Strona 19 z 24

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 09:34
autor: japanczyk
warlock pisze: 22 cze 2022, 09:16 OK, a monument nie zasłania komuś żetonu kontroli? Teoretyzuję, ale mam wrażenie, że postawiony pionowo na monumencie żeton będzie dla kogoś niewidoczny ;).
Pewnie mógłby, gdybyś siadł w okreslonej pozycji przy stole, przyłozył głowe do planszy to tak :P
Ale w momencie kiedy jestes nad planszą to monumenty są zrobione tak, ze raczej nie wystepuje zasłanianie czegokolwiek
Była sytuacja, ze figurka Boga zasłoniła jakąś jednostkę, ale nie monument (oczywiscie to dowód anegdotyczny) - w wypadku żetonów problem był taki, ze czesto nie widac bylo przy figurkach ze cos lezy na planszy, szczegolnie jesli jakiś Bóg stał obok

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 09:58
autor: bananek
Dobra ale pomijając kwestie kosmetyczne to czy ktoś testował dodatki w wariancie dwuosobowym i może się odnieść do tego czy jest sens któreś kupować czy nie? (zamiast dwie strony pisać o tym czy figurki coś zasłaniają...)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 10:32
autor: japanczyk
Nie wiem co amsz do testowania w Panteonie i Strażnikach - to wieksza regrywalność i tyle

Faraon wprowadza dodatkowa warstwe gry - nie gralem jeszcze ze wszystkimi Faraonami, ale zarówno sam Faraon jak i karty Polityki potrafia sporo namieszac i zmieniaja oblicze gry

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 10:46
autor: sasquach
planszufka pisze: 22 cze 2022, 09:30 zaslaniaja :) gra zmienia sie w przesuwanie, poprawianie, monumentow, wychylanie glow itp. bez sensu. Tekturowe monumenty lepiej zdaja egzamin
To dla równowagi :) dodam, że nie pamiętam abym kiedykolwiek musiał obracać figurkę monumentu i nikt ze współgraczy na to nie narzekał. A trochę było grane i to w różnych układach osobowych.
bananek pisze: 22 cze 2022, 09:58 Dobra ale pomijając kwestie kosmetyczne to czy ktoś testował dodatki w wariancie dwuosobowym i może się odnieść do tego czy jest sens któreś kupować czy nie? (zamiast dwie strony pisać o tym czy figurki coś zasłaniają...)
Ale wiesz, że to temat o Ankh, a nie do podpowiadania na twoje pytania ;) Sam jeszcze nie grałem z Faraonem na dwie osoby, więc nic do dodania nie mam. Pozostałe dodatki dodają więcej tego samego, więc od ciebie zależy czy ci się podstawka znudziła czy nie.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 13:06
autor: bananek
japanczyk pisze: 22 cze 2022, 10:32 Nie wiem co amsz do testowania w Panteonie i Strażnikach - to wieksza regrywalność i tyle
No nie wiem co może być do testowania? Może np kwestia czy jacyś "nowi" bogowie nie są źle zbalansowani i dlatego nie warto po nich sięgać?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 13:15
autor: planszufka
bananek pisze: 22 cze 2022, 13:06
japanczyk pisze: 22 cze 2022, 10:32 Nie wiem co amsz do testowania w Panteonie i Strażnikach - to wieksza regrywalność i tyle
No nie wiem co może być do testowania? Może np kwestia czy jacyś "nowi" bogowie nie są źle zbalansowani i dlatego nie warto po nich sięgać?
i co kupisz wtedy ten dodatek bez tego jednego boga? meczysz tymi pytaniami jakby to byl zakup zycia. Kup, potestuj, najwyzej sprzedasz ze strata 10-20 zl. Przy tak popularnej grze nie bedzie problemu z odsprzedaza

