Strona 19 z 27

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 03 maja 2024, 20:17
autor: jamjar
Maleficii pisze: 03 maja 2024, 18:48
Zastanawiam się właśnie nad zakupem VF, nie widzę tych planszetek gracza 3d. One są dostępne gdzieś na etsy ?
Bywają co jakiś czas na stronie wydawcy gry - Mindclash. Przynajmniej ja tak kupiłem. Komplet 4 sztuk z wysyłką to koszt ok. 100pln z tego co pamiętam.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 04 maja 2024, 09:00
autor: Malibu
Od stycznia nie było tych potrójnych planszetek w sprzedaży, wiem bo sam czekam i mam u nich powiadomienie na to kiedy będą dostępne

https://eu.shop.mindclashgames.com/prod ... se-boards/

Edit: "Yay, welcome to the world of Voidfall! 😊 Oubr Voidfall restock is coming to the webshop this Summer, so you're better off waiting a little bit longer! Many thanks for the support!"

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 15 sie 2024, 16:42
autor: Nilis
Na stronie Portalu nastąpiła zmiana Voidfall na "w transporcie". Nie mogę się doczekać 8)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 15 sie 2024, 20:56
autor: Quel
Nilis pisze: 15 sie 2024, 16:42 Na stronie Portalu nastąpiła zmiana Voidfall na "w transporcie". Nie mogę się doczekać 8)
Brać, brać, brać. Jeśli ktoś lubi solo lub co-opy, to strzał w 10tke.

Tu zdjęcie po rozgrywce na 4 osoby - wariant rywalizacyjny, też świetny.

Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.

Obrazek

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 15 sie 2024, 21:03
autor: tommyray
Quel pisze: 15 sie 2024, 20:56 Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.
Do solo jest świetna apka online, nawet poświęcona przez twórców, szczegóły gdzieś na bgg.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 15 sie 2024, 21:35
autor: Nilis
Quel pisze: 15 sie 2024, 20:56

Jedyne minusy gry jakie widzę, to czas jej rozkładania -30 minut co najmniej oraz rozmiar stołu. Nawet do rozgrywki solo trzeba szykować się na coś w tych rozmiarach.
Z tego powodu jest to mój jedyny tytuł do którego kupiłem insert Folded Space. Podobno bardzo pomaga.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 15 sie 2024, 22:14
autor: XLR8
Jakiś czas temu pisałem, że jeszcze nigdy nie przegraliśmy w module pve. Jednak w naszej ostatniej partii w końcu dostaliśmy łomot. Zagraliśmy na najwyższym możliwym poziomie i na bazowe frakcje.

Na pewno ogromnym problemem była dla nas losowość kart zagrożeń. Każda wychodziła dokładnie jedną turę po tym jak mogliśmy ją spełnić. Spowodowało to szybkie zapchanie obu torów i gdy doszły nam dwie wojny w czasie ery bez walki na koniec to nie było co zbierać. Zamiast rozbudowywać się jak planowaliśmy musieliśmy ciągle pilnować flank przed atakami z siłą 3.

Ogólnie entuzjazm trochę nam odpadł bo zawsze wydało nam się że wygrywamy bo po prostu dobrze gramy. Po tej partii dotarło do nas że chyba jednak mieliśmy zawsze szczęście, że byliśmy w stanie spełniać karty zagrożeń.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 13:50
autor: Maleficii
Czy wiecie coś może o tym, kiedy PG rozpocznie przedsprzedaż i co będzie ewentualnie w bonusie ?

Zastanawiam się czy czekać na wersję od portalu czy może poszukać gdzieś na ebay wersji angielskiej galactic box. Z tego co czytałem w tym wątku, to warto dokupić planszetki graczy 3d i insert, który usprawnia rozkładanie. Znając życie to pewnie kupię też plastikowe statki, wiec cena może wyjść podoba.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 14:04
autor: Quel
Spoiler:
Fajna ta apka, raczej do grania na laptopie lub PC, chociaż wciąż wolę jednak papier 😁 dzięki za cynk!

