Strona 19 z 80
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 12 sty 2012, 23:16
autor: Senthe
Hm, Borgo i Moloch raczej nie wymagają mózgu przy niedoświadczonym przeciwniku grającym czymś innym.
Jeśli chcesz np. poprzegrywać z żoną, polecam Borgo vs Posterunek.

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 12 sty 2012, 23:46
autor: jawohl
dzieki za contribution, pierwszy post otrzymał potężny update!
Dołączając do dyskusji, specjalizuję się w Borgo jak już wiecie, za co pewnie mną trochę gardzicie, ale teraz na celownik biorę chyba Hegemonię i bedę starał się ją zmasterować. Patrzac ogólnie na wszystkie posty widzę, że najwiecej zwycięstw odnosicie grając Posterunkiem i Molochem
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 12 sty 2012, 23:48
autor: gafik
Senthe pisze:Hm, Borgo i Moloch raczej nie wymagają mózgu przy niedoświadczonym przeciwniku grającym czymś innym.
Jeśli chcesz np. poprzegrywać z żoną, polecam Borgo vs Posterunek.

Czyli ja Posterunek, a żona Borgo? Czy na odwrót? Bo nie zajarzyłem
Może być Borgo na Moloch dla początkujących?
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 13 sty 2012, 01:31
autor: donmakaron
Szybko wsiąkniecie w Hexy i sami ustalicie sobie czym grać

