Strona 3 z 7

Re: Chaos in the Old World

: 11 lis 2012, 18:37
autor: Olgierdd
Tak jak pisze zephyr - możesz zrobić na raz tylko jedną rzecz: przyzwać 1 figurkę albo zagrać 1 kartę.

Re: Chaos in the Old World

: 29 lis 2012, 14:20
autor: viral028
a ja mam pytanie ile kart starego swiata jest w tali przy grze na 5 bo przy grze na 4 i 3 sa rozne ilosci a nigdzie nie pisze ile kart na 5
i jeszce jedno jak jest karta mocy khorna ta ktora przyciaga jednostki to tam pisze ze przenosi 1 jendostke kazdego gracza a nie ze po jednej wiec zasnatanwiam sie czy przenosi jedna ogolnie czy jedna kazdego

Re: Chaos in the Old World

: 29 lis 2012, 14:52
autor: Olgierdd
na 5 graczy jest tyle samo kart wydarzeń co na 4.
karta przenosi po jednej jednostce każdego gracza (sic)

Re: Chaos in the Old World

: 10 gru 2012, 14:07
autor: viral028
to jeszcze jedno pytanie do kart ulepszen slanesha tych ktore daja dodatkowa energie ile one daja w koncu energi bo moi znajomi twierdza ze 5 lacznie ja ze tak jak tam pisze czyli ze 3 jak to w koncu jest?

Re: Chaos in the Old World

: 11 gru 2012, 07:48
autor: Olgierdd
3

Re: Chaos in the Old World

: 26 gru 2012, 18:03
autor: Vaynard
W jakich sytuacjach rozpoczyna się bitwa w fazie przyzywania?

Re: Chaos in the Old World

: 26 gru 2012, 19:15
autor: kwiatosz
Np Khorne ma kartę "natychmiast rozegraj bitwę w tym regionie".

Re: Chaos in the Old World

: 29 gru 2012, 15:11
autor: Vaynard
Czy Khorn dostaje żeton do postępu zagrożenia za zabite jednostki w każdym regionie?
Mam na myśli czy zabijając 3 figurki w Kraju Trolli powiedzmy i 1 figurkę w Imperium w czasie battle phase dostanie 2 żetony?

Re: Chaos in the Old World

: 29 gru 2012, 15:14
autor: sirafin
Tak. Bicie się z Khornem bez dobrego powodu jest złym pomysłem ;)

Re: Chaos in the Old World

: 29 gru 2012, 17:02
autor: kwiatosz
Dostaje żeton postępu zagrożenia za przynajmniej jedną figurkę zabitą w regionie w każdej fazie - czyli jak np w fazie przyzywania kartą rozpętasz bitwę to dostajesz znacznik, a potem jeśłi znowu w tym samym regionie zabijesz figurkę w fazie bitwy to dostajesz kolejny znacznik.

Re: Chaos in the Old World

: 12 sty 2013, 14:51
autor: Einar
Dwie partie Chaosu rozegrano wczoraj, na razie rządzi Slaanesh (za pierwszym razem wygrana na punkty, za drugim razem na pokrętle). Robiliśmy jednak trochę błędów, więc na razie nie wyciągam żadnych wniosków.


Mam prośbę o rozjaśnienie kilku wątpliwości. Mój angielski niestety nie jest na tyle dobry, żeby mieć 100% pewności w oparciu o FAQ (tłumaczenia nie znalazłem).


1. W jaki sposób Khorn zdobywa znaczniki zagrożenia?

Widziałem, że wyżej pisał o tym Kwiatosz, ale nadal nie kumam. Rozumiem, że za każdą zabitą jednostkę (lub więcej jednostek) w regionie dostaje jeden znacznik. Czyli jeżeli zabije jednostkę (lub jednostki) w Kislevie, Norsce i Bretonii to otrzymam trzy znaczniki tak?

Ale o co chodzi z fazami? Jak dla mnie zabijać jednostki można tylko w fazie walki. I teraz czy znaczniki dostaje się także w wyniku zabicia jednostek w drugiej walce w danym regionie (tej wywołanej działaniem karty chaosu)?


