Strona 20 z 42

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 cze 2020, 19:46
autor: tapczanik420
wrojka pisze: 07 cze 2020, 11:53
Spoiler:
Ignacu Trzewiczku zaklinam cię na Chrystka niech to wyjdzie wszystko po polsku!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 cze 2020, 20:43
autor: Mr_Fisq
wrojka pisze: 07 cze 2020, 11:53 Dodam, że te Boty były ogólnie opracowywane przez społeczność i są dostępne jako PnP
https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... ors-cut-co

A nie jest tak, że boty (bardzo sensowne) zostały opracowane przez społeczność, ale do sprzedaży trafiła ich udoskonalona wersja? Coś jak wersje 1.0 i 1.5?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 08 cze 2020, 09:23
autor: michaldz1
Mr_Fisq pisze: 07 cze 2020, 20:43 A nie jest tak, że boty (bardzo sensowne) zostały opracowane przez społeczność, ale do sprzedaży trafiła ich udoskonalona wersja? Coś jak wersje 1.0 i 1.5?
Jest, te boty pierwsze nazywają się better bot project https://boardgamegeek.com/filepage/1700 ... ot-project
To trafiło do developmentu i testów do Leder Games i wynikiem tego jest Clockwork Expansion.
Wydaje mi się że autor better bots project uczestniczył w opracowaniu wersji sklepowej.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 11 cze 2020, 01:11
autor: tapczanik420
wrojka pisze: 07 cze 2020, 11:53 Markiza 2.0 [w Plemionach rzecznych / Riverfolk dostajemy Markizę 1.0] czyli poprawioną i bardziej przemyślaną wersję
Electric Eyrie
Automated Alliance
Vagabot
A jakie są zmiany między 1.0 a 2.0? Kupiłem polskie wydanie Plemion Rzecznych i już się zdezaktualizowało :?

wrojka mógłbyś porównać obie wersje ewentualnie wrzucić foto wersji 2.0 i komponentów? Jestemczy to delikatne zmiany balansu czy totalny makeover

Re: Root (Cole Wehrle)

: 12 cze 2020, 11:28
autor: Lolas
shuji pisze: 12 cze 2020, 10:55 a ja mam inne pytanko - może ktoś się orientuje jak można zdobyć lub wyprodukować sobie na własną rękę (np. druk 3d) znaczniki polan ? Coś takiego jak na KSie (Resin Clearing Markers). Nie tyle zależy mi na wiernej kopii, co po prostu dobrym oznaczeniu polan (te znaczniki na planszy są bardzo słabo czytelne IMO).
Znaczniki z KS prędzej czy później będą dostępne w normalnej sprzedaży.
Widziałem też bardzo ciekawe wydruki 3D:
https://www.etsy.com/pl/listing/7862494 ... -12-pieces

Re: Root (Cole Wehrle)

: 12 cze 2020, 12:11
autor: feniks_ciapek
Po ograniu (prawie) wszystkiego trochę swój wstępny entuzjazm muszę utemperować.

Boty w zasadzie nadają się do grania tylko z podstawowymi frakcjami. Od biedy można próbować z Jaszczurami i Kretami, ale Jaszczury potrafią skutecznie zablokować Ptaki przez swoją nadrzędną zasadą o rządzeniu na polanach, na których mają budynek. Oczywiście, Kruki i Plemiona Rzeczne są bez innych graczy niegrywalne, bo ich główne mechanizmy pozyskiwania zasobów opierają się na interakcji, więc nimi nawet nie zaczynałem rozgrywki. Nie wiem też, czy polana 4 w lewym dolnym rogu planszy nie miesza trochę w algorytmie Kotów, bo parę razy bot się tam przemieszczał trochę nie do końca "rozsądnie". W sumie bardzo wiele zależy od dociągu kart. Ale wyzwanie jak najbardziej pozostaje, a poziom trudności można w dużym stopniu regulować.

W kwestii końcówki, to Root cały czas pozostaje wyścigiem bez wielkiego "wow" na koniec - ot, po prostu ktoś właśnie przekroczył 30 :). Więc jeśli komuś to przeszkadza, to dodatki tu nic nie zmienią, a boty są bardzo nastawione na szybkość w zdobywaniu punktów.