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 13:20
autor: japanczyk
bananek pisze: 22 cze 2022, 13:06 No nie wiem co może być do testowania? Może np kwestia czy jacyś "nowi" bogowie nie są źle zbalansowani i dlatego nie warto po nich sięgać?
Nie zauwazylem zeby bogowie byli w ogole niezbalansowani, nawet Amun, na ktorego tak ludzie psioczą nie wybija się strasznie przed szereg. Bastet widziałem gdzies na końcach list, a jej zdolność dobrze wykorzystana potrafi wpedzic wroga w kanał
Duzo sie rozbija o to jak przeciwnik wykorzystuje zdolnosci - niektore latwiej wykorzystac po prostu

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 13:21
autor: CrossSleet
Odnośnie elementów 3d to ja generalnie napisałem, że pewnie zależy od ustawienia graczy przy stole itd. Jak najbardziej rozumiem, że komuś będzie lepiej z monumentami 3d. Mi jest lepiej z żetonami i tyle :)

W sumie to mimo wszystko ważny temat, bo ten Tomb of Wonders to jakieś chore ceny potrafi mieć (czy tam ten inny z lepszymi elementami do Ankh), a moim zdaniem serio nie warto się tak o niego spinać (nie dawajmy FOMO wygrać) :)

Gram głównie na 2, więc nie ma aż tylu figurek. Figurki nic mi nie zasłaniają i wszystko jest super widoczne przy żetonach.

Ankh to prosta, szybka gra i taką ją lubię. Nie chcę jej wydłużać przez niepotrzebny brak widoczności (w moim przypadku).

A sam kolor i wygląd tych figurek też mnie nie zachwyca. Najgorsze są chyba te "żółtawe" pionki do pola akcji. Też wolę te kartonowe, bo są przynajmniej w kolorach pól, a nie pseudopiaskowca xd

Naturalnie jednak każdy ma swój gust. Akurat w tej grze wolę z jakiegoś powodu żetony.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 13:29
autor: japanczyk
CrossSleet pisze: 22 cze 2022, 13:21 W sumie to mimo wszystko ważny temat, bo ten Tomb of Wonders to jakieś chore ceny potrafi mieć (czy tam ten inny z lepszymi elementami do Ankh), a moim zdaniem serio nie warto się tak o niego spinać (nie dawajmy FOMO wygrać) :)
Jak dla mnie istotniejszym elementem ToW jest Sobek i Ptah oraz naprawdę fajni strażnicy

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 14:35
autor: bananek
planszufka pisze: 22 cze 2022, 13:15
bananek pisze: 22 cze 2022, 13:06
japanczyk pisze: 22 cze 2022, 10:32 Nie wiem co amsz do testowania w Panteonie i Strażnikach - to wieksza regrywalność i tyle
No nie wiem co może być do testowania? Może np kwestia czy jacyś "nowi" bogowie nie są źle zbalansowani i dlatego nie warto po nich sięgać?
i co kupisz wtedy ten dodatek bez tego jednego boga? meczysz tymi pytaniami jakby to byl zakup zycia. Kup, potestuj, najwyzej sprzedasz ze strata 10-20 zl. Przy tak popularnej grze nie bedzie problemu z odsprzedaza
Pytam, bo mam obecnie niewiele czasu na granie (małe dziecko) więc tym bardziej nie chce mi się bawić w testy skoro mogę decyzję o zakupie w części oprzeć na doświadczeniach osób, które już z dodatkami zagrały. Ale dzięki za odpowiedź rodem z elektrody. "temat do zamknięcia"

