W czasie czytania na górze jest link do ściągnięcia.Banan2 pisze:Hmm, a to się da jakoś wydrukować?palladinus pisze:Jest i instrukcja opublikowana na naszym blogu.
Pozdrawiam
Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Każe mi się zalogować do jakiegoś ISSUU Trudno, poczekam na jakąś normalną formę udostępniania plikupalladinus pisze:W czasie czytania na górze jest link do ściągnięcia.Banan2 pisze:Hmm, a to się da jakoś wydrukować?palladinus pisze:Jest i instrukcja opublikowana na naszym blogu.
Pozdrawiam
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Rzeczywiście, byłem zalogowany i nie zauważyłem tego problemu.
Na blogu pod viewerem wrzuciłem link do ściągnięcia w pdf-ie.
Na blogu pod viewerem wrzuciłem link do ściągnięcia w pdf-ie.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
A na BGG bedzie plik?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
No ja myślę !!! Prawdopodobnie w następnym tygodniu powstanie profil BGG i tam też instrukcja powinna być zamieszczona (także w języku angielskim).Don Simon pisze:A na BGG bedzie plik?
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Ludziska. "Gicy i niegicy" . Zwracam się do Was o pomoc.
Chciałbym abyśmy wspólnie – Wy i ja - byli jak najbardziej zadowoleni z Imperializmu. Naciskałem w Wydawnictwie o udostępnienie dla Was instrukcji.
Więcej umysłów, więcej spostrzeżeń. Boję się swojej niedoskonałości - tego, że przeoczyłem jakieś istotne albo drobne błądziki w instrukcji, mimo, że przeczytałem ją tyle razy. Mimo, że pracowali nad nią ciężko także przyjaciele, znajomi, pracownicy wydawnictwa, zawsze dzierga mną wątpliwość, czy jest ona wystarczająco zrozumiała?
Proszę więc Was - Tych którzy przeczytali instrukcję – podzielcie się ze mną własną opinią. Czy instrukcja Wam się podoba? Co sądzicie o grze na jej podstawie? Jakie jest na jej podstawie Wasze pierwsze wrażenie?
Pomożecie?
Zapraszam też wszystkich zainteresowanych na Pyrkon, na stoisko G3, gdzie będę pokazywał Imperializm oraz drugą swoją grę Ucho Króla. Być może to już ostatnia okazja na zagranie w grę przed jej wydaniem.
Chciałbym abyśmy wspólnie – Wy i ja - byli jak najbardziej zadowoleni z Imperializmu. Naciskałem w Wydawnictwie o udostępnienie dla Was instrukcji.
Więcej umysłów, więcej spostrzeżeń. Boję się swojej niedoskonałości - tego, że przeoczyłem jakieś istotne albo drobne błądziki w instrukcji, mimo, że przeczytałem ją tyle razy. Mimo, że pracowali nad nią ciężko także przyjaciele, znajomi, pracownicy wydawnictwa, zawsze dzierga mną wątpliwość, czy jest ona wystarczająco zrozumiała?
Proszę więc Was - Tych którzy przeczytali instrukcję – podzielcie się ze mną własną opinią. Czy instrukcja Wam się podoba? Co sądzicie o grze na jej podstawie? Jakie jest na jej podstawie Wasze pierwsze wrażenie?
Pomożecie?
Zapraszam też wszystkich zainteresowanych na Pyrkon, na stoisko G3, gdzie będę pokazywał Imperializm oraz drugą swoją grę Ucho Króla. Być może to już ostatnia okazja na zagranie w grę przed jej wydaniem.
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Profil jest, ale instrukcji ani śladu.Ouragan pisze:No ja myślę !!! Prawdopodobnie w następnym tygodniu powstanie profil BGG i tam też instrukcja powinna być zamieszczona (także w języku angielskim).Don Simon pisze:A na BGG bedzie plik?
Pozdrawiam
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Gra doczekała się wreszcie profilu na BGG, można go znaleźć tutaj http://boardgamegeek.com/boardgame/1560 ... domination
-
- Posty: 2617
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Dzisiaj zagrałem za Pyrkonie. Partia w dwie osoby. Graliśmy prawie 2h (razem z tłumaczeniem). Nie skończyliśmy, bo spieszyliśmy się na inną rozgrywkę.
