Exodus: Proxima Centauri
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- for2players
- Posty: 859
- Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Witam. Zdanie w recenzji może być mylące. Zamontowaliśmy plastikowe stateczki, które były dołączone do gry do podstawek, które sami zrobiliśmy. Podstawki wykonaliśmy z wykałaczek, groszówek i masy modelującej (którą oblepiliśmy groszówki od góry) plus super glue. Na końcu, po wyschnięciu masy i kleju pomalowaliśmy wszystko na czarno. Wykałaczki są różnej długości, dzięki temu wiele statków może się zmieścić na jednym hexie.
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
a mnie "zmusiliście" do wydania 30 złotych na podstawki - tak mi się pomysł spodobał ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
...
nie wspominając , że recenzja (+8% w 3T przy i tak dobrej cenie) ostatecznie przekonała mnie do zakupu...złoooooooooooo!![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
...
nie wspominając , że recenzja (+8% w 3T przy i tak dobrej cenie) ostatecznie przekonała mnie do zakupu...złoooooooooooo!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Jeśli zakupiłeś pierwszą edycję to dopłać lub zwróć, żeby zdobyć drugą.
W drugiej edycji poprawiono wygląd i funkcjonalność poszczególnych elementów (np. planszetki dla graczy, grafiki na kaflach). W niewielkim stopniu zmodyfikowano też zasady gry.
O ile wygląd jest rzeczą subiektywną i dla niektórych nie ma on większego znaczenia, o tyle kiepska funkcjonalność (np. mnóstwo przewracających się i turlających po planszy znaczników) powoduje zniechęcenie chyba u wszystkich graczy.
W drugiej edycji poprawiono wygląd i funkcjonalność poszczególnych elementów (np. planszetki dla graczy, grafiki na kaflach). W niewielkim stopniu zmodyfikowano też zasady gry.
O ile wygląd jest rzeczą subiektywną i dla niektórych nie ma on większego znaczenia, o tyle kiepska funkcjonalność (np. mnóstwo przewracających się i turlających po planszy znaczników) powoduje zniechęcenie chyba u wszystkich graczy.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
aj tam aj tam - za te pieniądze...
nigdzie nie przeczytałem, że w I edycję nie da się grać![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ale przyznam, że nie zwróciłem na ten fakt uwagi - gra i tak przejdzie "pimpowanie" o kolorowe kryształki itp![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nigdzie nie przeczytałem, że w I edycję nie da się grać
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ale przyznam, że nie zwróciłem na ten fakt uwagi - gra i tak przejdzie "pimpowanie" o kolorowe kryształki itp
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Fakt, cena niezła, dodatkowo z tym rabatem.
Ale druga edycja naprawde była by warta zachodu i w sumie proponowałbym też poszukanie możliwości zwrócenia, sprzedania itp itd.
No i komponenty są duuuuużo lepszej jakości.
Ale druga edycja naprawde była by warta zachodu i w sumie proponowałbym też poszukanie możliwości zwrócenia, sprzedania itp itd.
No i komponenty są duuuuużo lepszej jakości.
Re: Exodus: Proxima Centauri
Komponenty w Revised Edition po prostu cud w porównaniu do pierwszej edycji. Niestety moje plansze graczy już zaczynają się wyginać. W piątek pudełko było otworzone, dzisiaj zagraliśmy pierwszą grę więc szybko "defekt" tektury wyszedł ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Jak to w recenzji Vassela jego łysy kolega (:P) powiedział jak Tom stwierdził że Eclipse jest TI3-like-game: "PFRRRR LIAAAAR! EUROGAME LIAAAAR!". I miał rację.
Ale Exodus! To jest Twilightopodobna gra! Eclipse'a będę hejtował zawsze i wszędzie. Ale Exodus to jest to o co chodzi. Jest proste, krótkie, łatwe i przyjemne. I są te rakiety niszczące planety.
To nie jest eurogra. W żadnym miejscu. Można sobie upgrade'ować statki. Nie jest to tak rozbudowane jak w Eclipsie.
Bardzo fajne drzewko technologii. Bardzo fajnie rozwiązana tura. Niezłe walki. Ograniczenie ilości statków powoduje, że nie jest to tak epicka gra, ale przecież to miał być TI3-light. Taki Stargate w porównaniu do Babylonu 5.
Prosta i sensowna polityka.
Jestem zachwycony
. I tylko brakuje jakiś frakcji różnych.
Ale Exodus! To jest Twilightopodobna gra! Eclipse'a będę hejtował zawsze i wszędzie. Ale Exodus to jest to o co chodzi. Jest proste, krótkie, łatwe i przyjemne. I są te rakiety niszczące planety.
To nie jest eurogra. W żadnym miejscu. Można sobie upgrade'ować statki. Nie jest to tak rozbudowane jak w Eclipsie.
Bardzo fajne drzewko technologii. Bardzo fajnie rozwiązana tura. Niezłe walki. Ograniczenie ilości statków powoduje, że nie jest to tak epicka gra, ale przecież to miał być TI3-light. Taki Stargate w porównaniu do Babylonu 5.
Prosta i sensowna polityka.
Jestem zachwycony
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Off top mode on
Off top mode of.
Dla mnie w Exodusie brakuje tylko 4X czyli eksploracji, mapa jest zawsze wiadoma. Dodatkowo pomysł jednoczesnego ruchu jest ciekawie rozwiązany, choć z drugiej strony podobno zwiększa downtime?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
to rzuć okiem na Burning Suns dostaniesz jakieś 1000 kombinacji frakcji, choć dobra sensownie się od od siebie różniących to z 200 może, bo struktury się są aż tak źróżnicowane. Przy czym różniących oznacza, inne statystyki jednostek, inne drzewko technologii oraz trochę inna koncepcja gry (trochę inaczej się gra rasą mobilną a inaczej z bonusem do artefaktów i agentów).kaimada pisze:Jestem zachwycony. I tylko brakuje jakiś frakcji różnych.
Off top mode of.
Dla mnie w Exodusie brakuje tylko 4X czyli eksploracji, mapa jest zawsze wiadoma. Dodatkowo pomysł jednoczesnego ruchu jest ciekawie rozwiązany, choć z drugiej strony podobno zwiększa downtime?
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Bo według mnie jest to przerost formy nad treścią. Przesuwasz jakieś klocuszki jak w cywilizacji i budujesz ulepszenia do statków których i tak nie używasz bo to nie ma sensu bo ta gra jest o bunkrowaniu się i nabijaniu punktów na koniec. Ale to jest moja opinia. Ale rozumiem, że gra ludziom którzy lubią Euro się będzie podobać. Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.AkitaInu pisze:A czemu bedziesz hejtowal eclipse? To podobne ale bardzo rozniace sie gry
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem:Pkaimada pisze: Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 131 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ale BS jeszcze nie wyszło z tego co wiem?Rocy7 pisze:nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem:Pkaimada pisze: Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.patrz mój post wyżej:)
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ci co mają prototypy lub wersje print and play jak ja już grają (rozegrałem 6 partii narazie i szukam chętnych, ale mało osób chce grać w czarno-biały p'n'p). Jest też kompletny (stworzony za zgodą twórcy) moduł do Zun Tzu przez który można pograć:). Gry nie będzie raczej w systemie normalnej dystrybucji (tylko preorder przez stronę twórcy do 02 marca 2014, 55 funtów, dostawa za free do PL), bo żaden poważny wydawca się jeszcze nie interesuje ale może będzie reedycja.kaimada pisze:Ale BS jeszcze nie wyszło z tego co wiem?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2014, 11:14 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Exodus: Proxima Centauri
Czy gdzieś w Polsce jest do kupienia Exodus Proxima Centauri Revised Edition?
Jak z zależnością językową gry? A może gdzieś jest fanowskie tlumaczenie?
Jak z zależnością językową gry? A może gdzieś jest fanowskie tlumaczenie?
Re: Exodus: Proxima Centauri
W każdej turze wychodzą karty polityki nad którymi się głosuje ale są jawne. Reszta to instrukcja.pattom pisze:Jak z zależnością językową gry? A może gdzieś jest fanowskie tlumaczenie?
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
kaimada pisze:Bo według mnie jest to przerost formy nad treścią. Przesuwasz jakieś klocuszki jak w cywilizacji i budujesz ulepszenia do statków których i tak nie używasz bo to nie ma sensu bo ta gra jest o bunkrowaniu się i nabijaniu punktów na koniec. Ale to jest moja opinia. Ale rozumiem, że gra ludziom którzy lubią Euro się będzie podobać. Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.AkitaInu pisze:A czemu bedziesz hejtowal eclipse? To podobne ale bardzo rozniace sie gry
Hmm Jeżeli nie używasz statków to trafisz całą frajdę z gry
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeżeli ktoś nie zrobi porządnych upgrade'ów statków to u nas się poprostu wjezdża w taką osobe i zostaje ona z 5-10 punktami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
bunkrowanie nic nie da niestety. A co do klocków to według mnie to jest fajnie oddane.
Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością. Potrzebuje dodatku i na szczeście za rok na Essen taki się ukarze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Exodus: Proxima Centauri
Możesz napisać coś więcej ?AkitaInu pisze:
Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
na czym twoim zdaniem polega ten problem?AkitaInu pisze: Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
Porównuje go w tym kontekscie do eclipsa, twilighta czy do burning suns.rastula pisze:na czym twoim zdaniem polega ten problem?AkitaInu pisze: Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
Tam są rasy i to bardzo duzo zmienia.
owszem, mozna sie rozwijac w technologiach w kilku kierunkach ale przydały by się chociaż karty ras które zmieniają cokolwiek
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No i np. brakuje obrony przed rakietami (choć to bedzie w dodatku)
a tak poza tematem - nie jest dla Was dziwne to że mozna upgrade'y przekładać dowolnie pomiędzy statkami ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Exodus ma ten problem, że w zasadzie jest jedyna słuszna ścieżka rozwoju technologicznego.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Exodus: Proxima Centauri
A jaka ?kwiatosz pisze:Exodus ma ten problem, że w zasadzie jest jedyna słuszna ścieżka rozwoju technologicznego.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
podejrzewam że jest to - rafineria CP, 3 akcja, 1 kostka mniej za reakcje i pewnie jeszcze kilka innych
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Exodus: Proxima Centauri
Ja tak dokładnie tego nie wyjaśnię, bo to raczej Ciuniek ją generował, ja skupiałem się na dostawaniu wklepów od niego
Zawołam go do tematu, może coś skrobnie.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier