Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
jamjar
Posty: 98
Rejestracja: 18 mar 2020, 20:50
Has thanked: 53 times
Been thanked: 46 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: jamjar »

Maleficii pisze: 03 maja 2024, 18:48
Zastanawiam się właśnie nad zakupem VF, nie widzę tych planszetek gracza 3d. One są dostępne gdzieś na etsy ?
Bywają co jakiś czas na stronie wydawcy gry - Mindclash. Przynajmniej ja tak kupiłem. Komplet 4 sztuk z wysyłką to koszt ok. 100pln z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 275
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 47 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Malibu »

Od stycznia nie było tych potrójnych planszetek w sprzedaży, wiem bo sam czekam i mam u nich powiadomienie na to kiedy będą dostępne

https://eu.shop.mindclashgames.com/prod ... se-boards/

Edit: "Yay, welcome to the world of Voidfall! 😊 Oubr Voidfall restock is coming to the webshop this Summer, so you're better off waiting a little bit longer! Many thanks for the support!"
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 749
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 280 times
Been thanked: 432 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Nilis »

Na stronie Portalu nastąpiła zmiana Voidfall na "w transporcie". Nie mogę się doczekać 8)
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Quel
Posty: 83
Rejestracja: 16 mar 2021, 14:00
Has thanked: 42 times
Been thanked: 72 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Quel »

Nilis pisze: 15 sie 2024, 16:42 Na stronie Portalu nastąpiła zmiana Voidfall na "w transporcie". Nie mogę się doczekać 8)
Brać, brać, brać. Jeśli ktoś lubi solo lub co-opy, to strzał w 10tke.

Tu zdjęcie po rozgrywce na 4 osoby - wariant rywalizacyjny, też świetny.

Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.

Obrazek
tommyray
Posty: 1538
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 457 times
Been thanked: 680 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: tommyray »

Quel pisze: 15 sie 2024, 20:56 Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.
Do solo jest świetna apka online, nawet poświęcona przez twórców, szczegóły gdzieś na bgg.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 749
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 280 times
Been thanked: 432 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Nilis »

Quel pisze: 15 sie 2024, 20:56

Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.
Z tego powodu jest to mój jedyny tytuł do którego kupiłem insert Folded Space. Podobno bardzo pomaga.
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1707
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 909 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: XLR8 »

Jakiś czas temu pisałem, że jeszcze nigdy nie przegraliśmy w module pve. Jednak w naszej ostatniej partii w końcu dostaliśmy łomot. Zagraliśmy na najwyższym możliwym poziomie i na bazowe frakcje.

Na pewno ogromnym problemem była dla nas losowość kart zagrożeń. Każda wychodziła dokładnie jedną turę po tym jak mogliśmy ją spełnić. Spowodowało to szybkie zapchanie obu torów i gdy doszły nam dwie wojny w czasie ery bez walki na koniec to nie było co zbierać. Zamiast rozbudowywać się jak planowaliśmy musieliśmy ciągle pilnować flank przed atakami z siłą 3.

Ogólnie entuzjazm trochę nam odpadł bo zawsze wydało nam się że wygrywamy bo po prostu dobrze gramy. Po tej partii dotarło do nas że chyba jednak mieliśmy zawsze szczęście, że byliśmy w stanie spełniać karty zagrożeń.
Awatar użytkownika
Maleficii
Posty: 39
Rejestracja: 09 maja 2023, 11:32
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Maleficii »

Czy wiecie coś może o tym, kiedy PG rozpocznie przedsprzedaż i co będzie ewentualnie w bonusie ?

Zastanawiam się czy czekać na wersję od portalu czy może poszukać gdzieś na ebay wersji angielskiej galactic box. Z tego co czytałem w tym wątku, to warto dokupić planszetki graczy 3d i insert, który usprawnia rozkładanie. Znając życie to pewnie kupię też plastikowe statki, wiec cena może wyjść podoba.
Quel
Posty: 83
Rejestracja: 16 mar 2021, 14:00
Has thanked: 42 times
Been thanked: 72 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Quel »

Spoiler:
Fajna ta apka, raczej do grania na laptopie lub PC, chociaż wciąż wolę jednak papier 😁 dzięki za cynk!

Spoiler:
No przygotowanie trzeba zacząć od dobrego rozdysponowania rzeczy w pudle, po kilku rozgrywkach mam swoje "ułożenie", to lepiej się odnajduję. Plus dwa pudełeczka "śrubkowo - guzikowe".

Spoiler:
Pytanie czy po jednej przegranej należy od razu negatywnie podchodzić do poziomu trudności i wygranej przez szczęście, a nie przez szereg wyborów. Na BGG chyba przewinęło mi się, że winrate na hardzie to coś koło 60%. No i pytanie jak bardzo przegraliście. Czy każdy był pod punktami Voidbornów? No i do tego jest coop - musi być element losowości, inaczej możnaby wszystko zaskryptować wcześniej.

Przy grze solo też często są karty nie do przeskoczenia i pozostaje ratować się taktyczną katastrofą.

Spoiler:
Dokładnego terminu jeszcze nie znamy. Co do samych statków, słyszałem kilka recenzji, że po dłuższym czasie bardziej przeszkadzają niż pomagają w grze z uwagi na przejrzystość mapy.

Sam bym polował na planszetki graczy. Reszta wydaje się mocno zbędna. Nawet dwuwarstwowe kafle mapy. Dopóki stołem nie będzie trząsła Godzilla nie ma się czym przejmować.
sasquach
Posty: 1906
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 978 times
Been thanked: 620 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sasquach »

Maleficii pisze: 21 sie 2024, 13:50 Czy wiecie coś może o tym, kiedy PG rozpocznie przedsprzedaż i co będzie ewentualnie w bonusie ?

Zastanawiam się czy czekać na wersję od portalu czy może poszukać gdzieś na ebay wersji angielskiej galactic box. Z tego co czytałem w tym wątku, to warto dokupić planszetki graczy 3d i insert, który usprawnia rozkładanie. Znając życie to pewnie kupię też plastikowe statki, wiec cena może wyjść podoba.
Insertu nie dokupisz, jest tylko w ramach galactic box.

Co do modeli statków to jestem w mniejszości, ale moim zdaniem poprawiają czytelność. Wystają ponad plansze więc nie mieszają się resztą żetonów w sektorze. Nie jest to coś za co dałbym duży pieniądz, ale jak już wsparłem galactic boxa to nie żałuję.
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 344
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 221 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: skiba »

sasquach pisze: 21 sie 2024, 15:18 Co do modeli statków to jestem w mniejszości, ale moim zdaniem poprawiają czytelność. Wystają ponad plansze więc nie mieszają się resztą żetonów w sektorze. Nie jest to coś za co dałbym duży pieniądz, ale jak już wsparłem galactic boxa to nie żałuję.
Poprawiają czytelność, ale wydłużają już długi setup. Można to oczywiście trochę "usprawnić". Na BGG jest plik, w którym gość opisuje małe optymalizacje, które finalnie przyspieszają setup. Jedną z takich "optymalizacji" jest trzymanie stateczków korwet (tych, co jest ich najwięcej na mapce) już nabitych na plastiki w kilku sztukach. Niby jest szybciej i działa.

W każdym razie jak nie liczysz minut i lubisz, żeby wyglądało fajnie to statki są w pytkę, ale nieco wydłużają obsługę gry.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
buhaj
Posty: 1083
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 940 times
Been thanked: 586 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: buhaj »

Spoiler:
Też wolę grać z modelami statków. Trzymam je na stojaczkach w osobnym pudełku i rozkładanie teraz jest teraz dużo krótsze
Ostatnio zmieniony 21 sie 2024, 21:35 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2496
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 493 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Jiloo »

sasquach pisze: 21 sie 2024, 15:18 Insertu nie dokupisz, jest tylko w ramach galactic box.
Jest do wersji retail zrobiony przez Folded Space.
Sygnowany jako oficjalny.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
sasquach
Posty: 1906
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 978 times
Been thanked: 620 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sasquach »