Spoiler:
No przygotowanie trzeba zacząć od dobrego rozdysponowania rzeczy w pudle, po kilku rozgrywkach mam swoje "ułożenie", to lepiej się odnajduję. Plus dwa pudełeczka "śrubkowo - guzikowe".

Spoiler:
Pytanie czy po jednej przegranej należy od razu negatywnie podchodzić do poziomu trudności i wygranej przez szczęście, a nie przez szereg wyborów. Na BGG chyba przewinęło mi się, że winrate na hardzie to coś koło 60%. No i pytanie jak bardzo przegraliście. Czy każdy był pod punktami Voidbornów? No i do tego jest coop - musi być element losowości, inaczej możnaby wszystko zaskryptować wcześniej.

Przy grze solo też często są karty nie do przeskoczenia i pozostaje ratować się taktyczną katastrofą.

Spoiler:
Dokładnego terminu jeszcze nie znamy. Co do samych statków, słyszałem kilka recenzji, że po dłuższym czasie bardziej przeszkadzają niż pomagają w grze z uwagi na przejrzystość mapy.

Sam bym polował na planszetki graczy. Reszta wydaje się mocno zbędna. Nawet dwuwarstwowe kafle mapy. Dopóki stołem nie będzie trząsła Godzilla nie ma się czym przejmować.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 15:18
autor: sasquach
Maleficii pisze: 21 sie 2024, 13:50 Czy wiecie coś może o tym, kiedy PG rozpocznie przedsprzedaż i co będzie ewentualnie w bonusie ?

Zastanawiam się czy czekać na wersję od portalu czy może poszukać gdzieś na ebay wersji angielskiej galactic box. Z tego co czytałem w tym wątku, to warto dokupić planszetki graczy 3d i insert, który usprawnia rozkładanie. Znając życie to pewnie kupię też plastikowe statki, wiec cena może wyjść podoba.
Insertu nie dokupisz, jest tylko w ramach galactic box.

Co do modeli statków to jestem w mniejszości, ale moim zdaniem poprawiają czytelność. Wystają ponad plansze więc nie mieszają się resztą żetonów w sektorze. Nie jest to coś za co dałbym duży pieniądz, ale jak już wsparłem galactic boxa to nie żałuję.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 18:33
autor: skiba
sasquach pisze: 21 sie 2024, 15:18 Co do modeli statków to jestem w mniejszości, ale moim zdaniem poprawiają czytelność. Wystają ponad plansze więc nie mieszają się resztą żetonów w sektorze. Nie jest to coś za co dałbym duży pieniądz, ale jak już wsparłem galactic boxa to nie żałuję.
Poprawiają czytelność, ale wydłużają już długi setup. Można to oczywiście trochę "usprawnić". Na BGG jest plik, w którym gość opisuje małe optymalizacje, które finalnie przyspieszają setup. Jedną z takich "optymalizacji" jest trzymanie stateczków korwet (tych, co jest ich najwięcej na mapce) już nabitych na plastiki w kilku sztukach. Niby jest szybciej i działa.

W każdym razie jak nie liczysz minut i lubisz, żeby wyglądało fajnie to statki są w pytkę, ale nieco wydłużają obsługę gry.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 18:36
autor: buhaj
Spoiler:
Też wolę grać z modelami statków. Trzymam je na stojaczkach w osobnym pudełku i rozkładanie teraz jest teraz dużo krótsze

