Might & Magic Heroes

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

Podobno to wersja przedprodukcyjna, więc może jest szansa na poprawę grafik...
Dla nas każda treść jest ważna więc tutaj mogę tylko powiedzieć, że jest to etap przejściowy i cały czas pracujemy nad stroną.
Układ trójkolumnowy jest dobry na stronę główną, gdzie dużą kolumnę po lewej zajmują skróty newsów, a dwie po prawej są jak widać (możecie je zapełnić jeszcze bardziej w dół, żeby wypełnić całość layoutu). Natomiast po kliknięciu w "czytaj wpis" jedna z wąskich kolumn bezwzględnie musi wylecieć, a jej miejsce zająć poszerzona kolumna z artykułem. Raz, że dużo wygodniej się to czyta a dwa, że jak ktoś kliknął w to "czytaj dalej" to znaczy, że jest skupiony na treści arta i nie zwraca uwagi na sidebar.
Aha, reklama Granny w prawym górnym rogu pod topem powinna mieć taką szerokość jak rubryki pod nią - obecnie wygląda to trochę niechlujnie.
Ale skończmy już tego offtopa, dalej możemy sobie uwagi na PW powymieniać. ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: schizofretka »

Jak wygląda przebieg bitew w stosunku do Runewars? Z krótkiego opisu brzmi bardzo podobnie. W ogóle byłoby super, gdyby ktoś porównał te dwa tytuły.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

W sprawie oprawy graficznej: to co widzicie na zdjęciach (szczególnie ta zieleń) to tylko grafika do wersji testowej. Ilustracje w wersji finalnej będą zupełnie inne. Już niebawem pierwsze elementy graficzne ujawnimy szerszej widowni :)
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: veljarek »

Gra wygląda naprawdę fajnie, ... ale dlaczego nie hexy a kwadratowe pola??
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Liarus
Posty: 398
Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Liarus »

veljarek pisze:Gra wygląda naprawdę fajnie, ... ale dlaczego nie hexy a kwadratowe pola??
Dokładnie o tym samym pomyślałem, hexy by się lepiej sprawiły
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

schizofretka pisze:Jak wygląda przebieg bitew w stosunku do Runewars? Z krótkiego opisu brzmi bardzo podobnie. W ogóle byłoby super, gdyby ktoś porównał te dwa tytuły.
Zasadnicza roznica polega na tym, ze tam byla karty a tu mamy kostki.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: RasTafari »

ewidentnie by się hexy sprawdziły!

a plansza główna, wybaczcie sformułowanie, ale sraczka totalna, słabo mi się zrobiło jak to ujrzałem a z pamięci wyłoniły się obrazy kolorowego świata znane z wersji pc. Tutaj to jakieś takie bleeee, no ale "wersja przedprodukcyjna" to ok, liczę na zmiany.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Vincent »

Podobnie, liczę na zmiany wizualne w planszy. Taka grafika na niej, całkowicie zniechęciłaby mnie do zakupu :( Poza tym również uważam, że hexy by się lepiej sprawdziły, ale jak będą kwadraciki to też ok. Ważne, żeby grafikę zmienić jak dla mnie.

EDIT: teraz dopiero zajrzałem na kilka postów wyżej, że grafika w produkcie finalnym na pewno będzie zmieniona.. cieszy mnie to :)
Ostatnio zmieniony 04 paź 2011, 12:23 przez Vincent, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Nataniel »

W Sid Meier's Civilization są kwadraty i dobrze to działa. Nie widzę powodu, dlaczego tu miałoby nie działać, szczególnie, że z łączeniem heksowych części byłby problem.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Vincent »

Działa, ale przy tworzeniu mapy na 3 graczy powstaje już mały brak balansu, właśnie przez kwadratowe pole i brak możliwości chodzenia po skosie.

Chyba, że tutaj ruch, bądź tworzenie mapy na 3 graczy zostanie zrobione inaczej (choć nie wyobrażam sobie tego).
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: RasTafari »

@Vincent zgadzam się z tobą w całej rozciągłości. Natanielu w Civce właśnie ten system dużych kafli jest średni, jedyne co mnie do niego przekonuje to to, że na pc też były kwadraty (ale w CiV już są hexy, ha!), a co do łączenia to w RuneWars i TI:3 jakoś nie ma problemu łączenia czy rozjeżdżania się kafli.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
tchazzar
Posty: 214
Rejestracja: 30 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: tchazzar »

Tak przegladam te zdjecia i mysle sobie - kurde ile w tej grze bedzie liczenia :? Na planszy cyfry, na zetonach to samo, na kartach kolejne...
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1189
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: veljarek »

Patrząc na opinie zgłaszam oficjalny wniosek o Hexy :)
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: janekbossko »

ja np w zdjeciach nie potrafie wyszukac planszy do prowadzenia bitew. Bylby ktos laskaw pokazac mi na którym ona jest zdjęciu prezentowana?
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: RasTafari »

janekbossko pisze:Bylby ktos laskaw pokazac mi na którym ona jest zdjęciu prezentowana?
to baje chyba to jako że ma się opierać o inicjatywę a w HoMaM był właśnie taki pasek w trakcie toczenia bitew.
http://sgp.wydawnictwoportal.pl/wp-cont ... C05589.jpg
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Tycjan »

RasTafari pisze:to baje chyba to jako że ma się opierać o inicjatywę a w HoMaM był właśnie taki pasek w trakcie toczenia bitew.
http://sgp.wydawnictwoportal.pl/wp-cont ... C05589.jpg
Potwierdzam :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dabi »

A mi się w Civce bardzo te kwadratowe pola podobają. Plansza jest przejrzysta i wielkich problemów nie ma z tym.
Wolałbym kwadraty niż hexy. Przykład TI3 jest taki średni bo tam tych pól jest relatywnie niewiele i są wielkie. Podobnie jak w Runewars - tu plansza ma być inna a aby zachować jej odpowiednią wielkość to kwadraty są myślę optymalne.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

Nataniel pisze:W Sid Meier's Civilization są kwadraty i dobrze to działa. Nie widzę powodu, dlaczego tu miałoby nie działać, szczególnie, że z łączeniem heksowych części byłby problem.
Z łączeniem heksów nie ma żadnego problemu. Kwestia tylko zaprojektowania elementów. Ponadto, heksy mają mniejszą niż kwadraty tendencję do rozjeżdżania się.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: SeeM »

costi pisze:
Nataniel pisze:W Sid Meier's Civilization są kwadraty i dobrze to działa. Nie widzę powodu, dlaczego tu miałoby nie działać, szczególnie, że z łączeniem heksowych części byłby problem.
Z łączeniem heksów nie ma żadnego problemu. Kwestia tylko zaprojektowania elementów. Ponadto, heksy mają mniejszą niż kwadraty tendencję do rozjeżdżania się.
Tak, tylko W Runewars stolik do gry trzeba reorganizować po rozłożeniu planszy, a przy Civ wiem od razu co gdzie będzie leżało. Mniej roboty.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Senaszel »

tchazzar pisze:Tak przegladam te zdjecia i mysle sobie - kurde ile w tej grze bedzie liczenia :? Na planszy cyfry, na zetonach to samo, na kartach kolejne...
Chyba nie będzie tak źle, cyferki wyglądają mi na statystyki - wartości pewnie będzie się tylko porównywać + karty ew+ rzut kostką. Wartości przy umiejętnościach są pewnie do testowania czy się będą odpalać czy nie...
Wingmakers
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

SeeM pisze:Tak, tylko W Runewars stolik do gry trzeba reorganizować po rozłożeniu planszy, a przy Civ wiem od razu co gdzie będzie leżało. Mniej roboty.
Nie grałem w Runewars, więc ciężko mi się odnieść do tego. Jeśli jednak całą planszę układa się od razu (a nie odkrywa), to zarzut ten wydaje mi się absurdalny i raczej dotyczy graczy, a nie gry ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dabi »

Nie grałem w Runewars, więc ciężko mi się odnieść do tego. Jeśli jednak całą planszę układa się od razu (a nie odkrywa), to zarzut ten wydaje mi się absurdalny i raczej dotyczy graczy, a nie gry ;)
Owszem ale tam plansza jest z nieregularnych kaflowych hexowatych kawałków (podłużnych często) a układanie mapy jest też jest już jakąś tam decyzją.

Sytuacje kiedy ktoś ułoży mapę tak, że trzeba przekładać karty czy inne elementy leżące obok są nawet częste. Co więcej czasami kończy się stół.

Dlatego taka plansza jak w Civce jest moim zdaniem bardzo dobrym rozwiązaniem.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Vincent »

A nie można najpierw rozłożyć planszy, a dopiero potem poukładać kart i innych elementów?
Ja uważam, że hexy są dużo lepszym rozwiązaniem dającym więcej możliwości zarówno tworzenia planszy jak i potem samego poruszania się po niej. Choćby nawet w wersji PCtowej w Civ 5 przeszli na hexy.

Oczywiście tutaj zapewne i tak zostanie przy takich kwadratowych kafelkach, ale jak mówiłem wcześniej, jeśli grafika będzie dużo lepsza i przyjemniejsza dla oka to ok.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dabi »

A nie można najpierw rozłożyć planszy, a dopiero potem poukładać kart i innych elementów?
I tak się zazwyczaj robi ale jak doświadczenia pokazują gdzie byś nie położył tych kart to wraz trzeba je będzie z raz przesunąć jak gracz tak będzie chciał mapę układać.

Ważne aby było to ładne, kolorowe i czytelne.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: SeeM »

Vincent pisze:A nie można najpierw rozłożyć planszy, a dopiero potem poukładać kart i innych elementów?
Nie za bardzo, bo podczas układania planszy są potrzebne karty questów :) , więc trzeba je wcześniej znaleźć i wyjąć, co powoduje rozbabranie całej zawartości pudełka.
+ (BGG)
ODPOWIEDZ