nie ma co się ograniczać!
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 13 sty 2012, 08:07
autor: Dabi
Chcesz dać żonie maksymalne fory to
Żona Borgo
Ty Posterunkiem
Patrzac ogólnie na wszystkie posty widzę, że najwiecej zwycięstw odnosicie grając Posterunkiem i Molochem
Jak grałem w NHO to nigdy nie grałem z ludźmi którzy grali wybieranymi armiami i sam nigdy nie wybierałem. Zawsze losowo.
I najwięcej zwycięstw miało Borgo. Aby tym przegrać z takim Posterunkiem trzeba spełnić kumulatywnie dwa warunki albo jeszcze trzeci dorzucić.
Borgo to frakcja zbyt mocna i zbyt nudna aby tym grać.
1)Mieć duużego pecha w dociągu Borgiem
2) Posterunek ma duużego farta w dociągu żetonów.
ew. 3) Gracz Borgo jest słabiutki
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
: 13 sty 2012, 16:41
autor: Leser
Dabi pisze:
1)Mieć duużego pecha w dociągu Borgiem
2) Posterunek ma duużego farta w dociągu żetonów.
ew. 3) Gracz Borgo jest słabiutki
Eee... bez przesady. Borgo, jak tu już podniesiono, jest nie tyle najmocniejszą co najłatwiejszą do gry frakcją (trochę "samograj" - nawet jak się głupio poustawia kafle to i będzie to jako tako działało). Ja Posterunkiem zwykle staram się otaczać tych przyjemniaczków stawiając jednostki gdzie się da na obwodzie planszy. Mutasy atakując w wielu kierunkach zamiatają wprawdzie biednych ludzików, ale ich rozproszona siła ma poważne problemy, by wyrządzić większą krzywdę sztabowi (tym bardziej, że ten robi uniki). Parę plomb siłaczem albo pancerzem wspomaganym i można święcić triumf =]
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 01:30
autor: gafik
Proszę wybaczyć ten karygodny wykop, ale już się pogubiłem z tymi edycjami i krzywo wybitymi żetonami...
Chciałbym posiadać najlepiej wykonaną wersję.
Dlatego zadałem sobie trud i przygotowałem zestawienie:
O ile dobrze rozeznałem, powyżej są aktualne edycje. Nie wiem, która to 2. a która to 2.5 a może i nawet 3.?
Aktualnie posiadam tą, oznaczoną na fotce powyżej, numerkiem 2. Ma ona koszmarnie krzywo wydrukowane żetony, a plansza nie leży płasko na stole, tylko wszystkie cztery kawałki sterczą we wsystkie strony. Jestem bardzo niezadowolony.
Znajomy powiedział mi, że ta wersja oznaczona na fotce jako 1. jest najlepiej wykonana ze wszystkich, bo drukowana była gdzieś we Francji. Czy to prawda?
Pewnie stwierdzicie, że jestem nienormalny i się czepiam, ale proszę o pomoc.
Czy jest jakieś wydanie podstawki, które jakością jest zbliżone do DUELA?
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 07:56
autor: Olgierdd
grając na konwencie w NSHex zauważyłem, że wydanie, które przede mną leżało różniło się od tego, które mam w domu jedną rzeczą: żetony miały na środku rewersu pojedynczy symbol armii (widać wtedy przesunięcie), natomiast w moim egzemplarzu na rewersie jest wzorek ze zlanych symboli armii (brak przesunięcia). Myślę, że ten pierwszy to wersja 2.0, a mój to 2.5
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 10:34
autor: Senthe
Nie poznaję tych zdjęć. Powiem Ci krótko: wydanie 2 jest słabe i ma jeden symbol na rewersach żetonów. Wydanie 2.5, w tej chwili jedyne obecne we wszystkich sklepach, jest drukowane przez Grannę i ma na rewersach wzorek z małych symboli. Występuje przy tym w różnych wersjach językowych (jeśli chodzi o napisy na pudełku).
Możesz spokojnie kupić którąkolwiek wersję wydania 2.5, jest bardzo dobrej jakości.
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 10:39
autor: Gabriel
Problem krzywych żetonów dotyczył pierwszego wydania (projekt odmienny graficznie od kolejnych edycji) i pierwszej partii drugiej edycji - tzn. ten, gdzie jako pierwsza pojawiła się plansza z tłem wysypiska i torem punktacji dookoła planszy. Tutaj też występował problem z żetonami - były chyba dwa mutanty zamiast jakiegoś innego żetonu.
Edycje od 2.5 i kolejne - a zatem to co teraz jest w sklepach - powinny być już idealne (ja mam właśnie tę edycję, która była chyba za granicą gdzieś robiona). Nie jestem pewien, czy te starsze edycje w ogóle da się kupić gdziekolwiek i dostępne są chyba najnowsze - dobre.
Tak czy owak - w sklepie i wydawnictwie - powinni ci powiedzieć co konkretnie jest na stanie.
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 11:27
autor: tysma
Olgierdd pisze:grając na konwencie w NSHex zauważyłem, że wydanie, które przede mną leżało różniło się od tego, które mam w domu jedną rzeczą: żetony miały na środku rewersu pojedynczy symbol armii (widać wtedy przesunięcie), natomiast w moim egzemplarzu na rewersie jest wzorek ze zlanych symboli armii (brak przesunięcia). Myślę, że ten pierwszy to wersja 2.0, a mój to 2.5
Na rewersi ikonkę armii ma wydanie Z-Mana. To wydanie też ma grubsze żetony.
Jest w ogóle wersja 2.0? Z tego co czytałem to jest wydanie drugie neuroshimy hex, które w Polsce jest pod nazwą 2.5, a zagranicą po prostu neuroshima hex.
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 11:31
autor: trzewik
Edycje produkowane w roku 2006 oraz 2007 miały problem z żetonami.
Edycje produkowane w latach 2008 i późniejszych to edycje międzynarodowe, były produkowane przez firmę Granna (podobnie jak dodatki Babel13 oraz Duel) i nie mają problemów z żetonami.
Od wielu lat w sprzedaży są tylko i wyłącznie edycje produkowane przez firmę Granna.
Re: Neuroshima Hex
: 07 lut 2012, 12:45
autor: gafik
@ TRZEWIK: Bardzo dziękuję za tą informację. O to mi chodziło!
Czyli poszukam wydania z 2008.
W spoilerze mam przykład
Swoją drogą ciekawe, że wydanie Z-MAN jest "made in China"