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 14:49
autor: RUNner
Dla mnie siłą Ankh nie są bogowie, ani tym bardziej strażnicy, ale ciekawa mechanika oferująca sporą regrywalność i naprawdę działające areacontrol przy 2 graczach. Jeśli ktoś po kilku partiach stwierdzi, że musi kupić dodatek, to uważam, że powinien się zastanowić nad sprzedażą podstawki, bo nowa zawartość przedłuży tylko agonię gry i to nieznacznie. Dodatki typu "więcej tego samego" mają sens dla graczy, którzy zajechali podstawkę wzdłuż i wszerz.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 16:59
autor: SetkiofRaptors
RUNner pisze: 22 cze 2022, 14:49 Dla mnie siłą Ankh nie są bogowie, ani tym bardziej strażnicy, ale ciekawa mechanika oferująca sporą regrywalność i naprawdę działające areacontrol przy 2 graczach. Jeśli ktoś po kilku partiach stwierdzi, że musi kupić dodatek, to uważam, że powinien się zastanowić nad sprzedażą podstawki, bo nowa zawartość przedłuży tylko agonię gry i to nieznacznie. Dodatki typu "więcej tego samego" mają sens dla graczy, którzy zajechali podstawkę wzdłuż i wszerz.
Odbierasz zyciu smaczek ;) ludzie nie kupują dodatku tylko dlatego, że grali w grę podstawową 250 razy i mają już zoptymalizowane wszystkie strategie, tylko często po 10 czy 20 rozgrywkach gdy mega się podoba i zamiast wydać budzet planszowkowy na cos nowego wolą wydać na coś w co wiedzą, że będą grać. To nie jest tak, że docenisz więcej bogów tylko jeśli każdego z nich ograłeś 28 razy. Ot, będziesz się cieszyć, że możesz potestować nowe strategie i podejścia.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 17:07
autor: CrossSleet
RUNner pisze: 22 cze 2022, 14:49 Dla mnie siłą Ankh nie są bogowie, ani tym bardziej strażnicy, ale ciekawa mechanika oferująca sporą regrywalność i naprawdę działające areacontrol przy 2 graczach. Jeśli ktoś po kilku partiach stwierdzi, że musi kupić dodatek, to uważam, że powinien się zastanowić nad sprzedażą podstawki, bo nowa zawartość przedłuży tylko agonię gry i to nieznacznie. Dodatki typu "więcej tego samego" mają sens dla graczy, którzy zajechali podstawkę wzdłuż i wszerz.
Ja akurat jestem z tych, że jak mi się gra spodoba to dość szybko chcę kupić dodatki. Po prostu się obawiam, że zanim już "zajadę wzdłuż i wszerz" to dodatki będą trudno dostępne :)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 17:26
autor: rav126
temat dodatków do gier juz był wałkowany - problemem przy zakupie dodatku po zajechaniu wersji podstawowej jest taki, że mimo powiewu świeżości to sama gra jest na tyle oklepana, że i tak nie chce się do niej wracać (oczywiście nie za każdym razem tak to będzie działać), dlatego ja wolę kupić dodatek do gry, która mi się spodobała już po jednej dwóch partiach. Inna sprawa, jeżeli dodatku jeszcze nie ma ;)
Dlatego Ankh, mimo, że jeszcze mocno nie jest u nas ograny, dostanie Faraona ;)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 23:27
autor: lazarro
Miałem zamiar nabyć grę ale na kanale "w imię zasad" ostudzili mój zapał. Odniosłem wrażenie że chłopacy ograli grę na wszelkie sposoby i jako jedyni z social mediów wytknęli słabe punkty gry. W net dobitnie ją skreślając. Pytanie czy dodatki np Faraona uratuje grę?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 23:38
autor: sasquach
Poczytaj wcześniejsze komentarze w tym wątku oraz pod filmem na youtube. To, że chłopaki coś powiedzieli nie znaczy, że mieli rację :P

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 22 cze 2022, 23:41
autor: rav126
Wróć kilka stron, jest tam dyskusja z chłopakami, i zobacz ile osób się z nimi zgadza ;) Zobacz sobie na recenzję chłopaków z Gradania na yt, i zerknij do komentarzy, masz tam polemikę Ciuńka z Malashem. Ja widzę niektóre problemy, które wytknęli w swojej recenzji, jednak gra jest na tyle ciekawwa i przyjemna w graniu, że większość mi nie przeszkadza. A z większością zarzutów się po prostu nie zgadzam bo zależą od wielu zmiennych, zresztą poczytaj to o czym wcześniej wspomniałem.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 08:31
autor: lukkk
Naczelnym celem każdej gry jest dawanie frajdy wszystkim uczestnikom. Tak długo jak gra to oferuje, jest godna polecenia.

