Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

Ayaram pisze:Wygląda to tragicznie :|

Apkę rozumiem jako dodatek do gry planszowej. Raz na jakiś czas zerkniemy na apkę, by nam podała wirutalną kartę, odmierzała czas czy coś, a 90% mojej uwagi jest na planszy. A tutaj no łamigłowki, jakieś mini gry na apce? Tak oglądając recenzje dochodziłem do wniosku "ale kurcze, przecież dużo łatwiej i swobodnej by było gdyby wszystko przenieść na ekran komputera, a nie tak głowa tu, głowa tam, przenieś tu stąd, wprowadź tu dane z gry, rozłóż na planszy co tablet powie, no wtf :| A jak już człowiek ma takie myśli to zdecydowanie coś tu jest nie tak :|
Polecam zagrać, zmienisz zdanie ;)

No chyba że nie lubisz tego typu gier to nic nie pomoże ;)
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Jedah pisze:Ciekawa rzecz wypłynęła na BGG. Ktoś przedstawił ile wariantów mapy znajduje się w danym scenariuszu.
Cycle of Eternity: 4 mapy (6 jeżeli gramy z dodatkami)
Escape from Innsmouth: 1 mapa
Shattered Bonds: 1 mapa (2 jeżeli gramy z dodatkami)
Rising Tide: 1 mapa
Chyba mi post skasowało...

Rozwiniesz proszę co rozumiesz (ty lub ta osoba z BGG, która dokonała tego liczenia) przez "wariant"?
Awatar użytkownika
Overseer
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Overseer »

Gość na BGG odnosił się do planszy w rozumieniu kafelkow planszy. Więc krótko Innsmouth zawsze wygląda tak samo za to posiadłość w pierwszym scenariuszu kilka razy zmieni rozmieszczenie pokoi. Tak to rozumiem
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: kwiatosz »

Tyle że, z mojej skromnej wiedzy, zmiany mapy to niejedyne zmienne - bo zmieniają się też cele scenariusza, a pewnie jeszcze inne rzeczy. Więc jak są 4 mapy i dwa cele to już 8 różnych partii można zagrać. Nie mówiąc o tym, że takie posty powinny być w spoilerach chyba jednak, bo siłą rzeczy gra przygodowa o odkrywaniu pozbawiona tego elementu niepewności się robi zgorszona.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

Spodziewałem się, że każda będzie miała więcej niż jeden wariant (nawet jeśli będzie złożona z tych samych kafli). Niemniej nadal to większa różnorodność niż w pierwszej edycji, gdzie mapy wcale się nie zmieniały, a nadal grało się ciekawie. Tak jak wspomniał Kwiatosz, na rozgrywkę wpływa wiele rzeczy, nie tylko kafle. I faktycznie chyba warto to wrzucić w spoiler, wolałbym nie wiedzieć, który scenariusz nie zmienia mapy.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

sirafin pisze:Spodziewałem się, że każda będzie miała więcej niż jeden wariant (nawet jeśli będzie złożona z tych samych kafli). Niemniej nadal to większa różnorodność niż w pierwszej edycji, gdzie mapy wcale się nie zmieniały, a nadal grało się ciekawie. Tak jak wspomniał Kwiatosz, na rozgrywkę wpływa wiele rzeczy, nie tylko kafle. I faktycznie chyba warto to wrzucić w spoiler, wolałbym nie wiedzieć, który scenariusz nie zmienia mapy.
Niby tak, niemniej jednak te informacje nieco studzą emocje związane z regrywalnością. Jedynie w jednym scenariuszu zmienia się układ kafli? Nie ma co w tym momencie ich bronić, bo to pójście na łatwiznę. Pierwszy scenariusz będzie najmocniej ogrywany przez recenzentów, więc niech pokaże potencjał i różnorodność jaką daje apka (a jak odkręcą kran ma płynąć Johnnie Walker!), ale resztę już ekonomicznie.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Overseer
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Overseer »

Nie uważam, że te informacje są w jakikolwiek sposób "spoilerowe", ale za Waszą prośbą wrzuciłem je w spoiler.

