Strona 3 z 38

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 17 cze 2011, 19:57
autor: Nataniel
kaimada pisze:A właściwie to za co punktujemy w tej grze? I jakie jest zróżnicowanie ras? :wink:
Za kontrolowane planety, za wynalezione technologie, za dyplomację, za walkę (niekoniecznie wygraną), za odkrywanie galaktyki, za specjalne budowle (monolity). Zróżnicowanie ras dosyć archetypowe - jedna lepiej wymyśla technologie, inna lepiej zwiedza galaktykę, jeszcze inna lepiej walczy lub ma niższe koszty budowania.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 17 cze 2011, 20:09
autor: kaimada
A gra się kiedy kończy?
I jaką specjalność mają ludzie, bo na bgg znalazłem, że każda frakcja Terran jest taka sama, ale nigdzie nie znalazłem co robi.
No i czy rasa np z plusami do technologii ma np minus do walki (jak Jol-Nar) czy tu wad rasy nie mają?

No i jak oni to zrobili, że ta gra jest tak krótka!? Gdyby do TI dorzucić jeszcze projektowanie statków i odkrywanie galktyki no to gra trwała by 7h zamiast 5-6 :shock:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 17 cze 2011, 20:27
autor: Nataniel
Ludzie nie mają żadnej specjalności, mają inne technologie startowe, ale nie pamiętam czy lepsze czy gorsze i nie porównywałem ich z innymi rasami - więc nie wiem. Wydaje mi się, że lepiej grać albo wszyscy ludźmi albo wszyscy obcymi - chociaż instrukcja mówi, że można to mieszać, więc pewnie są zbalansowane.

Nie ma debilnych pseudo-wyborów, jak np. całe to wybieranie akcji (a i tak musisz wybrać +1VP) w TI. Nie ma odwracania w tę i z powrotem planet. Nie ma tych stosów kart, technologie wychodzą sukcesywnie, więc wystarczy wyjaśnić wszystkim te, które są na stole - i nie są tak zróżnicowane - są to generalnie lepsze części statków lub proste bonusy (np. dostajesz dodatkowy dysk wpływu). Nie ma polityki (dekrety), która nie ma kompletnie w TI sensu, a zajmuje masę czasu. No i gra jest ustawiona konkretnie na 9 kolejek - więc trzeba się po prostu ze wszystkim spieszyć i w miarę optymalizować swoje ruchy.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 17 cze 2011, 20:48
autor: BloodyBaron
już wiem,o co będę prosił pod choinkę :)
Wygląda naprawdę nieźle - chętnie jeszcze zobaczyłbym to wydanie - zdjęcia na bgg są chyba mylące, bo pokazują prototypy z figurkami typu custom.
Nataniel, czy mógłbyś wskazać, które z fotek najbliższe są planowanemu finalnemu wyglądowi? Gdyby to jeszcze miało fajnie wyglądać, to się robi must-have, a marzenia o TI i zgryzoty o 8-10 godzinach, których nie ma, odejdą w niepamięć.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 17 cze 2011, 23:40
autor: Nataniel
Niestety ja też grałem tylko w prototyp, z figurkami zastępczymi z jakiejś innej gry i nie wiem jak będą wyglądały finalne figurki.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 21 cze 2011, 19:42
autor: schizofretka
A jak to się ma mieć do Cosmic Encounter? Nie mam żadnej gry cywilizacyjnej, i chętnie bym uzupełnił kolekcję.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 21 cze 2011, 20:06
autor: Protoplasm
Nataniel pisze:Niestety ja też grałem tylko w prototyp, z figurkami zastępczymi z jakiejś innej gry i nie wiem jak będą wyglądały finalne figurki.
Gdzieś czytałem, że figurki mają być z galactic emperora. (może nawet tu na forum :lol: )

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 11:02
autor: Nataniel

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 14:41
autor: Wladek
Pytanie: a będzie można również kupić Eclipse w wersji anglojęzycznej?

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 14:45
autor: Nataniel
To będzie gra w wersji anglojęzycznej z polską instrukcją. Więc nie wiem o co pytasz :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 15:01
autor: Grzech
Nataniel pisze:To będzie gra w wersji anglojęzycznej z polską instrukcją. Więc nie wiem o co pytasz :)
czy będzie w pudełku instrukcja angielska :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 15:21
autor: Wladek
Mój błąd, zobaczyłem link do polskojęzycznej instrukcji i już się przestraszyłem, że wydajecie pełną polską wersję :wink:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 15:48
autor: Camilus
Przeczytałem instrukcję, zapowiada się świetnie.
Małe pytanko: Imperium Eridani ma 26 kasy na początku?
Pytam bo reszta ma jednocyfrowe ilości zasobów...
(chyba, że te dwa dyski mniej to jakoś równoważą, bo z tego co zrozumiałem to im mniej dysków na planszy gracza tym więcej się płaci za utrzymanie...)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 16:04
autor: Nataniel
Dwa dyski mniej to jest olbrzymia różnica, dodatkowo handel 3:1 jest bardzo na niekorzyść Eridani.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 16:56
autor: bart8111
Grzech pisze:
Nataniel pisze:To będzie gra w wersji anglojęzycznej z polską instrukcją. Więc nie wiem o co pytasz :)
czy będzie w pudełku instrukcja angielska :)
Podejrzewam, że polska instrukcja zastąpi angielską. Tak było np. w przypadku Tinners' Trail.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 17:17
autor: Camilus
Nataniel pisze:Dwa dyski mniej to jest olbrzymia różnica, dodatkowo handel 3:1 jest bardzo na niekorzyść Eridani.
Dzięki za wyjaśnienie.
Tak sobie teraz myślę, że faktyczni mają strasznie pod górkę. Tzn. dopóki mają tę początkową kasę wygląda to jako tako, ale potem : mniej terytoriów/akcji.
Te ich inne cechy to jakoś rekompensują?
Wiem, że to jest teoretyzowanie, bo gry na oczy nie widziałem, ale tak mnie zaciekawili ci imperialiści.

