Strona 19 z 42
Re: Root (Cole Wehrle)
: 13 lut 2020, 09:31
autor: Nidav
Oficjalnie nie ma żadnej erraty. Jedynie GrzeL
o tu, parę postów temu wrzucił nieoficjalną erratę z niemalże wszystkimi wyłapanymi błędami, stworzoną własnoręcznie. Nie ma w niej chyba tylko tego, że w najnowszych zasadach, jeśli Włóczęga jest na polanie, na której przeciwnik usuwa wszystkie komponenty przeciwników (rewolta Sojuszu albo odpowiednie karty czyszczące dany rodzaj polan), to wtedy musi uszkodzić 3 przedmioty.
Re: Root
: 13 lut 2020, 10:59
autor: Rafal_Kruczek
GrzeL pisze: ↑06 lis 2019, 19:31
Nidav pisze: ↑06 lis 2019, 12:36
Mówisz, masz - wszystkie 5 błędów, które zostało zauważonych...
W tym wątku zostało już wymienionych osiem w polskim tłumaczeniu, a jest ich więcej, bo niestety tłumacze byli kreatywni i np. słówko „spend” zostało przetłumaczone jako „wydać”, „zagrać” oraz „poświęcić”, ale żeby nie było za łatwo, to słówko „zagrać” jest również odpowiednikiem słówka „play”.
Zasady wynikające z doświadczenia pisze:P4. Zasada używa konkretnego wyrażenia lub akcji. Czy zawierają się w tym pokrewne wyrażenia lub akcje?
O4. Nie. Możesz założyć, że zasada dotyczy tylko pierwotnego wyrażenia, a nie powiązanych wyrażeń, nieważne jak mocno są spokrewnione. Na przykład, „przemieść” i „rozmieść” to dwa różne wyrażenia.
Root – Nieoficjalna errata
Moim zdanie akurat ta poprawka z jaszczurami wiecej miesza niz poprawia.
Root – Nieoficjalna errata pisze:
Instrukcja – Plemiona Rzeczne
Jaszczurzy Kultyści
Dzień s. 3 [PL]
Jest:
„Poświęć nieujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi zagranej karty”,
a powinno być:
„Wydaj ujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi wydanej karty”.
Takie sformułowanie sugeruje, że można a nawet trzeba kartę uzywaną do puktowanie wszesniej uzyć do innego efektu.
Tam powinno być niedokonane "ujawnianą"...
Re: Root (Cole Wehrle)
: 13 lut 2020, 14:46
autor: Dr. Nikczemniuk
Co zaglądam w ten wątek to jakieś spekulacje co do zasad itd. No nie napawa to optymizmem, nie dosyć że gra ma wysoki próg wejścia, wymaga stałego składu to jeszcze co chwila jakieś erraty i inne ceregiele.

Re: Root
: 13 lut 2020, 14:59
autor: lacki2000
Rafal_Kruczek pisze: ↑13 lut 2020, 10:59
Root – Nieoficjalna errata pisze:
Instrukcja – Plemiona Rzeczne
Jaszczurzy Kultyści
Dzień s. 3 [PL]
Jest:
„Poświęć nieujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi zagranej karty”,
a powinno być:
„Wydaj ujawnioną kartę (umieść ją na stosie Zagubionych Dusz), aby otrzymać Punkty
Zwycięstwa w liczbie wskazanej w kolumnie Ogrodów, w której znajduje się pierwsze z prawej
puste pole odpowiadające symbolowi wydanej karty”.
Takie sformułowanie sugeruje, że można a nawet trzeba kartę uzywaną do puktowanie wszesniej uzyć do innego efektu.
Tam powinno być niedokonane "ujawnianą"...
Niee, na początku Dnia jest ujawnianie kart. Potem, w poszczególnych akcjach Dnia są one już ujawnione.
Mi brakuje klaryfikacji w Wieczorze, pkt 1. jest "Weź ujawnione karty na rękę" (czy jakoś tak) a powinno być dodane w nawiasie "(oprócz kart z akcji Punktowanie)" - bo te karty też były ujawnione. Przez to gralim źle wiele gier

I lizardy są jednak słabe.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 13 lut 2020, 15:16
autor: Odi
Nie ma co się przejmować pewnymi niejasnościami, bo inaczej przejdzie nam koło nosa najlepsza gra roku

Root jest stosunkowo czytelny i prosty w bazowych zasadach, a wprowadzenie poprzez tutorial jest świetne. To, co jest trudne, to interakcje między mocno asymetrycznymi frakcjami. Natomiast z odkrywania tychże płynie gros przyjemności, jaką Root daje.
Nie zastanawiać się, tylko brać
Przez to gralim źle wiele gier

I lizardy są jednak słabe.
Nie, nie graliśmy źle... Przecież karty punktowane są odrzucane na stos zagubionych dusz. Nikt ich nie zabierał z powrotem na rękę.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 13 lut 2020, 15:23
autor: lacki2000
Odi pisze: ↑13 lut 2020, 15:16
Przez to gralim źle wiele gier

I lizardy są jednak słabe.
Nie, nie graliśmy źle... Przecież karty punktowane są odrzucane na stos zagubionych dusz. Nikt ich nie zabierał z powrotem na rękę.
Ja zabierałem, z tego co pamiętam

Ale i tak przez to nielegalne punktowanie zostałem szybko skrócony.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 14 lut 2020, 09:33
autor: yaro_
Ja Jaszczurami nie ogarnąłem z początku że mogę postawić kilka ogrodów na jednej polanie, przez co skończyłem grę z najgorszym wynikiem

Ogólnie zaskoczony jestem że prawie nie można się Jaszczurami ruszać po mapie. Tylko się mnożysz i mnożysz i liczysz aż ktoś Cie pozabija żeby mieć akolitów i dopiero coś możesz pokombinować.
Zagrałem może z 5 partii i uważam grę nie tyle skomplikowaną, co męczącą.
Problem mam z nią taki, że gra nie pozwala jednocześnie trzymać przeciwników w ryzach i samemu punktować. Możesz się skupić albo na sobie, albo na innych. A wszystkich nie upilnujesz, więc zawsze ktoś odskoczy. Najlepiej żeby wszyscy ogarniali dobrze co kto może, a to wymaga zagrania co najmniej raz każdą frakcja czyli dopiero po 4-6 partiach w tym samym składzie powinno to chodzić. Według mnie gra jest ewidentnie skonstruowana dla agresywnych graczy

Bez tego każdy coś tam dziobie na tej swojej planszetce, żeby tylko ugrać jakieś punkty, a na mapie interesuje go tylko swoja ćwiartka.
No i ta losowość walki rozczarowuje, wolałbym już coś zasadzie Cyklad.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 14 lut 2020, 11:05
autor: czarny kapelusz
W tej grze właśnie o to chodzi by być agresywnym, przecież walczymy o panowanie w Leśnogrodzie. Nie zapanujesz nad lasem siedząc sobie w jego kąciku i coś tam dłubiąc. Swoją drogą nie widzę frakcji, która mogła by tak grać sobie na kawałku planszy i wygrać. A to, że aby grać dobrze to trzeba grę poznać to jak dla mnie tylko wielka gry zaleta. Dla mnie to, że musisz ciągle patrzeć na przeciwnika i nie dać mu odskoczyć, jednocześnie samemu się rozwijając to własnie esencja zabawy w tej grze. A im więcej osób tym staje się to ciekawsze i daje możliwość by zawrzeć jakiś sojusz i naciskać na aktualnego lidera.
A co do spekulacji odnośnie zasad - spójrzmy na to tak: im ich więcej tym większa głębia gry ( ryzykownie ale tego się będę trzymał polecając Root każdemu

)
Re: Root (Cole Wehrle)
: 20 lut 2020, 23:31
autor: wrojka
https://discord.gg/3thS8d
To jest link do kanału Discordowego poświęconego zbieraniu ludzi na TTS'a i ogólnej rozmowie o Rootcie
Root jest na Tabletop Simulator gdyby ktoś był zainteresowany paroma partyjkami to PM.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 06 mar 2020, 10:44
autor: Wrotek
Mam pytanie co do Root'a. Czy da się w to grać na dwie osoby? Sądząc po przykładowych rozgrywkach i przejrzeniu instrukcji, to wydaje mi się, że na dwóch graczy może być trochę nudno.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 06 mar 2020, 10:53
autor: yaro_
Zdecydowanie lepiej grać w więcej osób niż 2, aczkolwiek zagrałem parę razy w 2os. Całkiem spoko, tylko w podstawce zawsze sprowadza się to do walki Markiza vs Ptaki.
Chyba że masz Plemiona rzeczne, wtedy można zautomatyzować koty i wybrać jakieś ciekawsze układy.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 06 mar 2020, 11:00
autor: Nidav
Opcjonalnie, jeśli znasz angielski, to możesz na BGG znaleźć Better Bot Project, który automatyzuje wszystkie frakcje - w tym Mechaniczną Markizę 2.0, która działa lepiej niż wcześniejsza wersja, znajdująca się w pudełku Plemion Rzecznych. Drukujesz jedynie planszetki, uczysz się zasad obsługi botów i możesz grać nawet na 4 frakcje, w czym dwa to boty. Zresztą sam ten projekt zostanie wydany też w oficjalnej wersji, ale nie wiadomo, czy też po polsku.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 mar 2020, 12:42
autor: maxxie97
Czy ktoś ma jakieś nowe info odnośnie dodruku dodatku do ROOT? Portal nie odpowiada, a I kwartał chyli się ku końcowi...

Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 mar 2020, 14:55
autor: mckil
maxxie97 pisze: ↑23 mar 2020, 12:42
Czy ktoś ma jakieś nowe info odnośnie dodruku dodatku do ROOT? Portal nie odpowiada, a I kwartał chyli się ku końcowi...
Za Planszowe Newsy z dnia 17 marca :
INFO
Operacja 'dodruk Plemion rzecznych' w toku. Portal Games czeka obecnie na wycenę z fabryki i maszyny powinny niebawem ruszyć. Część elementów jednak będzie produkowana w Chinach, więc sami wiecie, że trudno deklarować obecnie konkretne terminy.
Myślę, że nic bardziej konkretnego, na ten moment nie wiadomo.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 29 kwie 2020, 11:58
autor: tapczanik420
Jest info jakieś na temat polskie wydania Root: The Underworld Expansion?
Swoją drogą przydałyby się do Roota jakieś scenariusze coopowe nie tylko bot z mechaniką, ale coś co zaczynałoby się od jakiegoś konkretnego rozłozenia frakcji na mapie i win condition a'la karta dominacji - np. kontrola wybranych polan itd. Kilka scenariuszy moglby być złożone w kampanię opowiadajacac glebiej hisotrie z planszetek (utrzymanie panowania, odzyskanie panowania itp) a nawet wynik jednego ze scenariuszy mialby wplyw na startowy setup w kolejnym.
Ehhhh można pomażyć
Re: Root (Cole Wehrle)
: 29 kwie 2020, 15:54
autor: Atamán
Bardzo mi sie podoba pomysł takich scenariuszy
A w sprawie Underworld Expansion nic pewnego, oficjalnego potwierdzenia ze strony Portalu nie było. Ale patrząc na to, jak Plemiona Rzeczne szybko poszły, to myślę, że powinni wydać. Zresztą Portal raczej ma zwyczaj nie porzucać serii. Oczywiście w "obecnej sytuacji" (jak to lubią wszyscy hehe pisać) nic nie jest pewne.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 29 kwie 2020, 19:04
autor: tapczanik420
Atamán pisze: ↑29 kwie 2020, 15:54
Bardzo mi sie podoba pomysł takich scenariuszy
No niestety twórcy za "scenariusze" uważają granie różnorakim setupem co przy 6-8 dostępnych frakcjach daje trochę kombinacji, ale umówmy się, że bez porównania z czymś a'la Robinson (startowy setup, cel) albo Arkham (setup, cel, scenariusze jako część kampanii i wpływ wyników jednego scenariusza na kolejny).
Niestety chyba sie na nic takiego nie zanosi, charytatywnie nie zrobią a jako kolejny dodatek? Ja bym w każdym razie coś takiego kupił zdecydowanie.
A może to wszystko co wyżej + trwała modyfikacja zasad i mamy ROOT Legacy?