2. W jaki sposób Tzentch zdobywa znaczniki zagrożenia?

Wymóg oczywisty to ułożenie dwóch znaczników zepsucia w regionie. Ale czym musi się charakteryzować ten region?

Kumam, że muszą być dwa magiczne symbole na kartach lub dwa żetony spaczenia. A czy może być miks? W sensie jeden żeton spaczenia i jeden magiczny symbol?


3. Czy jeśli trzej gracze mają zero znaczników zagrożenia, a np. Khorn ma jeden taki znacznik to kręci on raz czy dwa razy pokrętłem?


4. Żeby dostać punkty za spustoszenie regionu trzeba dołożyć żeton zepsucia w tej turze, w której region jest pustoszony? Położone wcześniej liczą się do puli, ale punktów nie dają?


5. Czy Norska sąsiaduje z Imperium i Bretonią? Można przemieszczać jednostki?

Re: Chaos in the Old World

: 12 sty 2013, 16:09
autor: kwiatosz
Einar pisze: 1. W jaki sposób Khorn zdobywa znaczniki zagrożenia?

Widziałem, że wyżej pisał o tym Kwiatosz, ale nadal nie kumam. Rozumiem, że za każdą zabitą jednostkę (lub więcej jednostek) w regionie dostaje jeden znacznik. Czyli jeżeli zabije jednostkę (lub jednostki) w Kislevie, Norsce i Bretonii to otrzymam trzy znaczniki tak?

Ale o co chodzi z fazami? Jak dla mnie zabijać jednostki można tylko w fazie walki. I teraz czy znaczniki dostaje się także w wyniku zabicia jednostek w drugiej walce w danym regionie (tej wywołanej działaniem karty chaosu)?
Tak jak piszesz - 3 znaczniki. Walka może się odbyć też poprzez zagranie karty ("natychmiast rozegraj walkę w tym regionie") - wtedy ta walka jest w fazie przywoływania (summoning chyba po angielsku). Jeżeli po zagraniu tej karty zabijesz jednostkę to dostajesz znacznik na kółko. Potem kończy się faza przywoływania i są walki - jeżeli znowu zabijesz w tym regionie jednostkę, to dostaniesz kolejny znacznik na kółko.
2. W jaki sposób Tzentch zdobywa znaczniki zagrożenia?

Wymóg oczywisty to ułożenie dwóch znaczników zepsucia w regionie. Ale czym musi się charakteryzować ten region?

Kumam, że muszą być dwa magiczne symbole na kartach lub dwa żetony spaczenia. A czy może być miks? W sensie jeden żeton spaczenia i jeden magiczny symbol?
Może być mix, to najprostsze do osiągnięcia, po prostu dokładasz kartę z symbolem magicznym do regionu, gdzie leży spaczeń. Znacznik dostajesz za 2 znaczniki zepsucia dołożone w przez kultystów (w tej rundzie, znowu w różnych fazach jest teoretyczna możliwość położyć kilka znaczników na kółko za jeden region).
3. Czy jeśli trzej gracze mają zero znaczników zagrożenia, a np. Khorn ma jeden taki znacznik to kręci on raz czy dwa razy pokrętłem?
Kręci 2 razy, ponieważ jako jedyny ma najwięcej znaczników na kółku (w przypadku remisu na pierwszym miejscu nikt nie kręci 2 razy).
4. Żeby dostać punkty za spustoszenie regionu trzeba dołożyć żeton zepsucia w tej turze, w której region jest pustoszony? Położone wcześniej liczą się do puli, ale punktów nie dają?
Jeżeli dołożysz znacznik w tej turze, to dostajesz punkty wymienione na górze karty zniszczenia ("punkty za udział" czy jakoś tak). Przy rozdzielaniu punktów zależnych od regionu (wiersze, gdzie masz napisane "Kislev 4 2" na przykład) liczysz wszystkie żetony zepsucia każdego gracza - kto ma ich najwięcej w tym regionie dostaje punkty za pierwsze miejsce i tak dalej.
5. Czy Norska sąsiaduje z Imperium i Bretonią? Można przemieszczać jednostki?
A tu nie mam mapy pod ręką - jeżeli mają wspólną granicę to można, jak nie mają to nie można :P

Re: Chaos in the Old World

: 14 sty 2013, 09:15
autor: Olgierdd
Norska sąsiaduje tylko z Krajem Trolli

polskie FAQ znajdziesz na stronie galakta.pl

Re: Chaos in the Old World

: 16 sty 2013, 16:29
autor: Einar
Dziękuję za pomoc.

