca dodaje inicjatywę, szpiegowi NJ, przejętemu przez Vegas czy obu?
Jeszcze pytanko czy jeśli szpieg NJ przeciwnika przejął mój moduł a moja jednostka uderza/strzela w ten przejęty moduł to rozumiem, że ten ginie.
Jak zawsze dzięki za odpowiedzi.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 16:06
autor: powermilk
Komu zwiadowca dodaje inicjatywę, szpiegowi NJ, przejętemu przez Vegas czy obu?
Szpiegowi. Przejęcie przez Vegas jest w 100% przejęciem, czyli ta jednostka jest traktowana jako twoja, więc nie możesz dostawać bonusów od obcych modułów.
Jeszcze pytanko czy jeśli szpieg NJ przeciwnika przejął mój moduł a moja jednostka uderza/strzela w ten przejęty moduł to rozumiem, że ten ginie.
Szpieg NJ nie PRZEJMUJE modułów, ale tylko może się do nich PODŁĄCZYĆ (korzysta z bonusu modułu), cały czas ten moduł jest traktowany jako twój a szpieg jako przeciwnik

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 16:35
autor: siawq
Dzięki za odpowiedzi. Teraz wydaje mi się to takie oczywiste.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy kiedy odkryłem magię gier planszowych stałem się posiadaczem 6 tytułów w tym kompletu NSHexa i czasami wypadają niektóre szczegóły z głowy pomimo wielokrotnego studiowania instrukcji.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 16:42
autor: Senthe
Powermilk, przyjrzyj się sytuacji na planszy
W przedstawionej sytuacja Zwiadowca daje bonusy obu Szpiegom.
Szpieg ogólnie tylko korzysta z bonusów, czyli nie zmienia w żaden sposób właściwości modułów i ich działania na inne jednostki.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 18:12
autor: powermilk
to już wiem dlaczego jestem tak kijowym graczem. Drugi raz z rzędu pomyliłem się z odpowiedzią, bo dokładnie nie przyjrzałem się planszy. Tak, obu szpieg, twój szpieg też ma bonus podłączania.
Ogłaszam wszem i wobec, że już milczę w tym wątku, za dużo wprowadzam w błąd

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 12 cze 2013, 19:09
autor: siawq
Senthe pisze:Powermilk, przyjrzyj się sytuacji na planszy
W przedstawionej sytuacja Zwiadowca daje bonusy obu Szpiegom.
Szpieg ogólnie tylko korzysta z bonusów, czyli nie zmienia w żaden sposób właściwości modułów i ich działania na inne jednostki.
To już wychwyciłem po sprostowaniu milka że szpieg korzysta z właściwości a nie przejmuje moduł i z tego wynikało moje błedne rozumowanie.
Milk twoja pomoc jest nieoceniona wiec bez zalamki
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 11:51
autor: MójMistrzu
1. Czy jeśli przeciwnik zagra terror, to mogę zagrać żeton powierzchni np. minę (nie jest jednostką, ale nie jest też żetonem natychmiastowym) w następnej rundzie?
2. Czy jeśli szpieg z NY styka się z bazą Stalowej Policji, to może rzucić jej sieć?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 12:21
autor: jolietjake
1. Stawiam, że nie, ale to tylko moje zdanie, bo nie mogę nigdzie wytłumaczenia tego problemu znaleźć.
2. Nie, szpieg może tylko korzystać z modułów lub "modułowych" cech sztabów. Sztaby Neodżungli, Stalowej Policji, Vegas czy Sharrash nic mu nie dają.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 12:43
autor: jolietjake
ad. 1. Dodam, że na aplikacji w telefonie po zagraniu terroru jest napisane, że zakazane są nie "jednostki" (unit), a "żetony planszy" (board tiles) i nie można po terrorze zagrać ani jednostek, ani żetonów podłoża.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 13:15
autor: Senthe
1. Prawdopodobnie tak. Gdzieś już widziałam to pytanie.
2. Nie.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 13:33
autor: MójMistrzu
2 różne odpowiedzi, chyba trzeba napisać do samej góry

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 13:34
autor: Senthe
Proponuję najpierw przeszukać wątek.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 14:20
autor: jolietjake
Senthe pisze:1. Prawdopodobnie tak.
Jakiś argument czemu niby tak mialoby być? Źródło?