Wrażenia generalnie pozytywne. Ciężkawe euro, niewiele klimatu. Dużo możliwości, dużo decyzji, dużo kombinowania. Pozycja dla ogranych graczy. Mimo, że na początku trochę trudno wszystko ogarnąć, to wszystko działa bez zarzutu. I tutaj szczere gratulacje dla autora. Tak na gorąco to mam dwie uwagi:
- gra opiera się na ikonach obecnych na kartach i planszy, które zresztą są czytelne i jednoznaczne. Natomiast oprócz ikon poszczególne karty mają swoje kolory, co mnie osobiście na początku trochę wprowadzało w błąd, bo np. ze stosu kart odkryć były wyciągane karty o różnych kolorach. Według mnie bardziej przejrzyste byłoby trzymanie się jednego koloru z różnymi ikonami, bo na planszy i tak są jedynie ikony.
- zdecydowanie brakuje karty pomocy. Możliwości jest dużo i taka ściąga byłaby bardzo mile widziana. Zwłaszcza na początku.
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję
Wrażenia generalnie pozytywne. Ciężkawe euro, niewiele klimatu. Dużo możliwości, dużo decyzji, dużo kombinowania. Pozycja dla ogranych graczy. Mimo, że na początku trochę trudno wszystko ogarnąć, to wszystko działa bez zarzutu. I tutaj szczere gratulacje dla autora. Tak na gorąco to mam dwie uwagi:
- gra opiera się na ikonach obecnych na kartach i planszy, które zresztą są czytelne i jednoznaczne. Natomiast oprócz ikon poszczególne karty mają swoje kolory, co mnie osobiście na początku trochę wprowadzało w błąd, bo np. ze stosu kart odkryć były wyciągane karty o różnych kolorach. Według mnie bardziej przejrzyste byłoby trzymanie się jednego koloru z różnymi ikonami, bo na planszy i tak są jedynie ikony.
- zdecydowanie brakuje karty pomocy. Możliwości jest dużo i taka ściąga byłaby bardzo mile widziana. Zwłaszcza na początku.
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Też wczoraj zagrałem niepełną partię dwuosobową (musieliśmy iść na pociąg).
Wrażenia na plus. Jak na grę w rozwój cywilizacji, to Imperalizm wydaje mi się niezbyt ciężki - taki po prostu w sam raz (wiem, że to jest mocno subiektywne). Owszem, trochę symboliki do ogarnięcia jest, ale po załapaniu, o co kaman, rozgrywka toczy się naprawdę płynnie. Wygląda na to, że - przynajmniej w grach dwuosobowych - tzw. downtime (jest jakieś fajne polskie słowo na to?) jest bardzo mały i dodatkowo redukowany przez akcje "interakcyjne" - wojny, intrygi. Wydało mi się to wielka zaletą Imperializmu. Dodatkowo, aczkolwiek dość mocno abstrakcyjna, gra wciąga. Kiedy ktoś cię zaatakuje i zmusi do upokarzającego pokoju, zaraz masz w głowie: "No, ja ci zaraz pokażę! Ty mnie na lądzie? To ja ciebie na morzu!".
Pewną wątpliwość miałem odnośnie do bonusów dla liderów w niektórych gałęziach rozwoju, w postaci wyławiania kart z "discarda". Co prawda w naszej grze z tego nie korzystaliśmy, ale czy to nie będzie nadużywane po pewnym ograniu?
Szykuję się do zakupu.
Wrażenia na plus. Jak na grę w rozwój cywilizacji, to Imperalizm wydaje mi się niezbyt ciężki - taki po prostu w sam raz (wiem, że to jest mocno subiektywne). Owszem, trochę symboliki do ogarnięcia jest, ale po załapaniu, o co kaman, rozgrywka toczy się naprawdę płynnie. Wygląda na to, że - przynajmniej w grach dwuosobowych - tzw. downtime (jest jakieś fajne polskie słowo na to?) jest bardzo mały i dodatkowo redukowany przez akcje "interakcyjne" - wojny, intrygi. Wydało mi się to wielka zaletą Imperializmu. Dodatkowo, aczkolwiek dość mocno abstrakcyjna, gra wciąga. Kiedy ktoś cię zaatakuje i zmusi do upokarzającego pokoju, zaraz masz w głowie: "No, ja ci zaraz pokażę! Ty mnie na lądzie? To ja ciebie na morzu!".
Pewną wątpliwość miałem odnośnie do bonusów dla liderów w niektórych gałęziach rozwoju, w postaci wyławiania kart z "discarda". Co prawda w naszej grze z tego nie korzystaliśmy, ale czy to nie będzie nadużywane po pewnym ograniu?
Szykuję się do zakupu.
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Zagrałem na Graciarni w Toruniu. Wrażenia przeciętne. Partię przerwaliśmy po 1h, bo wszyscy się nudzili (4 osoby).
Gra nie jest ciężka. Pod tym kątem brakuje jej sporo do "Poprzez wieki" tudzież "Nations".