Pomimo dobrych chęci nie znalazłem nigdzie na stronie Galakty tłumaczenia FAQ.

Ogólnie w moim wydaniu nie ma (chyba) możliwości wywołania walki w fazie przywoływania. Mam w talii Khorna 24 karty chaosu (zgodnie z zawartością pudełka):

- 4x Krwawy szał (0pm, na początku walki rzuca się 2k6 i od razu zabija ewentualne ofiary)
- 3x Rytualny mord (1pm, karta chaosu za każdą zabitą figurkę)
- 3x Obszar rzezi (1pm, tylko Khorn może przywoływać figurki)
- 4x Tron czaszek (1pm, do obliczania dominacji używam wartości ataku zamiast liczby figurek)
- 4x Okrzyk wojenny (1pm, nie można umieszczać żetonów zepsucia).
- 3x Zew boga krwi (2pm, pozwala przenieść do dwóch figurek do innego regionu)

- 3x Odrodzenie we krwi (2pm, pozwala przeprowadzić dodatkową walkę w fazie walki)

Cytat: "przeprowadź w tym regionie dodatkową walkę w fazie walki"

Ta ostatnia karta budzi nasze wątpliwości. Przede wszystkim jak rozumiem to właśnie jest karta, która pozwala nabić dodatkowy znacznik na koło w jednym regionie (jeśli uda się zabić zarówno w pierwszej jak i drugiej walce przynajmniej po jednej figurce).

Pojawia się też pytanie czy 2k6 jest rzucane dwa razy (dla każdej walki osobno? Według mnie, tak.

Wreszcie co dzieje się z zabitymi w pierwszej walce figurkami? Zostają na planszy i mogą bić dalej w drugiej walce (są po prostu przewrócone)? Czy należy pomiędzy walkami pozdejmować figurki?



No i jeszcze kilka drobniejszych pytan:

1. Czy karta Tzeentscha "Ten, który zmienia drogi" (dokładny cytat: "efekty tekstów wszystkich pozostałych kart chaosu w tym regionie są anulowane") działa także wstecznie?

Np. cofnie efekt położonego wcześniej teleportu? Aha i czy ta karta anuluje także bonus do dominacji (w sensie nie doliczamy wydanych punktów mocy)?


2. Znowu Tzeentsch. Czy karta "teleport" pozwala przenosić kultystów wraz z znacznikiem spaczenia (zakładamy, że gracz wybrał rozwinięcie akolitów).



Edyta:

Nasz rozkład gier:

I 1. Slanesh (koło), 2. Nurgl, 3. Khorn, 4. Tzeentsch
II 1. Slanesh (koło), 2. Khorn, 3. Tzeentsch, (Nurgl nie grał)

(obie w sumie mocno losowe bez znajomości zasad).


III 1. Nurgl (PW), 2. Khorn, 3. Tzeentsch, 4. Slanesh

(Nurgl i Tzeentsch to nowi gracze, Nurgl wygrał głównie dzięki blokadzie walki w Imperium i Bretonii przez 3 tury).


IV 1. Tzeentsch (koło), 2. Slanesh, 3. Khorn, 4. Nurgl

(najlepsza gra, Khorn i Slanesh potrzebowali już tylko jednego obrotu, dodatkowo Slanbesh ponad 40 PW, Tzeentsch wygrał kręcąc dwa razy głównie dzięki słabym rzutom Khorna).


V 1. Nurgl (PW), 2. Tzeentsch 3. Khorn, 4. Slanesh

(pełna dominacja Nurgla, ponad 60 PW podczas gdy kolejny gracz niecałe 40, Khorne jeszcze 2-3 obroty do wygranej ale kierował nim świeżak).

Re: Chaos in the Old World

: 16 sty 2013, 20:25
autor: kwiatosz
Einar pisze: - 3x Odrodzenie we krwi (2pm, pozwala przeprowadzić dodatkową walkę w fazie walki)

Cytat: "przeprowadź w tym regionie dodatkową walkę w fazie walki"

Ta ostatnia karta budzi nasze wątpliwości. Przede wszystkim jak rozumiem to właśnie jest karta, która pozwala nabić dodatkowy znacznik na koło w jednym regionie (jeśli uda się zabić zarówno w pierwszej jak i drugiej walce przynajmniej po jednej figurce).

Pojawia się też pytanie czy 2k6 jest rzucane dwa razy (dla każdej walki osobno? Według mnie, tak.

Wreszcie co dzieje się z zabitymi w pierwszej walce figurkami? Zostają na planszy i mogą bić dalej w drugiej walce (są po prostu przewrócone)? Czy należy pomiędzy walkami pozdejmować figurki?



No i jeszcze kilka drobniejszych pytan:

1. Czy karta Tzeentscha "Ten, który zmienia drogi" (dokładny cytat: "efekty tekstów wszystkich pozostałych kart chaosu w tym regionie są anulowane") działa także wstecznie?

Np. cofnie efekt położonego wcześniej teleportu? Aha i czy ta karta anuluje także bonus do dominacji (w sensie nie doliczamy wydanych punktów mocy)?


2. Znowu Tzeentsch. Czy karta "teleport" pozwala przenosić kultystów wraz z znacznikiem spaczenia (zakładamy, że gracz wybrał rozwinięcie akolitów).


Karta z dodatkową walką może być w dodatku - nie upieram się. Ale rozwinięcie grubasa Nurgla już pozwala położyć znaczniki w innej fazie w podstawce z tego co pamiętam - i tu już można kosić na kółko w dwóch fazach za jeden region.

Figurki zabite w pierwszej walce nie biorą udziału w drugiej walce (wprost piszą "dodatkowa walka", czyli kończyzs pierwszą walką i zaczynasz drugą). To 2k6 to zakłądam pytanei o Krwiopuszcza? Jeżeli tak to owszem, w każdej walce rzuca wszystkimi kośćmi wynikającymi z jego siły.
Za tę dodatkową walkę nie dostajesz drugiego znacznika na kółko za ten sam region, bo maksymalnie jeden znacznik za dany region na fazę - a to jest ta sama faza walki (wszystkie walki we wszystkich regionach są rozgrywane w fazie walki właśnie).

Ad1. - nie anuluje efektu, który już nie obowiązuje (nie musisz pamiętać, że z danego regionu kultysta poszedł do innego, a stamtąd jeszcze do 2 innych). Nie anuluje bonusu do dominacji (anuluje tekst, wartość karty to nie tekst, zgodnie z opisem kart).

Ad2. - nie mam tego przed oczami, nie mam po polsku, tu nie pomogę.

Re: Chaos in the Old World

: 19 sty 2013, 22:14
autor: KrecikOwsik
Einar:
Karta "odrodzenie we krwi" nie pozwala nabić znacznika ponieważ w dalszym ciągu jest to faza walki. Dopiero w dodatku wychodzi karta, która się bodajże nazywa "szał" mówiąca "rozegraj natychmiast walkę" co znaczy, że walka odbywa się w fazie przywoływania.

Jeśli chodzi o kartę "teleport" i rozwinięcie kultystów - nie można przenosić żetonu spaczenia ze sobą, ponieważ Ty przy "przyzywasz" figurki tylko ją "przenosisz" tak jak jest napisane na "teleporcie". Czyli nie - nie ma takiej możliwości.


Moje pytanie natomiast jest takie - czy osoba, która nie dołoży żetonu zepsucia w kolejce kiedy region zostaje spustoszony nie dostaje punktów za udział w spustoszeniu? Bo chyba nie rozumiem tego co mówi instrukcja ;)

Re: Chaos in the Old World

: 19 sty 2013, 22:18
autor: kwiatosz
KrecikOwsik pisze: Moje pytanie natomiast jest takie - czy osoba, która nie dołoży żetonu zepsucia w kolejce kiedy region zostaje spustoszony nie dostaje punktów za udział w spustoszeniu? Bo chyba nie rozumiem tego co mówi instrukcja ;)
Dostaje punkty za spustoszenie (te przy nazwie regionu punkty), ale nie dostaje punktów tych z górnej belki na karcie punktacji (nie znam polskich nazw kart...)

