Exodus: Proxima Centauri

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
for2players
Posty: 859
Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: for2players »

Witam. Zdanie w recenzji może być mylące. Zamontowaliśmy plastikowe stateczki, które były dołączone do gry do podstawek, które sami zrobiliśmy. Podstawki wykonaliśmy z wykałaczek, groszówek i masy modelującej (którą oblepiliśmy groszówki od góry) plus super glue. Na końcu, po wyschnięciu masy i kleju pomalowaliśmy wszystko na czarno. Wykałaczki są różnej długości, dzięki temu wiele statków może się zmieścić na jednym hexie.
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

ok, dziękuje za informacje :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: rastula »

a mnie "zmusiliście" do wydania 30 złotych na podstawki - tak mi się pomysł spodobał ;)



...


nie wspominając , że recenzja (+8% w 3T przy i tak dobrej cenie) ostatecznie przekonała mnie do zakupu...złoooooooooooo! :mrgreen:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

A na 3t nie było czasem pierwszej wersji exodusa ? :) tego za 139zł
omam
Posty: 287
Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: omam »

Jeśli zakupiłeś pierwszą edycję to dopłać lub zwróć, żeby zdobyć drugą.
W drugiej edycji poprawiono wygląd i funkcjonalność poszczególnych elementów (np. planszetki dla graczy, grafiki na kaflach). W niewielkim stopniu zmodyfikowano też zasady gry.
O ile wygląd jest rzeczą subiektywną i dla niektórych nie ma on większego znaczenia, o tyle kiepska funkcjonalność (np. mnóstwo przewracających się i turlających po planszy znaczników) powoduje zniechęcenie chyba u wszystkich graczy.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: rastula »

aj tam aj tam - za te pieniądze...


nigdzie nie przeczytałem, że w I edycję nie da się grać ;)

ale przyznam, że nie zwróciłem na ten fakt uwagi - gra i tak przejdzie "pimpowanie" o kolorowe kryształki itp :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

Fakt, cena niezła, dodatkowo z tym rabatem.

Ale druga edycja naprawde była by warta zachodu i w sumie proponowałbym też poszukanie możliwości zwrócenia, sprzedania itp itd.

No i komponenty są duuuuużo lepszej jakości.
Awatar użytkownika
m4c14s
Posty: 49
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: m4c14s »

Komponenty w Revised Edition po prostu cud w porównaniu do pierwszej edycji. Niestety moje plansze graczy już zaczynają się wyginać. W piątek pudełko było otworzone, dzisiaj zagraliśmy pierwszą grę więc szybko "defekt" tektury wyszedł :evil:
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1135
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 29 times
Been thanked: 131 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: kaimada »

Jak to w recenzji Vassela jego łysy kolega (:P) powiedział jak Tom stwierdził że Eclipse jest TI3-like-game: "PFRRRR LIAAAAR! EUROGAME LIAAAAR!". I miał rację.
Ale Exodus! To jest Twilightopodobna gra! Eclipse'a będę hejtował zawsze i wszędzie. Ale Exodus to jest to o co chodzi. Jest proste, krótkie, łatwe i przyjemne. I są te rakiety niszczące planety.
To nie jest eurogra. W żadnym miejscu. Można sobie upgrade'ować statki. Nie jest to tak rozbudowane jak w Eclipsie.
Bardzo fajne drzewko technologii. Bardzo fajnie rozwiązana tura. Niezłe walki. Ograniczenie ilości statków powoduje, że nie jest to tak epicka gra, ale przecież to miał być TI3-light. Taki Stargate w porównaniu do Babylonu 5.
Prosta i sensowna polityka.

Jestem zachwycony :mrgreen:. I tylko brakuje jakiś frakcji różnych.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

A czemu bedziesz hejtowal eclipse? To podobne ale bardzo rozniace sie gry :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: Rocy7 »

Off top mode on :)
kaimada pisze:Jestem zachwycony :mrgreen:. I tylko brakuje jakiś frakcji różnych.
to rzuć okiem na Burning Suns dostaniesz jakieś 1000 kombinacji frakcji, choć dobra sensownie się od od siebie różniących to z 200 może, bo struktury się są aż tak źróżnicowane. Przy czym różniących oznacza, inne statystyki jednostek, inne drzewko technologii oraz trochę inna koncepcja gry (trochę inaczej się gra rasą mobilną a inaczej z bonusem do artefaktów i agentów).
Off top mode of.

