Strona 3 z 51
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 05 lut 2009, 21:01
autor: gath
Witam. Również mam kilka pytań związanych z dodatkiem do Neuro.
1 Jako, że mam pierwszą edycję podstawki nie bardzo wiem jak interpretować oznaczenia na żetonie Sierżanta w armii NY (czy jest to podwojenie akcji, jak w sztabie posterunku?)
2 Czy można wystawić Odpychacza i od razu użyć jego zdolności?
3 Medyk podłączony do macierzy leczy rany wybranej (ale tylko jednej jednostki) czy może wyleczyć np dwie jednostki jeżeli otrzymały obrażenia w jednym segmencie?
4 Jak rozumiem wszystkie żetony oprócz żetonów natychmiastowych i żetonów terenu są traktowane jako jednostki?
Na razie tyle, z góry dzięki za odpowiedzi.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 05 lut 2009, 22:11
autor: Nabuchodonozor
1) Dokładnie tak jak mówi ikonka, czyli takie samo działanie jak Sztab Posterunku, czy jak Matka Molocha, tyle że tutaj w 3 kierunkach
2) Tak można
3) Pochłania obrażenia pierwszej zranionej (lub zabitej) jednostki. Jeśli tych pierwszych jest kilka to wówczas gracz wybiera której. Czyli mimo że działa na całą macierz ratuje tylko jedną z jednostek która dostała jako pierwsza.
4) Zgadza się, choć nie do końca rozumiem z czym to się wiąże. W każdym razie zarówno modułów, sztabów i żołnierzy NY i NDŻ dotyczą te same zasady co żetonów tego samego rodzaju u innych armii
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 06 lut 2009, 09:09
autor: gath
Czwarte pytanie zadałem dla pewności bo zarzucono mi, że wyleczyłem medykiem inny moduł
NS Hex
: 22 mar 2009, 12:27
autor: Qlaqs
Połączyłem wątki. Starajcie się skorzystać z funkcji "Szukaj" zanim zaczniecie nowy wątek. /geko
Witam.
Mam pytanie:
- na ilu heksach sie gra rozgrywke na 4 graczy ? (na planszy jest jeszcze taka obwodka z heksow z konturem czerwonym - czy ten obszar tez sie wlicza do rozgrywki na 4 graczy czy nie ?)
Pozdrawiam.
Re: NS Hex
: 22 mar 2009, 13:00
autor: serafin1
Qlaqs pisze:Połączyłem wątki. Starajcie się skorzystać z funkcji "Szukaj" zanim zaczniecie nowy wątek. /geko
Witam.
Mam pytanie:
- na ilu heksach sie gra rozgrywke na 4 graczy ? (na planszy jest jeszcze taka obwodka z heksow z konturem czerwonym - czy ten obszar tez sie wlicza do rozgrywki na 4 graczy czy nie ?)
Pozdrawiam.
NIE, to dla trybu 3v3
Pozdr
Re: Neuroshima Hex
: 16 kwie 2009, 22:29
autor: janekbossko
hmmmm daaawno nie gralem na zywo i mam pytanie...
2 dni temu miale rogrywke i doszlo do takiej sytuacji: kolega zagrywa zeton odpychania...na co dziala, co zostanie odepchniete?
- na jednostki
- na jednstki i modyly
- na jednostki i sztaby
- na wszytko
i co moze odpychać?
- tylko jednostki
- sztaby i jednostki
- wszystko
Re: Neuroshima Hex
: 16 kwie 2009, 22:36
autor: steady
Na wszystko i na wszystko.
Re: Neuroshima Hex
: 16 kwie 2009, 22:37
autor: serafin1
janekbossko pisze: hmmmm daaawno nie gralem na zywo i mam pytanie...
2 dni temu miale rogrywke i doszlo do takiej sytuacji: kolega zagrywa zeton odpychania...na co dziala, co zostanie odepchniete?
- na jednostki
- na jednstki i modyly
- na jednostki i sztaby
- na wszytko
WSZYSTKO
i co moze odpychać?
- tylko jednostki
- sztaby i jednostki
- wszystko [/quote]
WSZYSTKO
Czy mogę odpychać sztab, albo odpychać jednostki własnym sztabem?
Tak, odpychać można każdy żeton na planszy. Sztab i moduły też mogą odpychać. O polu, na które przemieszcza się odepchnięty żeton, decyduje odpychany.
Czy odepchnięta jednostka może się obrócić?
Jednostka podczas odepchnięcia nie może się obracać.
Podsumowując
Każdy Żeton Planszy może odpychać, o ile jest to w danej sytuacji możliwe.
Re: Neuroshima Hex
: 16 kwie 2009, 22:42
autor: janekbossko
hehehe no to troszke kolegę niepotrzebnie zrugałem

