Strona 3 z 32
Re: Clash of Cultures
: 20 paź 2014, 20:58
autor: Vandal
Nie, ale jest bardzo w planach.
Na Essen Z-man wyprzedał jako pierwszy dodatek już pierwszego dnia. Na szczęście np. Planszostrefa dostała osobną dostawę.
Re: Clash of Cultures
: 20 paź 2014, 21:08
autor: schizofretka
Zamówiłem, chętnie bym w weekend zagrał.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Re: Clash of Cultures
: 21 paź 2014, 09:51
autor: Hiu
Z-man wyprzedal duzo rzeczy - ale to dlatego, ze malo tego przywiezli. Hurtownie maja pudelka. Beda rozsylane do sklepow.
Re: Clash of Cultures
: 21 sty 2015, 18:49
autor: Rocy7
Przetłumaczyłem karty z dodatku jest to wersja do wycięcia i włożenia w koszulki (oprócz events) LINK
http://boardgamegeek.com/filepage/11281 ... cele-akcji
Na BGG plik czeka na akceptacje.
Re: Clash of Cultures
: 07 lut 2015, 23:18
autor: Rocy7
Zagrałem w dodatek.
Wrażenia pozytywne - dodaje to czego brakowało większą różnorodność i unikalność cywilizacji. Niby tylko 4 specjalne zdolności na cywilizacje, ale raz, że wymuszają wybór określonych zdolności z głównego drzewka, a dwa niektóre z nich są na tyle potężne, że specjalizacja w określonej dziedzinie zaczyna się opłacać. Liderzy jeszcze zwiększają wybory, bo tylko jeden z 3 może być aktywny, i z reguły jego zdolność zależy od tego, czy jest w armii czy stoi w mieście.
Nowe budynki użyteczne zwłaszcza marker pozwalający czerpać korzyści, ze szlaków handlowych innych graczy i budować jednostki specjalne.
Konnica i słonie wprowadzają więcej taktyki do walki, o której trzeba myśleć już na etapie jej tworzenia, zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż limitem jednostek w armii nadal jest 4.
Nie jestem tylko do końca pewny balansu - przykładowo Rzymianie mają 1 darmową akcję ruchu oraz dostają złoto i nastrój za każdą wygraną bitwę, Chinczycy zbierają + 1 jedzenia jeśli stoi tam osadnik oraz mogą za darmo poruszyć osadników z miast na tym tle Egipt wypada blado 1 żeton kultury za każdą bitwę oraz ich ulepszenia teokracji dają ulepszenia autokracji na tym samym poziomie. Zdolność niby fajna, lecz działanie części ulepszeń teokracji i autokracji i tak pokrywa się, ze sobą.
Jednak potrzebuje więcej partii by sprawdzić balans.
Relacja
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 24&t=34324
Re: Clash of Cultures
: 08 lut 2015, 15:31
autor: skolo
@Rocy7: uzasadnione jest wydanie 40 euro na ten dodatek?
Re: Clash of Cultures
: 08 lut 2015, 20:02
autor: balif
W kwestii balansu cywilizacji to jeżeli Chiny nie natrafią na kafelki które pozwalają na rice paddies to 3 z ich zdolności są w zasadzie bezużyteczne. Szczególnie początkowe kafelki mają duże znaczenie dla gospodarki Chin. Podobnie ma egipt z Flood plains ale to tylko 1/4 ich umiejętności.
Re: Clash of Cultures
: 08 lut 2015, 20:58
autor: Rocy7
skolo pisze:@Rocy7: uzasadnione jest wydanie 40 euro na ten dodatek?
Gdybym był pewien balansu cywilizacji odpowiedź mogłaby być tylko twierdząca. Na pewno dodatek uzupełnia grę dodając to czego jej brakowało - unikalność i różnorodności cywilizacji. Bitwy nabierają też trochę głębi. Po grze z dodatkiem ciężko byłoby mi wrócić do samej podstawki.
Zauważam jednak trochę dziegciu w tej beczce miodu:
1) więcej możliwości w sposób pośredni wydłuża grę
2) wydarzenia potrafią dać w kość zwłaszcza te zabijające liderów - istotne jeśli masz cywilizacje której siła są właśnie liderzy
3) piraci, odpowiednik barbarzyńców na morzu mogą utrudnić życie, co biorąc pod uwagę, że pojawiają się losowo (kafle z dwoma obszarami morskimi) może sprawić, że ktoś będzie klął swojego pecha. Z drugiej strony likwidacja piratów to czysty zysk;)
4) szkoda, że plansza się nie zwiększyła
5) przydałoby się więcej możliwości wymiany kart tajnych celów jeśli "nie podejdą"
Jest też jedna irytująca rzecz związana z ukierunkowaniem cywilizacji, jeśli będziesz miał pecha do wyboru na początku gry dostaniesz dwie cywilizacje po których np. widać, że warto iść w Absolutyzm/Teokracje. Taka trochę narzucona ścieżka mnie irytuje, bo muszę wybrać czy gram moją sprawdzoną taktyką rezygnując z bonusów cywilizacji czy też przestawiam myślenie na nowe tory. Nie mówię, że to wada, ale bywa to irytujące.
Jednak osobiście uważam, że warto zwłaszcza, jeśli Clash często ląduje na stole.
Spróbuj namówić jakiś polski sklep by sprowadził grę.
Re: Clash of Cultures
: 21 lip 2015, 09:10
autor: Rocy7
Prace na polska instrukcja oraz spolszeniem dodatku w toku

