Strona 3 z 15

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 11 sty 2015, 01:19
autor: AkitaInu
Dzieki wielkie :)!

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 12 sty 2015, 01:21
autor: AkitaInu
Kolejne pytanie ;)

jeżeli skończą mi się wszystkie karty eventów (zdarzyło się tak zanim jeszcze frodo wszedl do mordoru) to:

1. nie tasuje talii odrzuconych kart
2. palantir na kostce to stracona akcja

dobrze pisze ?:)

nie dosc ze w pierwszej grze w 3-4 ostatnich turach rzucałem po 3-4 palantiry i nic nie mogłem zrobić to jeszcze przy losowaniu zetonow poszukiwań gracz wolnych ludów wylosował po kolei trzy niebieskie ... pech okrutny ale może źlę graliśmy więc jutro czytam instrukcję ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 12 sty 2015, 16:56
autor: Giermek
Dobrze piszesz :)

Powodzenia w kolejnych rozgrywkach! :)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 26 sty 2015, 10:47
autor: Giermek
No i kolejna wątpliwość się pojawiła:

Drużyna z jednym towarzyszem jest już blisko Mordoru. Kolejny ruch i ciągniemy żeton poszukiwań. Jest odkrycie. Drużyna znajduje się na wystarczającym polu Toru Drużyny, by wejść do Minas Morgul, więc decyduje się wejść tam odkryta. Ciągniemy oczywiście kolejny żeton i zwiększamy korupcję o odpowiednią wartość. Koniec kostek. Drużyna na koniec pozostaje odkryta w Minas Morgul.

Pytanie:

Czy w nadchodzącej fazie Drużyny Pierścienia drużyna może wejść odkryta na Tor Mordoru?

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 04 lut 2015, 05:21
autor: Stephan
Oczywiście tak, może. W pierwszej edycji gry było inaczej. Popularna była wtedy (zbyt) mocarna taktyka, polegająca na zagrywaniu na czekającą na wstęp do Mordoru drużynę odkrywających ją kart, przez co gracz Cienia mógł zyskać nawet 2-3 tury. Celem zbalansowania rozgrywki w II edycji zezwolono odkrytej drużynie podczas Fazy Pierścienia wskoczyć na tor Mordoru. Tam jednak panują normalne zasady i aby się poruszyć, trzeba drużynę ukryć.

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 04 lut 2015, 22:03
autor: Giermek
Dzięki :)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 04 lut 2015, 23:33
autor: AkitaInu
Dodatkowy żeton ciagniesz bo stanales na twierdzy cienia tak?

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 05 lut 2015, 21:02
autor: Giermek
Ciągnę, bo wszedłem do twierdzy Cienia odkryty.

A swoją drogą powstaje pytanie, czy wychodząc z twierdzy Cienia odkrytym na Tor Mordoru też losuje się dodatkowy żeton poszukiwań?

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 06 lut 2015, 08:04
autor: AkitaInu
Z tego co wiem to nie bo to jest z automatu :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 20 sie 2015, 22:48
autor: tencogoniema
Ciągnę, bo wszedłem do twierdzy Cienia odkryty.
jak to mozliwe, przeciez nie mozna sie ruszac odkrytym? czy skrot myslowy? :mrgreen:

Wojna o Pierścień - karta zwiadowcy

: 05 paź 2015, 08:46
autor: siekan
Witam,
Na niektórych kartach Wolnych Ludów występuje umiejętność bitewna zwiadowcy, która mówi nam, że armia może wycofać się przed rozpoczęciem bitwy na wolny region lub do twierdzy, nawet obleganej. Czy istnieje zatem możliwość aby zaatakować armią B z sąsiedniego regionu armię Cienia, która oblega twierdzę, następnie użyć tej karty i wykorzystać umiejętność tej karty i wycofać się do twierdzy, tj wejść tam i połączyć się z armią A?
Jeżeli nie, to w jakim wypadku ma zastosowanie tego konkretnego przypisu? Rozumiem pierwszą część - armia cienia nas atakuje, nie chcemy tracić żadnych jednostek i wycofujemy się od razu. Natomiast wycofać się do twierdzy możemy nawet bez kart. Kolega mówił że mogłoby mieć to zastosowanie, gdy jesteśmy oblegani i wtedy wydajemy bitwę w polu a następnie używamy karty i wycofujemy się do twierdzy. Tylko wtedy jaki jest sens tracić kość akcji na wydawanie bitwy a następnie tracić kartę na powrót do pozycji wyjściowej?

Dziękuję za rozwianie wątpliwości :D

Re: Wojna o Pierścień - karta zwiadowcy

: 05 paź 2015, 11:17
autor: andy h
Tą kartą możesz się albo wycofać zwyczajnie, podczas bitwy w polu, albo przerwać atak Cienia gdy oblega ci twierdzę - czyli zmarnować mu kość którą wykorzystał do "ataku na mury" (jak to się fachowo w instrukcji nazywa).

