No ale jeśli masz najwięcej pożyczonych rzeczy na pojedynczym kaflu osi czasu to cierpisz anomalie, którą potem musisz spłacić, więc to nie jest darmowe
Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gun3R
- Posty: 201
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 66 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
To prawda, to nie jest darmowe, to jest prawie darmowe. Ogólnie kosztuje to neutronium LUB dwa zasoby, wodę i pracownika. Te zasoby same z siebie nie punktują na koniec gry. No i zasoby jednego typu powinny ci się przelewać pod koniec gry po ewakuacji, patrz np. jak ci przedmówca napisał Path of Salvation. Co w ogóle innego ten gracz by miał zrobić z całym tym neutronium pod koniec gry?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- Gun3R
- Posty: 201
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 66 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
o proszę, fajnie to rozkminiacieSetkiofRaptors pisze: ↑21 wrz 2023, 10:17To prawda, to nie jest darmowe, to jest prawie darmowe. Ogólnie kosztuje to neutronium LUB dwa zasoby, wodę i pracownika. Te zasoby same z siebie nie punktują na koniec gry. No i zasoby jednego typu powinny ci się przelewać pod koniec gry po ewakuacji, patrz np. jak ci przedmówca napisał Path of Salvation. Co w ogóle innego ten gracz by miał zrobić z całym tym neutronium pod koniec gry?

Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
No tak, to był trochę taki skrót myślowy. Jeśli mamy być dokładni, to nie jest to całkiem darmowe, bo nie można przesadzić, no i trzeba jeszcze te elektrownie pobudować i wysyłać tam pracowników, a mogliby robić coś innego w tym czasie. Ale i tak jest to chyba najłagodniejszy system pożyczek, jaki widziałem w grze - nie ma odsetek, a jeszcze jak spłacisz, to rośnie ci rating 