Re: Clash of Cultures
: 27 lip 2015, 21:54
autor: Rocy7
Kto ma sensowny pomysł na tłumaczenie 2 technologii Cywilizacji Chińczynków Sprawling - mi pasuje jedynie tematycznie jedynie "migracja wewnętrzna".

Re: Clash of Cultures
: 28 lip 2015, 01:15
autor: uday
Brzmi trochę jak wysiedlenie

Re: Clash of Cultures
: 28 lip 2015, 11:19
autor: wolfe
Eksurbanizacja

Re: Clash of Cultures
: 28 lip 2015, 12:28
autor: Rocy7
wolfe pisze:Eksurbanizacja

Troche za nowoczesne jak na starozytna otoczke gry.
Re: Clash of Cultures
: 28 lip 2015, 15:02
autor: Tolis
Co do losowości kart celów - ostatnio grałem w ten sposób, ze każdy dostał na starcie 6 celów. na koniec rundy nie dociągało się już celów.
Ograniczenia co do ilości wykonania celów w zależności od rundy, i tak w rundzie 2 tylko 1 cel spełniony, w 3 r - 2 cele itd. Miało to ograniczać ilość celów tak jakbyśmy normalnie dociągali karty. Taka zasada pozwoliła lepiej ustawić rozwój i strategie gry pod dane cele.
Re: Clash of Cultures
: 28 lip 2015, 15:38
autor: uyco
ciekawe - podobnie jak w Patchistory, następnym razem zagram z tym patentem. thx
Re: Clash of Cultures
: 30 lip 2015, 14:00
autor: Pan_K
Rocy7 pisze:Kto ma sensowny pomysł na tłumaczenie 2 technologii Cywilizacji Chińczynków Sprawling - mi pasuje jedynie tematycznie jedynie "migracja wewnętrzna".
Tak na sucho powiedziałbym "rozproszenie". Ale nie znam kontekstu (nie grałem w grę).
Re: Clash of Cultures
: 31 lip 2015, 10:46
autor: Tolis
@uyco - nie do końca jak w Patchistory, tam po każdej erze musisz zagrać kartę do głosowań, jak grałem w CoC to np. przez 2 rundy nic nie zagrałem, dopiero w 3 rundzie zrealizowałem 2 cele.
Re: Clash of Cultures
: 31 lip 2015, 10:58
autor: uyco
tak, chodziło mi o to, że od początku wiesz o co grasz i układasz strategię pod realizacji poszczególnych celów.
Re: Clash of Cultures
: 03 sie 2015, 10:14
autor: melusina
Proszę o pomoc z tłumaczeniem dwóch podobnych zdań z instrukcji do dodatku:
1. Converted units are considered to be the same unit in that a new “Move” action is needed to move them.
2.Converted units are considered to be the same unit with regards to terrain effects.
Oba pochodzą z opisu planszy cywilizacji Wikingów - pierwsze ulepszenie "Szkutnictwo" i chodzi o jak najdokładniejsze oddanie sensu tych zdań, a nie wyjaśnienie sposobu działania.
Re: Clash of Cultures
: 03 sie 2015, 10:34
autor: Gambit
Ja bym to przetłumaczył jakoś tak:
1. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki, zatem do ich poruszenia jest potrzebna nowa akcja "Ruch"
2. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki dla potrzeb efektów terenu.
Nie wiem jak przetłumaczyłaś "converted", więc wrzucam "przekonwertowane"
Re: Clash of Cultures
: 03 sie 2015, 10:45
autor: Rocy7
Proponuje "nawrócone" zamiast "przekonwertowane".
Re: Clash of Cultures
: 03 sie 2015, 10:57
autor: Gambit
Rocy7 pisze:Proponuje "nawrócone" zamiast "przekonwertowane".
Dobry wybór.
Re: Clash of Cultures
: 03 sie 2015, 12:12
autor: melusina
Dzięki

Re: Clash of Cultures
: 10 sie 2015, 13:45
autor: melusina
Na BGG zostało wstawione pełne tłumaczenie "Clash of Cultures" oraz "Clash of Cultures - Civilizations" z oryginalnymi grafikami (amatorskie wykonanie, z promo Aztekowie).
Linki do gier:
https://boardgamegeek.com/boardgame/407 ... h-cultures
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... ilizations
Re: Clash of Cultures
: 10 sie 2015, 14:18
autor: Rocy7
Nie powiedzial bym ze amatorskie poziom jest dosc profesjonalny

Dzieki.