Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Ja tylko dopowiem. O ile faktycznie wystarczy, że jedna mysz będzie na polu zwiadu, to są też czasem dodatkowe zasady. Czasem na polu zwiadu musi być konkretna mysz np. Nez w kanałach, otwierając wejście do rury lub myszy muszą być po tej samej stronie kafelka, gdy kafelek jest przedzielony przez wodę.
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Dzięki, ale to akurat jest jasno opisane w scenariuszach, w przeciwieństwie do całej masy innych rzeczy. Znalazłem FAQ do tej gry na 8 stron, z aż 69 pytaniami. Mam nadzieję że to pomorze lepiej ogarnąć tę grę.Nez w kanałach, otwierając wejście do rury lub myszy muszą być po tej samej stronie kafelka, gdy kafelek jest przedzielony przez wodę.
Re: Mice and Mystics / Magia i Myszy (Jerry Hawthorne)
Tyle gram i nadal nie wiem czy dobrze, bo czy sługus żeby zaatakować mysz, musi stać na tym samym polu co ona, czy może atakować z sąsiedniego?
Na litość boską 6 porażka scenariusza nr 3. Czy w ogóle możliwe jest ukończenie tego scenariusza? Wydaje mi się, że nie z takimi zasadami bo scenariusz mówi żeby umieścić znacznik zakończenia tylko na 5 stronie toru zakończenia, a przecież mamy do pokonania aż 5 kafelków z czego po drodze na dwóch posiłkiem staje się puszek - trudny do pokonania, wraz z elitarnymi szczurzymi wojownikami, zgon przynajmniej 1 myszy na bank co daje +1 na torze, po drodze scenariusz każe przesunąć znacznik +2 pola na torze, ostatni kafel jest najtrudniejszy do przejścia tutaj też jeden zgon gwarantowany. Przecież to nie realne.
Okazuje się że wielu ludzi miało z tym problem, w instrukcji jest napisane: "Myszy zyskują jedną wskazówkę. Przesuń znacznik zakończenia o jedną stronę dalej na torze rozdziału." a ja za każdym razem przesuwałem klepsydrę. Jezu co za gra.
Na litość boską 6 porażka scenariusza nr 3. Czy w ogóle możliwe jest ukończenie tego scenariusza? Wydaje mi się, że nie z takimi zasadami bo scenariusz mówi żeby umieścić znacznik zakończenia tylko na 5 stronie toru zakończenia, a przecież mamy do pokonania aż 5 kafelków z czego po drodze na dwóch posiłkiem staje się puszek - trudny do pokonania, wraz z elitarnymi szczurzymi wojownikami, zgon przynajmniej 1 myszy na bank co daje +1 na torze, po drodze scenariusz każe przesunąć znacznik +2 pola na torze, ostatni kafel jest najtrudniejszy do przejścia tutaj też jeden zgon gwarantowany. Przecież to nie realne.
Okazuje się że wielu ludzi miało z tym problem, w instrukcji jest napisane: "Myszy zyskują jedną wskazówkę. Przesuń znacznik zakończenia o jedną stronę dalej na torze rozdziału." a ja za każdym razem przesuwałem klepsydrę. Jezu co za gra.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2020, 00:28 przez litk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics / Magia i Myszy (Jerry Hawthorne)
Może atakować z sąsiedniego także. A scenariusz każe przesunąć który znacznik +2 pola na torze? Zakończenia, nie klepsydrylitk pisze: ↑12 paź 2020, 23:19 Tyle gram i nadal nie wiem czy dobrze, bo czy sługus żeby zaatakować mysz, musi stać na tym samym polu co ona, czy może atakować z sąsiedniego?
Na litość boską 6 porażka scenariusza nr 3. Czy w ogóle możliwe jest ukończenie tego scenariusza? Wydaje mi się, że nie z takimi zasadami bo scenariusz mówi żeby umieścić znacznik zakończenia tylko na 5 stronie toru zakończenia, a przecież mamy do pokonania aż 5 kafelków z czego po drodze na dwóch posiłkiem staje się puszek - trudny do pokonania, wraz z elitarnymi szczurzymi wojownikami, zgon przynajmniej 1 myszy na bank co daje +1 na torze, po drodze scenariusz każe przesunąć znacznik +2 pola na torze, ostatni kafel jest najtrudniejszy do przejścia tutaj też jeden zgon gwarantowany. Przecież to nie realne.

- Reku_
- Posty: 447
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 110 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Kolega mnie pyta, a ja dawno już nie miałem instrukcji w ręku i nie pamiętam, więc szybie pytanie:
Czy jak sługus nie ma szans na obronę to rzuca kośćmi?
Czy jak sługus nie ma szans na obronę to rzuca kośćmi?
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Nie, mysz także nie. Na obronę sługus/mysz rzuca, gdy broni się przed obrażeniami.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
hmmm... co to znaczy "jak sługus nie ma szans na obronę"? Na pewno jest tak, że jeśli nie wyrzucisz żadnych trafień, to sługus nie rzuca na obronę, ale nie jeśli wyrzucisz tyle ataku, że i tak się nie obroni. BGG wydaje się to potwierdzać...
- Reku_
- Posty: 447
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 110 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
No to impas
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
No to teraz nie rozumiem, o co w końcu pytasz? Rozpiszę zatem odpowiedź:
1) Jeśli masz sytuację, że np. mysz atakuje i nie wyrzuciła obrażenia na żadnej z kości, to sługus nie rzuca na obronę, bo nie ma przed czym się bronić.
2) Jeśli za to masz sytuację, że np. mysz atakuje i wyrzuci 4 obrażenia, a sługus broni się 2 kostkami i ma 1 życie, to sługus rzuca na obronę, choć wiadomo, że zginie. Rzuca jednak nadal na obronę, ponieważ na jego kościach może wypaść ser, który należy normalnie dołożyć do serowego koła sługusów.
- Reku_
- Posty: 447
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 110 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Ok teraz już sie wszystko zgadza. Otworzyliście mi klapkę i mi sie przypomniało, że tak właśnie grałem. czyli "Jeśli za to masz sytuację, że np. mysz atakuje i wyrzuci 4 obrażenia, a sługus broni się 2 kostkami i ma 1 życie, to sługus rzuca na obronę, choć wiadomo, że zginie. Rzuca jednak nadal na obronę, ponieważ na jego kościach może wypaść ser, który należy normalnie dołożyć do serowego koła sługusów."xilk pisze: ↑16 lis 2020, 22:16No to teraz nie rozumiem, o co w końcu pytasz? Rozpiszę zatem odpowiedź:
1) Jeśli masz sytuację, że np. mysz atakuje i nie wyrzuciła obrażenia na żadnej z kości, to sługus nie rzuca na obronę, bo nie ma przed czym się bronić.
2) Jeśli za to masz sytuację, że np. mysz atakuje i wyrzuci 4 obrażenia, a sługus broni się 2 kostkami i ma 1 życie, to sługus rzuca na obronę, choć wiadomo, że zginie. Rzuca jednak nadal na obronę, ponieważ na jego kościach może wypaść ser, który należy normalnie dołożyć do serowego koła sługusów.
Wszystko się zgadza. Dzięki
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 195 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Hejo,
Mam kilka pytań odnośnie trofeów indywidualnych:
1. Sermistrz: ...pierwsza mysz, która wyrzuci 3 lub więcej serów podczas ataku lub obrony... - rozumiem, ze trofeum dostaje mysz, która jako pierwsza wyrzuci 3 sery w jednym rzucie ataku lub obrony? Nie sumujemy serów z różnych ataków i obron?
2. Władca Karaluchów: ...pierwsza mysz, która pokona 4 karaluch podczas jednej potyczki... - odwrotnie niż powyżej, czy tutaj bierzemy pod uwagę, że potyczka może trwać kilka tur? Czy walkę z karaluchami pojawiające się na planszy w wyniku reguł specjalnych, opisywanych w scenariuszach, też traktujemy w tym przypadku jako potyczkę?
3. Zbieg:... Gdy zbieg zostaje pojmany nie traci kart [...], wszystkie inne zasady pojmania, takie jak utrata sera i usunięcie ran, wciąż obowiązują... - Czy po pojmaniu zbiega przesuwamy także znacznik klepsydry?
4. Pogromca kota: ...wszystkie duże figurki sługusów rzucają jedną kością mniej, gdy bronią się przed atakami Pogromcy Kota... - czy trofeum przypada myszy, która pokona pierwszą (jest zwycięstwo, ale Puszek nadal w grze), czy drugą kartę inicjatywy kota (definitywne pokonanie)? Czy Puszka też traktujemy "dużą figurkę sługusów", która broni się jedną kością mniej?
Mam kilka pytań odnośnie trofeów indywidualnych:
1. Sermistrz: ...pierwsza mysz, która wyrzuci 3 lub więcej serów podczas ataku lub obrony... - rozumiem, ze trofeum dostaje mysz, która jako pierwsza wyrzuci 3 sery w jednym rzucie ataku lub obrony? Nie sumujemy serów z różnych ataków i obron?
2. Władca Karaluchów: ...pierwsza mysz, która pokona 4 karaluch podczas jednej potyczki... - odwrotnie niż powyżej, czy tutaj bierzemy pod uwagę, że potyczka może trwać kilka tur? Czy walkę z karaluchami pojawiające się na planszy w wyniku reguł specjalnych, opisywanych w scenariuszach, też traktujemy w tym przypadku jako potyczkę?
3. Zbieg:... Gdy zbieg zostaje pojmany nie traci kart [...], wszystkie inne zasady pojmania, takie jak utrata sera i usunięcie ran, wciąż obowiązują... - Czy po pojmaniu zbiega przesuwamy także znacznik klepsydry?
4. Pogromca kota: ...wszystkie duże figurki sługusów rzucają jedną kością mniej, gdy bronią się przed atakami Pogromcy Kota... - czy trofeum przypada myszy, która pokona pierwszą (jest zwycięstwo, ale Puszek nadal w grze), czy drugą kartę inicjatywy kota (definitywne pokonanie)? Czy Puszka też traktujemy "dużą figurkę sługusów", która broni się jedną kością mniej?
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Tak, w jednym rzucie.MaciekK5454 pisze: ↑15 sty 2021, 12:43 1. Sermistrz: ...pierwsza mysz, która wyrzuci 3 lub więcej serów podczas ataku lub obrony... - rozumiem, ze trofeum dostaje mysz, która jako pierwsza wyrzuci 3 sery w jednym rzucie ataku lub obrony? Nie sumujemy serów z różnych ataków i obron?
4 karaluchy na jednym kafelku planszy, czyli podczas jednej potyczki, ale może to trwać kilka tur.MaciekK5454 pisze: ↑15 sty 2021, 12:43 2. Władca Karaluchów: ...pierwsza mysz, która pokona 4 karaluch podczas jednej potyczki... - odwrotnie niż powyżej, czy tutaj bierzemy pod uwagę, że potyczka może trwać kilka tur? Czy walkę z karaluchami pojawiające się na planszy w wyniku reguł specjalnych, opisywanych w scenariuszach, też traktujemy w tym przypadku jako potyczkę?
Tak.MaciekK5454 pisze: ↑15 sty 2021, 12:43 3. Zbieg:... Gdy zbieg zostaje pojmany nie traci kart [...], wszystkie inne zasady pojmania, takie jak utrata sera i usunięcie ran, wciąż obowiązują... - Czy po pojmaniu zbiega przesuwamy także znacznik klepsydry?
Drugą kartę inicjatywy, czyli ostateczne pokonanie. W tym wypadku nie ma znaczenia, jak potraktujemy Puszka, ale z założenia nie jest on figurką.MaciekK5454 pisze: ↑15 sty 2021, 12:43 4. Pogromca kota: ...wszystkie duże figurki sługusów rzucają jedną kością mniej, gdy bronią się przed atakami Pogromcy Kota... - czy trofeum przypada myszy, która pokona pierwszą (jest zwycięstwo, ale Puszek nadal w grze), czy drugą kartę inicjatywy kota (definitywne pokonanie)? Czy Puszka też traktujemy "dużą figurkę sługusów", która broni się jedną kością mniej?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 195 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Jeszcze tylko dopytam odnośnie drugiego pytania w punkcie drugim: czy trofeum też przysługuje jak pokonam karaluchy które pojawiają się nie w wyniku karty potyczki a reguły specjalnej opisanej w scenariuszu?
Jeszcze tylko dopytam odnośnie drugiego pytania w punkcie drugim: czy trofeum też przysługuje jak pokonam karaluchy które pojawiają się nie w wyniku karty potyczki a reguły specjalnej opisanej w scenariuszu?
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 13:42 przez MaciekK5454, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 195 times
- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Po prostu 4 karaluchy na jednym kafelku - jeśli pojawią się dodatkowe w wyniku zapełnienia koła serowego, albo innej reguły, będzie to wciąż ta sama potyczka.MaciekK5454 pisze: ↑15 sty 2021, 13:39 Dziękuję za szybką odpowiedź.
Jeszcze tylko dopytam odnośnie drugiego pytania w punkcie drugim: czy trofeum też przysługuje jak pokonam karaluchy które pojawiają się nie w wyniku karty potyczki a reguły specjalnej opisanej w scenariuszu?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 195 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
A co w przypadku jak w wyniku ataku sługusa, w jednej turze, mysz zostaje pojmana i jednocześnie zapełnia się koło serowe, czy w takim wypadku przesuwamy klepsydrę o dwa pola?
