(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Większe spotkanie niż ostatnio, ze 12-14 osób (nie liczyłem dokładnie) w tym nowe twarze, 2 stoliki, grane było Znaj dziwne znaki, Orło-puzzle, Impact Factor, Andromeda, Wieża, Gra o skarbach.
- Andro się rozwija, dzięki wielkie za test
- Wieża potrzebuje jakiegoś liftingu chyba faktycznie krok w stronę prostej gry tylko z kilkoma drogami zwycięstwa (coś co mniej więcej proponował Filip) wyszłoby najlepiej
- Gra o skarbach bardzo mi się podobała, szef wcale nie taki przegięty jak blokuje tableu
- Andro się rozwija, dzięki wielkie za test
- Wieża potrzebuje jakiegoś liftingu chyba faktycznie krok w stronę prostej gry tylko z kilkoma drogami zwycięstwa (coś co mniej więcej proponował Filip) wyszłoby najlepiej
- Gra o skarbach bardzo mi się podobała, szef wcale nie taki przegięty jak blokuje tableu
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dzięki za testy!
Ja grałem w IF, ale okazało się, że gra na autopilocie - przejście kilka razy cyklu podukcyjnego bez zbaczania ze ścieżki - jest najskuteczniejsza. Gra ma za mało mechanizmów jak na gatunek do którego pretenduje.
Wyprawa po skarby. Po przerwie nie pamięta się zasad, których jest trochę za dużo, ale powinny pomóc ikony na karcie pomocy. Sama gra jest spoko.
Ja grałem w IF, ale okazało się, że gra na autopilocie - przejście kilka razy cyklu podukcyjnego bez zbaczania ze ścieżki - jest najskuteczniejsza. Gra ma za mało mechanizmów jak na gatunek do którego pretenduje.
Wyprawa po skarby. Po przerwie nie pamięta się zasad, których jest trochę za dużo, ale powinny pomóc ikony na karcie pomocy. Sama gra jest spoko.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę jutro, mam nadzieję, że w wakacje nie zwalniamy tempa
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja będę jutro dopiero po 18 ale za to z nowym prototypem i Faras w prezencie
Czy na 17 będzie jakiś klucznik?
Czy na 17 będzie jakiś klucznik?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
W sumie to czy mógłbym prosić o dołączenie do elitarnego grona kluczników?
U mnie z dobrych wieści to do Andro-ameby wracają frakcje.
U mnie z dobrych wieści to do Andro-ameby wracają frakcje.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
7 osób, 2 stoliki, grane: Andro-ameba, Alter Ego, Zwierzaczki.
Andro-ameba wyszła dobrze, może skończyła się o turę za szybko.
Zwierzaczki bardzo dobrze, przyjemnie.
Alter ego na 4 osoby zbyt ślamazarne, ale sam pomysł mi się b. podoba.
Andro-ameba wyszła dobrze, może skończyła się o turę za szybko.
Zwierzaczki bardzo dobrze, przyjemnie.
Alter ego na 4 osoby zbyt ślamazarne, ale sam pomysł mi się b. podoba.
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
Test zwierzaków odniósł klęskę, nie zgłoszono uwag do gry
Poprawię czytelność prototypu (ikony) i zobaczę co dalej.
Losowość, kula śnieżna i kingmaking zostawiam, bo brzmią mądrze
@Alter-Ego
Po rozgrywce na 3 jak i na 4 osoby odniosłem wrażenie, że temat ma się nijak do mechaniki.
Spodziewałem się decyzji w stylu: "Współpracować czy nie współpracować".
Jeżeli miałbym tworzyć grę w temacie alter-ego, to skupiłbym się bardzo mocno nad oddaniem tego w mechanice.
Pozdrawiam.
Test zwierzaków odniósł klęskę, nie zgłoszono uwag do gry
Poprawię czytelność prototypu (ikony) i zobaczę co dalej.
Losowość, kula śnieżna i kingmaking zostawiam, bo brzmią mądrze
@Alter-Ego
Po rozgrywce na 3 jak i na 4 osoby odniosłem wrażenie, że temat ma się nijak do mechaniki.
