Strona 3 z 13

Re: Claustrophobia

: 27 sty 2011, 19:42
autor: Nataniel
Na stronie REBELa jest cała dodatkowa kampania, poza tym na BGG bodajże ktoś pisał o przetłumaczeniu na PL scenariuszy z oficjalnej strony.

Re: Claustrophobia

: 28 sty 2011, 08:30
autor: Banan2
Mektos pisze: ps. znacie może jakąś strone www na której są dodatkowe scenariusze najlepiej w wersji PL. Nie muszą być oficjalne scenariusze. Stworzone przez graczy mogły by się okazać równie fajne.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... strophobia i szukaj w files.
Pozdrawiam

Re: Claustrophobia

: 28 sty 2011, 11:05
autor: Banan2
Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" :wink: granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam

Re: Claustrophobia

: 28 sty 2011, 11:46
autor: Nataniel
Banan2 pisze:Witam !
Trzy pytania odnośnie reguł gry:
1. Gdy ginie któryś z ludzi to jego kostka jest też usuwana z gry? Tzn. w następnej turze gracz ludzi rzuca np. 3-ma a nie 4-ma kostkami?
FAZA INICJATYWY
W czasie tej fazy gracz Ludzi określa statystyki swoich
wojowników. Dzieje się to w następujący sposób: Gracz
rzuca tyloma Kostkami Akcji (6-ściennymi) ilu ma aktywnych
wojowników.
2. Granat. Na kaflu stoi 1 człowiek i 3 troglodytów. Z sąsiedniego kafla "przylatuje" :wink: granat. Wiadomo, że na każdego z troglodytów rzucamy dwiema kostkami. Na człowieka też ?
Każdy wojownik na wybranym kaflu zostaje zaatakowany 2 Kośćmi Ataku.
3. Plansza przeznaczenia - zdolność Supernatural Speed. Troglodyci otrzymują +1 MVT. Demon, jeśli jest na planszy, też?
Pozdrawiam
Demon to nie troglodyta :P To istota wyższa!

Re: Claustrophobia

: 03 lut 2011, 23:01
autor: Kasper
Czy zwroty z planszy z polami przeznaczenia typu: w następnej Fazie Akcji otrzymują 1 RCH lub, w następnej Fazie Akcji są Rozszalali dotyczą najbliższej Fazy Akcji następującej zaraz po obecnej Fazie Zagrożenia gdzie przydzielam kości? Czy też musi minąć 1 Faza Akcji po niej kolejna Faza Zagrożenia i dopiero w tej Fazie Akcji wprowadzane są efekty z pól przeznaczenia?

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 09:11
autor: Nataniel
Powinno być "najbliższej".

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 18:10
autor: szmajchel
W scenariuszu Powstrzymać Inwazję jest taki zapis: "w czasie gry można wysłać do 2 Demonów Walki, ale nigdy obydwu naraz". O co w tym chodzi? Można mieć na planszy więcej niż jednego Demona? Przecież jest tylko jedna figurka

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 18:14
autor: melee
Właśnie dlatego nie można mieć obu naraz :)

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 18:18
autor: szmajchel
Ale w innym scenariuszu jest zapis odnośnie 2 Demonów Okrucieństwa... Może chodzi o to, że po zabiciu tego Demona nie wędruje on stos odrzuconych, tylko może być później użyty jeszcze raz?

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 18:32
autor: Nataniel
W każdym scenariuszu można wystawić demona dwa razy. Nigdy na planszy nie mogą być dwa demony jednocześnie (bo nie ma tylu figurek).

Re: Claustrophobia

: 04 lut 2011, 23:57
autor: szmajchel
Kolejne pytanie, teraz odnośnie scenariusza "Złoto dla zuchwałych". Gracz sterujący Demonami widzi kto jaką skrzynkę niesie, czy może to podglądać tylko grający bohaterami?

Re: Claustrophobia

: 06 lut 2011, 18:03
autor: Kasper
"Na początku gry, grający Ludźmi umieszcza po jednym zakrytym żetonie skarbu..." To zdanie sugerowałoby że wiedza odnośnie kto jaką skrzynkę niesie należy tylko do gracza prowadzącego ludźmi. Przynajmniej ja tak to rozumiem.

Re: Claustrophobia

: 07 lut 2011, 08:55
autor: Nataniel
Tak, tylko grający ludźmi.

Re: Claustrophobia

: 16 cze 2011, 00:04
autor: Kaktus+
Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Claustrophobia

: 16 cze 2011, 00:28
autor: Nataniel
Kaktus+ pisze:Mam pytanie dotyczące eksplorowania nowych tuneli.
W instrukcji jest mowa, że wydaje się 1 pkt. ruchu odsłania nowy kafel i dokłada do zgodnie z zasadami. Moje pytanie jest takie: czy gracz od razu wchodzi na ten kafel figurką, którą go eksplorował czy musi wydać kolejny punkt ruchu na wejscie na niego?
Z góry dziękuję za pomoc.
W czasie swojego Ruchu wojownik Ludzi może wykorzystać 1RCH by eksplorować najbliższe niezbadane przejście by odkryć nowy kafel. Musi zastosować się do reguły Blokowania (patrz Ruch, strona 11). Eksploracja podziemi zachodzi następująco:
• grający Ludźmi ciągnie pierwszy kafel z puli i daje go grającemu Demonami.
• grający Demonami układa kafel tak, aby przylegał do eksplorowanego przejścia w dowolny sposób, dopóki wojownik może swobodnie wejść na nowy kafel.
grający Ludźmi umieszcza wojownika na nowym kaflu.