Re: Chaos in the Old World

: 28 sty 2013, 19:41
autor: Einar
Mam jeszcze pewne pytanie odnośnie tej nieszczęsnej kart Tzeentscha:
"Ten, który zmienia drogi" (dokładny cytat: "efekty tekstów wszystkich pozostałych kart chaosu w tym regionie są anulowane").
Zakładamy taką sytuację:

Slanesh zagrywa w dowolnym regionie kartę, która ma koszt 3 punktów mocy, ale jest darmowa jeśli są w tym regionie przynajmniej trzy żetony zepsucia (grę pożyczyłem i nie pamiętam dokładnej nazwy, ale to chyba coś z monarchią).

Następnie Tzeentsch zagrywa w tym samym regionie kartę "Ten, który zmienia drogi".

Coś się dzieje? W sensie, że Slanesh musi teraz zapłacić trzy punkty mocy?

Moim zdaniem nie, ale ostatnio Tzeentsch chciał mi tak skasować punkty mocy i doszło do dość gorącej dyskusji :) Chętnie przeczytam opinie jakiegoś weterana Chaosu.


Z takich niepewnych rzeczy przypomniało mi się jeszcze pytanie o karty Starego Świata. Np. "powstanie chłopów" (wszędzie oprócz Złych Ziem umieszczamy żeton chłopów, każdy żeton chłopów podnosi o jeden wartość oporu danego regionu).

Czy w momencie gdy ta karta zostanie wyrzucona z pól Starego Świata usuwamy te osiem rozłożonych żetonów (lub pozostałe z nich jesli chłopi padli ofiarą walki)?

Mam nadzieję, że nic nie namieszałem.

Re: Chaos in the Old World

: 28 sty 2013, 21:02
autor: sirafin
Ta karta nie działa wstecz, nie zniweluje efektów, które już ZADZIAŁAŁY przed jej zagraniem. Jeśli Slanesh zagrał "Zwyrodniałom monarchię" wcześniej, to karta "Ten Który Zmienia Drogi" już tego nie odkręci (bo efekt już zadział). Tak samo nie cofnie figurek, które Khorne wcześniej przyzwał kartą "Zew Boga Krwi". Tak samo nie przywróci żetonu zepsucia, który Nurgle usunął wcześniej, przy pomocy karty "Rozkład wszechrzeczy".

"Ten Który Zmienia Drogi" działa wyłącznie na efekty, które miałyby nastąpić po zagraniu tej karty. Opisane jest to w angielskim FAQ.


Żetonów się nie zdejmuje.

Re: Chaos in the Old World

: 03 cze 2013, 16:20
autor: sirkozi
Podczas ostatniej gry pojawiły się nowe pytania. Wydaje mi się, że dobrze graliśmy, ale chciałbym się upewnić:

1. Karta starego świata - Odnalezienie Graala: W fazie końcowej w czasie rozpatrywania kart Starego Świata, usuń wszystkie żetony Zepsucia z każdego regionu zawierającego przynajmniej jeden żeton wydarzenia.

Sytuacja: W fazie zepsucia gracze dołożyli żetony zepsucia tak, że jest ich więcej niż 12. W tym regionie jest żeton wydarzenia. Kładziemy w tym regionie kartę Spustoszenia, każdy gracz, który dołożył w tej turze żetony zepsucia dostaje punkty z góry karty. W fazie końcowej według kolejności jest najpierw rozstrzyganie kart Starego Świata, a dopiero potem rozdzielania punktów za spustoszenie. Czyli usuwamy wszystkie żetony zepsucia ze spustoszonego regionu i żaden z graczy nie otrzymuje punktów za najwięcej żetonów zepsucia w tym regionie (wszyscy mają po 0).

Ok? :)

2. Karta Starego Świata - Korsarze Mrocznych Elfów: Na koniec Fazy Walki, każdy gracz usuwa (jeśli może to zrobić) jedną ze swoich figurek z każdego regionu zawierającego żeton Wydarzeń.

Walka zachodzi wtedy, gdy "chociaż jeden z graczy ma możliwość wykonania rzutu koścmi walki i istnieje przynajmniej jeden dozwolony cel ataku".

Sytuacja: mamy w regionie żeton Wydarzenia. W tym regionie są sami kultyści z atakiem=0. Nie ma rzutów podczas walki.

Czy każdy posiadający kultystę w tym regionie traci go?

3. Karta Chaosu Nurgla: Dotyk Zarazy: Wartość obrony wszystkich wrogich figurek jest obniżona w tym regionie o 1.

Zmniejszona obrona dotyczy tylko walki jednostek Nurgla vs inni, czy dotyczy też sytuacji gdy walczy np. Khorne ze Slaneshem w tym regionie?

Dzięki :)

Re: Chaos in the Old World

: 03 cze 2013, 18:48
autor: kwiatosz
2. Faza wali dotyczy całej mapy, a walka to jej element. Obojętne czy walka się odbyła, to koniec fazy obejmuje wszystkie obszary w tym wypadku.

3. Wszystkie wrogie to wszystkie wrogie - to ze Nurgle nie ma gdzieś jednostek to nie znaczy, że inni nie są wrodzy. Czyli po prostu obniża przeciwnikom nawet w regionie, w którym Nurgla nie ma.

1. A tu z zasad nie wiem, ale na logikę po coś ta kolejność wykonywania jest - my zgodnie z tą kolejnością rozstrzygamy problemy i przeważnie okazuje się, że słusznie zrobiliśmy. Więc wg mnie OK.

Re: Chaos in the Old World

: 04 cze 2013, 08:00
autor: Olgierdd
sirkozi pisze:1. Karta starego świata - Odnalezienie Graala: W fazie końcowej w czasie rozpatrywania kart Starego Świata, usuń wszystkie żetony Zepsucia z każdego regionu zawierającego przynajmniej jeden żeton wydarzenia.

Sytuacja: W fazie zepsucia gracze dołożyli żetony zepsucia tak, że jest ich więcej niż 12. W tym regionie jest żeton wydarzenia. Kładziemy w tym regionie kartę Spustoszenia, każdy gracz, który dołożył w tej turze żetony zepsucia dostaje punkty z góry karty. W fazie końcowej według kolejności jest najpierw rozstrzyganie kart Starego Świata, a dopiero potem rozdzielania punktów za spustoszenie. Czyli usuwamy wszystkie żetony zepsucia ze spustoszonego regionu i żaden z graczy nie otrzymuje punktów za najwięcej żetonów zepsucia w tym regionie (wszyscy mają po 0).

Ok? :)
Jest tak jak piszesz. Przez takie karty czasem tej gry nie znoszę :) Już parę razy całkowicie zniszczyła Nurgla i Tzeentcha w ostatnich fazach gry.

Re: Chaos in the Old World

: 10 sie 2013, 14:38
autor: Rocy7
Ja mam pytanie odnośnie ulepszenia Nurgla Wielki Nieczysty (Umieść natychmiast dwa żetony zepsucia w regionie do którego przyzwałeś Wielkiego Nieczystego), czy to ulepszenie może zadziałać 2 razy w ciągu rundy? Tzn. przyzywam demona do jednego obszaru dostaje 2 żetony, potem przyzywam go drugi raz do sąseidniego regionu dostaje kolejne 2 żetony (spełniam 2 warunek postępu wskaźnika) wg. FAQ gry (o ile dobrze rozumiem) jest to dopuszczalne.

I drugie pytanie czy czy teleportacja Tzeencha działa na figurki wszystkich bogów czy tylko na jego własne?

Re: Chaos in the Old World

: 10 sie 2013, 19:20
autor: Pasza26
Teleport dziala na wszystkich, a najlepiej na Khornea, bo dzueki temu można go wywalić na drugi koniec planszy ;)

Re: Chaos in the Old World

: 10 sie 2013, 20:41
autor: powermilk
My graliśmy, że można wielkiego nieczystego 2 razy przywołać :)

A teleport działa wszędzie, Pasza podał idealny przykład.