Po ograniu 100 partii to nawet w szachach można dojrzeć brak balansu i faworyzowanie gracza grającego białymi ;) ;) ;) Proponuję nie katować po prostu jednej gry do upadłego a grać od czasu do czasu.

Ankh to jedna z niewielu strategii, które dają dziką satysfakcję z rozgrywki, bez względu na to czy się wygra czy nie. Sama rozgrywka jest na tyle szybka i przyjemna, zasady łatwe do wytłumaczenia a figurki monumentalne ( polecam granie z matą i pomalowanymi figurkami ), że taka rozgrywka aspiruje do miana mini przeżycia. Tylko trzeba lubić klimat Egiptu, bo inaczej może nie trafić w gust. Ja zawsze byłem raczej fanem mitów Greckich, to jednak muszę przyznać, że Ankh mnie do siebie przekonał.

Niezaprzeczalne zalety Ankh:

+ Niesamowita prostota gry
+ Przy jednoczesnej głębi i decyzyjności ( coś na zasadzie easy to learn, hard to master )
+ Tury mijają błyskawicznie
+ Klimat, Klimat, Klimat ( by to poczuć naprawdę warto zainwestować w Tomb of Wonders albo w 3D monumenty, których reklamy pojawiają się tu i ówdzie ).

Minusy:
- jeszcze ich nie zobaczyłem
- może trochę długo się rozkłada ale to kwestia do ogarnięcia

Zdecydowanie wiem, że Ankh nie jest grą dla każdego. Tak samo jak nie jest nią BloodRage oraz Rising Sun. Co nie zmienia faktu, że granie w te gry, jest zawsze wielkim przeżyciem. Posyłanie swoich Roninów na śmierć bądź grupowe sepuku w Rising, patrzenie jak wielki Pentsuchos blokuje kluczowy, wąski przesmyk oddzielający krainy to jest to po czym później pamięta się takie rozgrywki.

No ale ja jestem klimaciarzem a nie optymalizatorem, więc mogę zawsze trochę inaczej postrzegać wspaniałą grę, jaką jest dla mnie Ankh.

PS: Sobek na prezydenta ;)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 11:42
autor: CrossSleet
lazarro pisze: 22 cze 2022, 23:27 Miałem zamiar nabyć grę ale na kanale "w imię zasad" ostudzili mój zapał. Odniosłem wrażenie że chłopacy ograli grę na wszelkie sposoby i jako jedyni z social mediów wytknęli słabe punkty gry. W net dobitnie ją skreślając. Pytanie czy dodatki np Faraona uratuje grę?
Ja się trochę nauczyłem, żeby raczej nie oglądać recenzji. Wolę oglądać streszczenia zasad lub omówienie rozgrywki.

Przy recenzji zawsze znajdzie się ktoś, komu coś się nie podoba i zawsze to potrafi ostudzić zapal. Chyba nie ma gry, żeby się każdemu podobała.

Ankh to na pewno nie jest gra idealna i na przykład kolega Lukkk wyżej się nad nią zachwyca, moim zdaniem przesadzenie. Jednak jak najbardziej ma prawo, widocznie mu się aż tak spodobała.

Komuś innemu się nie spodoba wcale. Mi się podoba tak "akurat".

Dla mnie największą zaletą jest to, że w 2 graczy możemy zagrać w godzinkę. Nie znam żadnej innej gry tego typu, którą można w takim czasie rozegrać. Czasami nie ma więcej czasu, a jak wybierać między małą "pierdółką", a Ankh to fajnie mieć opcję wyboru Ankh.