Jiloo pisze: 21 sie 2024, 19:12 Jest do wersji retail zrobiony przez Folded Space.
Sygnowany jako oficjalny.
Racja, jakoś założyłem z góry, że chodzi o insert od game trayz.
skiba pisze: 21 sie 2024, 18:33 W każdym razie jak nie liczysz minut i lubisz, żeby wyglądało fajnie to statki są w pytkę, ale nieco wydłużają obsługę gry.
Z setupem racja. W trakcie gry robiłem tak, że składałem kilka statków na wyrost jak miałem chwilę przerwy. Oczywiście w solo nie pomoże.
Golin
Posty: 330
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 18 times
Been thanked: 32 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Golin »

Portal odetchnął
IrasArgor
Posty: 403
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 157 times
Been thanked: 87 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: IrasArgor »

Wyjątkowo opinia Gambita nie miała większego znaczenia bo do mnie to jest instant 9 z perspektywą wznoszącą :twisted: :wink: .

Edit. Team coop :lol:
sasquach
Posty: 1906
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 978 times
Been thanked: 620 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sasquach »

Golin pisze: 25 sie 2024, 14:26 Portal odetchnął
No tak, bo Aldi nie może się pozbyć stanów magazynowych Gloomhaven od czasu jego recenzji :D Gambit robi świetną robotę, ale fanboye zdecydowanie przeceniają jego wpływ na rynek :)
Kitshu
Posty: 126
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Kitshu »

Golin pisze: 25 sie 2024, 14:26 Portal odetchnął
Raczej miał to gdzieś bo void już od dawna jest cenionym pewniakiem wydawniczym
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1707
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 909 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: XLR8 »

Setup i teardown wcale nie są w tej grze takie trudne. Twilight zdecydowanie więcej czasu zajmuje.

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę że setup robi się raz i nie ma potem żadnego upkeepu poza kartą cyklu. W wielu grach z eksploracją jest to rozbite na mniejsze bloczki bo seedujemy kafelki po ich odkryciu. Tutaj robimy to raz na początku co sumarycznie zajmuje mniej czasu.
Awatar użytkownika
Morkai
Posty: 89
Rejestracja: 05 sie 2022, 10:40
Has thanked: 37 times
Been thanked: 26 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Morkai »

Mindclash Games zapowiedzieli nową grę w uniwersum Voidfall - REVENANT.
Kickstarter startuje 19 listopada br.

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/428099/revenant
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2024, 23:11 przez Morkai, łącznie zmieniany 1 raz.
=][= WH40k =][= X-wing, Magic, Cthulhu...
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 278
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 97 times
Been thanked: 109 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Yooreck »

XLR8 pisze: 25 sie 2024, 17:28 Setup i teardown wcale nie są w tej grze takie trudne. Twilight zdecydowanie więcej czasu zajmuje.

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę że setup robi się raz i nie ma potem żadnego upkeepu poza kartą cyklu. W wielu grach z eksploracją jest to rozbite na mniejsze bloczki bo seedujemy kafelki po ich odkryciu. Tutaj robimy to raz na początku co sumarycznie zajmuje mniej czasu.
Jak porównamy z Twilightem to wiadomo, że gra wypada blado. Jednak mimo wszystko, jeśli nie gra się regularnie to zajmuje jakieś 45-60 min.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2514
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 193 times
Been thanked: 171 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Pan_K »

Czy te modele statków są gdzieś do dokupienia?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 250 times
Been thanked: 59 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: brutusss »

Pan_K pisze: 24 wrz 2024, 12:09 Czy te modele statków są gdzieś do dokupienia?

W sklepie Mindclash Games możesz się zapisać do oczekujących. Możliwe, że z dodrukiem podstawki coś wpadnie.

Poza tym to second hand jedynie.

EDIT:

Jeszcze na ich KSach można kupić poprzednio wydane gry i dodatki (niebawem rusza kampania Revenant)
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2514
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 193 times
Been thanked: 171 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Pan_K »

Dzięki. Muszę spojrzeć jeszcze raz na Mindclasha, bo nie znalazłem tam takiej opcji. Pewnie słabo szukałem. Revenanta już śledzę. Biorę w ciemno - Mindclash mnie jeszcze nigdy nie zawiódł, a Voidfall wspina się ku niemal 10 w skali BGG. Na razie to jest mocne 9.0 po kilku rozgrywkach.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
ODPOWIEDZ