Strona 3 z 34

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:19
autor: Bea
adikom5777 pisze:Wczoraj zagrałem kilka razy i mam parę pytań:

1. runner z 3 kartami na ręku robi skok. Nadziewa się na lód, który zadaje mu 3 net damage i odrzuca 3 karty. Następnie uzyskuje dostęp do serwera zdalnego i wykrada znajdującą się w nim agendę, która daje mu 8 punkt. Ponieważ korporacja przeciwko, której grał to Jinteki to po zabraniu agendy runner otrzymuje jeszcze jeden net damage, ale nie ma kart na ręku. Kto wygrywa grę? Czy runner, bo zdobył 8 punkt, czy korpo, bo usmażyła runnera?
Wygrywa runner. Gdy ktoś zdobywa 7 punkt agendy gra natychmiast się kończy.

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:24
autor: adikom5777
nie jestem o tym przekonany. W momencie zabierania agendy runner otrzymuje net damage w tej samej akcji.

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:26
autor: Bea
adikom5777 pisze:nie jestem o tym przekonany. W momencie zabierania agendy runner otrzymuje net damage w tej samej akcji.
W FAQ to wyjaśniają.(http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... %20FAQ.pdf strona 3, drugie pytanie od góry)
adikom5777 pisze: 3. Czy odrzucając do archiwum nadmiarowe karty z ręki pod koniec tury, kładziemy je zakryte czy odkryte? To samo runner, czy odrzuca karty zakryte czy odkryte?
Korpo odrzuca karty z ręki do archiwum zakryte.
Odrzucone karty runnera czyli heap są dostępne do wglądu dla korporacji, czyli odkryte. Musi jedynie być zachowana ich kolejność.

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:28
autor: adikom5777
Dzięki Bea. Rzeczywiście reguły masz w jednym palcu, nawet nie grając ani razu :)

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:32
autor: Bea
adikom5777 pisze:Dzięki Bea. Rzeczywiście reguły masz w jednym palcu, nawet nie grając ani razu :)
Jeszcze mam dużo wątpliwości co do przebiegu gry, ale to akurat zapamiętałam z instrukcji ;)
adikom5777 pisze:Wczoraj zagrałem kilka razy i mam parę pytań

2. Jest karta lodu, którą można awansować żetonami i podnosić jej siłę. Czy aby to robić, lód musi być zrezowany czy nie?
Lód musi być zrezowany i jego siłę podnosi się na czas tylko jednego spotkania z tym lodem (za pomocą kredytów). Potem siła wraca do stanu poprzedniego. (Chyba że sama karta mówi inaczej).

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 10:04
autor: donmakaron
Co do 2 Bea nie ma racji.

Lód, który można advanceować (ma taką adnotację na karcie), można advancować niezależnie od tego, czy jest zrezowany czy nie. Przecież to taka sama adnotacja jak na pułapkach - Junebug czy Secretary. Czy je też mielibyśmy najpierw rezować? Byłoby to bez sensu. Dodatki wprowadzają advancowalne ice'y, które posiadają adnotację, że można je advancować tylko jak są zrezane - jest to wyraźnie na karcie napisane.

Advancowalny ice dostaje siłę na stałę (jeśli advance podnoszą mu siłę). Bea coś pomieszała z tym podnoszeniem siły na czas spotkania. I na pewno nie robi się tego podczas spotkania z icem - advance to akcja a w trakcie runu corpo nie może wykonywać akcji, przecież nie ma clicków :)

Reszta się zgadza. 1. Wygrywa runner - nie jest to kwestia jednej akcji, a kwestia tego kto pierwszy spełni warunek wygranej. W momencie spełnienia warunków gra się kończy, przerywamy wszystkie akcje, nie rozgrywamy już niczego więcej. @3 - Jest prosta zasada - u korporacji karty odkryte (zrezowane, zagrane operacje) idą do śmieci odkryte, a karty zakryte (Z ręki, z decku, niezrezowane ze stołu) idą do śmieci zakryte. Runner zawsze odrzuca karty odkryte.

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 10:07
autor: Bea
donmakaron pisze:Co do 2 Bea nie ma racji.
Advancowalny ice dostaje siłę na stałę (jeśli advance podnoszą mu siłę). Bea coś pomieszała z tym podnoszeniem siły na czas spotkania. I na pewno nie robi się tego podczas spotkania z icem - advance to akcja a w trakcie runu corpo nie może wykonywać akcji, przecież nie ma clicków :)
Chodziło mi o tymczasowe podnoszenie siły. Nie o to chodziło pytającemu? Jeśli nie to przepraszam za wprowadzenie w błąd :)
Dobrze byłoby wiedzieć o jaką kartę chodzi.

Edit: Już wiem, chodzi o karty, które maja napisane: Can be advanced tak?
Na niektórych pisze, że moga być advanced only while rezed. a na niektórych nie. Czyli te, które nie maja takiej adnotacji mogą być advansowane zanim zostaną zrezowane (w ciemno)?

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 10:42
autor: donmakaron
Tak. Nie do końca w ciemno - przecież korpo wie co i gdzie zainstalowało :P
W ogóle to nie ma ice'ów, które mogą tymczasowo podnosić sobie siłę. Co najwyżej inne karty mogą wywoływać taki efekt na jakimś ice.