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Najpierw zapełniasz koło serowe, pojawiają się posiłki (o ile nie pojawiły się do tej pory na kaflu), a potem przesuwasz znacznik klepsydry najpierw o 1 za zapełnienie koła, a potem znów o 1 za pojmaną mysz. Zatem odpowiedź brzmi "tak", w takim przypadku przesuwasz znacznik klepsydry o 2 pola.MaciekK5454 pisze: ↑17 sty 2021, 08:33 A co w przypadku jak w wyniku ataku sługusa, w jednej turze, mysz zostaje pojmana i jednocześnie zapełnia się koło serowe, czy w takim wypadku przesuwamy klepsydrę o dwa pola?
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Szukałem odpowiedzi powyżej i nie znalazłem. Sytuacja następującą: koło serowe ma już 5 kawałków, więc jeszcze jeden i nam się klepsydra przesunie. Filch atakuje szczura, wypadają dwa miecze, szczurowi wypada ser i łuk.
Filch przy zabiciu szczura może wziąć ser z koła sługusów - co zatem się dzieje?
1. Sługus podczas obrony dostał ser, więc koło się zapełnia, są posiłki, przesuwa się klepsydra, koło zostaje wyczyszczone z sera, Filch bierze ser "z pudełka"?
2. Filch zabiera pojawiający się kawałek sera i chroni przed efektami opisanymi powyżej?
Filch przy zabiciu szczura może wziąć ser z koła sługusów - co zatem się dzieje?
1. Sługus podczas obrony dostał ser, więc koło się zapełnia, są posiłki, przesuwa się klepsydra, koło zostaje wyczyszczone z sera, Filch bierze ser "z pudełka"?
2. Filch zabiera pojawiający się kawałek sera i chroni przed efektami opisanymi powyżej?
7% zniżki w 3trolle - chętnie się podzielę, jak ktoś chce :)
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Nie pamiętam, aby było to gdzieś oficjalnie wyjaśniane. Osobiście ze znajomymi zawsze graliśmy tak, że Filch ratował przed zapełnieniem koła i z niego zbierał ser, nim koło się zapełni.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Jest, chociaż trzeba się dobrze wczytać w instrukcję. Str. 7. instrukcji "Przebieg tury mysich bohaterów": "darmowej akcji nie możesz użyć w trakcie wykonywania innej akcji". W nawiązaniu do akapitu "Posiłki" ze str. 15. oraz "Darmowe akcje myszy" ze str. 15.: "Darmowe akcje nie mogą być wykonywane w trakcie wykonywania innej akcji", to biorąc pod uwagę, że gracz wyrzucił ser atakując lub broniąc się za sługusa, czyli biorąc udział w walce oraz że akcja "walka" kończy się dopiero z momentem rozpatrzenia wszystkich jej konsekwencji (sługus dostał ser, koło się zapełnia, pojawiają się posiłki), Filch nie może zdjąć sera z koła sługusów przed zakończeniem walki (bo wykonuje jeszcze akcję "walka"), ani po jej zakończeniu (ponieważ serowe koło sługusów jest już puste).
Edycja:
Znalazłem nawet oficjalne stanowisko PHG w FAQ:
"1.2.3: If there are 5 cheeses on the minion cheese wheel and then a Rat Warrior rolls a cheese while unsuccessfully defending against Filch (who has the Pilfer ability), what is the result?
A: As mentioned before, cheese results always happen first. In this case, the cheese rolled by the minion would trigger the surge forcing Filch to take a cheese from the general supply".
Spoiler:
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Dziękuję bardzo Babik,
Graliśmy ostatnio dalszą część kampanii i pojawiło się pytanie do rozdziału 4:
Graliśmy ostatnio dalszą część kampanii i pojawiło się pytanie do rozdziału 4:
Spoiler:
7% zniżki w 3trolle - chętnie się podzielę, jak ktoś chce :)
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Odpowiedzi dotyczące pytań odnośnie rozdziału 4.:
Spoiler:
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Na jakiej podstawie doszłaś/doszedłeś do takiej interpretacji? Z polskiej księgi scenariusza:
Według mnie warunek nie działa dla drugiego przeszkadzaka. Ale oczywiście nie wiem jak brzmi oryginał, lub jak wypowiada się FAQ.Kiedy mysz pokona pierwszego [...] połóżcie kolejnego [...]