Re: Innowacje
: 01 mar 2014, 09:37
Dzięki wielkie. Pierwsza gra może nie porwała ale po poznaniu zasad i możliwości kart, myślę że każda kolejna partia staje się ciekawsza
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Tak właśnie się powinno dziać. Innovation to genialna gra.Saovine pisze:Dzięki wielkie. Pierwsza gra może nie porwała ale po poznaniu zasad i możliwości kart, myślę że każda kolejna partia staje się ciekawsza
Obawiam się, że kolega wie, co mówi.mbork pisze:Tak właśnie się powinno dziać. Innovation to genialna gra.
Ogólna zasada jest taka, że wykonuje się maksymalnie tyle dogmy, ile to tylko możliwe.grabol pisze:Karta:
"Nawigacja" - Żądam, abyś przeniósł kartę 2 albo 3 ze swoich kart wpływu do moich kart wpływu!
Co jeżeli przeciwnik nie posiada wśród kart wpływów kart 2 albo 3? Nic się nie dzieje, czy podobnie jak w akcji "pociągnij" przenosimy najbliższą wyższą? Co jeżeli ma tylko 1?
Ogólna zasada jest taka, że wykonuje się maksymalnie tyle dogmy, ile to tylko możliwe.grabol pisze:Karta:
"Nawigacja" - Żądam, abyś przeniósł kartę 2 albo 3 ze swoich kart wpływu do moich kart wpływu!
Co jeżeli przeciwnik nie posiada wśród kart wpływów kart 2 albo 3? Nic się nie dzieje, czy podobnie jak w akcji "pociągnij" przenosimy najbliższą wyższą? Co jeżeli ma tylko 1?
Pamiętaj, że jeśli masz ciągnąć kartę z pustego stosu epoki, ciągniesz ze stosu najbliższej epoki o wyższej wartości.
Byłeś konsekwentny w zapisie i byłem święcie przekonany, że wiem, o co pytasz. Jestem przyzwyczajony do brania numeru epoki w nawiasy kwadratowe i stąd moja niepewność z myślą o - nazwijmy to eufemistycznie - forumowiczach mniej konsekwentych w zapisie.grabol pisze:1 w powyższym znaczyło kartę epoki 1, fakt byłem mało precyzyjny.
[...] "Obrabiarka" - [...] Dotychczas graliśmy tak, że dodawaliśmy z kolejnego niepustego. Przed chwilą do mnie dotarło, że chyba graliśmy źle?
Gdzie było ustalone?th0m4s pisze:Ale wcześniej ustalone było, że jeżeli dogmat wskazuje kartę z konkretnego stosu a stos jest pusty to dogmatu się nie wykonuje.
Przepraszam za wprowadzenie zamieszania i jednocześnie dziękuje za wyprowadzenie z błęduSenthe pisze:Jak dla mnie ciągnięcie z dogmatu jest tożsame z wykonaniem akcji Pociągnij, tylko że ze zmienionym dolnym limitem wartości karty. (Tak na logikę, na to by wskazywało też istnienie dogmatów typu "Pociągnij" bez sprecyzowanej wartości.)
Instrukcja rozróżnia ciągnięcie z akcji i ciągnięcie z dogmatu tylko w następujący sposób:Natomiast zasada dotycząca działania dogmatu wyłącznie dla konkretnej wartości jest wymieniona tylko przy dogmacie typu "Przenieś":Pociągnij:
(...) Wykorzystując akcję Pociągnij, nie możesz ciągnąć karty o niższej wartości niż twoja najwyższa karta aktywna. Zasada ta obowiązuje tylko podczas wykonywania akcji Pociągnij. Nie ma więc zastosowania przy rozpatrywaniu treści dogmatów w rodzaju „Pociągnij kartę 5”.Przekaż/Przenieś: karta przekazywana do strefy innego gracza jest układana na wierzchu jego stosu w danym kolorze (chyba, że dogmat mówi inaczej). Jeśli masz przekazać wskazaną liczbę kart, ale nie masz tylu, przekaż tyle ile możesz. Jeśli masz przekazać karty o wskazanej wartości, a nie posiadasz żadnej o takiej wartości, nie przekazujesz żadnej karty.
