Strona 3 z 4

: 24 sty 2007, 00:26
autor: Morgon
Ach gdybym tylko mógł zagrać przed zakupem, ale nie ma to jak mieszkać na zadupiu ;) Jak pojadę do Zielonej to mogę przetestować co najwyżej GoTa i Neuroshime, z czego w pierwsze grałem a drugie mnie nie interesuje :x

Myślę, że bezpieczniejszym zakupem będzie chyba RT, jest śliczny, nie za ciężki, dobrze się skaluje. Nie słyszałem, żeby komuś specjalnie się nie spodobał, a z Caylusem różnie bywa. Jakbym kupował tylko pod siebie to bym się nie zastanawiał, ale co to za sztuka mieć grę w którą nie ma z kim grać. To chyba najgorszy koszmar gracza :) To tak jak w tym żarcie: jest z kim i gdzie a nie ma czym :lol:

: 06 kwie 2007, 13:10
autor: Stax
Mam pytanko dotyczace akcji "Build Western Link". Kosztuje ona 30,000$. Robię tę akcję, kladę żeton "Western link" na odpowiednim hexie i oznaczam swoja ciufcią. Jaki jest sens zaznaczania, kto wybudowal to polączenie, jeśli towary do Chicago mogą dostarczać wszyscy? Akcja wydaje sie zrozumiala, ale to zaznaczanie troche mnie skolowalo;)

Pozdrawiam

: 06 kwie 2007, 13:22
autor: EstEst
Pewnie na użytek misji: są takie karty, które dają ileśtam punktów za stworzenie trasy skądśtam do np.Kansas +Western Link.

: 06 kwie 2007, 13:31
autor: Stax
Oczywiscie, teraz ma to sens. Dzieki za odpowiedź.

Pozdrawiam

: 15 kwie 2007, 10:46
autor: onimusha
Witam,

1 pyt. Jedna z kart jest dla mnie niezrozumiała: ''Government Land Grant'' - All track built on open terrian during a single future build track action is free.

2 pyt. Chcę się upewnić :) Urbanizować można tylko miasta szare - kolorowe nie ?

: 15 kwie 2007, 11:39
autor: Nataniel
onimusha pisze:1 pyt. Jedna z kart jest dla mnie niezrozumiała: ''Government Land Grant'' - All track built on open terrian during a single future build track action is free.
Co tu jest niezrozumialego? W czasie jednego budowania wszystkie odcinki torow zbudowane na otwartym terenie sa dla Ciebie za darmo...
2 pyt. Chcę się upewnić :) Urbanizować można tylko miasta szare - kolorowe nie ?
O ile pamietam, mozna bylo urbanizowac tez miasta puste (ze znacznikiem), ale moze kiepsko pamietam...

: 15 kwie 2007, 18:14
autor: MataDor
Urbanizowac można tylko szare miasta, nie ma znaczenia czy takie miasto ma jeszcze jakieś surowce czy jest już puste z oznacznikiem.

: 16 kwie 2007, 13:49
autor: onimusha
ok dzięki za odpowiedź, ...a czy można dostarczać kostki do miast które mają znacznik ''pustego miasta''? Przykładowo kostkę czerwoną do miasta czerwonego, które ma znacznik miasta pustego?

: 13 wrz 2007, 12:56
autor: Nico
Grywałem kiedyś w tą grę na kompa :), tak się chciałem spytać czy można grać sensownie w 2-3 osoby? Na BGG w jednej ankiecie opcja dla 2-3 graczy została słabiutko oceniona...

Re:

: 14 sty 2016, 12:42
autor: Bea
zewsi pisze: Na zbudowanie połączenia masz 3 rundy. Jeśli Ci się nie udało to na koniec 3 rundy likwidujesz niedokończone połączenie.
W oryginalnej instrukcji jest dokładnie taki sam zapis.
"All incomplete links are removed at the end of third round of each turn."
A jeśli się położyło kilka heksów i nie skończyło połączenia, czyli nie dotarło do miasta, to takie tory oznacza się już swoim wagonikiem? I czy w następnej kolejce ktoś inny może dobudować tory żeby połączyć je z innym miastem i zrobić komplety link?

I jeszcze jedno pytanie. Ja mam Railways of the World. Dużo jest różnic między tą grą A RT?

Re: Railroad Tycoon

: 14 sty 2016, 13:04
autor: Palmer
Tak.
Nie.

Raczej tylko na poziomie komponentów.

Re: Railroad Tycoon

: 14 sty 2016, 13:17
autor: Bea
Bea pisze: A jeśli się położyło kilka heksów i nie skończyło połączenia, czyli nie dotarło do miasta, to takie tory oznacza się już swoim wagonikiem? I czy w następnej kolejce ktoś inny może dobudować tory żeby połączyć je z innym miastem i zrobić komplety link?
Palmer pisze:Tak
A czy to jest popularna i opłacalna strategia? Bo wtedy zdaje mi się musimy także przyznawać takiemu graczowi punkty zwycięstwa za przesył. Chyba łatwiej jest dołączyć się do kogoś niż budować cały długi link samemu.

Dlaczego takie same gry istnieją pod dwoma nazwami? Która według was jest ładniejsza/fajniejsza?

Re: Railroad Tycoon

: 14 sty 2016, 14:46
autor: aplegat
Zdaje się, że miało być tak: :)
Bea pisze: A jeśli się położyło kilka heksów i nie skończyło połączenia, czyli nie dotarło do miasta, to takie tory oznacza się już swoim wagonikiem?
Palmer pisze:Tak
Bea pisze:I czy w następnej kolejce ktoś inny może dobudować tory żeby połączyć je z innym miastem i zrobić komplety link?
Palmer pisze:Nie
Nie można kontynuować połączenia zaczętego przez innego gracza.
Bea pisze:Dlaczego takie same gry istnieją pod dwoma nazwami? Która według was jest ładniejsza/fajniejsza?
Railways of the World to nowsza edycja Railroad Tycooon - poprawiono w nim kilka rzeczy, wymieniono kilka niezbalansowanych kart, zmniejszono powierzchnię gigantycznej głównej planszy, m.in. wyrzucając tor punktacji na osobną planszę - dzięki temu nie trzeba już raczej stołu konferencyjnego, żeby ją rozłożyć itp.

Szczegóły u niezawodnego Endera

Re: Railroad Tycoon

: 14 sty 2016, 15:28
autor: Bea
aplegat pisze: Nie można kontynuować połączenia zaczętego przez innego gracza.
Kurcze, nigdzie w instrukcji nie mogę takiej zasady znaleźć. Znalazłam tylko to:
Pierwszy żeton musi być albo połączony z miastem, albo z końcem niedokończonego połączenia danego gracza.
Czyli teoretycznie można by zacząć od drugiego miasta i skończyć na torach wybudowanych przez kogoś innego.

Re: Railroad Tycoon

: 14 sty 2016, 15:35
autor: Ink
Bea pisze:Dlaczego takie same gry istnieją pod dwoma nazwami?
O ile się nie mylę to jest kwestia licencji, którą mieli, a potem stracili.
https://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_Tycoon

Re: Railroad Tycoon

: 15 sty 2016, 07:57
autor: Bea
To oprócz pytania z poprzedniego posta (na odpowiedź jeszcze czekam) mam kolejne. W grze znalazłam kartę barona który punktuje hotele. Jakie hotele? Domyślam się, że chodzi o jakiś dodatek, ale co mam teraz z ta kartą zrobić?

A żeby nie skończyło się na pytaniach o zasady to opiszę też moje wrażenia po pierwszej partii, dwuosobowej na mapie Meksyku. Wrażenia te są bardzo pozytywne. Przy niewielkiej liczbie zasad dostajemy grę o sporej głębi. Jest to chyba typowy przykład easy to learn - hard to master. Gra mi bardzo przypomina Wysokie Napięcie w uniwersum Ticket to Ride, co chyba jest dużym komplementem dla niej. Poza tym piękne komponenty (mam Railroads of the World) i fakt że jest sporo dodatków też jest na plus. Jedynym minusem może być czas rozgrywki, szczególne chyba gdy gramy w sześć osób. Wraz z postępem rozgrywki jest więcej zmiennych i przestoje się wydłużają. Ale źle nie jest. Nasza pierwsza dwuosobowa partia trwała niespełna trzy godziny. Tak czy owak - gra jak dla mnie rewelacyjna!

Re: Railroad Tycoon

: 15 sty 2016, 08:41
autor: Ink
Bea pisze:To oprócz pytania z poprzedniego posta (na odpowiedź jeszcze czekam) mam kolejne. W grze znalazłam kartę barona który punktuje hotele. Jakie hotele? Domyślam się, że chodzi o jakiś dodatek, ale co mam teraz z ta kartą zrobić?
Zdaje się (nie mam teraz pod ręką mojej kopii, a grałem dawno), że jest to jeden z rodzajów kart. Hotel w Atlancie, hotel gdzieśtam itd...

EDIT: https://cf.geekdo-images.com/images/pic95360_md.jpg

Re: Railroad Tycoon

: 15 sty 2016, 08:43
autor: Indar
Gra jest rewelacyjna!
Co do hoteli to występują one na kartach - oznaczone jest "Hotel-nazwa miasta". Jak dobrze pamiętam dostarczenie kostki towaru na miasto z hotelem czy też może zbudowanie połączenia do takiego miasta daje dodatkowy PZ. Już nie pamiętam dokładnie szczegółów tej karty.
Nie wiem czy jest to w instrukcji, ale faktycznie nie można kontynuować budowy rozpoczętego przez kogoś toru - można blokować budową swojego ale nie kontynuować. Jak przez turę czy tam rundę (znowu nie pamiętam nazewnictwa - chodzi o trzy akcje :) ) nie zbudujesz połączenia to tory przepadają.
Zainwestuj w dodatek Rails of Europe. Miasta są bliżej i mapa jest w miarę mała :)

Re: Railroad Tycoon

: 15 sty 2016, 08:44
autor: Palmer
Nie można skończyć na torach innego gracza. Możliwe, że nie ma tego wprost, trzeba pogrzebać po bgg i faqu ;)
Co najwyżej można zrobić tak:

A _ _ _ _ _ B
ruch gracza 1) A--_ _ _ B
ruch gracza 2) A --_-- B
przy czym centralnego toru nikt nie jest w stanie postawić, więc obaj gracze stracą tory.

Hotele to są karty. Powiązane z danym miastem i dające +1 na dochodzie za przesył do tego miasta.

Re: Railroad Tycoon

: 05 kwie 2016, 09:12
autor: Indar
Po półrocznej przerwie RT aka RotW wróciło na stół, i to z hukiem!
Ależ to rewelacyjna gra, absolutny top wśród gier "kolejowych"! (znam dwie :) )

Re: Railroad Tycoon

: 19 lip 2018, 13:55
autor: yadyam
Jest gdzieś polska instrukcja do RotW? Na BGG nie znalazłem

Re: Railroad Tycoon

: 19 lip 2018, 14:21
autor: Ink
yadyam pisze: 19 lip 2018, 13:55 Jest gdzieś polska instrukcja do RotW? Na BGG nie znalazłem
https://boardgamegeek.com/filepage/37478/polish-rules

Re: Railroad Tycoon

: 19 lip 2018, 14:36
autor: yadyam
Już wiem, czemu nie znalazłem. Dzięki

Re: Railroad Tycoon

: 19 lut 2022, 10:10
autor: konradstpn
Czy wersja jubileuszowa RotW zawiera jakieś zmiany w zasadach w stosunku do zwykłej ? Jeśli tak, to czy można je bez przeszkód zaimplementować ?

Re: Railroad Tycoon

: 19 lut 2022, 15:54
autor: E2MD
konradstpn pisze: 19 lut 2022, 10:10 Czy wersja jubileuszowa RotW zawiera jakieś zmiany w zasadach w stosunku do zwykłej ? Jeśli tak, to czy można je bez przeszkód zaimplementować ?
Są dwie główne zmiany:
- przychód jest "zamrażany" na ostatniej wartości jeżeli "przekręcamy" wynik
- w trakcie rozpoczęcia rozgrywki są wystawione karty "Service Bounties" (karty z S w rogu)

Reszta jest taka sama