Z drugiej strony fajnie wygląda Mechanema i Hydranie, jedyna ich wada to 3:1 w handlu. (właśnie na ile to 3:1 jest wadą jeśli wszyscy oprócz Hegemonii i Terran mają 3:1)
No i te roślinki (Planta) fajnie wyglądają. Nie wiem czy lepiej/gorzej, ale tak inaczej od reszty.
(Chociaż tu też nie mam całego obrazu bo nie wiem jakie mają te "inne schematy statków")

A przy okazji bo nie znalazłem w instrukcji: czy terranie zaczynają z jakąś technologią?

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 19:28
autor: Victor Strogow
No niestety, ale różnice między rasami to nie jest coś, co w tej grze błyszczy, Chaos in the Old World to to nie jest.
Eridani jest jak kulawy koń, który bierze udział w biegu, ale startuje 300 metrów przed resztą. IMHO tę rasę można dać komuś, kto gra pierwszy raz w gronie wyjadaczy i nie chce już na początku gry dostać w tyłek. Korzystając z funduszy, Eridani mogą spróbować od początku intensywnej eksploracji. Nie wiem jakie mają statki, ale z tymi technologiami startowymi (podobnie jak Hegemony) mogą też spróbować walk ze starożytnymi już od pierwszej tury i ewentualnie szybko objąć jakieś wartościowe heksy, to może być jakaś szansa. Ten zapas kasy daje im na pewno dużą elastyczność, ale szybko się skończy, biorąc pod uwagę ile będzie kosztować utrzymanie imperium w drugiej połowie gry. Na starcie mają jeszcze dwa żetony reputacji – taki losowy bonus.

Co do technologii Terran –> zaczynają podobnie jak Planta, mogą budować bazy gwiezdne (starbase).

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 29 cze 2011, 19:33
autor: Nataniel
Myślę, że jeżeli Eridani szybko zbudują dosyć drogie technologie, jakimi są Zaawansowana robotyka i Siec kwantowa, to maja szanse. Ciezko teoretyzowac nie znajac statkow :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 00:41
autor: Andy
Dlaczego zamiast "badań" mamy w polskiej instrukcji "wynajdowanie"? :shock:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 01:52
autor: herman
nie mój klimat, ale wrzucam:

4x od GMT http://www.gmtgames.com/p-317-space-empires.aspx

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 07:33
autor: Geko
Andy pisze:Dlaczego zamiast "badań" mamy w polskiej instrukcji "wynajdowanie"? :shock:
Może dlatego, że ostatnio słowo "badania" odchodzi w niepamięć, a modne staje się żywcem wzięte "research"? :wink:

Co do samej gry, to szybkie przewinięcie instrukcji spowodowało lekkie zaciekawienie tytułem. Aczkolwiek walki trochę mnie przerażają (wielokrotne turlanie kostek w celu sprawdzenia trafień). Graficznie wygląd ras wydaje mi się chwilami trochę śmiesznawy, zwłaszcza Plantanie (co to ma być - dzieci paprotek? :wink:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 09:06
autor: Nataniel
Andy pisze:Dlaczego zamiast "badań" mamy w polskiej instrukcji "wynajdowanie"? :shock:
Zastanawialiśmy się nad tym, jednak "badanie" nie jest jednoznacznym określeniem - dopiero "badanie naukowe" oddaje sens tej akcji, a tak długa nazwa nie była możliwa.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 09:21
autor: Andy
Mam wątpliwości, czy rzeczownik "wynajdowanie" w ogóle funkcjonuje w języku polskim w znaczeniu badań naukowych, rozwoju technologicznego, pracy nad wynalazkami. Skoro to musiało być jedno słowo, to wolałbym "wynalazczość" (też nieco dziwne, ale przynajmniej odnosi się bezpośrednio do wynalazków).

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 09:38
autor: Nataniel
Jakoś bez problemu zrozumiałeś o jakąś czynność chodzi, więc jakoś funkcjonuje :) A "wynalazczość" byłaby potworkiem i to w złej formie (innej niż pozostałe akcje). Czasami polski język jest niewdzięczny, trzeba z tym żyć. Dziękuję za uwagę, przedyskutowaliśmy to jeszcze raz i postanowiliśmy pozostać przy Wynajdowaniu.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 30 cze 2011, 09:50
autor: farmer
Jest dobrze - w pierwszej chwili "wynajdowanie" faktycznie brzmi niezbyt i wolałoby się "badania anaukowe", ale już po przeczytaniu "wynalazczości" z ulgą powraca się do propozycji "wynajdowania" :D

pozdr,
farm