Strona 3 z 5

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 16:11
autor: detrytusek
if you said so

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 mar 2016, 20:59
autor: Bea
detrytusek pisze: Zastanawia mnie tylko to po co ktoś pisze, że za darmo jak nigdzie nie ma przesłanek by podejrzewać, że jest za coś.
Napisane jest w instrukcji że za darmo, pewnie dlatego, żeby ktoś sobie nie pomyślał (przez analogię), że płacimy jedną kukurydzę tak samo jak przy wybieraniu pola niższego niż to na którym jest nasz robotnik. Lepiej napisać, niż by się komuś to miało pomylić.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2016, 08:25
autor: detrytusek
Bea pisze: Napisane jest w instrukcji że za darmo, pewnie dlatego, żeby ktoś sobie nie pomyślał (przez analogię), że płacimy jedną kukurydzę tak samo jak przy wybieraniu pola niższego niż to na którym jest nasz robotnik. Lepiej napisać, niż by się komuś to miało pomylić.
Mnie przynajmniej bardziej to zmyliło niż pomogło. Płacenia bym sam z siebie nie wykombinował.
Inne pytanko: jak płacę czaszką za np monument to ona wraca do puli czy się zużywa?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2016, 09:10
autor: Talaj
Wraca do puli

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 15 maja 2016, 12:32
autor: Tomzaq
Mam problem z interpretacją kafla szybkiej akcji: "zapłać 1 kosz kukurydzy i wznieś jeden budynek". Czy muszę dodatkowo ponosić koszt wzniesienia budynku (co wydaje mi się prawidłowe)? Czy ta kukurydza wszystko załatwia i stawiam budynek jaki chcę za koszt zaledwie jednej kukurydzy? Byłaby to baaardzo mocna akcja.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 15 maja 2016, 13:19
autor: alagor
Tomzaq pisze:Czy muszę dodatkowo ponosić koszt wzniesienia budynku (co wydaje mi się prawidłowe)? Czy ta kukurydza wszystko załatwia i stawiam budynek jaki chcę za koszt zaledwie jednej kukurydzy? Byłaby to baaardzo mocna akcja.
Musisz zapłacić koszty wzniesienia budynku. Jak dobrze pamiętam jest to dokładnie wyjaśnione w instrukcji w akapicie o "ogólnym" wykorzystywaniu żetonów szybkiej akcji. Nie możesz umieszczać robotnika na szybkiej akcji jeśli nie możesz jej wykonać, w tym przypadku jeśli nie masz zasobów potrzebnych do postawienia budynku.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 15 maja 2016, 14:02
autor: Tomzaq
alagor pisze:
Tomzaq pisze:Czy muszę dodatkowo ponosić koszt wzniesienia budynku (co wydaje mi się prawidłowe)? Czy ta kukurydza wszystko załatwia i stawiam budynek jaki chcę za koszt zaledwie jednej kukurydzy? Byłaby to baaardzo mocna akcja.
Musisz zapłacić koszty wzniesienia budynku. Jak dobrze pamiętam jest to dokładnie wyjaśnione w instrukcji w akapicie o "ogólnym" wykorzystywaniu żetonów szybkiej akcji. Nie możesz umieszczać robotnika na szybkiej akcji jeśli nie możesz jej wykonać, w tym przypadku jeśli nie masz zasobów potrzebnych do postawienia budynku.
Dzięki

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 15 maja 2016, 19:44
autor: malekith_86
Tomzaq pisze:
alagor pisze:
Tomzaq pisze:Czy muszę dodatkowo ponosić koszt wzniesienia budynku (co wydaje mi się prawidłowe)? Czy ta kukurydza wszystko załatwia i stawiam budynek jaki chcę za koszt zaledwie jednej kukurydzy? Byłaby to baaardzo mocna akcja.
Musisz zapłacić koszty wzniesienia budynku. Jak dobrze pamiętam jest to dokładnie wyjaśnione w instrukcji w akapicie o "ogólnym" wykorzystywaniu żetonów szybkiej akcji. Nie możesz umieszczać robotnika na szybkiej akcji jeśli nie możesz jej wykonać, w tym przypadku jeśli nie masz zasobów potrzebnych do postawienia budynku.
Dzięki
tak na prawdę na tym żetonie masz dwie ikony / symbole, które dobrze to tłumaczą:
pierwszy czyli kukurydza symbolizuje cenę za skorzystanie z tego konkretnego kafla szybkiej akcji
drugi czyli ikona budynku pozwala Ci na budowę na takich samych zasadach jak taki sam symbol na kole Tikal

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 gru 2016, 11:26
autor: Sonne
Witajcie
Grałem w Tzolkina u znajomego, więc tej gry przy sobie nie posiadam. Ale mimo to na przyszłość mam dwie niejasne sytuacje. Chciałbym byście rozwiali moje wątpliwości by na przyszłość mieć odniesienie do nich.

