Mage Wars / Mage Wars Arena (Bryan Pope, Benjamin Pope)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

Da się zrobić antydeck na temple ale jest to stosunkowo kosztowne i nadal nie ma pewności na wygraną.
Sposób pierwszy - w pierwszej turze teleport przez całą planszę i rozwalamy od razu wszystkie bim-shale natychmiast po wyjściu (niestety nie jest to takie proste, bo wystarczy że w 1 turze będziemy mieć pecha w kostkach i możemy nie mieć szansy na wyciągnięcie gry)
Sposób drugi - wkładamy do talii ile się da ścian i zamykamy w środku ToL albo kapłankę, mając kilka tur spokoju staramy się wprowadzić jak najwięcej mocnych kreatur, następnie zergujemy temple
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Pasza26 »

A czy slyszeliscie cos o tym czy na oficjalnych turniejach MW w US sa jakiekolwiek karty niedopuszczone do gry?

W sumie gdyby ograniczyc limit kart typu temple do 1 kazdego rodzaju byloby po sprawie.

Teleport + force push albo teleport + fireball od pierwszej tury - da sie ale losowosc jest przy tym spora. I trzeba 20 many w pierwszej turze, wiec mag z channeling 9 odpada.
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

jedyne co wyczytałem o turniejach w stanach to, że 3/4 ludzi pakuje do decku/gra na swiatynie - bez wzgledu na to jakim magiem graja :)
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

Te karty bardzo łatwo naprawić, wystarczy żeby temple of light zamiast unique zerratować na epic (jedna karta w decku)
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

Selverin - mozesz opisac te 3 tury po ktorych ToI ma 12 kostek dmg ?

wczoraj gralismy FM vs P na swiatyniach i FM vs Wlock.
Z gry P wcale nie wygladala zbyt swiezo i latwo jej nie poszlo, wygrala tylko dlatego ze FM mial std deck z dodatku, ktory nie był zoptymalizowany.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

1 tura: qc:bimshala akcja:ruch+bim-shala
2 tura: qc:bimshala akcja:ruch+tol+tol strzał (za 4 kostki)
3 tura: qc:bimshala akcja:ruch+atak (za 7 kostek), jeżeli nie ma przeciwnika w zasięgu to bim-shala + tol strzał (za 5/6 kostek)
4 tura: qc:laska do ataku akcja:ruch+atak(8/9 kostek) + tol strzał (5/6 kostek)

Jak widać po 4 turach przeciwnik już oberwał 29 kostkami
W kolejnych turach walimy dalsze bim-shale, chociaż często trzeba zużyć quickcasta na rozwalenie armora albo enchanta. Warto też mieć teleporty jakby przeciwnik uciekał, oraz czar podwójnego ataku.
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Wars

Post autor: zbajszek »

Jak w drugiej turze mając 9 many możesz wystawić następnego Bim-Shala + ToL, skoro BS kosztuje 5, a ToL 9 many? Bo za bardzo nie rozumiem tego co napisałeś. Chyba że w drugiej turze nie wystawiasz BS to rozumiem, ale wtedy atakujesz 3 kostkami, także chyba coś pomieszałeś.
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

many jest dosc
zaczynasz z 10+10 w pierwszej turze masz 20
faktycznie to masakra, musimy to przetestowac ale rzeczywiscie nie wyglada to dobrze :)
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Pasza26 »

Pozostaje jeszcze pytanie ile funu da taka gra :) Trzeba homerulea robic i wprowadzic limity na swiatynie.
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

No niezbyt satysfakcjonuje gra taką talią. Ogólnie mage wars oprócz tych świątyń jest grą bardzo dobrze zbalansowaną
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Wars

Post autor: zbajszek »

Faktycznie zapomniałem o tym że na początku dostaje się manę :oops: . Zdaje mi się że można by to łatwo skontrować, tylko trzeba by było reagować błyskawicznie, choć przyznam że nie grałem przeciw takiemu buildowi, więc musiałbym spróbować. Nie jestem w stanie przyjąć do wiadomości, że przez tyle lat testów i balansowania uciekła by im taka kombinacja :P.
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

Warto poczytać org. forum MW
Jest tam inf., że na jednym z turniejów - nie pamiętam już, którym 3/4 ludzi grało na temple build i taki build wygrał ten turniej
W sumie nic dziwnego jak zdecydowana większość grała na tą strategie :)
Jednocześnie brak jest jakiejś nerwowej atmosfery i lamentowania jak to MW jest niezbalansowane -zupełnie inaczej niż na naszych forach...
Wręcz przeciwnie Ci z większą ilością postów:) - na ile to może świadczyć o ich zaawansowaniu tego nie wiem, uspokajają raczej tłumacząc, że "da się" i studzą tych z mniejszą ilością pojękujących, że się "nie da" i bardzo trudno.

Sam już nie wiem, co o tym myśleć :) trzeba to przetestować
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Wars

Post autor: zbajszek »

Też mi się zdaję, że większość osób jak widzi jakąś strategię którą gra większość stwierdza że jest za mocna i niezbalansowana i lamentują jak to psuje grę zamiast pracować nad tym żeby opracować kontr-strategię. Tak jak pisałem nie miałem do czynienia z tym ale też myślę że jakiś sposób by się znalazł. To tak jak z piłką nożna przez ostatnie praktycznie 5 lat wszyscy mówili że nie da się pokonać tiki-taki, a tu nagle w przeciągu paru miesięcy Barca dostaje w dwumeczy z Bayernem 7-0, Hiszpanie fuksem remisują z Włochami, a potem dostają bęcki od Brazylijczyków, także ktoś pokazał że jednak da się ;).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: Komimasa »

Skoro już wynosimy przykład z poza terenu. W tekkenie masz postać Mishimy, którymi gra masa osób również mistrz Polski. Mają bardzo mocne ciosy i dużą przewagę nad innymi postaciami jak się je opanuje. I masa ludzi gra takim Kazują np to się z powietrza nie bierze.
Z drugiej strony bardzo możliwe, że gracze po prostu wyczuli, że łatwo się wygrywa na "świątyniach" i dlatego tak papugują, bo nie chce im się wymyślić nowej strategii i jak wielu idą na łatwiznę. I wydaje mi się, że tu właśnie mamy z tym do czynienia, ale za mało grałem by rozumieć, jak mocna jest ta strategia.
Ponia
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2012, 10:04

Re: Mage Wars

Post autor: Ponia »

A czy są jakieś widoki na przetłumaczenie tej gry i wydanie jej na polskim rynku?
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Mage Wars

Post autor: Komimasa »

Ja osobiście nie widzę za bardzo takiej możliwości.
Z tego co słyszałem w wakacje ma się pojawić Summoner Wars, które jest swojego rodzaju alternatywą dla naszego Mage Wars (choć moim zdaniem MW ma dużo fajniej funkcjonującą mechanikę). Poza tym Galakta poleciała w SW LCG, więc nie wiem, kto miałby tym się zająć. Język jest raczej prosty w tej grze, nie tak dawno jeden z użytkowników pisał, że ma syna, który uczy się języka i jak on to określił "krew w piach" a mimo to młody dał radę zagrać, więc nie trzeba być jakimś znawcą:)
Na pewno wydawnictwa inaczej by na to popatrzyły, gdyby na terenie naszego kraju rozgrywano więcej turniejów a nie tylko Szczecin. No ale cóż. Poznań powoli nad tym pracujexd
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

Mnie obiło się o ucho, że ISA przymierzała się do tłumaczenia MW, ale chyba nic z tego nie wyszło :wink: . Biorąc pod uwagę ilość i częstotliwość pojawiania się dodatków oraz to, że tak naprawdę wystarczy zapamiętać kilka słów a reszta informacji jest w formie graficznej - tłumaczenie do MW nie jest potrzebne edit: to jednak nie do końca jest prawda, na części kart jest trochę tekstu który warto zrozumieć albo zapamiętać...

Jeszcze link dla tych obawiających się o balans w grze (deck na świątynie), w której każdy z magów może kupować dowolny czar.

http://boardgamegeek.com/thread/1006062 ... r-con-2013

edit:
- jest już dostępny OP3
- ranking gier z BGG - średnia z ocen graczy :)
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... tem2733923
- ciekawy post z nawiązaniem do dyskusji powyżej odnośnie mocno losowych decków zbudowanych na kostkach
http://boardgamegeek.com/thread/1008074 ... e-opponent

Instrukcja przetłumaczona przez wyd. ISA (na ich stronie wisi) jak uczyć grać w MW. Na początek szczerze polecam zagranie w ten sposób,daje to naprawdę niezłe pojęcie o grze w MW - nie jest to napewno czas stracony :)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, 10:11 przez conus, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Mage Wars

Post autor: Wosho »

Wrzucli na fejsa update do świątyń.
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Pasza26 »

Widzialem, teraz ma to sens - bin shalla ma trait unique
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

Chyba nawet za bardzo znerfili, teraz temple of light kosztuje mane przy ataku
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Mage Wars

Post autor: zbajszek »

Tutaj wytłumaczenie dlaczego zmienili: http://forum.arcanewonders.com/index.php?topic=12796.0

A tutaj link do wydrukowania kart w wysokiej jakości: https://www.dropbox.com/s/xsxhjr73a0a2g ... 9-2013.pdf

Także jednak 3 karty trzeba było zmienić (ToL, Bim-Shalla i Battle Fury), co i tak nie jest tak źle patrząc na ilość. Jednocześnie zapowiedzieli że karty z nowym tekstem najprawdopodobniej zostaną dodane do dodatku, który planują w przyszłym roku (po Necromancer vs Druid).

Co do nerfów to myślę że ToL nie został za bardzo znerfiony, w ich założeniu miała to być mocna karta i tak została, tylko że teraz trzeba po prostu za tą moc zapłacić, co ma sens.
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mage Wars

Post autor: conus »

zbajszek pisze:Także jednak 3 karty trzeba było zmienić (ToL, Bim-Shalla i Battle Fury), co i tak nie jest tak źle patrząc na ilość. Jednocześnie zapowiedzieli że karty z nowym tekstem najprawdopodobniej zostaną dodane do dodatku, który planują w przyszłym roku (po Necromancer vs Druid).
to pokrywa sie z plotami z BGG, że w następnym dodatku ma być Palas i Iluzjonista. Z wyjaśnień wynika, że dołożą poprawione świątynie do tego samego klimatu/tematu dodatku do Palasa idealnie by pasowały.

Co do samych zmian wydaje się, że wystarczyło by Bimszale :) zrobic uniq i tyle... ale trzeba zaufać wydawcy.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Wars

Post autor: Pasza26 »

Panowie, który dodatek MW zawiera dodatkowe plansze do oznaczania many/channelingu/życia + znaczniki? Chcemy ze znajomymi zagrać w 4 osoby a głupio na kartce rysować/zapisywać statystyki dwóch z graczy.
Bohr
Posty: 167
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Wars

Post autor: Bohr »

Witam,

Odpowiadając na poprzedni post....chyba żaden, ja posiadam Forcemaster & Warlord i on czegoś takiego nie posiada, a najnowsze dodatek też zdecydowanie czegoś takiego nie ma....trzeba kupić dwa core-sety :(

Mam pytanie dotyczące zasad gry (jakoś ostatnio wydało nam się to ciężkie do obejścia):

Sytuacja jest następująca: kreatura ma na sobie guard i jest aktywna, gdy przeciwnik wejdzie do strefy i ją zaatakuje (bo musi) guard spada. Ale kreatura jest nadal aktywna więc od razu może ustawić sobie nowego guarda - teraz staje się już nie aktywna.

To zachowanie wydaje mi się zgodne z zasadami zgodnie z str 29 Rulebook 2.0

"If an active creature is on guard, it will still be active
after the attack. This may allow a creature to attack twice in
the same round: once with the guard counterstrike, then later
during its own Action Phase."

Ale z drugiej strony przykład z tej samej strony na temat zdejmowania guarda jest w takim razie zupełnie nie adekwatny:

The Beastmaster is protected by a
Steelclaw Grizzly that is guarding his zone. The
Warlock wants to attack the Beastmaster with
his powerful Darkpact Slayer demon, but he has
to deal with the guard first. He sends in his pet
werewolf, Goran, to attack the bear (1). Regardless
of how that attack goes, the bear will lose its guard
marker, leaving the Beastmaster open so the demon
can attack later in the round (2).

w tym wypadku po ataku werwolfa, bear w następnej turze natychmiast znów postawi sobie guarda i demon znów będzie musiał atakować misia.

Czy tak to wygląda czy też przegapiłem coś z instrukcji?

Pozdrawiam.
Selverin
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:04

Re: Mage Wars

Post autor: Selverin »

Twoje rozumowanie jest poprawne, 2 przykład zakłada że miś już się ruszał lub będzie robił co innego.
ODPOWIEDZ