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Chciałbym sobie sprawić Anachrony do solo grania, ale obecnie wariant solo jest w dodatku, którego reszta zawartości raczej nie będzie mi potzebna.
Wiem, że oficjalnie można pobrać Chronobota 1, ale był on trochę wadliwy.
Stąd moje pytanie czy znalazłaby sie dobra dusza, która cyknęłaby fotkę planszy, elementow, ktore trzeba dodrukowac?
Ewentualnie elementów do Chronossusa, ale tylko tych do gry z podstawką?
Na bgg jest mnóstwo zdjęć elementów, nie wydaje mi się, żeby pnp był jakis naganny, ale może macie inne zdanie.
Wiem, że oficjalnie można pobrać Chronobota 1, ale był on trochę wadliwy.
Stąd moje pytanie czy znalazłaby sie dobra dusza, która cyknęłaby fotkę planszy, elementow, ktore trzeba dodrukowac?
Ewentualnie elementów do Chronossusa, ale tylko tych do gry z podstawką?
Na bgg jest mnóstwo zdjęć elementów, nie wydaje mi się, żeby pnp był jakis naganny, ale może macie inne zdanie.
-
- Posty: 936
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 132 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
W solo można grać z dodatkami. Więc co masz na myśli, że nie będzie ci potrzebny?
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Po prostu wiem, że na 90% nie będę chciał dodatków, więc elementy do gry z dodatkami nie byłtby mi potrzebne. Z resztą, jeśli będę chciał dodatków, to pewnie Fractures of Time kupię.
Ale żeby się o tym przekonać chciałbym pograć.
Ale żeby się o tym przekonać chciałbym pograć.
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Chronobot miał dwie wady:
1) można było grać wbrew pomysłowy na Anachrony i wygrać z nim wykorzystując jego zależność od ilości tur gracza, z tego co pamiętam to w wersji pnp jest to poprawione
2) nie pozwalał na granie z dodatkowymi modułami, ale ciebie to i tak nie interesuje
Chronosus został stworzony głównie po to, żeby można było grać z dodatkami.
Skoro interesuje Cię tylko podstawka pod Chronobot pnp będzie wystarczający.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Naprawą jest to, że rozgrywa przynajmniej 3 tury, niezależnie od gracza?sasquach pisze: ↑28 paź 2023, 02:38Chronobot miał dwie wady:
1) można było grać wbrew pomysłowy na Anachrony i wygrać z nim wykorzystując jego zależność od ilości tur gracza, z tego co pamiętam to w wersji pnp jest to poprawione
2) nie pozwalał na granie z dodatkowymi modułami, ale ciebie to i tak nie interesuje
Chronosus został stworzony głównie po to, żeby można było grać z dodatkami.
Skoro interesuje Cię tylko podstawka pod Chronobot pnp będzie wystarczający.
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Dokładnie. Wcześniej można było z nim wygrać tak, że robiłeś tylko jedną akcję, potem bot i koniec rundy. I tak do końca gry. Ponieważ bot nie był pod to zbalansowany to zwykle można było tak z nim wygrać. Tylko że to było mocne nadużycie bo w normalniej grze drugi gracz by cię rozjechał.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Jestem po kilku rozgrywkach w Anachrony (3-4 osoby w podstawkę i z dodatkiem Fractures of Time). Z naszych dotychczasowych doświadczeń mamy taki wniosek że kluczem do sukcesu jest zorganizowanie sobie sposobu na pozyskiwanie zasobów. Chodzi głównie o wybudowanie w pierwszej kolejności budynków do pozyskiwania wody oraz innych surowców. Wygrywa ten, który jako pierwszy zgarnie atrakcyjny kafel budynku resztę graczy zostawiając z mniej ciekaweymi budynkami na rynku. Często bywało tak że inni gracze czekali do kolejnej ery na odświeżenie budynków a i to nie zawsze przynosiło oczekiwane korzyści. Czy macie podobne doświadczenia?
I jeszcze jedno pytanie: czy wybudowanie super projektu w miejscu gdzie należy spełnić warunek ewakuacji sprawia że mamy załatwione 2 z 3 miejsc koniecznych do zbudowania, czy też wymagane jest jednak zbudowanie np. 3 budynków elektrowni?
I jeszcze jedno pytanie: czy wybudowanie super projektu w miejscu gdzie należy spełnić warunek ewakuacji sprawia że mamy załatwione 2 z 3 miejsc koniecznych do zbudowania, czy też wymagane jest jednak zbudowanie np. 3 budynków elektrowni?
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
sirPrzemo pisze: ↑05 lis 2023, 21:20 Jestem po kilku rozgrywkach w Anachrony (3-4 osoby w podstawkę i z dodatkiem Fractures of Time). Z naszych dotychczasowych doświadczeń mamy taki wniosek że kluczem do sukcesu jest zorganizowanie sobie sposobu na pozyskiwanie zasobów. Chodzi głównie o wybudowanie w pierwszej kolejności budynków do pozyskiwania wody oraz innych surowców. Wygrywa ten, który jako pierwszy zgarnie atrakcyjny kafel budynku resztę graczy zostawiając z mniej ciekaweymi budynkami na rynku. Często bywało tak że inni gracze czekali do kolejnej ery na odświeżenie budynków a i to nie zawsze przynosiło oczekiwane korzyści. Czy macie podobne doświadczenia?
I jeszcze jedno pytanie: czy wybudowanie super projektu w miejscu gdzie należy spełnić warunek ewakuacji sprawia że mamy załatwione 2 z 3 miejsc koniecznych do zbudowania, czy też wymagane jest jednak zbudowanie np. 3 budynków elektrowni?
Wymagane jest wybudowanie konkretnie tych 3 budynków.
No jest euro niewątpliwie ogarnięcie produkcji i zrobienie silnika jest kluczem. Ale nie do końca się zgodzę ze to takie jednowymiarowe ze dobra produkcja wody np to zwycięstwo. Szyje się z tego co jest na planszy po prostu, czasem dociskając butem. Zdarzało mi się ze nie było budynków na wodę dobrych to budowałem produkujący rdzenie i dosłownie latałem na mapę po 4 wody, Ew 6 z wymiany. Czy wygrałem nie pamietam ale byłem konkurencyjny.
Na pewno budowa to kluczowy element i serce gry. Ale jakoś mnie moja luba bije mimo ze buduje mniej niż ja zdecydowanie, wiec sprawa nie może hyc tak prosta.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- gafik
- Posty: 3689
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 125 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Tak, i to jest piękne w tego typu grach, gdzie jest kilka (nie za dużo) dróg do zwycięstwa. Każda rozgrywka jest unikalna bo jakaś droga nagle się blokuje i trzeba zdecydować którędy pomknąć po PZ.
Ten właśnie typ gier lubię.
To to.SetkiofRaptors pisze: ↑05 lis 2023, 22:27 ...No jest euro niewątpliwie ogarnięcie produkcji i zrobienie silnika jest kluczem. Ale nie do końca się zgodzę ze to takie jednowymiarowe ze dobra produkcja wody np to zwycięstwo. Szyje się z tego co jest na planszy po prostu, czasem dociskając butem. Zdarzało mi się ze nie było budynków na wodę dobrych to budowałem produkujący rdzenie i dosłownie latałem na mapę po 4 wody, Ew 6 z wymiany. Czy wygrałem nie pamietam ale byłem konkurencyjny.
Na pewno budowa to kluczowy element i serce gry. Ale jakoś mnie moja luba bije mimo ze buduje mniej niż ja zdecydowanie, wiec sprawa nie może hyc tak prosta.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
W grze nie ma żadnego tekstu tak? Chciałem kupić francuską wersję bo zaraz się pojawi w sklepach a widzę że jest Polska instrukcja i zastanawiam się czy to mi wystarczy do grania
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Jest ale to tylko nazwy fakcji jak ścieżka zbawienia np i jest tego mało
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Największy problem będziesz miał z superprojektami, bo do nich opisy w instrukcja odwołują się po nazwie, a nie po numerze jak do budynków czy kart. Ale pewnie na bgg znajdziesz ich fotki i sobie poradzi z dopasowaniem który jest który.
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Nie wiem jak kafelki we francuskiej wersji ale instrukcja francuska posługuje sie nazwami superprojektow po angielsku; a polska instrukcja oprócz nazwy przetłumaczonej zawiera również angielska nazwę.
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
O to jak już wyjdzie to postaram się gdzieś podglądnąć te kafle a jak będą w całości po FR przetłumaczone to zakupie wersje eng u Mindclasha albo poczekam na Portal 