Kontynuując temat różnorodności...
Spoiler:
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Ayaram »

Spoiler:
Awatar użytkownika
Overseer
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Overseer »

@Ayaram
Znając FFG niczego bym nie wykluczył, ale bardziej obstawiałbym płatne scenariusze dla appki niż dodatki fizyczne.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2016, 09:06 przez Overseer, łącznie zmieniany 1 raz.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Eremita »

Jedah pisze:
Spoiler:
Hej, w tym nie ma nic spoilerowatego. :-)
Dodatki fizyczne będą chociażby po to byśmy mieli wiekszą ilość badaczy do wyboru. Że o nowych conditionach i przedmiotach nie wspomnę.
Każdy dodatek fizyczny będzie miał powiązane ze sobą około dwóch "darmowych" scenariuszy które będa wymagały elementów z tego dodatku.
A płatne scenariusze będą dostępne swoją drogą.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 193 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: elayeth »

Przejrzałem ostatnie strony i nie znajduję odpowiedzi.
Czy planowana jest polska wersja gry?
Wiem, że w aplikacji można wybrać język. Czy dostępny jest polski?
Awatar użytkownika
Overseer
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Overseer »

elayeth pisze:Przejrzałem ostatnie strony i nie znajduję odpowiedzi.
Czy planowana jest polska wersja gry?
Wiem, że w aplikacji można wybrać język. Czy dostępny jest polski?
Galakta planuje premierę polskiej wersji na grudzień. Wydawca ponadto ostatnio poinformował, że zamierza całkowicie przetłumaczyć aplikację + dodać tam również polskiego lektora. Apka w ojczystym języku będzie do pobrania blisko premiery gry.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4678
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: warlock »

Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Eremita »

warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
O. To mnie zaskoczyło.
Można na szczęście zacząć inną przygodę otwierając apkę na innym urządzeniu.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: misioooo »

Ja widzę coś innego... Brak śledzenia gdzie są badacze, potwory, ekwipunku, życia i obłędu badaczy... To nie jest niedoróbka :) Jakby to dodali to można by grać w Posiadłości bez posiadania gry - tylko z użyciem aplikacji ;P Wg mnie totalnie bez sensu to rozwiązali. Wystarczyło np. zaimplementować rozpoznawanie obrazów i po ułożeniu mapy trzeba aplikacją ją "namierzyć" - apka wówczas potwierdza, że wszystko jest ok rozmieszczone (pomieszczenia) i dopiero rozpoczyna przygodę.
Tak samo opis sukcesu/porażki danego testu... Ja bym to rozbił. Apka powinna dawać opis fluffowy i wskazać jaki test należy wykonać. Rzucamy kostkami i wybieramy w apce sukces/porażka i dostajemy stosowny opis i instrukcje co się dzieje. Tak jak w klasycznych paragrafówkach - jak coś ci się uda idź do paragrafu XYZ, jak ci się nie uda idź do ZYX... Mogło by to znacznie zwiększyć regrywalność i umożliwić tworzenie scenariuszy opartych właśnie na "paragrafówce".

Jak dla mnie pas do czasu poprawy aplikacji. Jak zostanie w obecnej formie - mi się nie podoba obsługa "gry"... Tak ja uważam.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

Misioo - ale tak właśnie jest z sukcesami itp itd

Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne :)

Co do śledzenia wszystiego przez apkę, to po co plansza i komponenty wtedy ? ;) Ale generalnie nie jest to potrzebne, według mnie to idealny kompromis tektura-elektronika. Jak byś chciał zrobić namierzanie na PCie ?;)

Aplikacja według mnie nie wymaga poprawy obsługi, tak została zaprojektowana i działa poprawnie. Tak samo działa też w descencie, i zobacz ile pozytywnych opinii zbiera.

Obawiam się że musisz spasować :P
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Sekator »

warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
Dla mnie czepialstwo trochę. Tak, to jest przeoczenie, ale z 2 strony pewnie większość grających jak zacznie, to będzie chciała skończyć grę przed kolejną.