Spodziewałem się decyzji w stylu: "Współpracować czy nie współpracować".
Jeżeli miałbym tworzyć grę w temacie alter-ego, to skupiłbym się bardzo mocno nad oddaniem tego w mechanice.
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Wrzucam bo może się komuś przyda:
http://card-game-prototyper.herokuapp.com/import
Proste narzędzie do robienia prostych kart, potrzebne jedynie google docs i przeglądarka.
I jeszcze odrobina humoru: http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... ned/page/1?
http://card-game-prototyper.herokuapp.com/import
Proste narzędzie do robienia prostych kart, potrzebne jedynie google docs i przeglądarka.
I jeszcze odrobina humoru: http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... ned/page/1?
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
pojawię się jutro z migracjami. Najpewniej koło 1830
Pozdrawiam.
pojawię się jutro z migracjami. Najpewniej koło 1830
Pozdrawiam.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja też się pojawię. Tym razem trochę później, więc nie mogę załatwić klucza.
Nie piszę, że przyniosę prototypy, żeby nie zapeszyć
Nie piszę, że przyniosę prototypy, żeby nie zapeszyć
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę od samego początku, ale czy ktoś pokluczy?
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja będę jakoś przed 18. Alter Ego umarło, powróci za to dodatek do CV.
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
dzięki za dwa testy migracji (zwanych zwierzakami). O ile same testy potwierdziły, że mechanicznie jest ok, chociaż wprowadziły drobne zmiany w ewolucji, to czeka mnie praca nad wariantem dla 2-3 graczy oraz testy na grupie docelowej. I najtrudniejsze pisanie instrukcji
Postaram się więcej nie przynosić tej nudnej działającej gry i może powrócić do prac nad balem
@Androameba:
Miałem do wyboru nację, która podwaja jedną z kostek, ale można użyć max 2. Co oznacza to ostatnie stwierdzenie? Czy 3 kostkę można przeznaczyć np. na wykonanie misji wymagającej poświęcenia kostki?
Pozdrawiam.
dzięki za dwa testy migracji (zwanych zwierzakami). O ile same testy potwierdziły, że mechanicznie jest ok, chociaż wprowadziły drobne zmiany w ewolucji, to czeka mnie praca nad wariantem dla 2-3 graczy oraz testy na grupie docelowej. I najtrudniejsze pisanie instrukcji
Postaram się więcej nie przynosić tej nudnej działającej gry i może powrócić do prac nad balem
@Androameba:
Miałem do wyboru nację, która podwaja jedną z kostek, ale można użyć max 2. Co oznacza to ostatnie stwierdzenie? Czy 3 kostkę można przeznaczyć np. na wykonanie misji wymagającej poświęcenia kostki?
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Nadal czekam na variable player powers!Sir-lothar pisze:Witam,
dzięki za dwa testy migracji (zwanych zwierzakami). O ile same testy potwierdziły, że mechanicznie jest ok, chociaż wprowadziły drobne zmiany w ewolucji, to czeka mnie praca nad wariantem dla 2-3 graczy oraz testy na grupie docelowej. I najtrudniejsze pisanie instrukcji
Postaram się więcej nie przynosić tej nudnej działającej gry i może powrócić do prac nad balem
Nie możesz, tylko z dwóch korzystasz resztę "odrzucasz".Miałem do wyboru nację, która podwaja jedną z kostek, ale można użyć max 2. Co oznacza to ostatnie stwierdzenie? Czy 3 kostkę można przeznaczyć np. na wykonanie misji wymagającej poświęcenia kostki?
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
Nie ma jakiejś zdolności kopiującej zdolność innej nacji ?
Pozdrawiam.