Jednak jeżeli mam czas na coś większego to raczej na Ankh się nie zdecyduję i wybiorę coś głębszego.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 11:58
autor: lazarro
Dzięki za odpowiedzi. Z żoną lubimy zagrać w nieskomplikowane area controlling np Blood Rage (kumpel już nie bo nie podoba mu się opcja ginących wojowników he he) Neuroshimę, Tyranów Underdarku 8) Takie gry lubi i tylko takie jej proponuję. Wiadomo że zabawa zaczyna się dopiero od 3osob przy stole. Możliwe że skuszę się na zakup.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 12:06
autor: RUNner
Jeśli gracie w Blood Rage na 2 osoby, to Ankh Wam powinien podejść, bo jest lepszą opcją w takim trybie. Zagrałem w Ankha z żoną i nie miałem wrażenia, że jest to gra zaprojektowana dla większej ekipy, z doklejonym na siłę wariantem 1v1. Natomiast w BR nam totalnie nie spodobała się rozgrywka 2-osobowa, ale mechanika draftu raczej "lubi" większy tłok przy stole ;)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 12:27
autor: sasquach
Zdecydowanie Ankh to jedno z niewielu (jak nie jedyne) dudes on map które naprawdę dobrze działają na dwóch graczy.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 12:29
autor: Nilis
lazarro pisze: 23 cze 2022, 11:58 Dzięki za odpowiedzi. Z żoną lubimy zagrać w nieskomplikowane area controlling np Blood Rage (kumpel już nie bo nie podoba mu się opcja ginących wojowników he he) Neuroshimę, Tyranów Underdarku 8) Takie gry lubi i tylko takie jej proponuję. Wiadomo że zabawa zaczyna się dopiero od 3osob przy stole. Możliwe że skuszę się na zakup.
Wiesz co, te Malashe co rozpracowali tę grę na 100 sposobów z pewnością znaleźli jakieś wady ale kompletnie nie patrz na to. Ja zagrałem w Ankh na razie 4 razy w składach 3-4 osoby i partie były kapitalne, każda jedna. Gra nie jest zesputa bo gdyby była i coś by nie działało to byłby bardzo negatywny wydźwięk tutaj takich casuali jak my. Jasne, są lepsze i gorsze ulepszenia Ankh ale same konflikty, walki, blefy i inne kombinacje przy planszy zależą tylko od samych graczy. Gra oferuje bardzo dużo, od grupy zależy jak się będziecie bawić

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 13:42
autor: SetkiofRaptors
Samo skalowanie powoduje, że gra wypełnia bardzo ciekawe nisze. I to gwarantuje jej ogromną grywalność. Bo ile jest Dudes on map które chodzą tak dobrze na dwie osoby? Mam Rising Sun i Ankh i to drugie po miesiącu doczekało się więcej rozgrywek niż Rising Sun przez rok leżenia u mnie na półce. Dla mnie RS chodzi świetnie na 6 osób, ale każda nieparzysta liczba graczy wydaje się gorszym układem. Na 3 nie próbowałem, ale jakoś nie wierze, że to może fajnie działać (ktoś ma doświadczenie?). A tutaj mamy szybką grę area control bez grama losowości, którą można w dójkę machnąć w 1,5 godzinki.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 23 cze 2022, 15:19
autor: CrossSleet
Z tym, że Ankh jest super na 2 graczy i nie czuć, że przy większej ilości będzie lepiej to aż tak bym nie przesadzał.

1. Przy 2 graczach nie ma tej mechaniki wyrównującej, czyli łączenie bogów

2. Dość często zdarzal mi się przy 2 mocny efekt kuli śnieżnej, gdzie już w połowie gry widać, że nie ma się szans wygrać

Na pewno trzeba to wziąć pod uwagę. Ankh to naprawdę dobra gra moim zdaniem, ale trzeba też być świadomym ewentualnych problemów. Działa na 2 super, ale tak jak Blood Rage lepiej pewnie jest na 3-4