Macao (Stefan Feld)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: MACAO

Post autor: romeck »

No właśnie, niby losowy układ w mieście wystarcza, ale jednak wiem, że ryż dostarczę najtaniej i najszybciej, więc jest dla mnie najbardziej atrakcyjny i automatycznie się za nim rozglądam. Nie przeszkadza mi to aż tak bardzo, aczkolwiek zdziwiło mnie, znając inne gry Felda, że nie dał możliwości losowania układu na mapie.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: MACAO

Post autor: Trolliszcze »

Nigdy tak o tym nie myślałem i nie powiem, żebym źle na tym wyszedł :D Po pierwsze, do ryżu można też najszybciej przegrać wyścig, bo wielu graczy będzie tamtędy płynąć. Po drugie, jeśli ten ryż jest drogi (za 3/4 kostki akcji) i jeszcze leży w jakimś rogu planszy, gdzie i tak nie będę tworzyć swojej "dzielnicy", to kupowanie go przyniesie więcej szkody niż pożytku. No a poza tym trzeba się ustawiać kolorami także pod karty akcji i nie wiadomo, czy te kolory będą pasować do kolorów dzielnic.

U nas atrakcyjne są zwykle te dobra, które są tanie, bo dodatkowe kostki można zamienić na monety, wyścig na murze czy żeglugę. A akurat ceny dóbr zmieniają się w każdej partii, więc nie ma tu obawy o powielanie schematów. Ale ok, wiadomo, gdyby zmieniać też układ pól na planszy, czynników do rozkminienia byłoby jeszcze więcej. Po prostu nie uważam, żeby w obecnym stanie było to konieczne - po wielu partiach nie czujemy, żeby gra była przez to mniej regrywalna.
Dziadekjoe
Posty: 30
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:17
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: MACAO

Post autor: Dziadekjoe »

Powiedzcie mi taką rzecz, czy nie wydaje Wam się, że jedynym słusznym sposobem grania jest zgarnianie wszystkich 5 i 6 na początku gry. Trochę minusowych punktów na początku, ale później możesz wszystko.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: MACAO

Post autor: Trolliszcze »

Jeszcze napisz, jakie mniej więcej osiągacie tym sposobem wyniki.
ODPOWIEDZ