będzie trzeba go łądnie przeprosić...
dzięki chłopaki!
Re: Neuroshima Hex
: 17 kwie 2009, 09:30
autor: EstEst
No, prawie wszystko: nie może odpychać zasieciowane i nie można odepchnąć zasieciowanego.
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 01 lis 2009, 23:59
autor: Lucf
Zastanawia mnie czy nie ma jakiegoś błędu z energetycznymi bonusami za 3pkt mocy. Jeden zabija na 1 polu, drugi [laser] na 2 polach dziwny opis w intrukcji , laser zabija żetony terenu, a to drugie [do czego potrzebne są 3 ogniwa tylko jedno pole

hmmm
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 02 lis 2009, 00:06
autor: Tycjan
Lucf pisze:Zastanawia mnie czy nie ma jakiegoś błędu z energetycznymi bonusami za 3pkt mocy. Jeden zabija na 1 polu, drugi [laser] na 2 polach dziwny opis w intrukcji , laser zabija żetony terenu, a to drugie [do czego potrzebne są 3 ogniwa tylko jedno pole

hmmm
Chodzi Ci o to, że Kasacja jest "za droga" co do możliwości? Chyba nie skoro ze względu na ułożenie Terminali i samej planszy taka możliwość "3 na 1" często się zdarza.
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 02 lis 2009, 00:16
autor: Lucf
laser wymaga tylko 2 ogniw i kosztuje 3 punkty. ZABIJA [wszystko?] na dwóch polach
kasacja wymaga aż 3 ogniw i tez kosztuje 3 punkty. ZABIJA wszystko na jednym polu.

ps
w instrukcji inaczej jest napisane na temat "zabijania" na tych polach - innny zwrot użyty w KASACJI inny w LASERZE - wnioskuję że może chcieli twórcy przekazać jakaś różnicę w funkcjonowaniu tych 2 akcji, ale im się nie udało. ?
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 02 lis 2009, 00:32
autor: Tycjan
Lucf pisze:w instrukcji inaczej jest napisane na temat "zabijania" na tych polach - innny zwrot użyty w KASACJI inny w LASERZE - wnioskuję że może chcieli twórcy przekazać jakaś różnicę w funkcjonowaniu tych 2 akcji, ale im się nie udało. ?
"LASER (koszt 3 PE) – Wszystkie wrogie żetony planszy stojące na polach w prostej linii pomiędzy dwoma naszymi Ogniwami (patrz: rysunek) zostają unicestwione."
"KASACJA (koszt 3 PE) – Jedna wroga jednostka sąsiadująca z 3 naszymi Ogniwami (patrz: rysunek) zostaje nicestwiona."
Tzn., co jest inaczej?
Tak teraz sobie myślę patrząc na planszę czy przypadkiem Laser nie sprawdzi się na układy żetonów Vegas, a Kasacja na jednostki SMARTA. Chodzi mi o strategie proponowane przez autora dla poszczególnych Sztabów. Smart w środku planszy (jednostki będą w często pomiędzy 3 jednostkami Vegas), a Vegas blisko Sztabu SMARTA, czyli w linii prostej idealnej dla Lasera.
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 02 lis 2009, 00:52
autor: Lucf
wrogie żetony planszy - niszczy tez miny?
[ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 02 lis 2009, 00:56
autor: Tycjan
Lucf pisze:wrogie żetony planszy - niszczy tez miny? [ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Ja w obu przypadkach wszystko traktuje jako żetony.
Re: Neuroshima Hex! - Duel
: 11 gru 2009, 02:19
autor: Ausir
Wydaje mi się, że w Duelu może czasami zabraknąć, w czasie rozgrywki, żetonów ran, co może nie stanowić problemu dla posiadaczy poprzednich wydań, ale dla nowicjuszy może to być problem.
Żetonów z dodatkową wytrzymałością jest w Duelu 5, a żetonów ran 4, więc musiałyby akurat wszystkie naraz być na planszy i otrzymać rany - raczej mało prawdopodobne.
A nowa plansza jest lepsza niezależnie od tego, jakimi armiami się gra - dzięki wymianie niepotrzebnych żetonów na punkty energii ogranicza się trochę wpływ losu na wynik gry.
wrogie żetony planszy - niszczy tez miny?
[ tylko ]wroga jednostka - nie niszczy min ?
Dokładnie - żetony planszy to jednostki oraz żetony podłoża (Miny i Korzenie). Laser niszczy miny i korzenie, Kasacja nie.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 31 gru 2011, 15:27
autor: Serdel77
Witam, chciałbym się zapytać w jaki sposób atakuje sztab połączony z kwatermistrzem? Zapisy w instrukcji i na stronie NH są nie są dla mnie jasne... Z góry dziękuję za pomoc

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 01 sty 2012, 12:24
autor: gath
Dołączam się do Serdel77 bo nie spotkałem się z podobnym zagraniem, a analizując pytanie można znaleźć różne interpretacje. Zgodnie z zasadami Sztab atakuje wszystkich sąsiadujących z nim wrogów w walce wręcz z siłą 1 w inicjatywie 0. Kwatermistrz zamienia jeden cios w strzał. Przyjmując, że ze sztabem sąsiadują wrogie jednostki to raczej nie ma sensu zamieniać ciosu na strzał, tym bardziej, że niektóre jednostki mają pancerz. Przy okazji nasuwa się pytanie czy można strzelić do jednej wrogiej jednostki jeżeli żaden przeciwnik nie styka się ze sztabem?
P.S. Wszystkiego najlepszego i pomyślności w roku 2012
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 01 sty 2012, 13:03
autor: donmakaron
Też się nad tym głowiliśmy i chyba z braku oficjalnego rozwiązania (stan na dość dawno temu), przyjęliśmy rozwiązanie z wersji online - sztab może strzelić w jednym kierunku. Co ciekawe daje to możliwość, żeby sztab strzelił i zranił inny sztab... ale to już chyba jakieś przeoczenia wersji komputerowej.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 sty 2012, 19:53
autor: Senthe
Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.
Sztaby nie ranią się w żadnym wypadku, czyli sztab nie może postrzelić innego sztabu - w NHO był to bug.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 sty 2012, 22:05
autor: donmakaron
Senthe pisze:Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.
Będę wdzięczny za źródło tej informacji.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 sty 2012, 22:16
autor: Senthe
Możesz powoływać się na mnie
Kwatermistrz (x1) - jeden cios własnej jednostki połączonej z Kwatermistrzem zmienia się w strzał o tej samej sile (i odwrotnie, może zamienić strzał w cios o tej samej sile). Jeli wojownik otrzymuje z różnych stron bonusy zarówno do strzału, jak i do ciosu, wtedy do siły strzału liczą się jedne i drugie. Kwatermistrz może w każdej turze działać na inną sąsiadującą jednostkę i inny kierunek ciosu. Za każdym razem gracz sam decyduje, czy Kwatermistrz działa na sąsiednią jednostkę, czy nie.
To jeśli chodzi o niezwykle dokładną instrukcję. Pogrubione fragmenty pozwalają wnioskować, że jest tak jak piszę. Nic za to nie pozwala wnioskować, że jest inaczej

(Zarówno logika tego fragmentu instrukcji, jak i wzięty na rozsądek balans gry raczej to wykluczają)
Zdaje się, że na forum NHO była kiedyś poruszana ta kwestia, zdaje się, że ktoś wysyłał zapytania do Mr Oracza, ale głowy za to nie dam. Forum odpłynęło w niebyt. A w FAQ nic na ten temat nie ma. Na BGG nie mogę teraz sprawdzić, ale ogólnie i tak z zasadami Hexa jest niezły śmietnik. Ciekawe, czy w tym roku Portal coś z tym zrobi.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 02 sty 2012, 22:38
autor: donmakaron
Zawsze się znajdzie pole do wątpliwości, zwłaszcza kiedy przegrywasz

Problem w tym, czy traktować sztab jako jednostkę i w jakim przypadku od tego odstępować.
Ale masz rację, najlepiej nie komplikować i brać instrukcję na
chłopski rozum.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 05 sty 2012, 08:49
autor: multidej
Sztab przy użyciu kwatermistrza może oddać strzał w jednym kierunku, a w pozostałych normalnie atakuje wręcz.
Sztaby nie ranią się w żadnym wypadku, czyli sztab nie może postrzelić innego sztabu
Potwierdzam, to prawdziwa, słuszna, oficjalna, pobłogosławiona przez autora gry i Wydawnictwo Portal interpretacja reguł
Rafał Szyma
Wydawnictwo Portal