Re: Netrunner

: 22 cze 2013, 21:54
autor: adikom5777
Znów mam pytanie:
Czym różni się zapis na icebreakerze +1 strength od +1 strength for the reminder of this run?
Przyklady kart: Gordian Blade i ZU.13 Key Master

Re: Netrunner

: 22 cze 2013, 23:26
autor: melee
Możesz go użyć na kilku lodach, nie musząc za każdym razem podbijać siły.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 08:42
autor: yosz
Tzn raz podbijasz siłę i do końca runu ma tę podniesioną siłę. W innym przypadku trzeba podnosić siłę przy każdym LODzie

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 09:37
autor: adikom5777
Dzieki panowie.
Mam jeszcze pytanie o Recurring Credit (znacznik kasy ze strzałką w lewo).
Kredyty na tych kartach pojawiają się na początku tury tylko wtedy, kiedy nie ma na nich kredytów, czy zawsze (czyli można kumulować)?
Przykład karty: Scrubber.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 10:24
autor: Andy
Jeśli dobrze rozumiem, to są kredyty odnawialne. Tzn. na początku tury uzupełniają się do limitu określonego na karcie (przy Scrubberze do 2). Nie kumulują się, co podaje instrukcja na s. 22 (rozdział Oznaczenia).

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 11:34
autor: melee
Tak, do określonej sumy.
@Yosz, nie do końca rundy, tylko run'u.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 12:18
autor: Andy
melee pisze:@Yosz, nie do końca rundy, tylko run'u.
Tak chyba właśnie yosz napisał. :wink:

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 12:21
autor: melee
Alkohol, narzędzie szatana.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 12:53
autor: pan_satyros
Z niecierpliwości zacząłem robić to samo o inni - szukać dziur w całym, czyli wertować instrukcję :D
Napatoczyło się jedno pytanie:
- Dlaczego zachowanie/lub nie kolejności przeglądania odkrytych kart Sterty/Archiwum ma znaczenie?

/edit
kolejne:
Jak mam rozumieć działąnie tej karty?
http://netrunnercards.info/card/01068
Awansuje, punktuje w swojej turze, umieszczając w obszarze punktowania razem z agenda counterem?
Jak w takim razie używa się tej zdolności?

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 13:39
autor: yosz
Punktujesz agendę (projekt) i kładziesz na niej jeden żeton.
Następnie w dowolnym momencie gdy jest możliwość zagrania "Paid abilities" możesz użyć tej karty - zdjąć żeton i zakończyć run.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 13:55
autor: pan_satyros
yosz pisze:Punktujesz agendę (projekt) i kładziesz na niej jeden żeton.
Następnie w dowolnym momencie gdy jest możliwość zagrania "Paid abilities" możesz użyć tej karty - zdjąć żeton i zakończyć run.
Ok czyli Agendy idą do obszaru punktacji razem z leżącymi na nich żetonami?

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 14:17
autor: melee
Część agend ma w opisie "agenda countery", które można później zużywać do wykonania akcji z opisu agendy.
Jeśli chodzi o kolejność w archiwum to nie mam pojęcia. Może będą karty, które to wykorzystają, na razie chyba nie ma.

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 14:26
autor: pan_satyros
melee pisze:Część agend ma w opisie "agenda countery", które można później zużywać do wykonania akcji z opisu agendy.
Tak, tylko taka Agenda wraz z żetonami nie leży już na serwerze zdalnym, a w obszarze punktów?

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 14:26
autor: melee
tak

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 17:59
autor: Andy
melee pisze:Jeśli chodzi o kolejność w archiwum to nie mam pojęcia. Może będą karty, które to wykorzystają, na razie chyba nie ma.
Kolejność w Archiwach nie ma znaczenia, bo runner uzyskuje dostęp do wszystkich kart tam się znajdujących (odkrywa m.in. karty zakryte). Czyli kolejność, w jakich one leżą nie ma znaczenia.

Natomiast tajemnicza (na razie) jest sprawa z koniecznością zachowywania kolejności w Stercie. Zrobiłem szybkie przeszukiwanie opisów wszystkich znanych kart (z Core Setu, sześciu dodatków Genesis, 6 znanych kart z przyszłych dwóch dodatków Spin i 19 znanych kart z rozszerzenia Tworzyć i Kontrolować): żadna z reguł na tych kartach, zawierająca termin "Heap" nie wykorzystuje kolejności kart w Stercie. Być może pojawią się później zdolności kart typu "odzyskaj i zainstaluj jeden program spośród pięciu kart leżących na wierzchu Sterty".

A może już jest coś, o czym po prostu nie wiem?

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 18:58
autor: melee
wg obecnych zasad nie ma znaczenia, ale również dobrze kolejność może nabrać sensu również dla archiwum

Re: Netrunner

: 23 cze 2013, 21:44
autor: adikom5777
wg mnie odkładając karty do R&D trzeba zachować kolejność, aby korporacja dociągała później karty w tej samej kolejności, w której stos był pierwotnie potasowany.