Strona 3 z 17
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 26 lut 2012, 20:56
autor: Joanka
Premiera już blisko. Jak gra wypada w rozgrywce solo ? Przyznam, że wolę lżejsze gry Arkham wydał mi się bardzo skomplikowany. Jestem niedzielnym graczem lubię przy grze miło spędzić czas. Mam ochotę zakupić przed premierą. Jakie są Wasze opinie

Dziękuję za wyrozumiałość

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 26 lut 2012, 21:32
autor: rzabcio
Bardzo przyjemnie grało mu się w singla. Gra wtedy nabiera charakteru optymalizacji i jest bardziej strategiczna, niż rozgrywka wieloosobowa. Partia pasjansowa trwa 30-45 minut, czyli w sam raz.

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 26 lut 2012, 22:04
autor: zephyr
Mechanicznie single nie różni się za bardzo od multi. Mam wrażenie że jest jeszcze łatwiej jedną postacią, można zagrać paroma na raz bez problemu.
Gra jest zdecydowanie prostsza niż arkham jeśli chodzi o zasady. (choć w sumie arkham też ogólnie nie jest bardzo trudne, ale jest trochę irytujących szczegółów które musi znać przynajmniej jeden gracz przy stole)
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 14 mar 2012, 17:18
autor: JAskier
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak zmontować zegar? Jak u licha połączyć wskazówkę z tarczą za pomocą tego dziwnego łącznika?
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 14 mar 2012, 17:34
autor: Joanka
Łącznik składa się z 2 części należy je rozłączyć a następnie zamontować w tarczy i znów połączyć
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 14 mar 2012, 17:45
autor: JAskier
Co za masakra. Trzeba być Einsteinem, żeby wpaść na to, że to gówienko da się rozczepić i ponownie złożyć, niemal sobie paznokcie połamałem. Do tego w instrukcji jest to tragicznie opisane. Dziękuję bardzo Joanko!
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 14 mar 2012, 17:54
autor: Joanka

Miłego grania. Instrukcja jest .... a może to ja mam problem z czytaniem wszystkich

instrukcji w grach.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 13:19
autor: Aba
Grał ktoś więcej partii na 2 osoby?
Ile czasu to zajmuje i jak ze stopniem trudności - czytałem gdzieś że przy 2 trudno a przy 4 łatwo?
I na koniec jak widzicie ciężar zasad dla kogoś kto zaczyna przygodę z planszówkami?
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 13:23
autor: JimmyPL
Aba pisze:Grał ktoś więcej partii na 2 osoby?
Ile czasu to zajmuje i jak ze stopniem trudności - czytałem gdzieś że przy 2 trudno a przy 4 łatwo?
I na koniec jak widzicie ciężar zasad dla kogoś kto zaczyna przygodę z planszówkami?
Jeśli chodzi o stopień trudności to rzeczywiście dwóch badaczy ma odrobinę ciężej ale tak naprawde dużo zależy od szczęścia w kościach. Dla mnie zresztą w tej grze to max 4 osoby bo potem czekanie na swoją turę i patrzenie jak inni turlają zbyt wiele emocji nie powoduje
Gierka w sam raz na początek, zasady trudne nie są i doskonale wprowadza w świat co-opów. A jeśli będzie wam się chciało czytać opisy na kartach to i troszkę klimatu będzie.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 13:24
autor: Aduanath
Ja grałam dużo partii na dwie osoby. Czas gry powinien się zamknąć w godzinie. Trudność... Wszystko zależy od szczęścia przy rzutach kośćmi - czasem we 2 jest łatwo, czasem trudno... Jak to w turlankach
Jak dla kogoś kto zaczyna z planszówkami? Hmm... Instrukcja moim zdaniem napisana jest dość dobrze, raz przeczytać, raz upewniać się co do zasad przy pierwszej rozgrywce i nie powinno być najmniejszych problemów
No i niedługo po PL wyjdzie dodatek

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 14:22
autor: Hiu
Jezeli na 2 graczy bedzie za trudno - zawsze kazdy z graczy moze wziac sobie 2 postacie. Gra jest dobra na poczatek - daje przedsmak tego co swiat FFG oferuje

Jezeli nastawic sie tylko na granie - czyli karta, turlanie, karta, stopka, re-roll - to moze byc lekko nudno - nawet we 2 osoby. Na pewno poczatkowo bedziecie sie bardziej skupiac na zasadach niz na klimacie - jednak gra bez klimatu - traci odrobinke.
Grafiki na pewno pomga ci sie wciagnac w znaki starszych bogow i odrobinke horroru (szczegolnie, jezeli pierwsze turlanie pojdzie slabo

)
Dodatek bym sobie odpuscil - nie wnosi zbyt wiele (poza dodatkowymi koscmi). Tak wiem - lepiej turlac wieksza iloscia

dlatego dodatek kupilem - jednak szalu nie ma.
Najwieksza nieczytelnosc instrukcji to - jak sie turla. Kiedy i co mozna zaliczyc i co przerzucic. Poczatkowo moze byc to lekko mylace i gra moze wydac sie super latwa. Potem nalezy przeczytac jeszcze raz instrukcje, obejrzec demo lub dwa na YT, przeprosic sie z gra i zaturlac jeszcze raz

Moze nagle sie okazac, ze godzinka minela a my dalej nie wygralismy... wiecej, jestesmy blizej przegranej
No chyba, ze bedzie sie chodzilo po 4 osoby do jednego pokoju - to wtedy nie mamy o czym mowic

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 17:43
autor: Smoku
A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 04 wrz 2013, 23:38
autor: Aduanath
Smoku pisze:A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Nie, to nie jest tak. Można grać samemu, jak również można grać w 8 osób (w grze 8-osobowej dwie osoby miałyby prowadzić jedną postać?

)
Wersja tabletowa jest trochę zmieniona w stosunku do wersji "oryginalnej"

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 05 wrz 2013, 21:52
autor: bartek_mi
Na 2 osoby gra chodzi bardzo dobrze. Czas gry ponizej 1h.
Z dodatkiem gralem poki co raz ale jest to bardzo dobry dodatek. Nie kosci sa tu wazne ale w koncu sensowne przedmioty (a nie w kolko to samo: +zolta albo + czerwona) i swietne karty wyskakujace o polnocy (dajace wybor).
A i nie ma kupowania PZ przez co jest trudniej niz w podstawce.
Nigdy nie gram do konca - walka z przedwiecznymi (czy jak im tam) sa debilne. Jak sie obudzi to gra przegrana.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 05 wrz 2013, 23:05
autor: Smoku
Aduanath pisze:Smoku pisze:A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Nie, to nie jest tak. Można grać samemu, jak również można grać w 8 osób (w grze 8-osobowej dwie osoby miałyby prowadzić jedną postać?

)
Wersja tabletowa jest trochę zmieniona w stosunku do wersji "oryginalnej"