Nie istnieją dogmaty "pociągnij" bez podanej wartości. Jest kilka dogmatów w której wartośc należy wyliczyć, ale zawsze jest określona ( lub 0 gdy nie jest). Czyżby był jakiś kolejny bład w druku?Senthe pisze: Jak dla mnie ciągnięcie z dogmatu jest tożsame z wykonaniem akcji Pociągnij, tylko że ze zmienionym dolnym limitem wartości karty. (Tak na logikę, na to by wskazywało też istnienie dogmatów typu "Pociągnij" bez sprecyzowanej wartości.)
Próba dobrania karty z przyszłości kończy grę. Więc tak.wc pisze:w echoes jest karta mówiąca "pociągnij kartę o wartości równej najniższej twojej aktywnej karty + liczba rozsuniętych stosów"
i co jeśli mamy najniższą np 8 i 4 rozsunięte? od razu koniec gry?
Zgadzam sie z tak postawionym pytaniem i odpowiedzią , ale nalezy pamietać że takie skończenie może sie zdarzyć raczej tylko przy dzieleniu efektu - suwak logarytmiczny jest z 4 ery i sam siebie wlicza do efektu ( jesli jest na górze) wiec nie da to uzywajacemu efektu karty wyzszej niz 9 i zazwyczaj takie skończenie gry może być wynikiem dużej nieostrozności.macike pisze:Próba dobrania karty z przyszłości kończy grę. Więc tak.wc pisze:w echoes jest karta mówiąca "pociągnij kartę o wartości równej najniższej twojej aktywnej karty + liczba rozsuniętych stosów"
i co jeśli mamy najniższą np 8 i 4 rozsunięte? od razu koniec gry?
1) Tak. W wersji Asmadi zostało to napisane explicite.("You may meld all the cards in your score pile. If you meld one, you must meld them all.") W IELLO uznali że "gracze sa przeciż mądrzy i rozumieją proste zdania tak jak trzeba" i pominęli wyjaśnienie. Polskie tłumaczenie dziedziczy wszytkie "grzechy" , w tym arogancką edycję tekstów efektów z niby zbednych wyjasnień.Michcios pisze:Mam do Was takie pytanie. Karta Tłumaczenie umożliwia mi zagranie dogmatu współpracy: "Możesz zagrać wszystkie swoje karty wpływu". Nie wiem czy gram dobrze, ale generalnie nie wiem jakie karty mam do wpływem. Jednakże sa tam karty o różnej wartości (np od 1 do 5) i teraz:
1) czy muszę zagrać wszystkie karty, jeśli się zdecyduję zagrać?
2) czy mogę zdecydować w jakiej kolejności je zagram?
Gracz (ale nikt inny) zna wszystkie karty we wpływie,na ręce i Forecast(na polski to będzie pewnie Projekty). Nikt nie wie jakie karty zostały odłozone do Achievemantów/Dominacji (nawet jak zosatną zdobyte).Michcios pisze:OK. Czyli jak mam kart 15 to sobie wybieram, co gram. Tracę wszystkie wpływy, ale zawsze to coś, zwłaszcza jak pilnie potrzebuję czegoś, co uniemożliwi dominację przeciwnikowi. Ale nie wiem co tam mam. Zgadza się?
Tak, muszą.Furia pisze:Czy to znaczy, że dogmat współpracy muszą wykonać wszyscy gracze, którzy produkują więcej danego surowca niż ten, który odpala kartę, czy nie muszą ale mogą się na niego zdecydować?
Dzięki. To zupełnie zmienia postać rzeczy.macike pisze:Tak, muszą.Furia pisze:Czy to znaczy, że dogmat współpracy muszą wykonać wszyscy gracze, którzy produkują więcej danego surowca niż ten, który odpala kartę, czy nie muszą ale mogą się na niego zdecydować?
Chyba, że jest napisane, że "mogą".macike pisze:Tak, muszą.Furia pisze:Czy to znaczy, że dogmat współpracy muszą wykonać wszyscy gracze, którzy produkują więcej danego surowca niż ten, który odpala kartę, czy nie muszą ale mogą się na niego zdecydować?