Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Senthe »

Hm, Borgo i Moloch raczej nie wymagają mózgu przy niedoświadczonym przeciwniku grającym czymś innym.
Jeśli chcesz np. poprzegrywać z żoną, polecam Borgo vs Posterunek. :D
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jawohl
Posty: 303
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: jawohl »

dzieki za contribution, pierwszy post otrzymał potężny update!


Dołączając do dyskusji, specjalizuję się w Borgo jak już wiecie, za co pewnie mną trochę gardzicie, ale teraz na celownik biorę chyba Hegemonię i bedę starał się ją zmasterować. Patrzac ogólnie na wszystkie posty widzę, że najwiecej zwycięstw odnosicie grając Posterunkiem i Molochem
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: gafik »

Senthe pisze:Hm, Borgo i Moloch raczej nie wymagają mózgu przy niedoświadczonym przeciwniku grającym czymś innym.
Jeśli chcesz np. poprzegrywać z żoną, polecam Borgo vs Posterunek. :D
Czyli ja Posterunek, a żona Borgo? Czy na odwrót? Bo nie zajarzyłem :oops:

Może być Borgo na Moloch dla początkujących?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: donmakaron »

Szybko wsiąkniecie w Hexy i sami ustalicie sobie czym grać ;) nie ma co się ograniczać!
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Dabi »

Chcesz dać żonie maksymalne fory to

Żona Borgo
Ty Posterunkiem
Patrzac ogólnie na wszystkie posty widzę, że najwiecej zwycięstw odnosicie grając Posterunkiem i Molochem
Jak grałem w NHO to nigdy nie grałem z ludźmi którzy grali wybieranymi armiami i sam nigdy nie wybierałem. Zawsze losowo.
I najwięcej zwycięstw miało Borgo. Aby tym przegrać z takim Posterunkiem trzeba spełnić kumulatywnie dwa warunki albo jeszcze trzeci dorzucić.
Borgo to frakcja zbyt mocna i zbyt nudna aby tym grać.

1)Mieć duużego pecha w dociągu Borgiem
2) Posterunek ma duużego farta w dociągu żetonów.
ew. 3) Gracz Borgo jest słabiutki
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Leser »

Dabi pisze:
1)Mieć duużego pecha w dociągu Borgiem
2) Posterunek ma duużego farta w dociągu żetonów.
ew. 3) Gracz Borgo jest słabiutki

Eee... bez przesady. Borgo, jak tu już podniesiono, jest nie tyle najmocniejszą co najłatwiejszą do gry frakcją (trochę "samograj" - nawet jak się głupio poustawia kafle to i będzie to jako tako działało). Ja Posterunkiem zwykle staram się otaczać tych przyjemniaczków stawiając jednostki gdzie się da na obwodzie planszy. Mutasy atakując w wielu kierunkach zamiatają wprawdzie biednych ludzików, ale ich rozproszona siła ma poważne problemy, by wyrządzić większą krzywdę sztabowi (tym bardziej, że ten robi uniki). Parę plomb siłaczem albo pancerzem wspomaganym i można święcić triumf =]
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Proszę wybaczyć ten karygodny wykop, ale już się pogubiłem z tymi edycjami i krzywo wybitymi żetonami...
Chciałbym posiadać najlepiej wykonaną wersję.
Dlatego zadałem sobie trud i przygotowałem zestawienie:
Spoiler:
O ile dobrze rozeznałem, powyżej są aktualne edycje. Nie wiem, która to 2. a która to 2.5 a może i nawet 3.?

Aktualnie posiadam tą, oznaczoną na fotce powyżej, numerkiem 2. Ma ona koszmarnie krzywo wydrukowane żetony, a plansza nie leży płasko na stole, tylko wszystkie cztery kawałki sterczą we wsystkie strony. Jestem bardzo niezadowolony.

Znajomy powiedział mi, że ta wersja oznaczona na fotce jako 1. jest najlepiej wykonana ze wszystkich, bo drukowana była gdzieś we Francji. Czy to prawda?

Pewnie stwierdzicie, że jestem nienormalny i się czepiam, ale proszę o pomoc.
Czy jest jakieś wydanie podstawki, które jakością jest zbliżone do DUELA?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

grając na konwencie w NSHex zauważyłem, że wydanie, które przede mną leżało różniło się od tego, które mam w domu jedną rzeczą: żetony miały na środku rewersu pojedynczy symbol armii (widać wtedy przesunięcie), natomiast w moim egzemplarzu na rewersie jest wzorek ze zlanych symboli armii (brak przesunięcia). Myślę, że ten pierwszy to wersja 2.0, a mój to 2.5
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Nie poznaję tych zdjęć. Powiem Ci krótko: wydanie 2 jest słabe i ma jeden symbol na rewersach żetonów. Wydanie 2.5, w tej chwili jedyne obecne we wszystkich sklepach, jest drukowane przez Grannę i ma na rewersach wzorek z małych symboli. Występuje przy tym w różnych wersjach językowych (jeśli chodzi o napisy na pudełku).
Możesz spokojnie kupić którąkolwiek wersję wydania 2.5, jest bardzo dobrej jakości.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gabriel »

Problem krzywych żetonów dotyczył pierwszego wydania (projekt odmienny graficznie od kolejnych edycji) i pierwszej partii drugiej edycji - tzn. ten, gdzie jako pierwsza pojawiła się plansza z tłem wysypiska i torem punktacji dookoła planszy. Tutaj też występował problem z żetonami - były chyba dwa mutanty zamiast jakiegoś innego żetonu.

Edycje od 2.5 i kolejne - a zatem to co teraz jest w sklepach - powinny być już idealne (ja mam właśnie tę edycję, która była chyba za granicą gdzieś robiona). Nie jestem pewien, czy te starsze edycje w ogóle da się kupić gdziekolwiek i dostępne są chyba najnowsze - dobre.

Tak czy owak - w sklepie i wydawnictwie - powinni ci powiedzieć co konkretnie jest na stanie.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

Olgierdd pisze:grając na konwencie w NSHex zauważyłem, że wydanie, które przede mną leżało różniło się od tego, które mam w domu jedną rzeczą: żetony miały na środku rewersu pojedynczy symbol armii (widać wtedy przesunięcie), natomiast w moim egzemplarzu na rewersie jest wzorek ze zlanych symboli armii (brak przesunięcia). Myślę, że ten pierwszy to wersja 2.0, a mój to 2.5
Na rewersi ikonkę armii ma wydanie Z-Mana. To wydanie też ma grubsze żetony.

Jest w ogóle wersja 2.0? Z tego co czytałem to jest wydanie drugie neuroshimy hex, które w Polsce jest pod nazwą 2.5, a zagranicą po prostu neuroshima hex.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Edycje produkowane w roku 2006 oraz 2007 miały problem z żetonami.
Edycje produkowane w latach 2008 i późniejszych to edycje międzynarodowe, były produkowane przez firmę Granna (podobnie jak dodatki Babel13 oraz Duel) i nie mają problemów z żetonami.
Od wielu lat w sprzedaży są tylko i wyłącznie edycje produkowane przez firmę Granna.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

@ TRZEWIK: Bardzo dziękuję za tą informację. O to mi chodziło!
Czyli poszukam wydania z 2008.
W spoilerze mam przykład
Spoiler:
Swoją drogą ciekawe, że wydanie Z-MAN jest "made in China" ;)
Dziś idę do sklepu bo widziałem tam tą wersję oznaczoną nr 1. na poprzednim spoilerze. Ciekawe co ma na tylnej stronie pudła wypisane?
Jeszcze raz dzięki :mrgreen:
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Żetony w moim egzemplarzu mają małe znaczki logo armii tworzące na rewersie wzorek (teksturę).

Byłem też w sklepie. I z tyłu pudełko wygląda inaczej niż moje. Główna różnica to tekst w kilku językach (bodajże 4 lub 5) moje ma tylko po angielsku. Ale to w sklepie też ma datę 2007.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

MisterC pisze:A to nie jest tak, że Portal będzie miał drukowane © 2007 już po wsze czasy? Wszak nawet na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu ZMan podaje datę, kiedy zaczął wydawać, a dla Portalu kopirajty datuje na 2007.
Właśnie też tego się obawiam. Chyba nie da rady poznać po pudełku co jest w środku.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Dziś na stronie Portalu zarezentowaliśmy Stalową Policję. Premiera w ciągu kilku tygodni.
Link http://www.wydawnictwoportal.pl/
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Atamán »

Mam pytanie do posiadaczy Stalowej Policji. Czy grubość żetonów armii jest taka sama jak w podstawce (2.5) i pozostałych dodatkach wydanych przez Portal? Chodzi mi w szczególności o to, czy wszystkie 35 żetonów ułożonych w jednym stosie będzie miało taką samą długość (wysokość?) jak pozostałe armie.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Nie. Kupując na Pyrkonie zwróciłem na to uwagę i otrzymałem informację, że zmieniona została drukarnia. Żetony są teraz cieńsze ale za to lepiej zabezpieczone przed ścieraniem. Stosów z żetonami jeszcze nie porównywałem i szczerze mówiąc nie wiem jaka to będzie różnica przy 35 żetonach.
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: berni »

To jeszcze kilka dodatków i można wydać Big Box.
A za niedługo jakieś Anniversary Edition :)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: yosz »

A jaki ma to wpływ na rozgrywkę?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

yosz pisze:A jaki ma to wpływ na rozgrywkę?
Żetony z podstawki patrzą z góry na żetony z dodatku ;)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Atamán »

Czochrun: dzięki za informację!

Z moich pomiarów wynika, że stos 35 żetonów z podstawki ma coś ok 62 - 63 mm, byłym bardzo wdzięczny za pomiar stosu 35 żetonów Stalowej Policji.


(a gdyby ktoś był ciekaw o co chodzi - chodzi o takie pudełka do przechowywania armii: http://boardgamegeek.com/image/434236/neuroshima-hex)
albarist
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2012, 11:44

Re: Neuroshima Hex

Post autor: albarist »

A wiecie że wysokość żetonsów nie ma znaczenia, niższe się w trawie czy lasach i tak nie ukryją ;p
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

albarist pisze:A wiecie że wysokość żetonsów nie ma znaczenia, niższe się w trawie czy lasach i tak nie ukryją ;p
Chyba właśnie chodzi o to aby się w pudełku nie "rylały" ;)
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

Grubość ma znaczenie jak ktoś tuckboxy stosuje do przechowywania armii lub może w jakiś inny sposób w którym ważna jest wysokość stosu.
Nie wiadomo, ale pytanie pewnie ma znaczenia dla osoby pytającej, a wy sobie żarty stroicie:P;)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 14:33 przez tysma, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