Hmm, dziwne podejście. Czy podpisy nie mogą też budować klimatu świata, którego się nie zna? Najwyraźniej mogą, skoro w wielu grach są. I często te gry nie mają świata rpg, do którego nawiązują.trzewik pisze:W US, Francji oraz Niemczech nie została wydana Neuroshima RPG, więc podpisy (odwołujące się do świata Neuroshimy) nie miały sensu. Są one tylko na rynek polski, by ktoś, kto zna i lubi Neuroshimę RPG poczuł dodatkowo klimat swojego ulubionego świata.
Neuroshima: Konwój (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Naturalnie mogąGeko pisze:Hmm, dziwne podejście. Czy podpisy nie mogą też budować klimatu świata, którego się nie zna? Najwyraźniej mogą, skoro w wielu grach są. I często te gry nie mają świata rpg, do którego nawiązują.trzewik pisze:W US, Francji oraz Niemczech nie została wydana Neuroshima RPG, więc podpisy (odwołujące się do świata Neuroshimy) nie miały sensu. Są one tylko na rynek polski, by ktoś, kto zna i lubi Neuroshimę RPG poczuł dodatkowo klimat swojego ulubionego świata.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Ciężkie jest życie autora gier planszowych goszczącego na forum, bo zawsze dostanie jakąś szpile pod żebro
, czy to za brakujące znaczniki, czy za podpisy na kartach. Z tego co widzę, to gra jest niezależna językowo, więc nie będzie różnicy czy kupić wersję pl czy ang.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Nie żeby od razu szpila, po prostu nie rozumiem idei "napisy dajemy tylko w kraju, w którym gracze znają nasz system rpg, o który fabularnie oparta jest dana gra". A jak ja nie znam tego systemu, to lepiej sobie kupić wersję ang., czy polską? Chyba angielską, bo przeczytam podpis "Wypatroszy cię jak rybę" i nie poczuję klimatu. A w angielskiej klimat poczuję, bo napis mnie nie zmyli ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Niby prawda. Ja systemu rpg nie znam, ale same napisy są mi zupełnie obojętne. Co do klimatu, to jest to chyba sprawa zupełnie indywidualna. Swoją drogą napisy tworzyli ludzie "siedzący" w tym systemie na co dzień. A wracając jeszcze do samych napisów, to trochę przypominają one tłumaczenia wulgaryzmów w filmach puszczanych w polskiej telewizji.
Ale instrukcja jest za to napisana zrozumiale:P
Ale instrukcja jest za to napisana zrozumiale:P
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Swoją drogą dorzucane ze 4 strony opisu świata/systemu do gier neuroshimowych mogłyby wyjść tylko na dobre ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Instrukcja jest już i bez tego wystarczająco gruba.
Zainteresowani światem NS mogą śmiało pobrać plik PDF z fragmentem podręcznika do Neuroshimy z naszej www i przeczytać kilkanaście stron wprowadzenia do Neuroshimy.
Zainteresowani światem NS mogą śmiało pobrać plik PDF z fragmentem podręcznika do Neuroshimy z naszej www i przeczytać kilkanaście stron wprowadzenia do Neuroshimy.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Nie sprecyzowałem - chodzi mi o wydania zagramaniczne (no chyba że to wszystko jest after inglisz, wtedy cofam), po polsku to najlepiej przeczytać cały podręcznik ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Flaworki są świetne, tylko należałoby dać je kursywą i mniejszym fontem. To zwyczajowa konwencja ich wpisywania na kartach. Dla mnie na pierwszy rzut oka wyglądały jak krótkie zasady, albo traity.maciejo pisze:No ale może się mylę i wszystkim innym się to podoba
Grafiki obłędne, tła też rewelacyjne. Od razu widać kto jest z jakiej frakcji.
+ (BGG)
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Grał już ktoś w finalną wersję? Jak wrażenia, prognozy regrywalności?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Już jutro premiera, mam nadzieję, że zaraz po weekendzie pojawią się pierwsze opinie po pierwszych partiach.
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Wycofuję opinię, że tła na kartach brzydko wyglądają - właśnie rozpakowałem swój egzemplarz i na kartach wygląda to jednak lepiej niż na monitorze. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Po pierwszych grach mam bardzo pozytywne wrażenia. Początkowo wydawało się, że posterunek jest zdecydowanie silniejszy, ale już druga partia była bardziej wyrównana, a kolejna rozstrzygnęła się w ostatniej bitwie. Gra daje sporo frajdy, jest nad czym pokombinować, a równocześnie rozgrywka nei jest za długa (30 min).
Ikony na kartach są naprawdę łatwe do zrozumienia, ale jednak w pierwszych rozgrywkach trzeba jednak zerkać do opisu kart w instrukcji. Karty wyglądają super - też miałam wątpliwości co do tego zielonego i czerwonego tła, ale w wersji "na żywo" wygląda to bardzo dobrze.
Ikony na kartach są naprawdę łatwe do zrozumienia, ale jednak w pierwszych rozgrywkach trzeba jednak zerkać do opisu kart w instrukcji. Karty wyglądają super - też miałam wątpliwości co do tego zielonego i czerwonego tła, ale w wersji "na żywo" wygląda to bardzo dobrze.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Czy jest gdzieś dostępna karta pomocy z opisami kart, którą można trzymać pod ręką i gdzie czcionka nie jest tak mikroskopijna jak w instrukcji? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Przyłączam się.. Przydałoby się to gdzieś w formie pdf do ściągnięcia i wydrukowania bo instrukcja krąży a wręcz jest sobie wyrywana. Ikonki są intuicyjne (przynajmniej większość), ale pozostałe mimo wszystko wymagają "rzucenia okiem".Veridiana pisze:Czy jest gdzieś dostępna karta pomocy z opisami kart, którą można trzymać pod ręką i gdzie czcionka nie jest tak mikroskopijna jak w instrukcji?
PS. Moja żona wymiękła wczoraj przy trzeciej bitwie "sorry, ale nie czaję klimatu tej całej hiroszimy" :/ Muszę znaleźć kogoś na wieczory do grania... albo poczekać aż syn dorośnie... chyba, że macie metody jak ją zachęcić
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Fragmenty podręcznika z opisem świata mogą pomócCzochrun pisze: PS. Moja żona wymiękła wczoraj przy trzeciej bitwie "sorry, ale nie czaję klimatu tej całej hiroszimy" :/ Muszę znaleźć kogoś na wieczory do grania... albo poczekać aż syn dorośnie... chyba, że macie metody jak ją zachęcić
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
A jak ma się Konwój do Zombiaków?
Bo mam te drugie, lubimy je bardzo, ale tez nie chciałbym kupować drugiej podobnej gierki w tym stylu
Bo mam te drugie, lubimy je bardzo, ale tez nie chciałbym kupować drugiej podobnej gierki w tym stylu
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Przygotowanie takie PDF jest możliwe. Chodzi o jedną strone A4 do druku z przedstawionymi wszystkimi ikonami z kart, tak?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Tak! Byłoby supertrzewik pisze:Przygotowanie takie PDF jest możliwe. Chodzi o jedną strone A4 do druku z przedstawionymi wszystkimi ikonami z kart, tak?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Odi: Konwój jest bardziej wymagający od Zombiaków, ma więcej kombinowania. W obu jest podobny mechanizm 5 przecnic/5 miast oraz niesymetryczne talie graczy, ale poza tym to jednak inne gry. Konwój wymaga też kilku partii na ogranie, w Zombiaki każdy może grac "z biegu". [zaznaczam jednak, że w Konwój grałam dopiero kilka razy]
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Nie wiem, czy gdzieś się pojawił link do instrukcji, ale i tak podaję, bo zrobiłam sobie dzięki niemu te zestawienia działania kart sama kopiując tekst do worda i mocno skracając ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://files.neuroshima.org/Instrukcja_Konwoj_PL.pdf
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://files.neuroshima.org/Instrukcja_Konwoj_PL.pdf
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Na razie po jednej partii, ale powiem, że klimat, mechanika i ... instrukcja na wielki plus! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Jeśli ktoś ma 10 minut wolnego czasu - zapraszam do obejrzenia recenzji Konwoju w serwisie GameTroll:
http://www.youtube.com/watch?v=PRjHNtoxLZs
http://www.youtube.com/watch?v=PRjHNtoxLZs
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Opublikowaliśmy pomoc dla graczy. Życzę udanych partii.
http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... nki/konwoj
http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... nki/konwoj
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Konwój - gra karciana w świecie Neuroshimy
Ja mam nadzieję, że ktoś już pracuje nad wersją online Konwoju? ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)