Re: Claustrophobia

: 16 cze 2011, 01:00
autor: Kaktus+
To zapis z instrukcji ;)
Jestem na 80% przekonany, że eksploruje nowy kafel i wchodzi za niego w sumie za 1 pkt. ruchu ale ostatnio mój gracz twierdził, że jest inaczej.

Re: Claustrophobia

: 16 cze 2011, 07:48
autor: Nataniel
Tak, to zapis z instrukcji, dosyć jednoznaczne to jest - za 1 pkt ruchu odkrywa kafel i wchodzi na niego (nie może nie wejść).

Re: Claustrophobia

: 10 lip 2011, 22:50
autor: rolllooo
Witam. Ja mam z kolei pytanie dot. daru aura prekognicji i kart przewagi "mapa kanałów". Czy karty te działają an zasadzie eksploracji? W instrukcji karty daru opisane jest żeby na początku aktywacji odkupiciela używając tego daru należy wybrać 3 górne kafle a następnie wybrać ten który zostanie zagrany jako następny w tej rundzie. Należy także wybrać jego ustawienie.Czy kafel ten musi być dołożony na zasadzie eksploracji? t.zn. czy: odkupiciel wykorzystuje dar, bierze kafel (jeden z trzech) dokłada go do kafla obok tego na którym stoi i musi się na niego przemieścić?

Re: Claustrophobia

: 17 lip 2011, 17:09
autor: Nataniel
Bierze 3 kafle ze stosu i uklada je w dowolnej kolejnosci na stosie. Nic ponad to, nic mniej.

Re: Claustrophobia

: 18 lip 2011, 10:29
autor: mat_eyo
Witam!

Posiadam grę od soboty, pierwsze kilka rozegranych partii mam już za sobą. Chciałbym jednak prosić o pomoc z interpretacją talentu "Imponujący". Przykładowo na kaflu Pokój z Pentagramem stoi Skazany Brutal i 5 troglodytów. Czy w takiej sytuacji żaden z troglodytów nie może wyjść z tego kafla? Normalnie zasada blokowania mówi, że aby uciec z kafla siły muszą być co najmniej wyrównane. Powiem szczerze, że za pierwszym razem kiedy grałem intuicyjnie stosowałem talent "Imponujący" następująco: każdy wojownik z tym talentem będący na kaflu sprawia, że ucieczka jest trudniejsza, gdyż trzeba mieć przewagę, ale nie niemożliwa, czyli uciekających musi być o jednego więcej, przykładowo:
na kaflu stoi 1 Skazany Brutal i dwóch troglodytów. Troglodyci mają liczebną przewagę więc pierwszy z nich ucieka, pozostaje Brutal i drugi troglodyta. Normalnie mógłby uciec jednak Brutal jest "Imponujący" więc troglodyta nie może uciekać.

Uff rozpisałem się trochę, mam nadzieję, że ktoś moje pytanie zrozumie: czy talent "Imponujący" uniemożliwia ucieczkę czy tylko ją utrudnia (tak jak to opisałem)?

Re: Claustrophobia

: 18 lip 2011, 11:28
autor: Nataniel
Uniemożliwia ucieczkę z kafla.

Re: Claustrophobia

: 18 lip 2011, 12:55
autor: mat_eyo
Dziękuję bardzo! Mam jeszcze jedno pytanie, też bardziej w celu utwierdzenia się w pewnym przekonaniu - grający ludźmi podczas trwania rozgrywki nie ma żadnej możliwości zdobywania nowych kart przewag i kart ekwipunku?

Re: Claustrophobia

: 18 lip 2011, 12:58
autor: Nataniel
W niektórych scenariuszach ma - to zależy od konkretnego scenariusza. Bazowo nie ma możliwości.

Re: Claustrophobia

: 18 lip 2011, 13:01
autor: mat_eyo
Dzięki, chodziło mi właśnie o zasady bazowe. W sumie w grze chodzi o to, żeby ludzie czuli stałe zagrożenie i beznadzieję sytuacji więc zbytnie ich boostowanie jest zbędne.

Re: Claustrophobia

: 24 lip 2011, 02:15
autor: rolllooo
To ja mam jeszcze chyba tylko jedną wątpliwość. Ten typek z młotem ma talent "błogosławiony" W opisie talentu jest taka o to treść: "po rozdzieleniu kości akcji odkupiciel może wybrać jednego ze skazanych w tej turze i go wspierać. Wspierany wybiera albo plus 1 do ruchu albo 2 ataku". Wszystko jest na razie zrozumiałe tylko o co chodzi w zapisie :" Ponadto jeżeli linia akcji której używał wojownik została zablokowana zostaje ona natychmiast uzdrowiona."- przecież wiadomo, że gracz który steruje ludźmi jeżeli dostał by obrażenia, a byłby pobłogosławiony, to zawsze będzie blokował aktywną linie akcji bo będzie mógł ją sobie od razu uleczyć. Albo po prostu instrukcja zawiera masło maślane albo coś jest nie tak z moją interpretacją.