Strona 3 z 11

Re: K2

: 04 sty 2011, 11:10
autor: ja_n
muker pisze:Czyli nie mogę tak zrobić?
Oficjalna wersja nie pozwala tak zrobić. Ale oczywiste jest jedno - kupiłeś grę, jest ona Twoją własnością, możesz z nią robić to co chcesz. Jeśli tak gra Ci się lepiej, to graj tak jak wolisz. Jeśli kiedyś wystartujesz w turnieju albo zagrasz z innymi graczami znającymi już K2, to może być z tego jakiś problem, ale - umówmy się - nie taki wielki.

Re: K2

: 04 sty 2011, 11:35
autor: Andy
Ważne, żeby wszyscy zgromadzeni przy planszy grali tak samo. :)

Re: K2

: 04 sty 2011, 11:37
autor: muker
Nie no spoko, chodzi tylko o to, że łatwiej się tłumaczy nowym ludziom mówiąc: możesz odjąć od wartości na kartach lub aklimatyzacji, pod warunkiem, że przydzieliłeś jedną kartę inna niż 0. Tu jakoś więcej tego i łatwo zapomnieć. W ostatnie partii często robiłem manewry typu, że temu bezpiecznemu alpiniście dawałem kartę 1 i odejmowałem od karty i od klimy. Widać trzeba się przestawić i pamiętać.

Re: K2

: 12 lut 2011, 23:26
autor: Fraoch
Moje pytanie pewnie niewiele osób zainteresuje, ale mi nie daje spokoju :)
Mianowicie: ile punktów aklimatyzacji dostaje himalaista uratowany kartą ratunku? Wydaje mi się, że powinien dostać 1 jako ledwo uratowany, ale ani instrukcja ani FAQ tego nie precyzują.
Zakładam również, nie wiem, czy słusznie, że jeśli umieszczamy go na polu z plusem do aklimatyzacji to w turze ratunku nie korzysta z niego.

Re: K2

: 13 lut 2011, 01:05
autor: Edwardo
Uratowany kartą ratunku rzeczywiście ma 1 punkt aklimatyzacji. Himalaista ginie w fazie rozliczania aklimatyzacji więc korzyści z przeniesienia go na pole z dodatnią aklimatyzacją nie czerpie.

Re: K2

: 13 lut 2011, 08:44
autor: folko
Edwardo ma rację :)

Re: K2

: 13 kwie 2011, 08:09
autor: jerrymagu
jeśli jest poniższy scenariusz.
Wejście zimowe na K2. Jestem na polu na ktore wejście kosztuje 3 pkt ruchu. Kafel pogody wskazuje żółty znacznik 1 co oznacza dodatkowy punkt ruchu. Czy to dotyczy tylko gdybym zdecydował się na wędrówkę czy też jeśli podjąłem decyzję aby zostać na swojej pozycji i wybudować namiot to zamiat poświęcenia 3 pkt ruchu muszę doliczyć -dodatkowo 1pkt ?

Re: K2

: 13 kwie 2011, 08:16
autor: Edwardo
Musisz doliczyć dodatkowy punkt również jak stawiasz namiot jeżeli oczywiście pole, na którym stoisz znajduje się w strefie objętej tym obciążeniem.

Re: K2

: 13 kwie 2011, 08:26
autor: folko
I znowu Edwardo ma rację :-)

Re: K2

: 13 kwie 2011, 09:21
autor: jerrymagu
Dzięki,
Chłopaki rewelacyjny tandem tworzycie :D

Re: K2

: 13 kwie 2011, 10:48
autor: ja_n
jerrymagu pisze:Chłopaki rewelacyjny tandem tworzycie :D
Czyli rules lawyer + potakiwacz :D

Re: K2

: 13 kwie 2011, 11:11
autor: folko
No ba :-)

Re: K2

: 06 lip 2011, 21:49
autor: gregor_1313
czy ktoś może podać nowego linka do FAQ bo wyskakuje mi błąd :shock:

Re: K2

: 07 lip 2011, 07:58
autor: folko
Wejdź na folko.gry-planszowe.pl i tam znajdziesz link. Niestety z pracy nie jestem w stanie podać Ci bezpośredniego linka.

Re: K2

: 07 lip 2011, 08:41
autor: gregor_1313
Tam też już patrzyłem.

Sprawdzałem na 2 komputerach i na każdym wyskakuje mi błąd :oops:

czy ktoś ma też taki problem czy tylko ja :?:

Re: K2

: 07 lip 2011, 09:46
autor: folko
Sprawdzę w domu i dam znać... w pracy mam wiele stron poblokowanych (i tak cud że forum działa ;-) ).

Ok, wejdź tu... postaram się zaraz na stronie poprawić.

Re: K2

: 07 lip 2011, 22:02
autor: gregor_1313
I się udało :D

dzięki za pomoc

Re: K2

: 24 lip 2011, 10:18
autor: bodziopiwoni
Czytałem instrukcję i FAQ i nie znalazłem nigdzie informacji czy muszę w turze wykorzystać/odrzucić wszystkie trzy karty?

Re: K2

: 24 lip 2011, 10:21
autor: BartP
Musisz wyłożyć przed siebie 3 karty, tak. Ale jeśli jest to karta ruchu, możesz ją przypisać to danego alpinisty, lecz nie wykonać nim ruchu.

Re: K2

: 24 lip 2011, 12:06
autor: bodziopiwoni
Upewniając się:
Każdego dnia muszę wykorzystać 3 karty (nie mogę np. jednej sobie zostawić)?

Re: K2

: 24 lip 2011, 12:15
autor: Edwardo
Musisz wykorzystać 3 karty.

Re: K2

: 24 lip 2011, 13:12
autor: Browarion
Edwardo pisze:Musisz wykorzystać 3 karty.
Dla jasności, musisz je zagrać, nie musisz wykorzystać (oczywiście mówimy o kartach pozytywnych).
Czyli nie musisz zrobić ruchu, czy dodawać sobie aklimatyzacji (:wink:), ale zagrać (musisz)

Re: K2

: 10 sie 2011, 16:28
autor: Neri
Witam, graliśmy ze znajomymi w K2 i podczas gry nasunęła nam się pewna wątpliwość - czy jeśli jeden z naszych pionków stoi na polu z ujemną aklimatyzacją przez więcej niż jedną turę to co rundę traci on te punkty aklimatyzacji przyporządkowane do pola czy działa to jednorazowo? A drugie pytanie dotyczy namiotu - czy jeśli nasza postać siedzi w namiocie przez kilka kolejek czy co kolejkę dostaje +1 do aklimatyzacji, czy działa to jednorazowo?

Re: K2

: 10 sie 2011, 16:47
autor: yosz
obie rzeczy rozpatruje się co kolejkę

Re: K2

: 10 lis 2011, 09:39
autor: WRS
Bieg na szczyt (Broad Peak)

Kolejność graczy A, B, C.
Gracz C ma jamę śnieżną.
Gracz A wchodzi na pole z pionkiem C, również gracz B tam wchodzi.
Gracz C opuszcza to pole i zostawia jamę śnieżną.

Czy gracze A lub B mogą wykorzystać jamę? Czy zostaje ona opuszczona?