Toczy się wokół dwóch rzeczy: rozwoju gospodarczego (w kilku aspektach) i wojen. W gospodarce wybieramy sobie jakąś domenę, na przykład mięso i próbujemy zostać w niej liderem - bo będą premie i większe zarobki. Z kolei wojny mogą być lądowe albo morskie i tu również obieramy specjalizację (zależy nam na jak największej różnicy w sile pomiędzy nami i ofiarą). Niestety, po kilku rundach zaczyna wszystkim brakować kasy. Skąd kasę? Z gospodarki (czasami z kart kolonii, ale zdobycie ich graniczy z fuksem, więc pomijam tę opcję). Z wojen już nie - chyba, że z plądrowań, ale te będą atrakcyjne dopiero w 2 połowie gry. Innymi słowy wszyscy zbierają ze stołu karty pasujące do ich wizji i mozolnie budują potencjał. I robi się to nudne. W tej grze nie zmienimy nagle specjalizacji. Nie przerzucimy się z armii lądowej na morską. Nie zamienimy imperium mięsnego w przyprawowe. Nie zbudujemy niczego SZYBKO - wszystko jest mozolnie ciułane. I nudne.
Przyczepiłbym się również do napisów na kartach i ikonografii. Napisy nie są zdawkowe, więc powinny być wyczerpujące i intuicyjne. A tymczasem wszystkie karty opatrzności mają swoje dodatkowe opisy w instrukcji. Niektóre ikony są ok, ale niektórym akcjom jednorazowym brakuje podpisu "1x" czy cuś.
Karty celów leżą w poprzek do planszy, co uważam za minus, bo można oczopląsu dostać. Siedziałem z boku planszy, więc część informacji widziałem do góry nogami, część bokiem - o kartach innych graczy nie wspomnę. Informacje z planszy powinny być skierowane w jedną stronę imho.
Generalnie gra wygląda fajnie i oferuje dobrą zabawę, ale lżejszą, niż się spodziewałem. Zbyt często grałem na autopilocie, a wojny były nieopłacalne. Widzę, że w praktyce pierwsza połowa gry będzie nudnawa, a druga przyspieszy aż ktoś przekroczy próg punktowy i zakończy sparing. Gdyby każda decyzja w grze była wciągająca i atrakcyjna, mielibyśmy hit klasy średnio-ciężkiej. A tak - może będzie hit o wadze wg. BGG 2.5.
Ale z chęcią zagram jeszcze raz.
Gra nie jest ciężka. Pod tym kątem brakuje jej sporo do "Poprzez wieki" tudzież "Nations".
Toczy się wokół dwóch rzeczy: rozwoju gospodarczego (w kilku aspektach) i wojen. W gospodarce wybieramy sobie jakąś domenę, na przykład mięso i próbujemy zostać w niej liderem - bo będą premie i większe zarobki. Z kolei wojny mogą być lądowe albo morskie i tu również obieramy specjalizację (zależy nam na jak największej różnicy w sile pomiędzy nami i ofiarą). Niestety, po kilku rundach zaczyna wszystkim brakować kasy. Skąd kasę? Z gospodarki (czasami z kart kolonii, ale zdobycie ich graniczy z fuksem, więc pomijam tę opcję). Z wojen już nie - chyba, że z plądrowań, ale te będą atrakcyjne dopiero w 2 połowie gry. Innymi słowy wszyscy zbierają ze stołu karty pasujące do ich wizji i mozolnie budują potencjał. I robi się to nudne. W tej grze nie zmienimy nagle specjalizacji. Nie przerzucimy się z armii lądowej na morską. Nie zamienimy imperium mięsnego w przyprawowe. Nie zbudujemy niczego SZYBKO - wszystko jest mozolnie ciułane. I nudne.
Przyczepiłbym się również do napisów na kartach i ikonografii. Napisy nie są zdawkowe, więc powinny być wyczerpujące i intuicyjne. A tymczasem wszystkie karty opatrzności mają swoje dodatkowe opisy w instrukcji. Niektóre ikony są ok, ale niektórym akcjom jednorazowym brakuje podpisu "1x" czy cuś.
Karty celów leżą w poprzek do planszy, co uważam za minus, bo można oczopląsu dostać. Siedziałem z boku planszy, więc część informacji widziałem do góry nogami, część bokiem - o kartach innych graczy nie wspomnę. Informacje z planszy powinny być skierowane w jedną stronę imho.
Generalnie gra wygląda fajnie i oferuje dobrą zabawę, ale lżejszą, niż się spodziewałem. Zbyt często grałem na autopilocie, a wojny były nieopłacalne. Widzę, że w praktyce pierwsza połowa gry będzie nudnawa, a druga przyspieszy aż ktoś przekroczy próg punktowy i zakończy sparing. Gdyby każda decyzja w grze była wciągająca i atrakcyjna, mielibyśmy hit klasy średnio-ciężkiej. A tak - może będzie hit o wadze wg. BGG 2.5.
Ale z chęcią zagram jeszcze raz.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, 16:49 przez Vester, łącznie zmieniany 1 raz.
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
To witki mi opadly. Skoro jeszcze lzejsza niz Nations to raczej u mnie nie zagosci... Zagrac chetnie, ale w ciemno nie kupie.
Dzieki Vester za rozpoznanie bojem .
Dzieki Vester za rozpoznanie bojem .
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Nie chce się wypowiadać jako znawca, bo zagrałem tylko kilka razy, ale za to w każdym składzie osobowym. W 4 może być najbardziej losowo, ale to raczej cecha gier, które operują w ten sposób kartami. W 2 osoby gra się najbardziej strategicznie. W pierwszej partii ciężko ogarnąć w co się opłaca inwestować, więc polecam zagrać parę razy. W TtA też jak się od początku nie zapewni stałego przyrostu zasobów, to nie będzie można nic zrobić i tylko się nudzić. Oczywiście pod względem ciężkości te gry do siebie nie pasują, ale ja bym Imperializmowi dał bliżej 3.
Co do kasy, to najłatwiej okradać innych za pomocą kart intryg i przyznam się, że w naszych grach zawsze był ktoś, komu było można coś zabrać
Co do uwag do wykonania, to nie wiedziałem jeszcze ostatecznej wersji polskiej, w w angielskiej, którą widziałem, miały nastąpić jeszcze jakieś zmiany. Ikon jest sporo i trzeba się przyzwyczaić, ale mam nadzieje, że wersja finalna będzie wystarczająco czytelna i przejrzysta. A karty jak karty, można je sobie ułożyć jak wygodnie.
Co do kasy, to najłatwiej okradać innych za pomocą kart intryg i przyznam się, że w naszych grach zawsze był ktoś, komu było można coś zabrać
Co do uwag do wykonania, to nie wiedziałem jeszcze ostatecznej wersji polskiej, w w angielskiej, którą widziałem, miały nastąpić jeszcze jakieś zmiany. Ikon jest sporo i trzeba się przyzwyczaić, ale mam nadzieje, że wersja finalna będzie wystarczająco czytelna i przejrzysta. A karty jak karty, można je sobie ułożyć jak wygodnie.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Jakaś konkretna data kiedy gra pojawi sie w sprzedaży?
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Co tu taka cisza, miała być w maju premiera, a tu ani widu ani słychu
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Cisza spowodowana jest tym, że nie jest wiadome kiedy gra się ukaże. Wystąpiły pewne drobne problemy z drukarnią, co powoduje że gra prawdopodobnie zostanie wydana w terminie późniejszym (chociaż istnieje małe prawdopodobieństwo, że grę uda się wydać jeszcze w maju). Termin wydania postaram się podać jak już będę wiedział, że gra została skierowana do druku.evenstar pisze:Co tu taka cisza, miała być w maju premiera, a tu ani widu ani słychu
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Fatalnie
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
evenstar pisze:Fatalnie
bez przesady - wysyp premier w tym miesiącu jest tak potężny , że na forum niesie się jęk wyżymanych portfeli graczy - jak się przesunie premiera tej gry o kilka tygodni to chyba nawet dobrze ...
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
No nie wiem, jakoś nie widze dla siebie nic ciekawego z tych premier. Poza dodatkiem do NE
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
evenstar pisze:No nie wiem, jakoś nie widze dla siebie nic ciekawego z tych premier. Poza dodatkiem do NE
przez 3 miesiące "w hobby " straszna koneserka się zrobiłaś - gry z zeszłego miesiąca to już są starocie
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Wydawca prosił o nieujawnianie jeszcze informacji o premierze, więc staramy się spełnić jego życzenie, ale nasłuchujcie, bo to niedługo. A czymże jest miesiąc czy dwa (czy trzy) do wieczności
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Trudno, w takim razie zamawiam dodatek do Spartacusa.
przygarnę geeka :D zapraszam do grupy śląscy planszomaniacy :) https://www.facebook.com/groups/596625973748489/
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Imperializm - nowa gra cywilizacyjna od G3
Wydanie planowane jest na przełomie sierpnia i września - tuż przed Essen.
Premiera gry „Imperializm: Droga ku dominacji” coraz bliżej
Premiera gry „Imperializm: Droga ku dominacji” coraz bliżej
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry