Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Apkę rozumiem jako dodatek do gry planszowej. Raz na jakiś czas zerkniemy na apkę, by nam podała wirutalną kartę, odmierzała czas czy coś, a 90% mojej uwagi jest na planszy. A tutaj no łamigłowki, jakieś mini gry na apce? Tak oglądając recenzje dochodziłem do wniosku "ale kurcze, przecież dużo łatwiej i swobodnej by było gdyby wszystko przenieść na ekran komputera, a nie tak głowa tu, głowa tam, przenieś tu stąd, wprowadź tu dane z gry, rozłóż na planszy co tablet powie, no wtf A jak już człowiek ma takie myśli to zdecydowanie coś tu jest nie tak
Polecam zagrać, zmienisz zdanie
No chyba że nie lubisz tego typu gier to nic nie pomoże
Jedah pisze:Ciekawa rzecz wypłynęła na BGG. Ktoś przedstawił ile wariantów mapy znajduje się w danym scenariuszu.
Cycle of Eternity: 4 mapy (6 jeżeli gramy z dodatkami)
Escape from Innsmouth: 1 mapa
Shattered Bonds: 1 mapa (2 jeżeli gramy z dodatkami)
Rising Tide: 1 mapa
Chyba mi post skasowało...
Rozwiniesz proszę co rozumiesz (ty lub ta osoba z BGG, która dokonała tego liczenia) przez "wariant"?
Gość na BGG odnosił się do planszy w rozumieniu kafelkow planszy. Więc krótko Innsmouth zawsze wygląda tak samo za to posiadłość w pierwszym scenariuszu kilka razy zmieni rozmieszczenie pokoi. Tak to rozumiem
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Tyle że, z mojej skromnej wiedzy, zmiany mapy to niejedyne zmienne - bo zmieniają się też cele scenariusza, a pewnie jeszcze inne rzeczy. Więc jak są 4 mapy i dwa cele to już 8 różnych partii można zagrać. Nie mówiąc o tym, że takie posty powinny być w spoilerach chyba jednak, bo siłą rzeczy gra przygodowa o odkrywaniu pozbawiona tego elementu niepewności się robi zgorszona.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
Spodziewałem się, że każda będzie miała więcej niż jeden wariant (nawet jeśli będzie złożona z tych samych kafli). Niemniej nadal to większa różnorodność niż w pierwszej edycji, gdzie mapy wcale się nie zmieniały, a nadal grało się ciekawie. Tak jak wspomniał Kwiatosz, na rozgrywkę wpływa wiele rzeczy, nie tylko kafle. I faktycznie chyba warto to wrzucić w spoiler, wolałbym nie wiedzieć, który scenariusz nie zmienia mapy.
sirafin pisze:Spodziewałem się, że każda będzie miała więcej niż jeden wariant (nawet jeśli będzie złożona z tych samych kafli). Niemniej nadal to większa różnorodność niż w pierwszej edycji, gdzie mapy wcale się nie zmieniały, a nadal grało się ciekawie. Tak jak wspomniał Kwiatosz, na rozgrywkę wpływa wiele rzeczy, nie tylko kafle. I faktycznie chyba warto to wrzucić w spoiler, wolałbym nie wiedzieć, który scenariusz nie zmienia mapy.
Niby tak, niemniej jednak te informacje nieco studzą emocje związane z regrywalnością. Jedynie w jednym scenariuszu zmienia się układ kafli? Nie ma co w tym momencie ich bronić, bo to pójście na łatwiznę. Pierwszy scenariusz będzie najmocniej ogrywany przez recenzentów, więc niech pokaże potencjał i różnorodność jaką daje apka (a jak odkręcą kran ma płynąć Johnnie Walker!), ale resztę już ekonomicznie.
Nie uważam, że te informacje są w jakikolwiek sposób "spoilerowe", ale za Waszą prośbą wrzuciłem je w spoiler.
Kontynuując temat różnorodności...
Spoiler:
Wczoraj ograliśmy Escape from Innsmouth. Rozgrywka fabularnie była świetna. Przez opisy i sam klimat w powietrzu niemal był wyczuwalny zapach gnijących ryb i morza. Jeżeli wygląd tej mapy nie ulega zmianie - a wszystko na to wskazuje - to trochę szkoda. Stanę jednak w obronie Innsmouth i zaznaczę, że choć polegliśmy, to już widziałem 3-4 warianty jak inaczej może się zakończyć ta historia. Nie jest źle Panowie i Panie.
Co zaś się tyczy "a może jednak jest inna wersja tego miasteczka?", to odpowiadam. Według tego co widzę, to najprawdopodobniej wykorzystano wszystkie kafelki dostarczone z drugą edycją, które mogły "wybudować" nadmorskie Innsmouth.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Znając FFG niczego bym nie wykluczył, ale bardziej obstawiałbym płatne scenariusze dla appki niż dodatki fizyczne.
Hej, w tym nie ma nic spoilerowatego.
Dodatki fizyczne będą chociażby po to byśmy mieli wiekszą ilość badaczy do wyboru. Że o nowych conditionach i przedmiotach nie wspomnę.
Każdy dodatek fizyczny będzie miał powiązane ze sobą około dwóch "darmowych" scenariuszy które będa wymagały elementów z tego dodatku.
A płatne scenariusze będą dostępne swoją drogą.
Przejrzałem ostatnie strony i nie znajduję odpowiedzi.
Czy planowana jest polska wersja gry?
Wiem, że w aplikacji można wybrać język. Czy dostępny jest polski?
elayeth pisze:Przejrzałem ostatnie strony i nie znajduję odpowiedzi.
Czy planowana jest polska wersja gry?
Wiem, że w aplikacji można wybrać język. Czy dostępny jest polski?
Galakta planuje premierę polskiej wersji na grudzień. Wydawca ponadto ostatnio poinformował, że zamierza całkowicie przetłumaczyć aplikację + dodać tam również polskiego lektora. Apka w ojczystym języku będzie do pobrania blisko premiery gry.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
O. To mnie zaskoczyło.
Można na szczęście zacząć inną przygodę otwierając apkę na innym urządzeniu.
Ja widzę coś innego... Brak śledzenia gdzie są badacze, potwory, ekwipunku, życia i obłędu badaczy... To nie jest niedoróbka Jakby to dodali to można by grać w Posiadłości bez posiadania gry - tylko z użyciem aplikacji ;P Wg mnie totalnie bez sensu to rozwiązali. Wystarczyło np. zaimplementować rozpoznawanie obrazów i po ułożeniu mapy trzeba aplikacją ją "namierzyć" - apka wówczas potwierdza, że wszystko jest ok rozmieszczone (pomieszczenia) i dopiero rozpoczyna przygodę.
Tak samo opis sukcesu/porażki danego testu... Ja bym to rozbił. Apka powinna dawać opis fluffowy i wskazać jaki test należy wykonać. Rzucamy kostkami i wybieramy w apce sukces/porażka i dostajemy stosowny opis i instrukcje co się dzieje. Tak jak w klasycznych paragrafówkach - jak coś ci się uda idź do paragrafu XYZ, jak ci się nie uda idź do ZYX... Mogło by to znacznie zwiększyć regrywalność i umożliwić tworzenie scenariuszy opartych właśnie na "paragrafówce".
Jak dla mnie pas do czasu poprawy aplikacji. Jak zostanie w obecnej formie - mi się nie podoba obsługa "gry"... Tak ja uważam.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne
Co do śledzenia wszystiego przez apkę, to po co plansza i komponenty wtedy ? Ale generalnie nie jest to potrzebne, według mnie to idealny kompromis tektura-elektronika. Jak byś chciał zrobić namierzanie na PCie ?;)
Aplikacja według mnie nie wymaga poprawy obsługi, tak została zaprojektowana i działa poprawnie. Tak samo działa też w descencie, i zobacz ile pozytywnych opinii zbiera.
warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
Dla mnie czepialstwo trochę. Tak, to jest przeoczenie, ale z 2 strony pewnie większość grających jak zacznie, to będzie chciała skończyć grę przed kolejną.
W ogóle nie polecam oglądać Rahdo w celu rozwiania wątpliwości czy kupić tą grę czy nie. Wiadomo że nie lubi ameri tylko eurosuchary (więcej błędów tam można popełnić, to go pewnie przyciąga ), sam mówi w final thoughts że jego opinia w tym temacie jest niewiele warta.
AkitaInu pisze:Misioo - ale tak właśnie jest z sukcesami itp itd
Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne
Oglądałem wczoraj Rahdo... i wyglądało to tak, że fluff za porażkę był od razu napisany. Zatem może być tylko jeden. Fakt, w niektórych miejscach podaje się ilość sukcesów, ale to jakieś rzadsze zjawisko...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
AkitaInu pisze:Misioo - ale tak właśnie jest z sukcesami itp itd
Apka daje Ci opis fluffowy i test jaki masz zrobić. Do apki wrzucasz ilość sukcesów i ona mówi czy to porażka czy sukces, możliwe że sukcesów też jest kilka rodzajów. Tego nie wiesz i to jest fajne
Oglądałem wczoraj Rahdo... i wyglądało to tak, że fluff za porażkę był od razu napisany. Zatem może być tylko jeden. Fakt, w niektórych miejscach podaje się ilość sukcesów, ale to jakieś rzadsze zjawisko...
Ok rzeczywiście. W sumie są dwa rodzaje testów:
1. masz zrobić test jakiegoś współczynnika, robisz, podajesz ilość sukcesów i apka mówi co się dzieje
2. masz robić test siły 2, od razu są wypisane efekty "pass" i "failed"
misioooo pisze:Ja widzę coś innego... Brak śledzenia gdzie są badacze, potwory, ekwipunku, życia i obłędu badaczy... To nie jest niedoróbka Jakby to dodali to można by grać w Posiadłości bez posiadania gry - tylko z użyciem aplikacji ;P Wg mnie totalnie bez sensu to rozwiązali. Wystarczyło np. zaimplementować rozpoznawanie obrazów i po ułożeniu mapy trzeba aplikacją ją "namierzyć" - apka wówczas potwierdza, że wszystko jest ok rozmieszczone (pomieszczenia) i dopiero rozpoczyna przygodę.
Tak samo opis sukcesu/porażki danego testu... Ja bym to rozbił. Apka powinna dawać opis fluffowy i wskazać jaki test należy wykonać. Rzucamy kostkami i wybieramy w apce sukces/porażka i dostajemy stosowny opis i instrukcje co się dzieje. Tak jak w klasycznych paragrafówkach - jak coś ci się uda idź do paragrafu XYZ, jak ci się nie uda idź do ZYX... Mogło by to znacznie zwiększyć regrywalność i umożliwić tworzenie scenariuszy opartych właśnie na "paragrafówce".
Jak dla mnie pas do czasu poprawy aplikacji. Jak zostanie w obecnej formie - mi się nie podoba obsługa "gry"... Tak ja uważam.
Ale po co to skanowanie mapy? Czym się różni rozkładanie mapy na podstawie instrukcji, od rozkładania na postawie apki? Poza tym że w apce lepiej, bo nie widzisz wszystkich pomieszczeń od początku i przez to jest bardziej klimatycznie.
Opisałem się jeszcze o sukcesach, ale widzę że inni mnie ubiegli
warlock pisze:Obejrzałem recenzję Rahdo - strasznie słabo, że aplikacja pozwala tylko na jeden zapis stanu gry i automatycznie go kasuje, jeśli chcielibyśmy rozpocząć inną przygodę w innym składzie.
Wejdź w pliky systemowe apki. NAmierz ten z save'em. Nie che mi się wierzyć aby go nie było. Jak wyjdzie polska wersja to na pewno sam spróbuje czy się da.
Newsy od Galakty:
"Instrukcje do gry będzie można przeczytać na około 2 tygodnie przed premierą
Język polski, tak jak pozostałe, dostępny będzie w oryginalnej aplikacji.
Na razie dostępna będzie tylko wersja podstawowa gry. Dodatki to temat dopiero na przyszły rok.
Upgrade Kits - Zobaczymy, czy zestawy te będą dostępne w pełnej wersji PL, czy też zdecydujemy się na jakieś inne rozwiązanie. Zdajemy sobie sprawę, że graczom będzie na nich bardzo zależało, jednak ich cena (60,00$ za każdy) oraz minimalne nakłady nie ułatwiają sprawy. Jednak zrobimy wszystko, co w naszej mocy, abyście mogli korzystać z ich zawartości. "