Natomiast plusem pozostaje to, że po ogarnięciu zasad rozgrywka może trwać 30-40 minut (plus rozłożenie i złożenie) i boty wystarczająco mieszają, żeby zabawa była ciekawa.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 12 cze 2020, 15:18
autor: kmd2000
shuji pisze: 12 cze 2020, 10:55 a ja mam inne pytanko - może ktoś się orientuje jak można zdobyć lub wyprodukować sobie na własną rękę (np. druk 3d) znaczniki polan ? Coś takiego jak na KSie (Resin Clearing Markers). Nie tyle zależy mi na wiernej kopii, co po prostu dobrym oznaczeniu polan (te znaczniki na planszy są bardzo słabo czytelne IMO).
Na szczęście nie potrzeba żadnych badziewnych figurek - drewniane znaczniki są tańsze, nie zagracają mapy i pasują materiałowo do reszty elementów w grze:
https://boardgamegeek.com/image/5086416/root

Re: Root (Cole Wehrle)

: 12 cze 2020, 15:54
autor: Mr_Fisq
Mi to wygląda na drogi z Osadników z Catanu :)
W mepelu jest coś takiego:
https://mepel.pl/drewniany-most
pewnie drożej wychodzi niż zwykłe patyki, ale wizualnie lepiej się prezentuje.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 12 cze 2020, 18:22
autor: kmd2000
Niestety nie pamiętam dokładnie, mogą być z mepel.pl, ale wydaje mi się, że są to krótsze wersje tych patyczków z https://www.railsonboards.com.

edit:
https://www.railsonboards.com/our-shop/
https://www.railsonboards.com/gallery-w ... nd-sticks/

Re: Root (Cole Wehrle)

: 14 cze 2020, 18:46
autor: tapczanik420
Czy ktoś z drogich forumowiczów posiada może BBP w wersji 5.0?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 cze 2020, 14:28
autor: oduck
michaldz1 pisze: 08 cze 2020, 09:23
Mr_Fisq pisze: 07 cze 2020, 20:43 A nie jest tak, że boty (bardzo sensowne) zostały opracowane przez społeczność, ale do sprzedaży trafiła ich udoskonalona wersja? Coś jak wersje 1.0 i 1.5?
Jest, te boty pierwsze nazywają się better bot project https://boardgamegeek.com/filepage/1700 ... ot-project
To trafiło do developmentu i testów do Leder Games i wynikiem tego jest Clockwork Expansion.
Wydaje mi się że autor better bots project uczestniczył w opracowaniu wersji sklepowej.
Ja sie troche pogubilem w tych dodatkach i moze ktos mi rozjasni sytuacje :)
Better Bot Project ewoluowal w Clockwork Expansion - ale na BBP jest rowniez oparty maly dodatek dostepny podczas ostatniej kampanii na KS, mianowicie New Automated Factions. Probowalem doczytac na forum BGG, czym te trzy dodatki sie roznia, ale bez powodzenia (tzn sa watki BBP vs CE, ale nie ma odniesienia do tycch nowych plansz - bo w opisie na stronie kampanii mowa tylko o planszach).
Ratunku ! :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 cze 2020, 16:46
autor: tapczanik420
oduck pisze: 17 cze 2020, 14:28 Ja sie troche pogubilem w tych dodatkach i moze ktos mi rozjasni sytuacje :)
Better Bot Project ewoluowal w Clockwork Expansion - ale na BBP jest rowniez oparty maly dodatek dostepny podczas ostatniej kampanii na KS, mianowicie New Automated Factions. Probowalem doczytac na forum BGG, czym te trzy dodatki sie roznia, ale bez powodzenia (tzn sa watki BBP vs CE, ale nie ma odniesienia do tycch nowych plansz - bo w opisie na stronie kampanii mowa tylko o planszach).
Ratunku ! :)
To mnie zaskoczyłeś, bo ostatnio siedziałem trochę czasu rozgryzając BBP vs CE a o New Automated Factions słyszę pierwszy raz. Szybkie sprawdzenie w Google mówi mi, że była to chyba robocza wersja Clockwork Expansion, ponieważ jedyne wzmianki jakie znajduję są sprzed roku i m.in. w tym wpisie.