Re: Root (Cole Wehrle)
: 01 maja 2020, 15:13
autor: wrojka
tapczanik420 pisze: ↑29 kwie 2020, 11:58
Jest info jakieś na temat polskie wydania Root: The Underworld Expansion?
Wiadomo, czy drugi dodatek do Root (Underground Expansion) pojawi się w wersji PL?
Czy dostępne będą także dodatki Exiles&Partisans + Vagabond pack?
==>
Portal Games pisze: ↑03 mar 2020, 16:54
Jesteśmy w kolejce. Na razie dostaliśmy informacje, że wersje międzynarodowe będą miały szansę na druk przy dodruku EN, bez dokładnego terminu.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 maja 2020, 01:11
autor: tapczanik420
Hej, pytanie do osób które ogrywały Pomarańczową Mechaniczną Pomarańczę Markizę - otóż mój zamówiony w dniu premiery dodatek leży sobie zafoliowany i o ile mi gra przypadła do gustu bardzo, to najczęściej z dziewczyną na 2 graczy co nie za bardzo jej się podobało. Czy ta opcja trzeciego automatycznego gracza przeciwko któremu się gra coopowo jest ciekawa? Czy rzeczywiście gra z krawej wojny przeradza się we wspólne kombinowanie nad planszą jak zatrzymać marsz pomarańczowych?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 maja 2020, 01:39
autor: czarny kapelusz
"Pomarańczowi" są mocni... jednak smaku takiej rozgrywce nadaje fakt, że razem kombinujemy jak go powstrzymać ale...
ale przy tym wbić nóż w plecy twojego sprzymierzeńca w walce z kotkami i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu... choć fakt, że łatwe to nie jest

Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 maja 2020, 09:52
autor: tapczanik420
Ale to mówisz o opcji vs trzeci gracz bot czy gracze vs gra?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 30 maja 2020, 23:21
autor: czarny kapelusz
Heh, a zawsze mówili " czytaj ze zrozumieniem"... my nie gramy w coopie... z córką walczymy przeciwko sobie przy okazji tłukąc Mechanicznego... albo raczej tłuczemy Mechanicznego przy okazji starając się wytłuc siebie... gra się dobrze co jednak nie zmienia faktu, że ta gra najlepiej smiga w 4 żywe a do tego ograne osoby

Re: Root (Cole Wehrle)
: 06 cze 2020, 16:55
autor: feniks_ciapek
Dotarły do mnie dodatki z ostaniej kampanii i muszę powiedzieć, że nowe boty są bardzo dobrze zrobione i granie solo przeciwko nim daje sporo satysfakcji i dobrej zabawy. Przez wszystkie partie miałem wrażenie bycia częścią złożonego ekosystemu, który żyje własnym życiem. Jedyny mankament to konieczność pamiętania różnych mikrozasad, ale to kwestia ogrania i doświadczenia. I być może pewna powtarzalność strategii ze względu na priorytet polan na danej mapie. Ale od tego są też inne mapy, więc na nudę narzekać nie będę.
Jak ktoś odbił się od tej gry wcześniej, to mimo wszystko polecam spróbować nowe warianty, jeśli będzie okazja.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 06 cze 2020, 23:52
autor: feniks_ciapek
Underworld i The Clockwork Expansion. Tam są cztery nowe boty, z którymi można grać.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 07 cze 2020, 11:53
autor: wrojka
W Underworld dostajemy 2 nowe frakcje - Krety i Kruki (Duchy i Corvid Conspiracy). Dodatkowo dostajemy nową dwustronną mapę (Lake Map/ Mountain map).
Wydanie KS posiada także dodatki:
Exiles & Partisans (Nowa talia chyba 54 kart, która zastępuje podstawową i 2 nowe Vagabondy Harrier + Adventurer)
Vagabond Pack (7 meepli do każdego z Vagabondów + 1 nowa karta postaci VB Ronin) [Co daje nam łącznie 9 meepli i 9 kart postaci dla VB. 3+3+2+1]
Resin Clearing Marker (12 znaczników polan w różnych kolorach i kształtach [4x3]. W podstawce gry mamy je wydrukowane na kartonie)
Innym dodakiem jest Clockwork Expansion, które daje nam 4 podstawowe frakcje w wersji BOT'ów [swoiste AI, można go dołączyć do normalnej rozgrywki, bądź zrobić sobie Co-Op z innym graczem przeciwko BOTowi jeśli dobrze pamiętam]
Markiza 2.0 [w Plemionach rzecznych / Riverfolk dostajemy Markizę 1.0] czyli poprawioną i bardziej przemyślaną wersję
Electric Eyrie
Automated Alliance
Vagabot
Dodam, że te Boty były ogólnie opracowywane przez społeczność i są dostępne jako PnP
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... ors-cut-co