Re: Wojna o Pierścień - karta zwiadowcy

: 05 paź 2015, 13:44
autor: HoLi
Tą kartą możesz się albo wycofać zwyczajnie, podczas bitwy w polu, albo przerwać atak Cienia gdy oblega ci twierdzę - czyli zmarnować mu kość którą wykorzystał do "ataku na mury" (jak to się fachowo w instrukcji nazywa).
Dodatkowo jeśli gracz Cienia zagrał jakąś kartę bitwy, również jej efektów się nie rozpatruje, a są przecież karty, które pozwalają zadać obrażenia jescze przed rozpoczęciem bitwy. Więc marnuje także ewentualnie zagraną kartę.
Czy istnieje zatem możliwość aby zaatakować armią B z sąsiedniego regionu armię Cienia, która oblega twierdzę, następnie użyć tej karty i wykorzystać umiejętność tej karty i wycofać się do twierdzy, tj wejść tam i połączyć się z armią A?
Nie możesz tak zrobić. Bo w takim przypadku atakujesz pierścień oblężenia armii Cienia i gdybyś zagrał tą kartę to raczej ciężko wykonać odwrót (a raczej trzeba by to nazwać próbą przebicia się) przez taki pierścień.

Wojna o Pierścień 2ed - odpowiedzi na nie zadane pytania

: 28 lis 2015, 02:16
autor: pinata
Zacząwszy niedawno grać w WoP spędziłem sporo czasu na BGG zgłębiając tajniki tej gry. Znalazłem tam wyjaśnienia do wielu nietypowych sytuacji, związanych zwykle z zagrywaniem kart wydarzeń. Aby zdobytą wiedzę usystematyzować, zapamiętać i rozpowszechnić, w niniejszej wiadomości wszystko opiszę.

Zamieszczone wyjaśnienia należy traktować jako oficjalne, ponieważ pochodzą od jednego z autorów gry: Roberto di Meglio (cybernex) oraz współtwórców zasad: Kristofera Bengtssona (Veldrin) i Kevina Chapmana (Krieghund). Oficjalność wypowiedzi tych dwóch dżentelmenów Roberto potwierdza.

Przypominam też, że mamy już standardowy wątek do zadawania pytań dotyczących zasad WoP.

0. Błędy w tłumaczeniu.
  • Instrukcja, strona 33, Wypad wojsk oblężonych - Akapit: "Atakująca oblężona armia może wycofać się do wolnego sąsiedniego regionu" powinien brzmieć "Broniąca się oblegająca armia może wycofać się do wolnego sąsiedniego regionu".
  • Gollum - Opis na karcie powinien brzmieć: "Zwyczajne, numerowane żetony poszukiwań [...]". Żetony poszukiwań z symbolem Oka nie pozwalają na użycie umiejętności Golluma.
  • Karty Towarzyszy z dodatku Panowie Śródziemia - Opis na kartach powinien brzmieć: "[...] aby aktywować i przesunąć Naród o jedno pole do przodu na torze polityki."
1. Rekrutacja w rejonie z oblężoną twierdzą.
Jak wyjaśnia instrukcja, za pomocą kart wydarzeń (spełniwszy ewentualne warunki zapisane na danej karcie) można rekrutować jednostki nawet jeżeli naród nie jest w stanie wojny i nawet w oblężonych twierdzach.

Dotyczy to również sytuacji, kiedy gracz próbuje odbić własną twierdzę (czyli jest siłą oblegającą). Oznacza to, że np.: karta Straż Cytadeli da graczowi Wolnych Ludów jednostki w rejonie Minas Tirith zarówno w przypadku, gdy jest on oblężony w twierdzy, jak i wtedy, gdy w twierdzy zamknęła się armia Cienia, a Wolne Ludy ją oblegają.

2. Wyczerpały Was Troski i Trudy (WWTIT).
Karta ta aktywuje się w momencie, gdy któryś z Towarzyszy zostaje usunięty jako straty.

Pojęcie "usunięty jako straty" oznacza zmniejszenie ciężaru brzemienia poprzez poświęcenie przewodnika lub losowego Towarzysza podczas rozpatrywania udanych poszukiwań.
  • Skorzystanie ze zdolności "Przewodnik" hobbitów Meriadoka i/lub Pippina nie jest traktowane jako "usunięcie jako straty".
  • Skorzystanie ze zdolności "Weźcie ich żywcem!" hobbitów (np.: gdy w następstwie udanych poszukiwań gracz Wolnych Ludów postanowi poświęcić losowego Towarzysza i trafi na któregoś z hobbitów) jest traktowane jako "usunięcie jako straty". Pomimo tego, że hobbit przeżyje całe zamieszanie.
Większość z kart wydarzeń generujących poszukiwania współdziała z kartą WWTIT. Istnieje kilka przypadków szczególnych:
  • Rozłam Drużyny Pierścienia - efekt nie jest traktowany jako "straty".
  • Urok Pierścienia - efekt nie jest traktowany jako "straty".
  • Zguba Isildura - karta nie pozwala na poświęcanie Towarzyszy, więc oczywiście nie współdziała z WWTIT.
  • Plugawy Stwór z Głębi - karta współdziała z WWTIT, przy czym należy pamiętać o uwagach do zdolności hobbitów (powyżej).
3. Wpływ kart akcji na tor polityki.
Instrukcja mówi, że karty wydarzeń mogą wpływać na tor polityki, gdy:
  • Jest to na nich wprost napisane (np.: "Zbyt Wielka, Straszliwa Potęga" lub "Zwiastun Burzy").
  • Inicjują atak na armię przeciwnika (np.: "Nieoczekiwana Pomoc" lub "Grond, Młot Podziemi").
Trzy karty "Entowie się Budzą: ..." oraz karta "Umarli z Dunharrow" są przy tym wyjątkami i również przesuwają na torze polityki "zaatakowany" naród.