Dziś idę do sklepu bo widziałem tam tą wersję oznaczoną nr 1. na poprzednim spoilerze. Ciekawe co ma na tylnej stronie pudła wypisane?
Jeszcze raz dzięki

Re: Neuroshima Hex
: 08 lut 2012, 11:59
autor: gafik
Żetony w moim egzemplarzu mają małe znaczki logo armii tworzące na rewersie wzorek (teksturę).
Byłem też w sklepie. I z tyłu pudełko wygląda inaczej niż moje. Główna różnica to tekst w kilku językach (bodajże 4 lub 5) moje ma tylko po angielsku. Ale to w sklepie też ma datę 2007.
Re: Neuroshima Hex
: 08 lut 2012, 14:42
autor: gafik
MisterC pisze:A to nie jest tak, że Portal będzie miał drukowane © 2007 już po wsze czasy? Wszak nawet na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu ZMan podaje datę, kiedy zaczął wydawać, a dla Portalu kopirajty datuje na 2007.
Właśnie też tego się obawiam. Chyba nie da rady poznać po pudełku co jest w środku.
Re: Neuroshima Hex
: 27 lut 2012, 17:31
autor: trzewik
Dziś na stronie Portalu zarezentowaliśmy Stalową Policję. Premiera w ciągu kilku tygodni.
Link
http://www.wydawnictwoportal.pl/
Re: Neuroshima Hex
: 26 mar 2012, 22:47
autor: Atamán
Mam pytanie do posiadaczy Stalowej Policji. Czy grubość żetonów armii jest taka sama jak w podstawce (2.5) i pozostałych dodatkach wydanych przez Portal? Chodzi mi w szczególności o to, czy wszystkie 35 żetonów ułożonych w jednym stosie będzie miało taką samą długość (wysokość?) jak pozostałe armie.
Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 07:04
autor: Czochrun
Nie. Kupując na Pyrkonie zwróciłem na to uwagę i otrzymałem informację, że zmieniona została drukarnia. Żetony są teraz cieńsze ale za to lepiej zabezpieczone przed ścieraniem. Stosów z żetonami jeszcze nie porównywałem i szczerze mówiąc nie wiem jaka to będzie różnica przy 35 żetonach.
Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 08:15
autor: berni
To jeszcze kilka dodatków i można wydać Big Box.
A za niedługo jakieś Anniversary Edition

Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 08:30
autor: yosz
A jaki ma to wpływ na rozgrywkę?
Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 08:34
autor: Czochrun
yosz pisze:A jaki ma to wpływ na rozgrywkę?
Żetony z podstawki patrzą z góry na żetony z dodatku

Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 11:09
autor: Atamán
Czochrun: dzięki za informację!
Z moich pomiarów wynika, że stos 35 żetonów z podstawki ma coś ok 62 - 63 mm, byłym bardzo wdzięczny za pomiar stosu 35 żetonów Stalowej Policji.
(a gdyby ktoś był ciekaw o co chodzi - chodzi o takie pudełka do przechowywania armii:
http://boardgamegeek.com/image/434236/neuroshima-hex)
Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 11:33
autor: albarist
A wiecie że wysokość żetonsów nie ma znaczenia, niższe się w trawie czy lasach i tak nie ukryją ;p
Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 12:35
autor: Czochrun
albarist pisze:A wiecie że wysokość żetonsów nie ma znaczenia, niższe się w trawie czy lasach i tak nie ukryją ;p
Chyba właśnie chodzi o to aby się w pudełku nie "rylały"

Re: Neuroshima Hex
: 27 mar 2012, 14:28
autor: tysma
Grubość ma znaczenie jak ktoś tuckboxy stosuje do przechowywania armii lub może w jakiś inny sposób w którym ważna jest wysokość stosu.
Nie wiadomo, ale pytanie pewnie ma znaczenia dla osoby pytającej, a wy sobie żarty stroicie:P;)