Wyraziłem się niejasno. Chodziło mi o minimalną ilość badaczy. W instrukcji wersji planszowej nie ma informacji ilu badaczy prowadzić np. w rozgrywce solowej. Wydaje mi się ,że granie jedną postacią jest średnio ciekawe.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 06 wrz 2013, 16:21
autor: Hiu
Smoku pisze:Chodziło mi o minimalną ilość badaczy.
Jednym - to challenge, ale zegar sie wolno kreci. Dla mnie troche nudno.
Dwoma - masz dodatkowy mechanizm "blokady" dodatkowej kosci per investigator w tym samym pokoju (czyli odlozyc sobie na bok zeby do niej dorzucic reszte).
Trzema - nic nowego - tylko jezeli we trzech jestescie w jednym pokoju to znowu +1 blokada kostki. Zazwyczaj gram trzema.
Czterema - gra idzie szybko. Jak uzyjesz kazdego zawodnika - to zegar masz juz przekrecony (czyli mythos card za kazdym razem - czyli co kolejke).
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 07 wrz 2013, 10:45
autor: zephyr
Są jakieś dobre mody utrudniające/poprawiające grę? Bo ogólnie gra mi się podoba, ale ma parę dużych problemów.
Dokpuiłem ostatnio dodatek licząc na standardowe dla FFG poprawienie gry, jest bardziej urozmaicone i trochę poprawione, ale dalej główne problemy zostają:
- mało kooperacji, tylko ustalanie kto gdzie turla
- jednorazowe przedmioty, nie ma poczucia rozwoju postaci
- trudność - nie pamiętam żebym przegrał grę w ES...
- spelle - kompletnie nie działają a są najdroższym zasobem
- allay podobnie, ale nie aż tak epicko jak spelle
- deck midnight - doom tokeny wypadają wolno, niektóre efekty są silne, ale większość mało co robi
- przedwieczni - mało co robią, zdarza się że wyglądają tak słabo, że aż chce się obudzić i wklepać takiemu...
Bless/curse, spelle i ogólnie nowe karty z dodatku są trochę lepsze, ale i tak po zmieszaniu jest średnio.
A sam główny pomysł gry mi sie bardzo podoba, może ktoś miał podobne odczucia i jest jakiś fanowski zestaw przedwieczni + karty o pólnocy (nie pamiętam nazwy) + nowy deck spelli.
I na mniej graczy jest IMO łatwiej - jest nudniej bo ciągle ten sam gracz ma turę, ale zbierasz dopałki w jednym miejscu i ciągle używasz najbardziej dopakowanej postaci, która zgarnia nowe bonusy wykonując misje. A wyleczenie się za 4 trofea nie jest takie drogie kiedy wszystko jest na jednej postaci i i tak nie ma co z nimi robić...
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 07 wrz 2013, 14:24
autor: Hiu
Zrob sobie custom mythos deck, znaczniki zaczna ci wskakiwac szybciej (poprostu odrzuc karty nieszkodliwe) - to samo zrob z kartami pokojow - te ktore sa latwe - odrzuc.
Pobieraj mythos kart co kolejke, nie tylko o polnocy.
Na mniej bohaterow latwiej?
Gratuluje zatem szczescia w rzucaniu koscmi - np z 3 kosci 8 lupek lub 3 potwory jednym rzutem.
Na pewno gramy w te sama gre?
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 07 wrz 2013, 17:05
autor: zephyr
Co ci daje kolejny gracz?
Żeby pomagać musi stać na tym samym polu (czyli musiał próbować w poprzedniej turze to konkretne zadanie i mu sie nie udało...) i dopiero przy drugim failu może asystować (bo przy pierwszym robi sie focus na własną postać...), a po odrzuceniu 2 kostek mało które zadanie jest robialne. I jeszcze ryzykuje stratę serca/mózga... bezsensowna opcja.
Tak naprawdę ważne są dopałki do rzutów, a grajac w mniejszą ilość graczy masz wszystkie potrzebne dopałki w jednym miejscu.
Różnorodne umiejętności mogą teoretycznie pomóc. I w sumie więcej graczy ma więcej przedmiotów na starcie. Ale za to wszystkie nagrody się rozpraszają, a jak są w jednym miejscu łatwiej się snowballować.
Co ma ilość graczy do szczęścia w rzutach... ta gra nie skaluje trudności z ilością graczy. Bad stuff odpala się co 4 tury gracza niezależnie od liczby graczy, a synergie pomiędzy graczami są minimalne.
Powiedzmy że curse z dodatku będzie bardziej bolał na mniej graczy bo nie można kogoś oddelegować do zbierania klątw i nie wysyłać do takiego zadania gracza z blessem, ale nie wiem czy to jest wystarczająca różnica.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 07 wrz 2013, 18:29
autor: Hiu
zephyr pisze:Co ci daje kolejny gracz?
Co ma ilość graczy do szczęścia w rzutach...
Daje mozliwosc focusowania kolejnych kostek w tym samym pokoju oczywiscie...
Innymi slowy - latwo.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 07 wrz 2013, 21:33
autor: Aduanath
Ja dodatkowo poziom utrudniam dodając znacznik na polu przedwiecznego zawsze o północy (jeśli z karty wyjdzie, żeby położyć ten znacznik, wtedy daję 2)... Szybciej można wtedy potworka obudzić

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 30 lis 2013, 15:05
autor: SeeM
Właśnie zauważyłem, że Elder Sign Omens jest na Steamie, nawet na Linuksie działa. Ale zajmuje 2 giga na dysku (łał). System operacyjny po instalacji z dvd zajmuje mniej.
Jako dumny posiadacz pudełka na monitor nawet nie spojrzę

, ale może komuś się przyda. Nieźle zrobiona gierka.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 30 lis 2013, 17:40
autor: bartek_mi
SeeM pisze:Właśnie zauważyłem, że Elder Sign Omens jest na Steamie, nawet na Linuksie działa. Ale zajmuje 2 giga na dysku (łał). System operacyjny po instalacji z dvd zajmuje mniej.
Jako dumny posiadacz pudełka na monitor nawet nie spojrzę

, ale może komuś się przyda. Nieźle zrobiona gierka.
Spojrz na wersje andkowa - naprawde genialne wydanie.
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 02 gru 2013, 19:36
autor: pattom
Ile koszulek: Koszulki FFG Tarot trzeba do gry ?
Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)
: 03 gru 2013, 10:45
autor: Hiu
FFG zamieszcza takie informacje w instrukcjach i w opisach gier na swoich stronach.
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 168&esem=2
63 tarot size cards (dodatek)
80 taror size cards (podstawka)
FFG pakuje po 50 koszulek/paczka