Strona 20 z 22

Re: Cyklady-pytanka:)

: 09 wrz 2019, 07:30
autor: Qrzy
nakago pisze: 09 wrz 2019, 03:02 hej

1.. czy dodatek tytani i jego nowa plansza zmienia jakkolwiek wycofanie się jednostek po przegranej bitwie (ataku) - czy dalej trzeba się wycofać na inną wyspę połączoną łańcuchem flot? czy może np. sąsiednie, ale swoje terytorium, graliśmy na 3 (plansza z 1 duuużą wyspą i kilkoma malutkimi) i było bardzo ciężko z tym wycofywaniem ...

2. czy jak się wycofam po ataku (obrońca się nie wycofał, ja się wycofałem) mogę kontynuować swoją turę, wykonywać dale akcje?

3. czy po zaatakowaniu gracza jeśli wyzerowaliśmy sobie jednostki (przez remisy) na jakimś obszarze, mogę dalej kontynuować swoją turę, wykonywać dale akcje?
Ad. 1. Duże wyspy na nowej planszy podzielone są na terytoria a zgodnie z instruckją Tytanów:
Terytoria są odpowiednikiem wysp z gry podstawowej.
Także nie musisz wycofywać się na inną wyspę. ;)

Ad. 2. i 3. Tak, póki masz możliwości (finansowe głównie), wykonujesz akcje oferowane przez wylicytowanego boga.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 09 wrz 2019, 08:57
autor: nakago
Qrzy pisze: 09 wrz 2019, 07:30


Ad. 1. Duże wyspy na nowej planszy podzielone są na terytoria a zgodnie z instruckją Tytanów:
]Terytoria są odpowiednikiem wysp z gry podstawowej.


hmm.... w takim układzie podczas ruchu wycofania, mogę zająć jakieś cenne (inne) terytorium, czasem przejść "dalej" poza zaatakowaną wyspę, masakra

Re: Cyklady-pytanka:)

: 09 wrz 2019, 10:06
autor: Nidhogg
Ale wycofywać się możesz tylko na swoje terytorium. W trakcie wycofywania nie możesz zajmować terytorium.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 02:13
autor: nakago
Nidhogg pisze: 09 wrz 2019, 10:06 Ale wycofywać się możesz tylko na swoje terytorium. W trakcie wycofywania nie możesz zajmować terytorium.
a jak obrońca się wycofa na mapie Tytanów, to atakujący go może zapłacić za ruch (z Tytanem bądź Aresem) i zaataować go ponownie w tej samej turze ?

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 08:35
autor: Nidhogg
nakago pisze: 10 wrz 2019, 02:13
Nidhogg pisze: 09 wrz 2019, 10:06 Ale wycofywać się możesz tylko na swoje terytorium. W trakcie wycofywania nie możesz zajmować terytorium.
a jak obrońca się wycofa na mapie Tytanów, to atakujący go może zapłacić za ruch (z Tytanem bądź Aresem) i zaataować go ponownie w tej samej turze ?
O ile atakującego stać na opłatę ruchu to tak może atakować dalej.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 10:51
autor: nakago
Nidhogg pisze: 10 wrz 2019, 08:35
nakago pisze: 10 wrz 2019, 02:13
Nidhogg pisze: 09 wrz 2019, 10:06 Ale wycofywać się możesz tylko na swoje terytorium. W trakcie wycofywania nie możesz zajmować terytorium.
a jak obrońca się wycofa na mapie Tytanów, to atakujący go może zapłacić za ruch (z Tytanem bądź Aresem) i zaataować go ponownie w tej samej turze ?
O ile atakującego stać na opłatę ruchu to tak może atakować dalej.
ruch o 1 obszar kosztuje tylko 1 kasy, obojętnie czy z Aresa czy z Tytana, na 95 % będzie go stać

jeszcze pytanie ogólne - czy wnoszenie małych budynków u bogów i korzystanie z ruchów można zrobić kilka razy w 1 turze? nie jestem pewien czy to podlega ograniczeniu czy nie tak jednostki...

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 11:05
autor: Nidhogg
nakago pisze: 10 wrz 2019, 10:51 ruch o 1 obszar kosztuje tylko 1 kasy, obojętnie czy z Aresa czy z Tytana, na 95 % będzie go stać

jeszcze pytanie ogólne - czy wnoszenie małych budynków u bogów i korzystanie z ruchów można zrobić kilka razy w 1 turze? nie jestem pewien czy to podlega ograniczeniu czy nie tak jednostki...
Ares owszem pozwala ruszać za każdym razem za 1. Jednak tytani to co innego. Ruch armii gdzie jest tytan kosztuje jeden za pierwszym razem, dwa za drugim razem w tej samej turze, trzy za trzecim razem i tak dalej.
nakago pisze: 10 wrz 2019, 10:51 jeszcze pytanie ogólne - czy wnoszenie małych budynków u bogów i korzystanie z ruchów można zrobić kilka razy w 1 turze? nie jestem pewien czy to podlega ograniczeniu czy nie tak jednostki...
Nie pamiętam dokładnie dla budynków chyba jest ograniczenie do jednego, ale ruchy możesz wykonywać tak długo jak cię stać.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 12:27
autor: nakago
przecież jak się wycofuje po bitwie to ucieknie o 1 obszar tylko, więc 1 kasy wystarczy, żeby go znowu zaatakować

w podstawce taki manewr był zupełnie niemozliwy (pościg) bo wycofanie było tylko na inną swoją wyspę przez floty, więc nie można w ogóle było ścigać obrońcy

trochę dziwni się gra z tymi Tytanami jednak...

inna uwaga do tego dodatku: artefakty - są bardzo mocne, ale chyba w bezsenswony sposób działają w rozgrywce,
u nas było tak, pierwszy artefakt który wyskoczył był ten co podwaja dochód z rogów obfitości, kto go kupił ? gracz który aktualnie produkował najwięcej kasy, za chwilę wyszły kolejne artefakty? zgadnij kto wszystkie je kupił? było wiadomo za chwilę, że wygra grę i tak się stało bo już drugim artefaktem był ten co pozwala się wykupować (leczyć) oddziały po przegranej bitwie! LOL mam wrażenie, że ten dodatek zrobił jakiś fan gry w eieku 8 lat niż jej autor, jak dla mnie na razie porażka i zawód

Re: Cyklady-pytanka:)

: 10 wrz 2019, 14:16
autor: achilles11111
Jeżeli podoba ci się sama podstawka, to graj bez dodatków proste :D
Mi tam akurat tytani się podobają, fakt bardziej lubię mape z podstawki , ale zawsze jestem przegłosowany

Re: Cyklady-pytanka:) Stwory mitologiczne

: 06 paź 2019, 08:50
autor: Niemae
Witam.
Ostatnio zdarzyła mi się nietypowa sytuacja.
W 1 turze na moje miasto "A" dostałem od przeciwnika Meduzę( - wiem ze jednostki nie mogą się przemieścić)
W 2 turze moje miasto "B" zostało przejęte.

Zaistniała taka sytuacja że mając tylko miast "A" i Meduzę w nim nie mogłem przejąć innej wyspy .
( Towarzysze gry mówili i sam tak rozumiem, że Pegaz nie może działać.)

I pytanie się nasuwa teraz jak się pozbyć Meduzy z tego miasta??

Mało tego muszę mieć pecha i inny gracz wykorzystał już kartę Chimery i nie mogłem zakupić karty Meduzy... :cry: :cry: :cry:

Czy są inne możliwości pozbycia się mitologicznych stworów ? (W tym przypadku Meduzy.)
Jak są w grze inne stwory typu - Kraken / Minotaur / Chrion / Polifen da się ich pozbyć bez zakupu kart mitologi? :idea: :idea: :?: :?:

Re: Cyklady-pytanka:)

: 06 paź 2019, 13:08
autor: adas194
Nie wiem czy dobrze rozumiemy pytanie, ale mitologiczne stwory pozostają na planszy do następne tury gracza który je aktywował. W tej turze nie mogłeś się ruszyć jednostkami ale w kolejnej jeśli gracz, który ją aktywował będzie przed tobą wykonywał ruch, to przy twoim ruchu Meduzy na planszy już nie będzie :-)

Re: Cyklady-pytanka:) Stwory mitologiczne

: 13 paź 2019, 10:55
autor: Wassago
Niemae pisze: 06 paź 2019, 08:50 Zaistniała taka sytuacja że mając tylko miast "A" i Meduzę w nim nie mogłem przejąć innej wyspy .
( Towarzysze gry mówili i sam tak rozumiem, że Pegaz nie może działać.)

I pytanie się nasuwa teraz jak się pozbyć Meduzy z tego miasta??
Pamiętaj też, że jeżeli postawisz innego figurowego potwora na tej samej wyspie, to one się automatycznie zabiją.
Z faq:
"When one of these creatures is placed on an island where another Creature already exists, the two
Creatures are immediately destroyed (without the power of the newly-arrived Creature being
activated)."

Re: Cyklady-pytanka:)

: 18 lut 2020, 17:03
autor: aoki
Cyklady wersja podstawowa;
Sytuacja końcowa;
Gracz A ma 3 metropolie(zbudował/zdobył 2 w ostatniej turze) ma 5 złota
Gracz B ma 2 metropolie ma 10 złota
Gracz C i D po jednej metropolie

Instrukcja mówi tak, ale wydaje mi się nielogiczne aby gracz z 3 metropoliami przegrywał bo ma mniej złota
Gra kończy się wraz z końcem cyklu, po którym przynajmniej jeden z graczy posiada 2 Metropolie. Ten gracz zostaje zwycięzcą!
Jeśli warunek ten spełnia więcej graczy, wygrywa gracz, który posiada więcej złota (JZ) za
swoją zasłonką
W takim wypadku wygrywa;
1) gracz A (ma 3 metropolie)
2) gracz B(ma więcej złota)

Re: Cyklady-pytanka:)

: 18 lut 2020, 19:26
autor: Elo
Rozbraja mnie za każdym razem, kiedy widzę ten temat. Wątek z pytaniami o zasady ma więcej stron niż same zasady do gry, :lol: Które zresztą same w sobie jakieś skomplikowane nie są. Ale nie krytykuję nikogo, tylko tak sobie gadam ;)
A co do samego pytanie, to wydaje mi się, że wygrywa ten co ma więcej złota, bo celem gry jest zdobycie 2 metropolii, a nie więcej niż inni.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 18 lut 2020, 21:18
autor: krisow
aoki pisze: 18 lut 2020, 17:03 Cyklady wersja podstawowa;
Sytuacja końcowa;
Gracz A ma 3 metropolie(zbudował/zdobył 2 w ostatniej turze) ma 5 złota
Gracz B ma 2 metropolie ma 10 złota
(...)
W takim wypadku wygrywa;
1) gracz A (ma 3 metropolie)
2) gracz B(ma więcej złota)
Wygrywa gracz A, ponieważ ma więcej metropolii, złoto się nie liczy w takim wypadku.

Linki z BGG o tym przypadku:
https://boardgamegeek.com/thread/685113 ... tropolises
https://boardgamegeek.com/thread/525774 ... 12#5034612

W drugim odnośniku jest wypowiedź Bruno Cathali, czyli autora gry. Napisał tam, że w ponad 100 partiach nie było takiej sytuacji i nie ujęli takiego wyjątku w regułach, ale zgodnie z duchem gry wygrywa gracz, który ma więcej metropolii.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 21 mar 2020, 14:28
autor: myceK
Hej,

Mam podstawowe pytanie ale coś nie możemy dojść do porozumienia.

Ares:
Ruch jednostek. (zakładając ze zawsze jest most)
1. Za jedno złoto mogę przemieścić armię na inna wyspę i teraz:
a) Przemieścić na inna wyspę i koniec ruchów ? czy mogę zapłacić kolejne złoto i iść dalej i dalej tą samą jednostką...
b) Czy mogę przemieścić jednostki z jednej wyspy na drugą ? a później za kolejne złoto inne jednostki na inną wyspę i przeprowadzić 2 różne bitwy w jednej turze ?
c) Czy po wygranej bitwie mogę dalej tą samą jednotę przemieścić na inną wyspę ?

Posejdon.
Analogicznie czy mogę wykonywać wiele ruchów i wiele bitw w jednej turze dopóki mam złoto ?

Dzięki za pomoc.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 21 mar 2020, 20:45
autor: krisow
Poczytałem różne FAQ oraz forum na BGG i wynika, że jest tak:

a) Przemieścić na inna wyspę i koniec ruchów? Czy mogę zapłacić kolejne złoto i iść dalej i dalej tą samą jednostką?
- 1 złoto i przesuwasz się na wyspę, jeżeli masz następne połączenie możesz wydać kolejne złoto i iść na kolejną wyspę tymi samymi oddziałami lub ich częścią;

b) Czy mogę przemieścić jednostki z jednej wyspy na drugą ? a później za kolejne złoto inne jednostki na inną wyspę i przeprowadzić 2 różne bitwy w jednej turze ?
- tak, możesz, płacisz kolejne złoto i wykonujesz kolejny ruch z innej wyspy na kolejną połączoną okrętami;

c) Czy po wygranej bitwie mogę dalej tą samą jednostkę przemieścić na inną wyspę ?
- wygrana bitwa nie kończy ruchu, możesz zapłacić kolejne złoto i ruszać dalej.


Z Posejdonem jest identycznie, dopóki masz złoto możesz wykonywać akcje specjalne bogów.

Zapis na górze strony nr 5 w instrukcji:
"Niektórzy Bogowie umożliwiają przeprowadzenie akcji specjalnych. Podczas swojej tury gracz może przeprowadzić tyle akcji, na ile go stać."

Re: Cyklady-pytanka:)

: 13 kwie 2020, 16:01
autor: Larkinson10
Cześć, ostatni zakupiłem grę i widzimy troche nie jasności. Ale większość z nich doczytałem na forum i fajnie :). Jednak !!!! Ile kart mitoligicznych może zastąpić zeus ?
Jeśli więcej niż 1 to czy jeśli wypadnie Chimera i dalej wymieniam karty to ta karta ze stosu kart dobranych tez jest tasowana czy wpada na ta kartę zastępcza ?
(Chimera - jeśli wypadnie na stosie kart odrzuconych potasuj stos kart odrzuconych z kartami ze stosu)

Re: Cyklady-pytanka:)

: 14 kwie 2020, 10:25
autor: krisow
Zobacz mój post nad Twoim ;)
Zapis na górze strony nr 5 w instrukcji:
"Niektórzy Bogowie umożliwiają przeprowadzenie akcji specjalnych. Podczas swojej tury gracz może przeprowadzić tyle akcji, na ile go stać."

Za 1JZ odrzucasz jednego potwora i dobierasz kolejnego. Jeżeli masz złoto, płacisz kolejną 1JZ i znowu możesz odrzucić potwora na stos kart odrzuconych i dobrać kolejnego. Dopóki masz złoto możesz to robić ile razy zechcesz. Pamiętaj też, że możesz akcje wykonywać wg. kolejności wybranej przez Ciebie. W wypadku Zeusa np. takie kombo: odrzucenie karty potwora i pobranie nowej - wezwanie potwora - znowu możesz wykorzystać zdolność Zeusa i odrzucić potwora - wezwanie potwora itd.

Co do odrzucenia Chimery w ramach akcji specjalnej Zeusa są dwa wątki na forum BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/515736 ... rification
https://boardgamegeek.com/thread/499589 ... n-strategy

Jest tam informacja, że reguła jest potwierdzona przez obu autorów gry i wygląda tak jak w opisie poniżej.
Zdolność Zeusa i odrzucenie Chimery, po kolei robimy:
- płacimy koszt akcji specjalnej Zeusa 1JZ,
- odrzucamy Chimerę na stos kart odrzuconych,
- tasujemy stos kart odrzuconych razem ze stosem dobierania i tworzymy nowy stos (uruchamia się druga część zdolności Chimery),
- bierzemy kartę z tego nowego stosu i kładziemy na planszy.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 16 maja 2020, 11:17
autor: DonaldRexxx
Witam. Mam tylko jedno pytanie.
Co w takim przypadku -> wykonując swoją akcje korzystam ze stwora umożliwiającemu mi kradzież połowy złota dowolnej osobie. Co gdy w wyniku mojej kradzieży osoby tej nie stać na zapłatę ofiary Bogu?

Re: Cyklady-pytanka:)

: 16 maja 2020, 11:31
autor: bowie
DonaldRexxx pisze: 16 maja 2020, 11:17 Co w takim przypadku -> wykonując swoją akcje korzystam ze stwora umożliwiającemu mi kradzież połowy złota dowolnej osobie. Co gdy w wyniku mojej kradzieży osoby tej nie stać na zapłatę ofiary Bogu?
Ofiary płacą wszyscy się zaraz po wylicytowaniu bogów, więc nie ma możliwości, aby ktoś nie miał kasy w związku z opisaną wyżej kradzieżą. Dopiero po zapłacie bogom wykonywane są akcje

Re: Cyklady-pytanka:)

: 18 maja 2020, 18:25
autor: miniaga
Dwa pytania odnośnie filozofów:
- czy po wylicytowaniu Ateny darmowego filozofa można wziąć już po akcji budowania i rekrutacji potwora?
- czy jest przymus brania darmowego filozofa Np mam 3 i nie chce 4ego bo trzeba by zburzyć inne budowle na rzecz metropolii?

Re: Cyklady-pytanka:)

: 18 maja 2020, 18:30
autor: Qrzy
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy po wylicytowaniu Ateny darmowego filozofa można wziąć już po akcji budowania i rekrutacji potwora?
Tak, filozofowie są rekrutowani, podobnie jak flota u Posejdona, więc tę akcję też wykonujesz w dowolnej kolejności.
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy jest przymus brania darmowego filozofa Np mam 3 i nie chce 4ego bo trzeba by zburzyć inne budowle na rzecz metropolii?
Jak wyżej - rekrutacja filozofa jest jedną z dostępnych akcji u Ateny - jeśli nie chcesz, to jej nie wykonujesz.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 19 maja 2020, 21:19
autor: hase89
Qrzy pisze: 18 maja 2020, 18:30
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy po wylicytowaniu Ateny darmowego filozofa można wziąć już po akcji budowania i rekrutacji potwora?
Tak, filozofowie są rekrutowani, podobnie jak flota u Posejdona, więc tę akcję też wykonujesz w dowolnej kolejności.
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy jest przymus brania darmowego filozofa Np mam 3 i nie chce 4ego bo trzeba by zburzyć inne budowle na rzecz metropolii?
Jak wyżej - rekrutacja filozofa jest jedną z dostępnych akcji u Ateny - jeśli nie chcesz, to jej nie wykonujesz.
Wg FAQ nie masz racji, poniżej fragmenty:
1.
Free Actions
• The free gain afforded by the Gods (Troop / Fleet / Philosopher / Priest) must be put in play
immediately and before any other action by the player.
2.
4th Philosopher
• When a player possesses 3 Philosophers and obtains the favour of Athena, he must take the free
Philosopher she offers, and therefore must build a Metropolis.

Re: Cyklady-pytanka:)

: 20 maja 2020, 04:11
autor: Qrzy
hase89 pisze: 19 maja 2020, 21:19
Qrzy pisze: 18 maja 2020, 18:30
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy po wylicytowaniu Ateny darmowego filozofa można wziąć już po akcji budowania i rekrutacji potwora?
Tak, filozofowie są rekrutowani, podobnie jak flota u Posejdona, więc tę akcję też wykonujesz w dowolnej kolejności.
miniaga pisze: 18 maja 2020, 18:25 czy jest przymus brania darmowego filozofa Np mam 3 i nie chce 4ego bo trzeba by zburzyć inne budowle na rzecz metropolii?
Jak wyżej - rekrutacja filozofa jest jedną z dostępnych akcji u Ateny - jeśli nie chcesz, to jej nie wykonujesz.
Wg FAQ nie masz racji, poniżej fragmenty:
1.
Free Actions
• The free gain afforded by the Gods (Troop / Fleet / Philosopher / Priest) must be put in play
immediately and before any other action by the player.
2.
4th Philosopher
• When a player possesses 3 Philosophers and obtains the favour of Athena, he must take the free
Philosopher she offers, and therefore must build a Metropolis.
Dzięki za sprostowanie. Kierowałem się polską instrukcją, która jasno mówi, że są to akcje rekrutacji a jako takie są opcjonalne...