Descent 2ed. - pytania i wątpliwości
Re: Descent 2ed.
Jak jest z chowancami, konkretnie z ozywiencem:
- jest karta wywolujaca chowanca, ze strzalka do tapniecia (wskrzeszenie umarlych) czyli wg regul potrzebuje wykonania akcji, str 7
- przy samym chowancu jest napisane, ze akrtywowanie chowanca nie wymaga wykorzystania akcji, str 17
Jak w koncu jest z ta akcja za wyprowadzenie chowanca ?
- jest karta wywolujaca chowanca, ze strzalka do tapniecia (wskrzeszenie umarlych) czyli wg regul potrzebuje wykonania akcji, str 7
- przy samym chowancu jest napisane, ze akrtywowanie chowanca nie wymaga wykorzystania akcji, str 17
Jak w koncu jest z ta akcja za wyprowadzenie chowanca ?
Re: Descent 2ed.
Wezwanie chowańca kosztuję Cię 1 akcję z tury przyzywającego bohatera. Samo jego aktywowanie wygląda tak jak aktywowanie MW, Nie wymaga żadnych akcji, jest to jedynie oświadczenie że teraz jadę tym potworem(potworami).
Re: Descent 2ed.
"Laska cieni" nie jest przedmiotem jednorazowego uzytku.Zapollo pisze:Ok, dziękuję za odpowiedzi.
A czy taki przedmiot jak "laska ciani" jest jednorazowego urzytku?
Pozdr,
Z.
Re: Descent 2ed.
Cześć ,
Jak jest z kartami przeszukiwania? Doszliśmy do takiej sytuacji, że karty przeszukiwań zostały wybrane. Zużyte są tylko dwie karty: "nic" i "przeszukiwanie sklepu". Czy w związku z tym w następnej przygodzie w tali mają znaleźć się tylko te dwie karty?
Jak jest z kartami przeszukiwania? Doszliśmy do takiej sytuacji, że karty przeszukiwań zostały wybrane. Zużyte są tylko dwie karty: "nic" i "przeszukiwanie sklepu". Czy w związku z tym w następnej przygodzie w tali mają znaleźć się tylko te dwie karty?
- 8janek8
- Posty: 912
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Re: Descent 2ed.
Do talii trafiają wszystkie karty, nie zależnie od tego, które zostały wylosowane w poprzednich przygodach.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Re: Descent 2ed.
Albo ja jestem jakiś głupi, albo nie doczytałem, ale... Wiem, że hero token jest usuwany (gracz traci go) przy użyciu resta, ale jak to jest gdy go ubijemy, a potem on wstaje? Jeśli nie traci żetonu, to jaki to ma sens- ma nieskończoną liczbę żyć?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Descent 2ed.
Te tokeny są do oznaczania różnych stanów bohatera, z tego co pamiętam, nie są limitowane. Kiedy bohater traci przytomność nie traci żetonu (tak, można powiedzieć że ma nieskończoną liczbę żyć).
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Descent 2ed.
A ja mam takie pytanie - czy ktoś grał w descenta 2 edycję w 6 osób? (władca ciemności i 5 graczy). Jeżeli tak to jak modyfikował zasady? Chciałem zagrać ze znajomymi bo akurat tyle nas jest ale własnie nie wiem jak to zmodyfikować.
Re: Descent 2ed.
Witam
Przeczytałem instrukcję, przygotowałem co trzeba do rozgrywki: 1 scenariusz (wprowadzający) na dwie osoby i tak mnie naszło:
Mam trzy gobliny a tylko jedną kartę potwora. Czy obrażenia poszczególnych potworów notuję sobie np. na kartce czy przegapiłem coś w instrukcji?
pozdrawiam
Przeczytałem instrukcję, przygotowałem co trzeba do rozgrywki: 1 scenariusz (wprowadzający) na dwie osoby i tak mnie naszło:
Mam trzy gobliny a tylko jedną kartę potwora. Czy obrażenia poszczególnych potworów notuję sobie np. na kartce czy przegapiłem coś w instrukcji?
pozdrawiam
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Descent 2ed.
tak, jest tylko jedna karta potwora.
Notować obrażenia musisz juz sam
ja zawsze kłade serducha koło potwora który je właśnie dostał, albo na dole karty potwora jeżeli dostaje mocniejsza wersja
UPDATE.
Graliśmy dzisiaj i tak własnie się zastanawiam ...
kafelek wejścia - czy potwory ze wsparcia stawiam na najbardziej skrajnym kwadracie ? Tak samo jak bohaterowie zaczynający przygode ? Najbardziej skrajny mam na myśli te dwa kwadraty dalej od reszty planszy
Notować obrażenia musisz juz sam