1. W momencie gdy gracz zagrywa 1 pionka na pole pierwszeństwa. To w następnej rundzie, gdy automatycznie jest zdejmowany pionek z Pola pierwszeństwa, ten gracz musi też w tej rundzie zbierać inne pionki z planszy? Czy może się wystawiać w tej rundzie także? Zasadą priorytetowej w tej grze jest to, że wybierasz czynność Albo wystawianie, albo zbieranie. Jako że zaplanowałeś akcje pierwszeństwa w poprzedniej rundzie, teoretycznie musisz zaplanować, że w następnej gdy Pionek automatycznie schodzi z tego pola, to inne pionki też powinny schodzić z planszy. Ale nie wiem czy napewno?

2. Jeśli mam technologię czwartą ( ostatnią ) na poziomie 1. Która daje możliwość wyprzedzenia na kółku o 1 poziom podczas schodzenia pionka z tego kółka. Pytanie czy można to wykorzystać na każdym kółku, czy tylko na tym z czaszkami?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 30 gru 2016, 12:21
autor: FortArt
1. Spójrz na to tak: schodzi na koniec rundy. I po problemie.

2. Spójrz na kolor.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 14 kwie 2017, 10:42
autor: seszena2
Witam. Moje pytanie dotyczy instrukcji. Czy nie uważacie że tu jest błąd?
Strona 16.: Płytki dóbr początkowych i działanie budynków.

Brązowy kolor boga - przesuń znacznik w zielonej świątyni
Żółty - przesuń w brązowej
Zielony - przesuń w żółtej.

Moim zdaniem to jest bez sensu. Brązowy to przesuwamy w brązowej itd.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 14 kwie 2017, 10:45
autor: Tomzaq
seszena2 pisze:Witam. Moje pytanie dotyczy instrukcji. Czy nie uważacie że tu jest błąd?
Strona 16.: Płytki dóbr początkowych i działanie budynków.

Brązowy kolor boga - przesuń znacznik w zielonej świątyni
Żółty - przesuń w brązowej
Zielony - przesuń w żółtej.

Moim zdaniem to jest bez sensu. Brązowy to przesuwamy w brązowej itd.

Masz rację
Naprawdę tak jest napisane w instrukcji?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 14 kwie 2017, 10:45
autor: warlock
Błąd masakryczny :). Przesuwasz się na świątyni odpowiadającej kolorowi symbolu.

Tak - w polskiej instrukcji tak jest napisane, sprawdziłem w PDFie. Jak to dobrze, że mam angielską wersję... :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 14 kwie 2017, 10:47
autor: seszena2
Napiszcie jak mogę wkleić zdjęcie? to zaraz wkleję

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 14 kwie 2017, 10:50
autor: seszena2
Błąd masakryczny :). Przesuwasz się na świątyni odpowiadającej kolorowi symbolu.

Tak - w polskiej instrukcji tak jest napisane, sprawdziłem w PDFie. Jak to dobrze, że mam angielską wersję... :)[/quote]


My doszliśmy do tego samego wniosku, ale gdzieś tam niesmak pozostawał czy dobrze gramy.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 kwie 2017, 11:06
autor: Nidhogg
Jakoś mi to umknęło pewnie dlatego że zawsze patrzyłem na piktogramy nie na kolory świątyń, tak jest prościej :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 08 maja 2017, 23:14
autor: Quille
Dwa szybkie pytania, bo instrukcja, mimo że dobrze napisana, nie rozwiewa do końca moich wątpliwości:
- Czy jeśli jestem na końcu danego rozwoju, i chcę wykonać akcję z pola, który pozwala na rozwinięcie się od dwa etapy, to czy mogę dwukrotnie skorzystać z bonusu? np. dostać dwie czaszki na torze teologii albo wspiąć się o dwa stopnie w świątyni (świątyniach) na polu rolnictwa?
- Czy budynek, który pozwala na wymianę zasobów (drewna, kamienia i złota) na kukurydzę mogę wykorzystać tylko zaraz po jego zbudowaniu czy wielokrotnie, w tym w fazie żywienia?
Z góry dzięki!

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 08 maja 2017, 23:28
autor: Tomzaq
Quille pisze:Dwa szybkie pytania, bo instrukcja, mimo że dobrze napisana, nie rozwiewa do końca moich wątpliwości:
- Czy jeśli jestem na końcu danego rozwoju, i chcę wykonać akcję z pola, który pozwala na rozwinięcie się od dwa etapy, to czy mogę dwukrotnie skorzystać z bonusu? np. dostać dwie czaszki na torze teologii albo wspiąć się o dwa stopnie w świątyni (świątyniach) na polu rolnictwa?
- Czy budynek, który pozwala na wymianę zasobów (drewna, kamienia i złota) na kukurydzę mogę wykorzystać tylko zaraz po jego zbudowaniu czy wielokrotnie, w tym w fazie żywienia?
Z góry dzięki!
Ad.1 Możesz
Ad.2 W momencie budowy

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 19 lis 2017, 20:10
autor: bartekb8
Hej,
Mam pytanko. Czy jak kupuję budynek zwiększający poziom technologiczny budowania (powiedzmy z poziomu 0 na 1) to automatycznie dostanę bonus z tego budynku- kukurydzę, czy będzie on aktywny dopiero od następnego kupionego budynku? Wydaje mi się że opcja druga jest bardziej logiczna, ale mogę się mylić

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 19 lis 2017, 20:19
autor: Coen
Druga opcja :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 19 lis 2017, 21:08
autor: bartekb8
Czyli graliśmy dobrze. Dzięki :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 28 lis 2017, 14:31
autor: Garvv
Witam mam pytanie do pola nr. 5 na kole Uxmal: "Przeprowadź jedną akcję na kole Palenque, Yaxchilan, Tikal lub Uxmal. Zapłać 1 kosz kukurydzy, (oprócz kosztów wynikających z wybranej akcji). Zapamiętaj: akcje w Chichen Itza nie są dostępne w tej akcji."

I na przykład płacę 1 kosz kukurydzy i wybieram pole nr 5 w Palenque i mogę od razu wykorzystać tą akcję czy muszę zapłacić 5 kukurydzy za to pole? "(oprócz kosztów wynikających z wybranej akcji)"

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 28 lis 2017, 14:43
autor: Nidhogg
Garvv pisze:Witam mam pytanie do pola nr. 5 na kole Uxmal: "Przeprowadź jedną akcję na kole Palenque, Yaxchilan, Tikal lub Uxmal. Zapłać 1 kosz kukurydzy, (oprócz kosztów wynikających z wybranej akcji). Zapamiętaj: akcje w Chichen Itza nie są dostępne w tej akcji."

I na przykład płacę 1 kosz kukurydzy i wybieram pole nr 5 w Palenque i mogę od razu wykorzystać tą akcję czy muszę zapłacić 5 kukurydzy za to pole? "(oprócz kosztów wynikających z wybranej akcji)"
Fragment: "(oprócz kosztów wynikających z wybranej akcji)" odnosi się do kosztów danej akcji a nie kosztów postawienia robotnika od razu na tym polu. Np. jak chcesz postawić budynek to płacisz 1 kukurydzy oraz koszt w materiałach za budynek. Jeśli chcesz pobrać żywność ale wypalić wcześniej las to musisz ponieść koszt obniżenia się w jednej ze świątyń (gniew bogów).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 kwie 2018, 12:34
autor: Sonne
Witajcie
Ostatnio odkurzyłem grę i postanowiłem ponownie do niej zasiąść.
Jedna nieścisłość się pojawiła i chciałem o nią zapytać.

Czy gracz posiadający pierwszeństwo po np 3 turach ( położone 3 kukurydze na kole ) może ponownie zagrać pionka na pola pierwszeństwa? Np po to by zgarnąć kukurydze lub zablokować innych graczy?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 kwie 2018, 12:37
autor: GeQ
Sonne pisze: 11 kwie 2018, 12:34 Witajcie
Ostatnio odkurzyłem grę i postanowiłem ponownie do niej zasiąść.
Jedna nieścisłość się pojawiła i chciałem o nią zapytać.

Czy gracz posiadający pierwszeństwo po np 3 turach ( położone 3 kukurydze na kole ) może ponownie zagrać pionka na pola pierwszeństwa? Np po to by zgarnąć kukurydze lub zablokować innych graczy?
Oczywiście, że może, ale wskaźnik pierwszego gracza przechodzi wówczas na ręce gracza po lewej stronie, tym samym taki amator staje się graczem ostatnim :mrgreen: niestety to zniechęca do takich zagrywek :wink: