rattkin pisze: ↑11 lis 2020, 22:18
Idąc jednak za ciosem, jeśli to alternatywna mapka alternatywnej historii, to po jaki czort tam Polska?
Zwłaszcza że kto jak kto, ale akurat my wielkimi kolonistami nigdy nie byliśmy, czego nie można powiedzieć o pozostałych mocarstwach. No ale rozumiem, alternatywna historia = imperium Wielkiej Lechii
W sumie to jednak cieszę się, że mam wersję angielską, bo nie będę miał moralnego dylematu, że walczę z Polakami
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 12 lis 2020, 01:32
autor: Furan
Jakie jeszcze zmiany względem map historycznych znalazły się na mapie z angielskiego/klasycznego Spirit Island?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 12 lis 2020, 01:54
autor: raphaell7
Na stronie Lacerty jest dostępna polska instrukcja, gdzie można zobaczyć mapkę, przeciwników etc. Ktoś mocno przesadził w tym wątku na BGG, bo przeciwnik "Królestwo Brandenburgii i Prus" wcale nie został zastąpiony przez Polskę. Zmiana jest tylko i wyłącznie w sekcji "Fabuła": upadek Rzeczpospolitej Obojga Narodów dalej ma miejsce, ale już nie w roku 1644 (rok został pominięty), co pozwoliło umieścić państwo na mapie Europy z roku 1700.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 12 lis 2020, 08:20
autor: tomp
Pomijając, że w grze występuje alternatywna historia, ale kogoś irytuje umieszczenie na mapie nieistniejącego już królestwa obok innych nieistniejących już królestw.
Bardzo interesujące zjawisko.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 12 lis 2020, 09:22
autor: arturmarek
Czy ta odpowiedź była od użytkownika b0rsuk? Jakoś przed ogłoszeniem polskiej edycji, zadałem pytanie o polską edycję na BGG, pierwsza odpowiedź jaką otrzymałem:
The game promotes values which are exotic in Poland (including cooperation and logical thinking).
Green (pro-ecology) parties had a total of 3 seats in parliament and are now all defunct.
No empathy towards animals (3rd last place in Europe, after Russia and Romania)
Poland imports trash from other countries, including African ones, in exchange for money.
Many garbage dumps mysteriously catch fire (to make room for more).
Warsaw, the capital has more cars per 1000 citizens than New York
The government doesn't like renewable energy sources and insists on coal power for the foreseeable future
Entrenched catholicism, including practically obligatory lessons in primary and secondary schools, government officials routinely inviting catholic priests to state ceremonies
If you want to call someone backwards, you call him "100 years behind negroes/Africans".
Ecology, empathy, respect for less technically developed cultures and alternative faith systems are just not common in Poland.
Modern Poland would make an interesting adversary in Spirit Island. Special powers would include:
- building without permission
- importing trash
- burning rubbish dumps to make room for more
- moral victory
Czy ta odpowiedź była od użytkownika b0rsuk? Jakoś przed ogłoszeniem polskiej edycji, zadałem pytanie o polską edycję na BGG, pierwsza odpowiedź jaką otrzymałem:
The game promotes values which are exotic in Poland (including cooperation and logical thinking).
Green (pro-ecology) parties had a total of 3 seats in parliament and are now all defunct.
No empathy towards animals (3rd last place in Europe, after Russia and Romania)
Poland imports trash from other countries, including African ones, in exchange for money.
Many garbage dumps mysteriously catch fire (to make room for more).
Warsaw, the capital has more cars per 1000 citizens than New York
The government doesn't like renewable energy sources and insists on coal power for the foreseeable future
Entrenched catholicism, including practically obligatory lessons in primary and secondary schools, government officials routinely inviting catholic priests to state ceremonies
If you want to call someone backwards, you call him "100 years behind negroes/Africans".
Ecology, empathy, respect for less technically developed cultures and alternative faith systems are just not common in Poland.
Modern Poland would make an interesting adversary in Spirit Island. Special powers would include:
- building without permission
- importing trash
- burning rubbish dumps to make room for more
- moral victory
Ale trzeba być smutnym człowiekiem, żeby takie rzeczy wypisywać na forum o gierkach z kartonu i plastiku xD
Ktoś się orientował skąd można dorwać promo duchy?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 lis 2020, 14:09
autor: _leigam_
Gatherey pisze: ↑18 lis 2020, 13:56
Ktoś się orientował skąd można dorwać promo duchy?
ze sklepu lacerty w zestawie z grą. Ewentualnie jak zostaną po przedsprzedaży to będą dostępne solo za 25 zeta też tylko u nich. Taki zabieg marketingowy...
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 lis 2020, 14:15
autor: sasquach
Wersję angielską można pobrać z BGG, albo wydrukować ją u Dobromira.
Z przykrością muszę poinformować że statek zatonął 3 dni temu u wybrzeży sri lanki.
Skąd taka informacja?
nie aktualizuje się położenie od 3 dni (trochę to dziwne)
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 19 lis 2020, 16:23
autor: khuba
_leigam_ pisze: ↑19 lis 2020, 16:05
nie aktualizuje się położenie od 3 dni (trochę to dziwne)
Dość normalne, kilka kickstarterów już tak śledziłem:)
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 19 lis 2020, 16:44
autor: Reku_
_leigam_ pisze: ↑19 lis 2020, 16:05
nie aktualizuje się położenie od 3 dni (trochę to dziwne)
To śledzenie na otwartym oceanie nie działa. A jak zatonął, to szybko trzeba montować ekipę i wyruszyć na pobliskie plaże. może coś dopłynie w dobrym stanie!
Z przykrością muszę poinformować że statek zatonął 3 dni temu u wybrzeży sri lanki.
Nie zatonął, tylko dychy ze Sri Lanki go zatopił w ramach walki z kolonistami
Edit:
A bardziej serio, to duża część położeń jest w oparciu o dane satelitarne bez jednoznacznej identyfikacji statku - można w pasku narzędzi po lewej stronie wyłączyć ich podgląd.
Skusić się na Jagged Earth czekając na polską podstawkę czy lepiej czekać na... no właśnie... czy dodatki mają być po polsku? Jeśli tak to kiedy, rok czy 10 lat? Da się to zgrabnie połączyć? Inna wersja jęz podstawki i dodatku?
Jak sądzicie?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 24 lis 2020, 14:51
autor: sin
Wszystkie dodatki mają być po polsku, Branch&Claw zaplanowany jest na 2021, ale Jagged Earth można już tylko przypuszczać - pewnie H2 2021/H1 2022. Co do łączenia między edycjami to wszystko jest drukowane w jednej fabryce, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z różnych wersji językowych, o ile oczywiście nie przeszkadza Ci mieszanina językowa. Osobiście czekam na wszystko po polsku, na rynku jest mnóstwo gier wartych ogrania w między czasie, a wolę wspierać polskie wydawnictwa jeśli jest ku temu okazja i nie odbywa się to kosztem jakości produktu.
sin pisze: ↑24 lis 2020, 14:51
Wszystkie dodatki mają być po polsku, Branch&Claw zaplanowany jest na 2021, ale Jagged Earth można już tylko przypuszczać - pewnie H2 2021/H1 2022. Co do łączenia między edycjami to wszystko jest drukowane w jednej fabryce, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z różnych wersji językowych, o ile oczywiście nie przeszkadza Ci mieszanina językowa. Osobiście czekam na wszystko po polsku, na rynku jest mnóstwo gier wartych ogrania w między czasie, a wolę wspierać polskie wydawnictwa jeśli jest ku temu okazja i nie odbywa się to kosztem jakości produktu.
Dzięki za odpowiedź. Czy po wytłumaczeniu gry jest duża zależność językowa w tej grze? Patrząc na karty wydaje się, że nie, ale pewien nie jestem.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 24 lis 2020, 15:12
autor: sin
Na elementach gry (na przykład kartach) występuje tekst, więc bez znajomości języka przynajmniej w pewnym stopniu będzie trudno. Na BGG gra w zależności językowej otrzymała od użytkowników ocenę 4/5: "Extensive use of text - massive conversion needed to be playable", było to też już dyskutowane wcześniej w tym wątku. Plusem jest to, że jest to co-op, więc teoretycznie przy większym gronie może wystarczyć tylko jedna osoba znająca język.