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 21 sie 2024, 19:12
autor: Jiloo
sasquach pisze: 21 sie 2024, 15:18 Insertu nie dokupisz, jest tylko w ramach galactic box.
Jest do wersji retail zrobiony przez Folded Space.
Sygnowany jako oficjalny.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 22 sie 2024, 22:26
autor: sasquach
Jiloo pisze: 21 sie 2024, 19:12 Jest do wersji retail zrobiony przez Folded Space.
Sygnowany jako oficjalny.
Racja, jakoś założyłem z góry, że chodzi o insert od game trayz.
skiba pisze: 21 sie 2024, 18:33 W każdym razie jak nie liczysz minut i lubisz, żeby wyglądało fajnie to statki są w pytkę, ale nieco wydłużają obsługę gry.
Z setupem racja. W trakcie gry robiłem tak, że składałem kilka statków na wyrost jak miałem chwilę przerwy. Oczywiście w solo nie pomoże.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 09:44
autor: Gambit

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 14:26
autor: Golin
Portal odetchnął

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 14:35
autor: IrasArgor
Wyjątkowo opinia Gambita nie miała większego znaczenia bo do mnie to jest instant 9 z perspektywą wznoszącą :twisted: :wink: .

Edit. Team coop :lol:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 14:54
autor: sasquach
Golin pisze: 25 sie 2024, 14:26 Portal odetchnął
No tak, bo Aldi nie może się pozbyć stanów magazynowych Gloomhaven od czasu jego recenzji :D Gambit robi świetną robotę, ale fanboye zdecydowanie przeceniają jego wpływ na rynek :)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 15:28
autor: Kitshu
Golin pisze: 25 sie 2024, 14:26 Portal odetchnął
Raczej miał to gdzieś bo void już od dawna jest cenionym pewniakiem wydawniczym

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 25 sie 2024, 17:28
autor: XLR8
Setup i teardown wcale nie są w tej grze takie trudne. Twilight zdecydowanie więcej czasu zajmuje.

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę że setup robi się raz i nie ma potem żadnego upkeepu poza kartą cyklu. W wielu grach z eksploracją jest to rozbite na mniejsze bloczki bo seedujemy kafelki po ich odkryciu. Tutaj robimy to raz na początku co sumarycznie zajmuje mniej czasu.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 17 wrz 2024, 20:58
autor: Morkai
Mindclash Games zapowiedzieli nową grę w uniwersum Voidfall - REVENANT.
Kickstarter startuje 19 listopada br.

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/428099/revenant

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 17 wrz 2024, 21:36
autor: Yooreck
XLR8 pisze: 25 sie 2024, 17:28 Setup i teardown wcale nie są w tej grze takie trudne. Twilight zdecydowanie więcej czasu zajmuje.

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę że setup robi się raz i nie ma potem żadnego upkeepu poza kartą cyklu. W wielu grach z eksploracją jest to rozbite na mniejsze bloczki bo seedujemy kafelki po ich odkryciu. Tutaj robimy to raz na początku co sumarycznie zajmuje mniej czasu.
Jak porównamy z Twilightem to wiadomo, że gra wypada blado. Jednak mimo wszystko, jeśli nie gra się regularnie to zajmuje jakieś 45-60 min.

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 24 wrz 2024, 12:09
autor: Pan_K
Czy te modele statków są gdzieś do dokupienia?

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 24 wrz 2024, 12:52
autor: brutusss
Pan_K pisze: 24 wrz 2024, 12:09 Czy te modele statków są gdzieś do dokupienia?

W sklepie Mindclash Games możesz się zapisać do oczekujących. Możliwe, że z dodrukiem podstawki coś wpadnie.

Poza tym to second hand jedynie.

EDIT:

Jeszcze na ich KSach można kupić poprzednio wydane gry i dodatki (niebawem rusza kampania Revenant)

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

: 24 wrz 2024, 13:29
autor: Pan_K
Dzięki. Muszę spojrzeć jeszcze raz na Mindclasha, bo nie znalazłem tam takiej opcji. Pewnie słabo szukałem. Revenanta już śledzę. Biorę w ciemno - Mindclash mnie jeszcze nigdy nie zawiódł, a Voidfall wspina się ku niemal 10 w skali BGG. Na razie to jest mocne 9.0 po kilku rozgrywkach.