Dla mnie w Exodusie brakuje tylko 4X czyli eksploracji, mapa jest zawsze wiadoma. Dodatkowo pomysł jednoczesnego ruchu jest ciekawie rozwiązany, choć z drugiej strony podobno zwiększa downtime?
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1135
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 29 times
Been thanked: 131 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: kaimada »

AkitaInu pisze:A czemu bedziesz hejtowal eclipse? To podobne ale bardzo rozniace sie gry :)
Bo według mnie jest to przerost formy nad treścią. Przesuwasz jakieś klocuszki jak w cywilizacji i budujesz ulepszenia do statków których i tak nie używasz bo to nie ma sensu bo ta gra jest o bunkrowaniu się i nabijaniu punktów na koniec. Ale to jest moja opinia. Ale rozumiem, że gra ludziom którzy lubią Euro się będzie podobać. Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: Rocy7 »

kaimada pisze: Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.
nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem:P :) patrz mój post wyżej:)
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1135
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 29 times
Been thanked: 131 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: kaimada »

Rocy7 pisze:
kaimada pisze: Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.
nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem:P :) patrz mój post wyżej:)
Ale BS jeszcze nie wyszło z tego co wiem?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: Rocy7 »

kaimada pisze:Ale BS jeszcze nie wyszło z tego co wiem?
Ci co mają prototypy lub wersje print and play jak ja już grają (rozegrałem 6 partii narazie i szukam chętnych, ale mało osób chce grać w czarno-biały p'n'p). Jest też kompletny (stworzony za zgodą twórcy) moduł do Zun Tzu przez który można pograć:). Gry nie będzie raczej w systemie normalnej dystrybucji (tylko preorder przez stronę twórcy do 02 marca 2014, 55 funtów, dostawa za free do PL), bo żaden poważny wydawca się jeszcze nie interesuje ale może będzie reedycja.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2014, 11:14 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: pattom »

Czy gdzieś w Polsce jest do kupienia Exodus Proxima Centauri Revised Edition?
Jak z zależnością językową gry? A może gdzieś jest fanowskie tlumaczenie?
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: Majek10 »

pattom pisze:Jak z zależnością językową gry? A może gdzieś jest fanowskie tlumaczenie?
W każdej turze wychodzą karty polityki nad którymi się głosuje ale są jawne. Reszta to instrukcja.
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: vaski »

Tak, jest polskie tłumaczenie instrukcji i kart.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

kaimada pisze:
AkitaInu pisze:A czemu bedziesz hejtowal eclipse? To podobne ale bardzo rozniace sie gry :)
Bo według mnie jest to przerost formy nad treścią. Przesuwasz jakieś klocuszki jak w cywilizacji i budujesz ulepszenia do statków których i tak nie używasz bo to nie ma sensu bo ta gra jest o bunkrowaniu się i nabijaniu punktów na koniec. Ale to jest moja opinia. Ale rozumiem, że gra ludziom którzy lubią Euro się będzie podobać. Ale ci co szukają TI3-light naprawdę raczej powinni wybrać Exodusa moim zdaniem.

Hmm Jeżeli nie używasz statków to trafisz całą frajdę z gry :)

Jeżeli ktoś nie zrobi porządnych upgrade'ów statków to u nas się poprostu wjezdża w taką osobe i zostaje ona z 5-10 punktami :)

bunkrowanie nic nie da niestety. A co do klocków to według mnie to jest fajnie oddane.


Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością. Potrzebuje dodatku i na szczeście za rok na Essen taki się ukarze :)
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: pattom »

AkitaInu pisze:

Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
Możesz napisać coś więcej ?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: rastula »

AkitaInu pisze: Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
na czym twoim zdaniem polega ten problem?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

rastula pisze:
AkitaInu pisze: Exodus jest też bardzo dobry, choć ma problem z regrywalnością.
na czym twoim zdaniem polega ten problem?
Porównuje go w tym kontekscie do eclipsa, twilighta czy do burning suns.

Tam są rasy i to bardzo duzo zmienia.

owszem, mozna sie rozwijac w technologiach w kilku kierunkach ale przydały by się chociaż karty ras które zmieniają cokolwiek :)

No i np. brakuje obrony przed rakietami (choć to bedzie w dodatku)


a tak poza tematem - nie jest dla Was dziwne to że mozna upgrade'y przekładać dowolnie pomiędzy statkami ? :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: kwiatosz »

Exodus ma ten problem, że w zasadzie jest jedyna słuszna ścieżka rozwoju technologicznego.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4060
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: AkitaInu »

kwiatosz pisze:Exodus ma ten problem, że w zasadzie jest jedyna słuszna ścieżka rozwoju technologicznego.
A jaka ? :)

podejrzewam że jest to - rafineria CP, 3 akcja, 1 kostka mniej za reakcje i pewnie jeszcze kilka innych :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Exodus: Proxima Centauri

Post autor: kwiatosz »

Ja tak dokładnie tego nie wyjaśnię, bo to raczej Ciuniek ją generował, ja skupiałem się na dostawaniu wklepów od niego ;) Zawołam go do tematu, może coś skrobnie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ODPOWIEDZ