W dodatku.pingus pisze:Nadal czekam na variable player powers!Sir-lothar pisze:Witam,
dzięki za dwa testy migracji (zwanych zwierzakami). O ile same testy potwierdziły, że mechanicznie jest ok, chociaż wprowadziły drobne zmiany w ewolucji, to czeka mnie praca nad wariantem dla 2-3 graczy oraz testy na grupie docelowej. I najtrudniejsze pisanie instrukcji
Postaram się więcej nie przynosić tej nudnej działającej gry i może powrócić do prac nad balem
Czyli otrzymuję ofertę z 6 kostek biorę 7-mą i 5 z nich odrzucam, przez co jest 5 kości mniej w tej turze ?pingus pisze:Nie możesz, tylko z dwóch korzystasz resztę "odrzucasz".Miałem do wyboru nację, która podwaja jedną z kostek, ale można użyć max 2. Co oznacza to ostatnie stwierdzenie? Czy 3 kostkę można przeznaczyć np. na wykonanie misji wymagającej poświęcenia kostki?
Nie ma jakiejś zdolności kopiującej zdolność innej nacji ?
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Tak może to tak zadziałać (tylko warto zwrócić uwagę, że do tego limitu 2óch nie wliczają się 1ki, czyli zaraza, którą realizujesz w całości, a potem używasz 2óch w tym jedną możesz podwoić.Sir-lothar pisze: Czyli otrzymuję ofertę z 6 kostek biorę 7-mą i 5 z nich odrzucam, przez co jest 5 kości mniej w tej turze ?
Nie ma jakiejś zdolności kopiującej zdolność innej nacji ?
Frakcje to narazie Work in progress.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Z przyjemnością ją zredaguje Pozdrawiam!Sir-lothar pisze:I najtrudniejsze pisanie instrukcji
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Śmieciowisko - prośba o ostatnią posługę:
Kto brał w tym udział - proszę o kontakt na priv. Nie pamiętam wszystkich z pseudonimów, a chciałbym umieścić stosowną notkę w instrukcji.
Kto brał w tym udział - proszę o kontakt na priv. Nie pamiętam wszystkich z pseudonimów, a chciałbym umieścić stosowną notkę w instrukcji.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
kto będzie w środę?
ja przyniosę wieżę
postaram się być ok 18.00
ja przyniosę wieżę
postaram się być ok 18.00
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
na spotkaniu dziś około 10 osób i 2 stoliki.
@Androameba
Upieram się, że Aquarianie są lepsi od Virginian ze względu na darmowy ruch, który Aquarianie dostają, gdyby Virginianie mogli ekspolorować po skosie to byłoby fajnie, ale wtedy mogliby zbyt szybko zająć skrajne pokoje statku. Geminianie dostają darmowe szkolenie, przyzywanie i ruch (i zaczynają z 2 szkolenia więcej) aka. są przepakowani.
Wydaje mi się, że ogólnym schematem gry jest zajęcie 1-2 pokoi, wykonanie 2 misji i w ostatniej turze zdobycie brakujących 1-2 punktów. Wiele zależy od tego jakie pokoje zostały zajęte w pierwszych dwóch turach.
Co do ikonografi to zmieniłbym zasadę min. 2 oraz min.3 na tą podobną do Geminian: 1 marins w pokoju = 0 siły bojowej.
@Skarby
moim zdaniem losowe skarby powinny być bardziej losowe, a koszty pracowników są zbędne. Zasada o liczbie pracowników w zależności od liczby skarbów wydaje się lepsza, tylko aby była gdzieś zapisana.
Gra sprowadza się do najszybszego wyciągnięcia największej liczby skarbów. Skupiłbym się najbardziej na tym aspekcie gry.
Pozdrawiam.
na spotkaniu dziś około 10 osób i 2 stoliki.
@Androameba
Upieram się, że Aquarianie są lepsi od Virginian ze względu na darmowy ruch, który Aquarianie dostają, gdyby Virginianie mogli ekspolorować po skosie to byłoby fajnie, ale wtedy mogliby zbyt szybko zająć skrajne pokoje statku. Geminianie dostają darmowe szkolenie, przyzywanie i ruch (i zaczynają z 2 szkolenia więcej) aka. są przepakowani.
Wydaje mi się, że ogólnym schematem gry jest zajęcie 1-2 pokoi, wykonanie 2 misji i w ostatniej turze zdobycie brakujących 1-2 punktów. Wiele zależy od tego jakie pokoje zostały zajęte w pierwszych dwóch turach.
Co do ikonografi to zmieniłbym zasadę min. 2 oraz min.3 na tą podobną do Geminian: 1 marins w pokoju = 0 siły bojowej.
@Skarby
moim zdaniem losowe skarby powinny być bardziej losowe, a koszty pracowników są zbędne. Zasada o liczbie pracowników w zależności od liczby skarbów wydaje się lepsza, tylko aby była gdzieś zapisana.
Gra sprowadza się do najszybszego wyciągnięcia największej liczby skarbów. Skupiłbym się najbardziej na tym aspekcie gry.
Pozdrawiam.
- MichalStajszczak
- Posty: 9478
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Była jeszcze Wieża i gra o tematyce naukowo-badawczo-publikacyjnej.
A czy wszyscy odgadli swoje postacie w grze Szalone czoło?
A czy wszyscy odgadli swoje postacie w grze Szalone czoło?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
@Michał Wszyscy odgadli
@Wieża: tutaj ja się upieram, żeby punkty za poszczególne filary w najgorszym wypadku nie rosły, a najlepiej malały. Karty w tej wersji były za słabe (tydzień temu dużo za mocne) - potrzeba jakiegoś punktu środka. Przekonałem się do gubernatora przeszkadzającego, fajnie jakby jego zasady były jeszcze bardziej uproszczone, ale o tym wszystkim mówiliśmy na żywo.
@Androameba: upieram się, że virganie są lepsi od aquarian i chodzenie na skos wykorzystuje się inaczej niż się przyzwyczaiłeś do rozgrywki Lotharze, każdy ma jakiś swój styl jak pogra trochę i to Ci po prostu nie pasowało. Geminianie to jest z kolei taka frakcja, którą jak grasz przeciwko to wydaje się przegięta, a jak nią zagrasz to widzisz, że te ich ograniczenia strasznie przeszkadzają. Ikonografie - wszyscy mieliście świetne uwagi, przygotuję po prostu nową (miejmy nadzieję lepszą) wersję.
@Poszukiwacze skarbów: mi się dalej podobają, choć trochę mniej niż ostatnio. Nerf dowódcy był potrzebny, losowe koszty skarbów na tak, zgadzam się z lotharem, że powinny być bardziej losowy i zasada co do liczby postaci, a liczby skrzyń w praktyce działała lepiej (choć ta obecna w teorii jakoś mi się bardziej podoba).
@Wieża: tutaj ja się upieram, żeby punkty za poszczególne filary w najgorszym wypadku nie rosły, a najlepiej malały. Karty w tej wersji były za słabe (tydzień temu dużo za mocne) - potrzeba jakiegoś punktu środka. Przekonałem się do gubernatora przeszkadzającego, fajnie jakby jego zasady były jeszcze bardziej uproszczone, ale o tym wszystkim mówiliśmy na żywo.
@Androameba: upieram się, że virganie są lepsi od aquarian i chodzenie na skos wykorzystuje się inaczej niż się przyzwyczaiłeś do rozgrywki Lotharze, każdy ma jakiś swój styl jak pogra trochę i to Ci po prostu nie pasowało. Geminianie to jest z kolei taka frakcja, którą jak grasz przeciwko to wydaje się przegięta, a jak nią zagrasz to widzisz, że te ich ograniczenia strasznie przeszkadzają. Ikonografie - wszyscy mieliście świetne uwagi, przygotuję po prostu nową (miejmy nadzieję lepszą) wersję.
@Poszukiwacze skarbów: mi się dalej podobają, choć trochę mniej niż ostatnio. Nerf dowódcy był potrzebny, losowe koszty skarbów na tak, zgadzam się z lotharem, że powinny być bardziej losowy i zasada co do liczby postaci, a liczby skrzyń w praktyce działała lepiej (choć ta obecna w teorii jakoś mi się bardziej podoba).