Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Tego właśnie się obawiam, lada chwila, jutro, po jutrze, niebawem itd. itp. etc.
Ten typ tak ma i z tym trzeba się liczyć, na kolejną kampanię trzeba przygotować opór środków uspokajających
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
motti pisze:Kiedy będą informacje dotyczące cen? Można by było już coś zaplanować
w tym tygodniu
4 kwietnia:
baldar pisze:
flowerus pisze:Też czekam na informacje o cenach.
przepraszamy - więcej wiadomości jutro , na dniach też będą instrukcje, poszły już to patrona
6 kwietnia:
baldar pisze:
Ceny podamy lada chwila , ta cena którą podałeś jest z projektu roboczego, cena będzie trochę wyższa
Ale będzie warto )
Już jutro szczegóły
Uwierzcie, że to naprawdę wkurzające jak składacie deklaracje, których nie jesteście w stanie zrealizować.
We mnie prawdopodobnie straciliście już klienta
Dr. Nikczemniuk pisze:Tego właśnie się obawiam, lada chwila, jutro, po jutrze, niebawem itd. itp. etc.
Ten typ tak ma i z tym trzeba się liczyć, na kolejną kampanię trzeba przygotować opór środków uspokajających
Niestety, coraz więcej tak ma...
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
Eb 178 za pakiet.
Drukujemy tylko 500 sztuk każdego z dodatków.
Więkoszość SG tylko na wspieram.to , nie będzie można dostać ich poza kampanią.
Reszta informacji oficjalnie tuż przed startem kampanii.
Z góry zaznaczam, że moja wypowiedź nie jest atakiem na osoby, które lubią ten tytuł. Wręcz przeciwnie, z wielką chęcią dołączę do zwolenników Orleans ale... ale nie mam pojęcia za co ta gra jest aż tak ceniona. Pomijam szalenie wysokie miejsce w rankingu BGG, jednakże po Waszych komentarzach, po opiniach recenzentów i zdaniu części znajomych miałem wrażenie, że zasiądę do fascynującej gry. Zagrałem dwie partie w składzie dwu i trzy osobowym. Wiem, że to może zbyt mała ilość rozgrywek aby krytykować ale nie krytyka jest moim celem. Napiszcie proszę co w tej grze jest takiego dobrego? Co Wam się podoba? I czemu ta gra ma tak dobre opinie?
Mam wrażenie, że czegoś nie dostrzegam albo źle gram ale oprócz bardzo dobrego mechanizmu bag building i przyjemnej rozgrywki , póki co , niczego więcej nie widzę. Po zakończonej rozgrywce odczuwam spory niedosyt. Tak jakbym grał w grę , w której brakuje jeszcze jednego mechanizmu, kolejnej zębatki czy np. bardziej rozbudowanych możliwości budynków. Za każdym razem kiedy koñczyłem rozgrywkę towarzyszyła mi myśl: " to już? Tylko tyle? Nic więcej nie ma w grze?" Podczas samej rozgrywki , gra dostarcza mi sporo frajdy, po czym kończę i oprócz mechanizmu z woreczkiem nie widzę wielu pozytywów...
Kolejna sprawa. Tor punktacji u dołu planszy. Czy można go olać aby liczyć się w walce o pierwsze miejsce? Czy to nie jest tak, że każdy musi w niego inwestować ,gdyż pozostanie z mniejszym przelicznikiem punktów ,w porównaniu do współgraczy, najprawdopodobniej oznacza przegraną?
Naszła mnie jeszcze jedna myśl - "chłosta". Kiedykolwiek doszło do takiej kary podczas Waszych rozgrywek?
Jak znajdziecie chwilkę to , proszę, odpowiedzcie na moję pierwsze pytanie bo szczerze piszę, że chciałbym należeć do zwolenników tej gry, a póki co jestem pomiędzy "nigdy więcej", a " z wielką chęcią"...
Pytanie czego oczekiwałeś? Z Twojej wypowiedzi wynika właśnie, że gra nie spełniła oczekiwań...
Orleans to jedna z moich ulubionych gier, przy załeżeniu, że akceptuję fakt iż jest pozycją sporo lżejszą niż większość innych gier euro, które lubię. Orleans mechanicznie i pod względem złożonośco nie ma co równać się z takimi tytułami jak np: Agricola, GWT, Terra Mystica czy Zamki Burgundii. Orleans to pozycja znacznie lżejsza. Porównałbym ją raczej z takimi pozycjami jak Ticket to Ridie (z dodatkiem pensylwania np), Wyspa Skye itd... dla mnie Orleans i np: Dominion świetnie wypełniają niszę między wieloma bardzo prostymi grami familijnymi takimi jak Splendor czy goły Ticket to Ride (dla mnie zbyt prosty i nudny jest właśnie goły Ticket to Ride), a dobrymi grami euro. Dużą zaletą Orleans jest w moim odczuciu to że podoba się kobietom. U mnie moje kobiety uwielbiają w to grać.
Co do silniczka - to fakt, nie da się tu zbudować złożonej strategii. Budynki są proste i nie zmieniają diametralnie rozgrywki. Wszystko opiera się na prostym zbieraniu ludków do worka niczym w Dominionie, ale działa to wszystko bardzo zgrabnie i płynne. Do tego zaletą gry są szybkie tury graczy. Wadą podstawki jest z pewnością słaba plansza ratusza i nieciekawe i nieskalujące się wydarzenia. Ten drugi problem rozwiązał oficjalny wariant dostępny na BGG (2 razy wklejałem już linka w tum wątki). Pierwsze niedociągnięcie z kolei świetnie rozwiązuje drugi dodatek do gry (Handel i Intrygi). W końcu jest po co wysyłać ludzi do ratusza przed końcem gry... Handel też ma nowe wydarzenia, które bardzo ubogacają grę...
Podsumowując:
1. Jest to gra średnio lekka, której bliżej do Dominiona niż np: GWT
2. Świetny tytuł rodzinny
3. Spróbuj podstawkę z oficjalnym wariantem
4. Kup dodatek Handel & Intrygi
5. Nie szukaj jakiś głębokich strategii na budynkach itp bo tu ich taczej nie znajdziesz, jest to typowa optymalizacja "poola"... w tym wypadku woreczka z kilkma dodatkowymi smaczkami...
Jeżeli gra nie przypadła komuś do gustu to jaki sens kogoś na siłę przekonywać?
Przymierzyłem spodnie i stwierdzam że źle się w nich czuję, ale przekonajcie mnie że jest inaczej, może jednak je kupię...
Na rynku jest cała masa gier i w ciąż wychodzą nowe, więc myślę że nie ma sensu zawracać sobie głowy.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Dr. Nikczemniuk pisze:Jeżeli gra nie przypadła komuś do gustu to jaki sens kogoś na siłę przekonywać?
Przymierzyłem spodnie i stwierdzam że źle się w nich czuję, ale przekonajcie mnie że jest inaczej, może jednak je kupię...
Na rynku jest cała masa gier i w ciąż wychodzą nowe, więc myślę że nie ma sensu zawracać sobie głowy.
Ja bardziej pisałem wyżej ze świadomością, że również inni którzy się wahają skorzystają z opisu by się nie naciąć.
Co do pierwszej rozgrywki to bywa czasem złudna. Ja np: po pierwszej rozgrywce chciałem sprzedać glen more, a teraz (po pięciu) grę bardzo cenię.
Dr. Nikczemniuk pisze:Jeżeli gra nie przypadła komuś do gustu to jaki sens kogoś na siłę przekonywać?
Przymierzyłem spodnie i stwierdzam że źle się w nich czuję, ale przekonajcie mnie że jest inaczej, może jednak je kupię...
Na rynku jest cała masa gier i w ciąż wychodzą nowe, więc myślę że nie ma sensu zawracać sobie głowy.
Ale ani ja ani elayeth nie chcemy nikogo przekonywać na siłę. Sam poprosiłem w poście wyżej o to abyście napisali co sprawiło, że cenicie ten tytuł. I zgadzam się z @elayeth , że chyba oczekiwałem zbyt dużej skali trudności od tej gry. Spodziewałem się poziomu trudności gier, które wymienił elayeth , a dostałem coś pomiędzy prostą, a zaawansowaną grą.
Elayeth dzięki za wyczerpująca odpowiedź!
I też nie jest tak, że oczekuje tylko wymagających gier. Zdecydowanie nie. Ale chyba sam stworzyłem sobie obraz , że to będzie cięższa gra z większymi możliwościami co już nie jest winą gry
Wincenty Jan pisze: oprócz bardzo dobrego mechanizmu bag building i przyjemnej rozgrywki , póki co , niczego więcej nie widzę
Mi zwykle ciekawy mechanizm i przyjemna rozgrywka wystarczają w grze Ale jak napisałeś - dużo zależy od oczekiwań. I to działa w obie strony. Jak oczekujesz niewiele od gry (zakładasz, że będzie słaba), a okaże się przeciętna (czyli lepiej niż oczekiwałeś), to oceniasz ją automatycznie wyżej.
Ja mam natomiast inne pytanie - czy w waszych grach też tak jest że dominuje ściezka rozwoju? U mnie po 5 grach zawsze wygrywa osoba która ma najwięcej punktów za ścieżkę rozwoju (faktorie + mieszczanie x poziom rozwoju). Rozumiem że mieszczanie i faktorie są ważne ale osoba, która wygrywała zawsze połowę punktów miała za rozwój i nie widzę opcji nadrobić te punkty idąc w inne strategie.
Ja zakupiłem fan-kit czyli zestaw dla 5go gracza wraz z meeplami w rebelu za 89zł. Jeśli ktoś potrzebuje taki właśnie zestaw, to w rebelu wychodzi najkorzystniej.
Info dla posiadaczy insertu i dodatku Handel i Intryga. Jeśli wywalimy woreczki (ja np. w ogóle ich nie używam i losuję z kubka) to w ich miejsce wejdą karty i nowe kafelki wydarzeń, przez co cały dodatek ładnie mieści się w insercie.
Mam pytanie do osób grających już jakiś czas z dodatkami Inwazja I Handel. Chodzi mi o dodawanie budynków do poszczególnych scenariuszy. Na przykład w scenariuszu "Dostojnik" podczas przygotowania rozgrywki dodajemy do podstawowej wersji gry tylko kafel budynku "Dyliżans". Sześć pozostałych z tego dodatku jest nieużywana. A co z budynkami "bonusowymi" lub tymi które doszły w Handlu czy one też traktowane są jako podstawowe? Czy też należy je odłożyć tak by mieć do dyspozycji tylko te które były w podstawce?
w instrukcji brakuje krótkiego rozdziału jak łączyć i miksować poszczególne dodatki, niestety...
ja zakładam, że można dodać skoro nie jest napisane wprost, że nie, ale miło by było dostać oficjalne potwierdzenie, a nie narzekać potem na brak zbalansowania rozgrywki.
W scenariuszach: Dobrobyt, Inwazja oraz Wędrowny kramarz jest napisane by uzupełnić komponenty o jakiś tam kafel/kafle z Inwazji a następnie w punkcie przygotowanie podane są konkretne budynki wykorzystywane podczas gry.
Pojedynek - nie ma nic o dodaniu budynków z Inwazji a w przygotowaniu wybiera się 20 kafli ale nie ma ani słowa z jakiej puli? Podstawowej, podstawowej plus bonusy i te z Handlu? A może te z Inwazji także?
Podobnie jest w Stolicy w Vierzon - dodaje się jeden budynek z Inwazji (Kram) a z pozostałych wybiera 10. Tu też nie podano z jakiej puli.
Dostojnik - dodaje się jeden budynek z Inwazji (Dyliżans) a z reszty odkłada te które produkują Towary lub ich wymagają. Myślę, że z wszystkich posiadanych.