UPDATE.
Graliśmy dzisiaj i tak własnie się zastanawiam ...
kafelek wejścia - czy potwory ze wsparcia stawiam na najbardziej skrajnym kwadracie ? Tak samo jak bohaterowie zaczynający przygode ? Najbardziej skrajny mam na myśli te dwa kwadraty dalej od reszty planszy

Re: Descent 2ed.
Mam 2 małe rozszerzenia: Legowisko Jaszczura i Trzęsawiska Trolli. Oba mają karty Mrocznego Władcy, w Legowisku jest to klasa oprawcy a w Trzęsawiskach klasa - siewca zarazy.
Moje pytanie
Czy te karty łączymy w jedną dużą talie razem z kartami Mrocznego Władcy z podstawki i grając w kampanię z tej dużej talii wybieramy karty zgodnie z możliwościami (przeznaczając punkty doświadczenia), czy jakoś szczególnie je wybieramy do gry?
Rozumiem też, że karty Mrocznego Władcy z rozszerzenia Labirynt Zagłady są zamiast tych z podstawki ?
Moje pytanie

Czy te karty łączymy w jedną dużą talie razem z kartami Mrocznego Władcy z podstawki i grając w kampanię z tej dużej talii wybieramy karty zgodnie z możliwościami (przeznaczając punkty doświadczenia), czy jakoś szczególnie je wybieramy do gry?
Rozumiem też, że karty Mrocznego Władcy z rozszerzenia Labirynt Zagłady są zamiast tych z podstawki ?
- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 949 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Po przeczytaniu instrukcji i FAQ mam jedno pytanie. Jak to jest z drzwiami 
Mogą je otwierać/zamykać i bohaterowie i potwory. Otwarte drzwi usuwam z planszy. Muszę pamiętać, że one tu były jeśli chcę je ewentualnie znów zamknąć, tak? Jak wygląda sprawa z wytyczaniem Linii Wzroku i walką? Jeśli drzwi zostaną otwarte to już nie blokują jednego i drugiego? W instrukcji napisane jest tylko to:
To jest jeszcze lepsze niż figurka zasłaniająca samą siebie (ha! nie trafi mnie strzałą w plecy bo schowałem je za własną piersią!)...

Mogą je otwierać/zamykać i bohaterowie i potwory. Otwarte drzwi usuwam z planszy. Muszę pamiętać, że one tu były jeśli chcę je ewentualnie znów zamknąć, tak? Jak wygląda sprawa z wytyczaniem Linii Wzroku i walką? Jeśli drzwi zostaną otwarte to już nie blokują jednego i drugiego? W instrukcji napisane jest tylko to:
Kiedy otwieram drzwi to usuwam je z planszy i już ich nie ma? Czyli powyższe zasady już się nie stosują, ponieważ drzwi wyparowały i została sama ościeżnica? A jak ktoś będzie chciał te drzwi zamknąć, to wtedy one się teleportują z powrotem i powyższe zasady znów zaczną działać?Instrukcja na stronie 10 pisze:Figurki nie mogą się poruszać poprzez drzwi ani wytyczać przez nie linii potrzebnej do ustalenia pola widzenia. Pól oddzielonych drzwiami nie uważa się za sąsiadujące.

To jest jeszcze lepsze niż figurka zasłaniająca samą siebie (ha! nie trafi mnie strzałą w plecy bo schowałem je za własną piersią!)...
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Descent 2ed.
Pattom
Według mnie masz możliwość wyboru wszystkich kart, tam samo jak np. bohaterowie mogą wybierać spośród wszystkich postaci/
Można oczywiście to zawężyć ale wtedy inni też musieli by tylko mieć możliwość wybierania z Labiryntu
Mat_eyo
Tak, drzwi zostają chyba że w scenariuszu jest napisane inaczej.
I ponownie tak, jeżeli drzwi są otwarte to nic nie blokują, nie ma ich fizycznie na mapie.
Według mnie masz możliwość wyboru wszystkich kart, tam samo jak np. bohaterowie mogą wybierać spośród wszystkich postaci/
Można oczywiście to zawężyć ale wtedy inni też musieli by tylko mieć możliwość wybierania z Labiryntu
Mat_eyo
Tak, drzwi zostają chyba że w scenariuszu jest napisane inaczej.
I ponownie tak, jeżeli drzwi są otwarte to nic nie blokują, nie ma ich fizycznie na mapie.
- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 949 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Dzięki za odpowiedź! Mam jeszcze jedno pytanie. W Księdze Przygód jest napisane, że informacje dotyczące scenariusza są jawne dla bohaterów. Co w sytuacji, kiedy bohaterowie muszą odnaleźć specjalny znacznik przeszukiwania? Powiedzmy, że na planszy układam znaczniki dla 3 graczy i 4 znaczniki w miejscach oznaczonych gwiazdką. Dokładnie chodzi mi o to, czy bohaterowie mają wiedzieć, żeby np klucza szukać tylko pośród tych czterech znaczników na miejscach z gwiazdkami czy nie posiadają tej wiedzy i do sprawdzenia mają 7 znaczników?
Jeszcze jedno pytanie, już nie o zasady. Przy setupie scenariusza czytacie wszyscy opis obu spotkań czy tylko pierwszego, a opis drugiego później?
Jeszcze jedno pytanie, już nie o zasady. Przy setupie scenariusza czytacie wszyscy opis obu spotkań czy tylko pierwszego, a opis drugiego później?
- AkitaInu
- Posty: 4142
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 37 times
Re: Descent 2ed.
Mają tą wiedze, mówisz im że klucz może być tu, tu lub tam.
A same żetony przeszukiwania losujesz. Mianowicie:
Bierzesz tyle ile jest z gwiazdką, ja np. poprostu kłade je ja stole, mieszam i układam losowo tak że mamy niespodzianke
A same żetony przeszukiwania losujesz. Mianowicie:
Bierzesz tyle ile jest z gwiazdką, ja np. poprostu kłade je ja stole, mieszam i układam losowo tak że mamy niespodzianke

- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 949 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
No tak, ale w tym wypadku chyba Mroczny Władca powinien wiedzieć gdzie jest specjalny żeton, żeby mógł przygotować obronę itd. Plus dochodzi gra psychologiczna "patrzcie, obstawił skubaniec potworami tamten żeton, to musi być klucz!" 
a co z czytaniem opisów spotkań. Bo chyba sprawiedliwie jest, kiedy bohaterowie wiedzą, czym skutkuje przegrana/utrata żetonów itd w pierwszym spotkaniu.

a co z czytaniem opisów spotkań. Bo chyba sprawiedliwie jest, kiedy bohaterowie wiedzą, czym skutkuje przegrana/utrata żetonów itd w pierwszym spotkaniu.
Re: Descent 2ed.
Zakupiłem kilka dni temu nówkę sztukę Descenta.
Zasiedliśmy z żoną do instrukcji.
Po godzinie stwierdziliśmy że musimy zasiąść do instrukcji przy grze. Wszystko fajnie, Większość zasad rozpracowana.
Rozegraliśmy pierwszą przygodę. Grałem Mrocznym Władcą. Przegrałem bo zapomniałem że ma dodatkowe życia za każdego bohatera.
Zagraliśmy kolejną przygodę: Gruby Goblin
Grałem dla odmiany bohaterami. W pierwszym spotkaniu było powiedzmy ok, natomiast w drugim poniosłem totalną porażkę. W zasadzie przerwaliśmy grę po 4 turach, bo nie byłem w stanie wykonać nic poza podnoszeniem się po "zabiciu".....
Czytaliśmy, wertowaliśmy instrukcję instrukcję z żoną, i wydaje nam się ze graliśmy zgodnie z regułami.
O ile dobrze rozumiem to w Drugim Spotkaniu obrażenia z Pierwszego Spotkania zostają, zmęczenie jest anulowane. Mroczny Władca dostaje do dyspozycji potwory "kategorii II", a bohaterowie nie dostają nic.
Albo coś źle robiliśmy, albo ta gra jest tak źle zbalansowana....
Jeśli kolejne przygody tak mają wyglądać, to gra zawędruje chyba na półkę i długo z niej nie trafi na stół.
A tyle kasy poszło i tak się cieszyłem że będzie grania na kilka tygodni.....
ps
no chyba że grając we 2, zagrać: Mroczny Władca vs 3 bohaterów
Zasiedliśmy z żoną do instrukcji.
Po godzinie stwierdziliśmy że musimy zasiąść do instrukcji przy grze. Wszystko fajnie, Większość zasad rozpracowana.
Rozegraliśmy pierwszą przygodę. Grałem Mrocznym Władcą. Przegrałem bo zapomniałem że ma dodatkowe życia za każdego bohatera.
Zagraliśmy kolejną przygodę: Gruby Goblin
Grałem dla odmiany bohaterami. W pierwszym spotkaniu było powiedzmy ok, natomiast w drugim poniosłem totalną porażkę. W zasadzie przerwaliśmy grę po 4 turach, bo nie byłem w stanie wykonać nic poza podnoszeniem się po "zabiciu".....
Czytaliśmy, wertowaliśmy instrukcję instrukcję z żoną, i wydaje nam się ze graliśmy zgodnie z regułami.
O ile dobrze rozumiem to w Drugim Spotkaniu obrażenia z Pierwszego Spotkania zostają, zmęczenie jest anulowane. Mroczny Władca dostaje do dyspozycji potwory "kategorii II", a bohaterowie nie dostają nic.
Albo coś źle robiliśmy, albo ta gra jest tak źle zbalansowana....
Jeśli kolejne przygody tak mają wyglądać, to gra zawędruje chyba na półkę i długo z niej nie trafi na stół.
A tyle kasy poszło i tak się cieszyłem że będzie grania na kilka tygodni.....
ps
no chyba że grając we 2, zagrać: Mroczny Władca vs 3 bohaterów

Re: Descent 2ed.
Mroczny władca dostaje potwory 2 kategorii dopiero w drugim akcie kampanii. Jeśli Mroczny chce grać tymi potworami poza kampanią, trzeba odpowiednio przypakować bohaterów, ale podczas jednej misji kategorie się nie zmieniają.
I nie dajcie się
gra jest świetna, jak już się ogarnie zasady:)
I nie dajcie się

Re: Descent 2ed.
Al_Dente pisze:Mroczny władca dostaje potwory 2 kategorii dopiero w drugim akcie kampanii. Jeśli Mroczny chce grać tymi potworami poza kampanią, trzeba odpowiednio przypakować bohaterów, ale podczas jednej misji kategorie się nie zmieniają.
I nie dajcie sięgra jest świetna, jak już się ogarnie zasady:)
I pojawiło się światełko w tunelu

Podziękował za pomoc. Musimy zatem rozegrać przygodę jeszcze raz.
Tak to jest słuchać kobietę

- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 949 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Nie łam się, spróbuj ponownie. Z innych rzeczy o których łatwo zapomnieć to pamiętaj, że jeśli podczas ataku wyrzucisz wzmocnienie to możesz wydać je na pozbycie się jednego punktu zmęczenia.
Pomysł z grą trzema bohaterami też nie jest zły, to podobno optymalna liczba.
Pomysł z grą trzema bohaterami też nie jest zły, to podobno optymalna liczba.
Re: Descent 2ed.
Przygoda zagrana ponownie. Tym razem Mroczny Władca narzekał że ciężko
Mieliśmy z kolei inne wątpliwości.
np:
Mój bohater posiadał kartę "Ożywieniec" i "Wskrzeszanie zmarłych"
Zakładamy że rozpoczynam moją turę z już wskrzeszonym Ożywieńcem.
Pytanie czy mogę zagrać w następujący sposób:
1. Zagrywam 2 akcje Ożywieńca
2. Przechodzę do akcji bohatera. Odrzucam Ożywieńca.
a.pierwsza akcja - ruch
b.druga akcja- wskrzeszam Ożywieńca
3.Zagrywam 2 akcje nowym Ożywieńcem
Można w ten sposób zagrać ?

Mieliśmy z kolei inne wątpliwości.
np:
Mój bohater posiadał kartę "Ożywieniec" i "Wskrzeszanie zmarłych"
Zakładamy że rozpoczynam moją turę z już wskrzeszonym Ożywieńcem.
Pytanie czy mogę zagrać w następujący sposób:
1. Zagrywam 2 akcje Ożywieńca
2. Przechodzę do akcji bohatera. Odrzucam Ożywieńca.
a.pierwsza akcja - ruch
b.druga akcja- wskrzeszam Ożywieńca
3.Zagrywam 2 akcje nowym Ożywieńcem
Można w ten sposób zagrać ?
Re: Descent 2ed.
O ile dobrze pamiętam, nie można przerywać swojej akcji aby wykonać akcję innej postaci. Tak samo Mroczny nie może wykonać akcji jednym goblinem, później np smokiem i wrócić do goblinów. Musi aktywować całą grupę i jak już skończy to nie może nic robić tą grupą.
A w ogóle nie jestem pewien czy można zacząć z ożywieńcem i czy można go odrzucać:)
A w ogóle nie jestem pewien czy można zacząć z ożywieńcem i czy można go odrzucać:)
Re: Descent 2ed.
Al_Dente pisze:O ile dobrze pamiętam, nie można przerywać swojej akcji aby wykonać akcję innej postaci. Tak samo Mroczny nie może wykonać akcji jednym goblinem, później np smokiem i wrócić do goblinów. Musi aktywować całą grupę i jak już skończy to nie może nic robić tą grupą.
A w ogóle nie jestem pewien czy można zacząć z ożywieńcem i czy można go odrzucać:)
W takim razie nie można zagrać tak jak napisałem. Dzięki za podpowiedź.
Nie wiem do końca jak to jest z tym odrzuceniem Ożywieńca. Na karcie jest napisane że można to zrobić w każdym momencie. Czyli w takim razie można go odrzucić w tej samej rundzie w której go przywołaliśmy ?