Strona 20 z 51
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 15:28
autor: Senthe
No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 15:41
autor: jolietjake
Senthe pisze:No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
Instrukcja pisze:Terror. Zagranie tego żetonu sprawia, że w nabliższej turze przeciwnik nie może wystawić żadnej jednostki na planszę (może jednak normalnie zagrywać Żetony Natychmiastowe, poruszać jednostki itd)
Tak samo można odpowiedzieć, że instrukcja mówi "można jednak zagrywać żetony natychmiastowe", a nie "żetony natychmiastowe i żetony podłoża", więc your argument is invalid

Wydaje mi się, że powoływać się na niedoprecyzowaną w tym miejscu instrukcję nie ma co.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 15:42
autor: Senthe
Dobrze, w takim razie ponownie sugeruję przeszukanie tego wątku.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 27 cze 2013, 18:35
autor: powermilk
donmakaron pisze:Po Terrorze po prostu nic nie można kłaść na planszę.
Pierwsza strona

ale też nie podaje argumentów
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 18 lip 2013, 20:50
autor: Tygrys69
Witam wszystkich!
Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!
Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 18 lip 2013, 20:55
autor: Senthe
Haha, bardzo dobre pytanie
Zapytam MOracza.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 19 lip 2013, 07:40
autor: Tygrys69
Gdzieś tu na forum MOracz sam zdefiniował, że jednostki to: sztaby, moduły, żołnierze/postacie (czy jak ich nzwać:)). Z tego wynika, że można kłaść żetony podłoża

.
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 19 lip 2013, 09:59
autor: Tygrys69
Czekam z niecierpliwością

Dotychczas graliśmy tak, że Pancerz zostaje przy Posterunku. Po prostu przejęty Skoperem moduł, odbierał Pancerz sztabowi New Vegas.
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 20 lip 2013, 16:44
autor: maciejo
pozostaje rzut kostką: 1-3 zostaje przy posterunku,4-6 przy vegas albo 1-3 zostaje przy vegas,4-6 przy posterunku

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 21 lip 2013, 22:47
autor: Tygrys69
Hehe, żeby było śmieszniej nawet się nad tym zastanawiałem

Odpowiedzi wciąż nie ma... Czekając na nią prosiłbym o wyjaśnienie co się dzieje w momencie przejęcia przez Agitatora Obiektu Dancer. Z tego co wyczytałem po przejęciu 3 przegrywa Obiektów, Dancer przegrywa. Jednak, co ciekawe, Michał Oracz stwierdził, że Dancer nie tracą punktów życia Sztabów w wypadku przejęcia. Co ważniejsze, punkty przejętego Dancer-a nie wliczają się do punktów przeciwnika. Wynika z tego dziwna sytuacja, którą postaram się opisać:
(sytuacja hipotetyczna)
1) New Vegas przejął 2 Obiekty
2) Wolny, trzeci Dancer zbił wytrzymałość wrogiego Sztabu do 15 punktów życia
3) W ostatniej rundzie jeden z obiektów zdołał się uwolnić (przy pomocy ruchu - stracił 1 życie) i dochodzi do ostatecznej bitwy
4) W wyniku bitwy dwa, wolne obiekty zadały kolejne rany New Vegas zbijając jego życie do 13 punktów życia. Za to same nie otrzymały rany.
5) Na koniec pozostaje jeden obiekt przejęty oraz dwa obiekty wolne. Jeżeli teraz zsumujemy punkty życia to wygrają Dancer.
Przez całą walkę dwa obiekty były przejęte i New Vegas nie mógł zadać im ran. Pod koniec za to jeden się uwolnił i dodał w ostatecznym podliczaniu 10 punktów życia.
Proszę o pomoc jak to jest z Armią Tancerzy...
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 22 lip 2013, 12:29
autor: jolietjake
Ale gdzie tu watpliwosc i problem? Jak Vegas nie zniszczyl dwoma swoimi Dancerami trzeciego Dancera to juz jego blad...
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 22 lip 2013, 19:59
autor: Tygrys69
Ok, czyli rozumiem że jeśli jakimś cudem 2 żetony Obiektów są przejęte, a 3 straci powiedzmy 9 życia. To a koniec wygrywa tak czy siak Dancer z 21 p. życia ? (Pomimo, że 2 Obiekty nadal są przejęte)
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 22 lip 2013, 20:58
autor: Senthe
A czy ktoś kazał Vegas przejmować te Obiekty?
Chociaż w sumie widzę tu potencjał na ciekawe zagrania, jak np. celowe wchodzenie w zasięg Agitatora w celu uzyskania immunitetu względem ataków Vegas

Interesujące.
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 23 lip 2013, 06:28
autor: Tygrys69
Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:) Reasumując:
1. Po przejęciu Obiektu Punkty życia sztabów puli ogólnej się nie zmieniają
2. Gdy zostaną przejęte wszystkie 3 Obiekty to Dancer przegrywa (choć według zasady 1 powinien wygrać ;p)
Małe pytanko: Dancer mogą wykonać tanie nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 23 lip 2013, 07:19
autor: powermilk
Małe pytanko: Dancer mogą wykonać taniec nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
Oczywiście, przecież głównie po to jest taniec. Pamiętaj, że każdy zasieciowany/przejęty obiekt po wykonaniu tańca straci jeden punkt żywotności
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 23 lip 2013, 10:39
autor: jolietjake
Tygrys69 pisze:Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:)
Jak Vegas przejmie 2 Obiekty, a Dancer nie bedzie ich chcial odzyskac, to szybko zabija trzeci Obiekt i bedzie latwy koniec gry, wiec naprawde nie wiem gdzie tu problem

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 23 lip 2013, 20:16
autor: Tygrys69
Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedź i zaangażowanie.

Pozostaje jeszcze kwestia mojego pierwszego pytania czyli jak to jest ze Skoperem i Agitatorem ?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
: 23 lip 2013, 20:54
autor: zio
Mała bomba
Czy mała bomba zadaje 1 obrażenie na 3, czy 4 hexaxch (licząc ze środkowym, czy bez)?
PS. I szkoda, że grafika nie pokazuje jednoznacznie kierunków rozprzestrzeniania ładuknku.
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
: 23 lip 2013, 20:57
autor: powermilk
na 3.
Jak nie pokazuje, jak pokazuje?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
: 23 lip 2013, 21:14
autor: zio
Dzięki za szybką odpowiedź.
Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/
I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
: 23 lip 2013, 21:20
autor: Sarna
Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/
I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
Mała bomba spada na trzy sąsiadujące ze sobą hexy tak jak jest to pokazane na żetonie, to kółko w środku to nie hex

.
Tak może wykonać swoją akcje w pierwszej inicjatywie.
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
: 23 lip 2013, 21:40
autor: zio
No, to nastała jasność

Re: Odp: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 23 lip 2013, 22:25
autor: Senthe
Czekam na odpowiedź od autora.
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 24 lip 2013, 19:34
autor: Tygrys69
W sumie nie mamy na co czekać... Odpowiedź przecież jest jasna

Pancerz będzie należał do New Vegas.
Wyjaśnienie:
1. Skoper "wyłącza" moduły dla przeciwnika i sprawia że BONUSY z modułu działają na sojusznicze jednostki.
2. Pancerz nie dostaje żadnego BONUSU od "zaskoperowanego" modułu - bo niby jaki...
3. Baza New Vegas przejmuje Pancerz i GDYBY nawet "zaskoperowany" Agitator miał cokolwiek wskórać to przecież nie da on BONUSU Pancerzowi należącemu do New Vegas, gdyż robi to tylko w kierunku jednostek Posterunku...
tada i koniec pieśni... czyli wygrałem z żoną nie fair ;/
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
: 24 lip 2013, 19:37
autor: Senthe
Nie masz racji. Skoper w normalny sposób przejmuje Agitatora i korzysta z jego zdolności. To było już wcześniej wyjaśniane.