- AnlAir
- Posty: 246
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Wszystkie kafle po ang (tekst/obrazek) znajdziesz tutaj
Spoiler:
Wersja polska miała kafle superprojektów w innych odcieniach, ja swoją wymieniłem na angielską z tego powodu.
- crazygandalf
- Posty: 546
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 709 times
- Kontakt:
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Nagraliśmy rozgrywkę z dodatkiem Fractures of Time. Starszy tytuł, ale może kogoś zainteresuje.
Anachrony + Fractures of Time
Anachrony + Fractures of Time
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Dla zainteresowanych:
Do sklepu Mindclash wrócił Infinity Box oraz mata do Anachrony.
Do sklepu Mindclash wrócił Infinity Box oraz mata do Anachrony.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
-
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
- Lokalizacja: Radlin
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 110 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
Sprawdzałem ile wychodzi all-in - 414 euro + wysyłka (nie jestem pewny czy nie dorzucą VATu przy checkout). Niestety, ale to już za dużo 

- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
A po co ci All-in? I czy to wybór między All-in / Nothing at all?
Anachrony Infinity Box już zeszło z europejskiego sklepu xD
Anachrony Infinity Box już zeszło z europejskiego sklepu xD
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)
W końcu zagrałem z Fractures of Time (4 lata po tym jak dowieźli
). Nie potrzebnie podchodziłem do tego jak pies do jeża. Jednak nie jest tak skomplikowany jak się wydawał, a dodaje dużo fajnych rzeczy. Technologie dodają kolejny sposób na budowanie swojego silniczka. A sama opcji blinkowania egzoszkieletów mocno zmienia samą grę bo jesteśmy w stanie więcej zrobić plus pola mogą się odblokować. Dlatego jeszcze bardziej na znaczeniu zyskują budynki do którym możemy wysłać swoich pracowników bo pozwalają przeczekać do momentu, aż ktoś blinknie pracownika z miejsca na które się czaisz (z drugiej strony wygrałem mając tylko dwa takie budynki
). Jedyna wada to, że dodatkowe ruchy plus dodatkowe kafelki collapsing capital (teraz na niektórych polach są po dwa) wydłużają rozgrywkę. Ale raczej już nie usiądę do gołej podstawki.
Dorzuciliśmy jeszcze moduł Alternate Timeline. Fajnie modyfikuje fazę Warp bo trzeba więcej rzeczy wziąć pod uwagę, żeby się nie wpakować na jakiś karne pola.
@crazygandalf dzięki za inspirację


Dorzuciliśmy jeszcze moduł Alternate Timeline. Fajnie modyfikuje fazę Warp bo trzeba więcej rzeczy wziąć pod uwagę, żeby się nie wpakować na jakiś karne pola.
@crazygandalf dzięki za inspirację