W ogóle nie polecam oglądać Rahdo w celu rozwiania wątpliwości czy kupić tą grę czy nie. Wiadomo że nie lubi ameri tylko eurosuchary (więcej błędów tam można popełnić, to go pewnie przyciąga :D), sam mówi w final thoughts że jego opinia w tym temacie jest niewiele warta.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: misioooo »

AkitaInu pisze:Misioo - ale tak właśnie jest z sukcesami itp itd

Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne :)
Oglądałem wczoraj Rahdo... i wyglądało to tak, że fluff za porażkę był od razu napisany. Zatem może być tylko jeden. Fakt, w niektórych miejscach podaje się ilość sukcesów, ale to jakieś rzadsze zjawisko...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

misioooo pisze:
AkitaInu pisze:Misioo - ale tak właśnie jest z sukcesami itp itd

Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne :)
Oglądałem wczoraj Rahdo... i wyglądało to tak, że fluff za porażkę był od razu napisany. Zatem może być tylko jeden. Fakt, w niektórych miejscach podaje się ilość sukcesów, ale to jakieś rzadsze zjawisko...
Ok rzeczywiście. W sumie są dwa rodzaje testów:

1. masz zrobić test jakiegoś współczynnika, robisz, podajesz ilość sukcesów i apka mówi co się dzieje
2. masz robić test siły 2, od razu są wypisane efekty "pass" i "failed"

:)
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Sekator »

misioooo pisze:Ja widzę coś innego... Brak śledzenia gdzie są badacze, potwory, ekwipunku, życia i obłędu badaczy... To nie jest niedoróbka :) Jakby to dodali to można by grać w Posiadłości bez posiadania gry - tylko z użyciem aplikacji ;P Wg mnie totalnie bez sensu to rozwiązali. Wystarczyło np. zaimplementować rozpoznawanie obrazów i po ułożeniu mapy trzeba aplikacją ją "namierzyć" - apka wówczas potwierdza, że wszystko jest ok rozmieszczone (pomieszczenia) i dopiero rozpoczyna przygodę.
Tak samo opis sukcesu/porażki danego testu... Ja bym to rozbił. Apka powinna dawać opis fluffowy i wskazać jaki test należy wykonać. Rzucamy kostkami i wybieramy w apce sukces/porażka i dostajemy stosowny opis i instrukcje co się dzieje. Tak jak w klasycznych paragrafówkach - jak coś ci się uda idź do paragrafu XYZ, jak ci się nie uda idź do ZYX... Mogło by to znacznie zwiększyć regrywalność i umożliwić tworzenie scenariuszy opartych właśnie na "paragrafówce".

Jak dla mnie pas do czasu poprawy aplikacji. Jak zostanie w obecnej formie - mi się nie podoba obsługa "gry"... Tak ja uważam.
Ale po co to skanowanie mapy? Czym się różni rozkładanie mapy na podstawie instrukcji, od rozkładania na postawie apki? Poza tym że w apce lepiej, bo nie widzisz wszystkich pomieszczeń od początku i przez to jest bardziej klimatycznie.

Opisałem się jeszcze o sukcesach, ale widzę że inni mnie ubiegli :oops:
szczudel
Posty: 1447
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 103 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
Wejdź w pliky systemowe apki. NAmierz ten z save'em. Nie che mi się wierzyć aby go nie było. Jak wyjdzie polska wersja to na pewno sam spróbuje czy się da.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Newsy od Galakty:
"Instrukcje do gry będzie można przeczytać na około 2 tygodnie przed premierą
Język polski, tak jak pozostałe, dostępny będzie w oryginalnej aplikacji.
Na razie dostępna będzie tylko wersja podstawowa gry. Dodatki to temat dopiero na przyszły rok.
Upgrade Kits - Zobaczymy, czy zestawy te będą dostępne w pełnej wersji PL, czy też zdecydujemy się na jakieś inne rozwiązanie. Zdajemy sobie sprawę, że graczom będzie na nich bardzo zależało, jednak ich cena (60,00$ za każdy) oraz minimalne nakłady nie ułatwiają sprawy. Jednak zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abyście mogli korzystać z ich zawartości. "
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Overseer
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Overseer »

Dobre wieści, ale chyba wolałbym dokładną datę premiery i przede wszystkim cenę.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Jedah pisze:Dobre wieści, ale chyba wolałbym dokładną datę premiery i przede wszystkim cenę.
SCD to będzie pewnie 399 zł. Kupisz za 350. Jeżeli chodzi o datę to nic więcej niż grudzień Ci teraz nie powiedzą, za dużo zmiennych.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Bary pisze:
Jedah pisze:Dobre wieści, ale chyba wolałbym dokładną datę premiery i przede wszystkim cenę.
SCD to będzie pewnie 399 zł. Kupisz za 350. Jeżeli chodzi o datę to nic więcej niż grudzień Ci teraz nie powiedzą, za dużo zmiennych.
spokojnie za 310 zł
ODPOWIEDZ