Strona 19 z 26

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 09 lip 2015, 15:43
autor: sillue
efekty na kartach wydarzeń często karzą osobę lub osoby z najniższą stabilizacją...
można mieć wysoką stabilizację i dostać klapsa jeżeli inni mają wyższą...
i tutaj poziom stabilizacji nie ma znaczenia tylko fakt posiadania najniższej stabilizacji w stosunku do innych graczy...

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 09 lip 2015, 15:48
autor: tomb
Pastorkris pisze:Czyli reasumując: wysoka stabilizacja nie chroni przed negatywnymi efektami kart wydarzeń?
Chroni, jeśli nie mamy stabilizacji na najniższym poziomie, a wydarzenie nakłada karę na gracza z najniższą stabilizacją.

To zdanie z instrukcji, do którego odwołałeś się powyżej, to jedynie uwaga o charakterze ogólnym. Zwróć uwagę, że istnieją karty wydarzeń, które nie każą za najniższą stabilizację, lecz nagradzają gracza z najwyższą stabilizacją.

E: Chyba chodzi o zdanie:
Stabilizacja osłabia efekty Wojny i negatywnych Wydarzeń oraz umożliwia wzrost populacji.
To sformułowanie z akapitu wprowadzającego termin stabilizacji może zasiać zamęt, bo sugeruje, że poziom stabilizacji osłabia efekt wydarzenia. Tak nie jest - albo mamy najniższą (lub najwyższą) stabilizację i ponosimy pełną karę (lub odbieramy pełną nagrodę), albo nie - i wtedy nic się nie dzieje.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 09 lip 2015, 16:07
autor: Pastorkris
tomb pisze: E: Chyba chodzi o zdanie:
Stabilizacja osłabia efekty Wojny i negatywnych Wydarzeń oraz umożliwia wzrost populacji.
To sformułowanie z akapitu wprowadzającego termin stabilizacji może zasiać zamęt, bo sugeruje, że poziom stabilizacji osłabia efekt wydarzenia. Tak nie jest - albo mamy najniższą (lub najwyższą) stabilizację i ponosimy pełną karę (lub odbieramy pełną nagrodę), albo nie - i wtedy nic się nie dzieje.
Dokładnie o ten fragment mi chodziło i dokładnie o to wytłumaczenie ;) Dzięki wam za odpowiedź.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 18 lip 2015, 11:12
autor: Pixa
W zwiazku z promocja na Rebelu mam pytanie - jak gra chodzi na dwie osoby? 90% czasu gram 1vs1. Czy z takimi zalozeniami warto kupić Nations PL?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 18 lip 2015, 11:15
autor: Trolliszcze
Pixa pisze:W zwiazku z promocja na Rebelu mam pytanie - jak gra chodzi na dwie osoby? 90% czasu gram 1vs1. Czy z takimi zalozeniami warto kupić Nations PL?
Na poprzedniej stronie masz linka do recenzji na blogu o dość znaczącej nazwie for2players.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 04 sie 2015, 18:35
autor: Kilpa
Witam, wie ktoś może czy jest gdzieś spolszczony FAQ do Wojny Narodów?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 09:16
autor: Palmer
Wiadomo kiedy pojawi się w sklepach Nations:Dynasties ?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 10:38
autor: Vandal
W Planszostrefie miały być podobno w połowie miesiąca. Na BGG ktoś z Lautapelit pisał że pod koniec Listopada gra ma być dostępna w USA, więc wygląda na to że nie będziemy długo czekać.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 11:12
autor: DarkBogas
A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 11:13
autor: Bea
Vandal pisze:W Planszostrefie miały być podobno w połowie miesiąca.
Którego miesiąca?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 12:45
autor: evrard
DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 19:11
autor: Yanek
evrard pisze:
DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.
Jeśli to prawda to byłaby moja ostatnia gra tego wydawnictwa. :(

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 19:19
autor: Trolliszcze
Wziąwszy pod uwagę, że pisał to oficjalny przedstawiciel w oficjalnym wątku wydawnictwa, można chyba uznać, że to prawda.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 03 lis 2015, 23:54
autor: AkitaInu
Yanek pisze:
evrard pisze:
DarkBogas pisze:A wiadomo może czy są jakieś przymiarki do polskiej wersji dodatku?
Jeżeli mnie pamięć nie myli to Rebel nie wyda dodatku ze względu na niewystarczająco dobrą sprzedaż podstawki.
Jeśli to prawda to byłaby moja ostatnia gra tego wydawnictwa. :(
Hmmm czemu ostatnia?

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 11:48
autor: Indar
Udało mi się kupić nowe "Nations" za 120 PLN w jednym fajnym sklepie. Jestem po pierwszej poważnej rozgrywce (wcześniejsza była jedynie takim wprowadzeniem celem zapoznania) i moje wrażenia są rewelacyjne. Być może gdybym kupił grę za cenę aktualnie obowiązującą to stosunek jakość/cena być może obniżałaby ocenę końcową - ale sama gra to mocne 8/10.
Grając czułem ten klimat, czułem rozwój cywilizacji, i te ciągłe trudne wybory. Widzę że przeciwnicy idą w siłę militarną - co zrobić? Czy stabilizacja, czy również siła? Ale skąd wziąć żywność, skąd potrzebne kamienie? Mam mało złota, na torze leży kolonia która daje dużo kamienia - ale jak ją wezmę to nie będę miał złota na budynek który da mi żywność!
Cud, miód - polecam! A co ważne moja lepsza połowa również jest zachwycona! Niedługo spróbuję wariant solo.

W ostatnim czasie miałem przyjemność zagrać w trzy nowe gry (licząc Nations) - jedną pominę (Splendor), bo to zupełnie coś innego. Drugą byli osławieni "Osadnicy: NI" - w porównaniu do Osadników w/g mnie i mojej Pani "Nations" wypada dużo, dużo lepiej.
O:NI potrafi się wlec niemiłosiernie co przekłada się na nudę u graczy. Tu wszystko trwa szybciej, przynajmniej na razie tak to wygląda. Aż się nie mogę doczekać kolejnej rozgrywki.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 15:27
autor: uyco
Udało mi się w weekend we dwójkę ograć Nations z dodatkiem. Na pewno dużo odświeżenia przynoszą nowe nacje, spośród których można wybierać - niektóre są na prawdę bardzo ciekawe, nadmienić należy że wśród dostępnych do wyboru są też Polacy :D . Oprócz tego mamy mechanizm kart dynastii i kart rewolucji (turmoil) - w naszej partii w grze pojawiła się tylko jedna karta dynastii, którą zagrał mój przeciwnik - nie jest to mechanizm, który drastycznie zmienia grę, raczej dodaje kolejną opcję, która może być przydatna na pewnym etapie rozwoju. Rozszerzenie daje nam 34 karty dynastii - po dwie dla każdej z nacji, zarówno dla tych z dodatku, jak i dla nacji z podstawki (dla strony B). Na końcu kilka słów na temat nowych kart rozwoju. Wprowadzane są karty naturalnych cudów / odkryć, które zajmują miejsce zarezerwowane dla cudów świata, jednak zamiast budować są one odkrywane - za pomocą nowej akcji explore. Po zakupieniu karty, musimy przeprowadzić tyle kolejnych akcji explore, dopóki cud nie zostanie odkryty. Dają one dodatkowe punkty zwycięstwa oraz różne bonusy. Ciekawe są również karty z maksymalnym limitem robotników, których można na nich umieścić - są zazwyczaj dużo mocniejsze niż karty z danej epoki i oprócz limitu liczby robotników są także dużo droższe (koszt umieszczenia robotnika) - z rozgrywki zapamiętałem bodaj Templariuszy, niebieską kartę która daje siłę militarną oraz surowce (z limitem 1 robotnika i bez możliwości plądrowania).
Dla fanów Nations to must have - daje dużo świeżości. Dla pozostałych do zastanowienia. Ja w każdym razie nie żałuję wydatku i już planuję kolejną partię.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 15:40
autor: Vandal
Ja zagrałem raz 4 osobową partię i podzielam opinie - odświeża mocno już dobry tytuł.
Rasy są różne i interesujące np. ja grałem Japonią która kupując doradcę usuwa go z gry, ale dostaje za to stały bonus do stabilności - ku rozpaczy innych szybko czyściłem board z doradców kupując co było dostępne, cudy przyrody to fajny dodatek, nie kosztując nic ale trzeba pomyśleć kiedy jesteś gotów zmarnować parę ruchów na jego budowę, parę nowych kart które wyszło też było ciekawych i chętnie je kupowaliśmy.
Turmoil musimy jeszcze sprawdzić jeszcze raz, ale wygląda na dobrą mechanikę która pomaga graczom z tyłu, dostają trochę golda, kosztem stabilności która pewnie w ich sytuacji już nic nie zmienia.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 16:17
autor: Yanek
Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Musze przyznać, że najlepszą rzeczą jest "turmoil". Jest to to czego brakowało w podstawce. Brak kasy w czasie tury bardzo bolał. Teraz już nie jest to problem. ;)

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 17:25
autor: Bea
Yanek pisze:Jestem po pierwszej grze z dodatkiem. Musze przyznać, że najlepszą rzeczą jest "turmoil". Jest to to czego brakowało w podstawce. Brak kasy w czasie tury bardzo bolał. Teraz już nie jest to problem. ;)
Napisz o tym coś więcej proszę.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 17:40
autor: uyco
Możesz jako akcję wziąć kartę turmoil. Jak ją bierzesz od razu tracisz 2 stabilności i możesz wybrać - dostajesz 2 monety lub możesz zagrać kartę dynastii (na pole specjalnej zdolności Twojej nacji). Kart turmoil jest tyle, ile architektów. Na konie rundy odkładasz kartę turmoil i odzyskujesz 2 stabilności.

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 18:57
autor: Amenhotep
Można gdzieś dodatek " u nas " kupić ? Jakoś nie mogę znaleźć. :roll:

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 19:34
autor: Yanek
uyco pisze:Możesz jako akcję wziąć kartę turmoil. Jak ją bierzesz od razu tracisz 2 stabilności i możesz wybrać - dostajesz 2 monety lub możesz zagrać kartę dynastii (na pole specjalnej zdolności Twojej nacji). Kart turmoil jest tyle, ile architektów. Na konie rundy odkładasz kartę turmoil i odzyskujesz 2 stabilności.
Dodatkowo jak dobrze się ułoży runda można nawet wziąć kilka tych kart (max 1 na turę gracza / akcja). W mojej grze Japonia z bardzo wysoką stabilnością wzięła, aż 3 "turmoils" w jednej rundzie. :)

Dodatek udało się mi kupić w https://www.planszostrefa.pl/pl/p/Natio ... sties/5490

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 14 gru 2015, 20:12
autor: Don Simon
No wlasnie, a wiadomo cos o nastepnych dostawach?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 15 gru 2015, 12:11
autor: Zet
Don Simon pisze:No wlasnie, a wiadomo cos o nastepnych dostawach?
+1. To jest najważniejsze pytanie :( Czyżby nakład był tak nikły?

Re: Nations (Wojna Narodów)

: 05 sty 2016, 21:28
autor: kastration
Może to trudne pytanie, ale czy są jakieś koszulki czy cokolwiek w ten deseń na okrycie planszy graczy, czyli poszczególnych cywilizacji? Nie są specjalnie mocno wykonane, co rozczarowuje, a nie chciałbym poniszczyć przy intensywnej eksploatacji. Ktoś to rozwiązał?

Pytanie nr 2: jakie najlepiej koszulki kupić i gdzie (allegro?rebel?gdzie indziej?) na karty same te małe? Nie przeszkadza w tasowaniu, ani nie wyjeżdża za swoje pole na planszy rynku karta po zakoszulkowaniu? Trzeba jak rozumiem 350 koszulek aż?