W sumie jak już jesteśmy przy tym temacie to podzielę się owocami swojego researchu. Otóż Better Bot Project tak jak napisałem ewoluował do pełnoprawnego dodatku czyli Clockwork Expasion właśnie. Ten dodatek zawiera autome dla 4 frakcji. Po drodze coś zazgrzytało między autorem botów (oddolna inicjatywa z BGG) a Leder Games i autor zdecydował się opublikować swoje wersje Directors Cut. Wszystko o czym mówię znajdziecie w tym wątku na BGG. W zwiazku z chęcią wspierania Leder Games opublikował tylko to co uległo zmianie wraz z opisem, na szczęście są to wszystkie planszetki, i część kart Trait (nie są stricte wymagane do grania botem, jedynie do urozmaicenia rozgrywki).

Jak ktoś chciałby pograć to najlepiej zapoznać się z Law of Rootbotics a następnie z materiałami z linkowanego wątku - zrobić planszetki P'n'P oraz porównać sobie różnice między tym co było wydane przez Leder (ja czekając na PL wydanie dodatku przyjanuszowałem oglądając komponenty z unboxingu :) ) a tym co wyszło jako Directors Cut. Ja osobiście w weekend będę testował boty zarówno jakos filereke na 3 gracza jak i w coopie.

BTW oduck - czy jesteś szczęśliwym posiadaczem Clockwork Expansion?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 cze 2020, 16:55
autor: michaldz1
oduck pisze: 17 cze 2020, 14:28 Ja sie troche pogubilem w tych dodatkach i moze ktos mi rozjasni sytuacje :)
1. Ktoś tam sobie stwierdził, że automat który był dodany do Plemion Rzecznych - jest z tego co pamiętam zbyt chaotyczny i stworzył Better Bot Project
2. Leder Games ogłosiło New Automated Factions podczas ostatniego KS. Zaczeli to dewelopować (https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/2459981). W trakcie developmentu zmienili nazwę na Clockwork Expansion.
Podsumowująć New Automated Factions == Clockwork Expansion.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 cze 2020, 11:37
autor: oduck
Dzieki za odpowiedzi! Juz wszystko rozumiem. Nie pomyslalem, ze w trakcie kampanii mogla sie po prostu zmienic nazwa i forma dodatku :)

Czy dobrze w takim razie rozumiem, ze Ci, ktorzy podczas kampanii zaplacili za dodatek nazwany wtedy jeszcze new automated factions 15dolarow, dostana clockwork expansion, ktore jest do kupienia w przedsprzedazy na stronie leder games za dolarow 40? Ja zamowilem sobie go w planszostrefie, ciekaw jestem, co dostane (logika wskazuje, ze wlasnie clockwork).

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 cze 2020, 13:06
autor: michaldz1
oduck pisze: 20 cze 2020, 11:37 Czy dobrze w takim razie rozumiem, ze Ci, ktorzy podczas kampanii zaplacili za dodatek nazwany wtedy jeszcze new automated factions 15dolarow, dostana clockwork expansion, ktore jest do kupienia w przedsprzedazy na stronie leder games za dolarow 40?
Ja to tak rozumiem.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 24 cze 2020, 12:25
autor: oduck
No to w takim razie chyba swietna okazja. Zamowione, bedzie grane. Dzieki!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 26 cze 2020, 21:45
autor: zarok
Hej, ktoś coś słyszał o dodruku podstawy i dodatku w wersji polskiej? Podobno najpierw miała być na lipiec, teraz poszła informacja, że najprawdopodobniej dopiero na jesień, ale to raczej ploty.

Z innej beczki, spotkał się ktoś z pdf pnp po polsku?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 09:45
autor: tapczanik420
Czy pierwszy druk poslkich Plemion Rzecznych zawiera poprawki z trzeciego druku wersji angielskiej? Mowa o tym co na BGG. Zaczyna mnie męczyć ilość zmian i poprawek które robi Leder Games dawno po wypuszczeniu produktu...

EDIT: Domyślam się też, że błędy opisywane m.in. w tym poście są także obecne w pierwszym polskim druku Plemion Rzecznych? Na zaktualizowane Law of Root do najnowszej wersji można pewnie liczyć w dodruku na jesień?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 10:38
autor: Atamán
tapczanik420 pisze: 07 lip 2020, 09:45 Czy pierwszy druk poslkich Plemion Rzecznych zawiera poprawki z trzeciego druku wersji angielskiej? Mowa o tym co na BGG. Zaczyna mnie męczyć ilość zmian i poprawek które robi Leder Games dawno po wypuszczeniu produktu...

EDIT: Domy
Tak. Są zawarte.

Co do poprawek to mam mieszane uczucia, z jednej strony trochę bałagan się robi w tych wersjach, z drugiej zmiany oceniam bardzo pozytywnie z punktu widzenia balansu gry.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 10:55
autor: tapczanik420
Atamán pisze: 07 lip 2020, 10:38
tapczanik420 pisze: 07 lip 2020, 09:45 Czy pierwszy druk poslkich Plemion Rzecznych zawiera poprawki z trzeciego druku wersji angielskiej? Mowa o tym co na BGG. Zaczyna mnie męczyć ilość zmian i poprawek które robi Leder Games dawno po wypuszczeniu produktu...
Tak. Są zawarte.
A jak jest ze zaktualizowana wersją Law of Root? Sorry ale dodałem edit posta już po Twojej odpowiedzi.
Atamán pisze: 07 lip 2020, 10:38 Co do poprawek to mam mieszane uczucia, z jednej strony trochę bałagan się robi w tych wersjach, z drugiej zmiany oceniam bardzo pozytywnie z punktu widzenia balansu gry.
Cieszy i nie cieszy bo sprawia wrażenie, że produkty są wydawane zbyt szybko.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 11:06
autor: Mr_Fisq
Spoiler:
Ja to utożsamiam z pewną dbałością o grę. Nie wszystko da się przewidzieć, nie wszystko wyjdzie na testach.

IMHO należy odpowiedzieć sobie na pytanie:
- czy gra bez poprawek jest kompletna (ma dobry balans, daje satysfakcje z gry, etc.) ?

Jeśli tak, to miło ze strony twórców, że ciągle udoskonalają swoje dzieło.
Jeśli nie, to dali ciała i można ich ganić.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 11:59
autor: tapczanik420
Mr_Fisq pisze: 07 lip 2020, 11:06
Spoiler:
Jeśli tak, to miło ze strony twórców, że ciągle udoskonalają swoje dzieło.
Jeśli nie, to dali ciała i można ich ganić.
Można brać gry as is i przyjmować, że wygrana pierwotnymi kultystami cieszy podwójnie bo jest trudniejsza*. Mimo wszystko podzieliłbym to co robi Leder Games na:
a) zmiany w balansie - fajnie, że dbają, ale jednak moim zdaniem to wina niskiego time to market którą być może cześciowo należy usprawiedliwiśc czasami w których żyjemy - wielkimi Kickstarterowymi oczekiwaniami, ciagłym kontaktem z twórcami via internet, BGG a nie tak jak kiedyś wychodzi gra, i za 2-3 latach względnej ciszy wychodzi zbalansowany dodatek, tutaj twórcy wiedzą, że żeby kapitalizować na zainteresowaniu muszą działać w modelu im szybciej tym lepiej
b) babolami w druku - zły wording instrukcji, zmiana na planszetce, literówka (Mechncial!) i dla takich baboli nie mam litości a niestety naprawcze naklejki i zmiany zdarzają im się przy każdym praktycznie produkcie, wygląda na brak jakiegoś proofreadingu a to już jest problem który można rozwiązać w prosty i znany spoósb throw more money/people at it :) na stronie BGG którą linkowałem wrzucili erratę do planszetki z powieloną literówką Mechancial Marquise! fail po całości

All in all uważam, że obie rzeczy są niestety na minus dla Leder Games, mając trochę zrozumienia dla nich ze względu na warunki/czasy w których przyszło im operować. Myślę, że dobrze atmosferę oddaje pytanie z BGG o Big Boxa do przechowywania gry ze wszystkimi dodatkami, gdzie jeden z autorów odpowiada w moim zdaniem zrezygnowanym tonie, że prawdopodobnie taniej i szybciej będzie jak autor zrobi sobie big boxa w lokalnej drukarni niż twórcy zaprojektują, wydadzą i dostarczą do niego. Mnie jako gracza najbardziej boli, że co i rusz trafiam na jakieś info o poprawkach, zmianach, błędach w danym druku po czym muszę sprawdzać, czy posiadana przeze mnie wersja gry jest takim błędem obarczona. Trochę ratuje sytuację fakt, że PL wydania wychodzą najwcześniej z drugim poprawionym drukiem, natomiast jak byłbym osobą którą mocno wspiera wydawcę poprzez kupowanie w ciemno wszystkiego w pierwszych rzutach KSowych i za każdym razem dostawał lekko niedopracowany produkt pewnie to moglbym mieć pretensje.

*tutaj należy przytoczyć anegdotkę, że gdyby szachy wyszły w XXI wieku to na forach pełno byłoby wątków "Knight/Queen/King is overpowered", "Upcoming balance changes for Bishops", "Pawns capture nerf" :lol: A tak się gra i ewentualne nierówności/przewagi są intergalną częścią gry i strategii.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 12:02
autor: rattkin
tapczanik420 pisze: 07 lip 2020, 11:59 Myślę, że dobrze atmosferę oddaje pytanie z BGG o Big Boxa do przechowywania gry ze wszystkimi dodatkami, gdzie jeden z autorów odpowiada w moim zdaniem zrezygnowanym tonie, że prawdopodobnie taniej i szybciej będzie jak autor zrobi sobie big boxa w lokalnej drukarni niż twórcy zaprojektują, wydadzą i dostarczą do niego.
Tak, to była odpowiedź Patricka na moją uwagę.
tapczanik420 pisze: 07 lip 2020, 11:59 *tutaj należy przytoczyć anegdtokę, że gdyby szachy wyszły w XXI wieku to na forach pełno byłoby wątków "Kingt/Queen/King is overpowered", "Upcoming balance changes for Bishops", "Paws capture nerf" :lol: A tak się gra i ewentualne nierówności/przewagi są intergalną częścią gry i strategii.
Dobre :) Zapomniałeś jeszcze o najbardziej oczywistym - "first player advantage!".

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 12:28
autor: tapczanik420
rattkin pisze: 07 lip 2020, 12:02 Tak, to była odpowiedź Patricka na moją uwagę.
OK, teraz znalazłem ten wątek.
Lkmg 88 @Lkmg Posted,Jun 8

Have been wanting to buy Root and the rest of the expansions. But don’t want to have so many boxes lying around. Will there ever be a big box edition for Root which will house the base and all expansions plus maybe another brand new expansion to make it an Ultimate Edition - for the next KS campaign?

Patrick Leder @Patrick_Leder Posted,Jun 8

Could you just buy a box and label it Root? A vendor that just makes boxes is going to be able to do it much more cheaply than I can.
Może moja interpretacja tych słów jest trochę na wyrost, ale czuję, że z tej odpowiedzi bije trochę "ludzie dejcie nam robić grę a nie każcie zajmować się coraz bardziej wyuzdanymi zachciankami" :D Bo sorry, ale "chciałem kupić grę ale mam pudełkofobię" to jest problem pierwszego świata. Sam fakt, że twórcy udzielają się tak chętnie na BGG w wielu wątkach świadczy o ich podejściu, natomiast no offence ale wolałbym, żeby przeznaczyli ten czas na proofreading planszetek :wink:

Re: Root (Cole Wehrle)

: 07 lip 2020, 13:18
autor: rattkin
Jest na wyrost. Chodziło mu po prostu o to, że logistyka wytwarzania i przede wszystkim rozsyłania pudełek jest dla takiego wydawcy upierdliwa i kosztowna. Jego argument jest sensowny, choć oczywiście oderwany od potrzeb graczy.