Istotne jest, że karty inicjujące atak nie tylko powodują zwykłe konsekwencje (przesunięcie zaatakowanego narodu na torze polityki), ale również podlegają zwykłym ograniczeniom, tj.: wymagają, by atakujący naród znajdował się już w stanie wojny.

Pomimo tego, że instrukcja wspomina tylko o kartach inicjujących atak, to zwykłe polityczne konsekwencje (oraz ograniczenia) występują również w przypadku użycia kart pozwalających na wykonanie ruchu armią/armiami, gdy ruch ten spowoduje wkroczenie do regionu przeciwnika i/lub zdobycie jego niebronionej osady.

Karty potencjalnie niszczące jednostki przeciwnika, lecz nie wpływające na tor polityki, ani nie podlegające jego ograniczeniom to:
  • Zwiadowcy Faramira
  • Nadlatują Orły!
  • Duch Mordoru
  • Powrót do Valinoru
  • Szaleństwo Denethora
  • Straszne Czary
4. Umiejętność "Biały Jeździec" Gandalfa Białego.
Umiejętność ta opisana jest w następujący sposób: "[...] na początku tej bitwy możesz poświęcić jego [Gandalfa] zdolności przywódcze, aby na czas tej bitwy zanegować zdolności wszystkich Nazguli [...]".

Pomimo słów "na czas tej bitwy" istnieją dwie sytuacje w których "Biały Jeździec" może zostać zdeaktywowany:
  • Karta Bitwy "Słowa Mocy" potrafi anulować na jedną rundę bitwy nawet umiejętność "Biały Jeździec".
  • Poświęcenie Gandalfa na potrzeby Karty Bitwy "Bohaterska Śmierć" powoduje ustanie działania umiejętności "Biały Jeździec" od następnej rundy bitwy.
5. Saruman / Drzewiec.
Saruman nigdy nie może opuścić Orthanku. Jeżeli broniąca się w Orthanku armia Cienia ucieknie do sąsiedniego regionu, to Saruman odłączy się od niej i pozostanie w Orthanku. Gdy w konsekwencji takiej ucieczki armia Wolnych Ludów wkroczy do Orthanku, to - zgodnie z ogólnymi regułami gry - Saruman nie zginie.

Pomimo braku możliwości opuszczenia Orthanku, zdolności przywódcze Sarumana mogą zostać wykorzystane podczas ataku armii Cienia na sąsiedni region (np.: Brody na Isenie).

Wszystkie powyższe zasady mają też zastosowanie do Drzewca w Fangornie (zanim uzyska on poziom 2, w wyniku zagrania jednej z kart "Entowie się budzą").

6. Podział armii i odłączanie postaci od armii.
W tym punkcie pisząc postać mam na myśli Towarzysza, Sługę lub Nazgula. Pisząc dowódca ma na myśli dowódcę Wolnych Ludów, jednostkę elitarną Isengardu (jeżeli Saruman znajduje się w grze) lub postać.

Zasady gry stanowią, że:
  • Wykonując ruch za pomocą kości "Armia" nie można przesunąć samej postaci wchodzącej w skład armii, bowiem akcja ta wymaga przesunięcia przynajmniej jednej jednostki. Można natomiast przesunąć wszystkie jednostki z danego regionu, pozostawiając jednak w tym regionie jedną lub więcej postaci (już bez żadnych jednostek).
  • Powyższe ograniczenie obowiązuje również przy użyciu kości "Postać" do poruszenia armii, z tą różnicą, że w przesuwanej armii musi znaleźć się przynajmniej jeden dowódca.
  • Dla odmiany wydzielając przed atakiem tylną straż, nie można pozostawić w niej samych postaci. W tylnej straży musi znaleźć się przynajmniej jedna jednostka.
Po udanym ataku napastnik otrzymuje możliwość przesunięcia jednostek i dowódców (nie wchodzących w skład tylnej straży) do zdobytego regionu. Niezależnie od sposobu ataku (kość "Armia", kość "Postać" lub zagranie Karty Wydarzenia) zasady tego przesunięcia są takie same, jak podczas zagrania kości "Armia".

Oznacza to, że nawet jeżeli do ataku wykorzystano kość "Postać" i w atakującej armii znajduje się wymagany w tym przypadku dowódca, to przesuwając jednostki do zdobytego regionu ów dowódca wcale nie musi zostać poruszony. Jeżeli jednak dowódca ma zostać przesunięty, to zgodnie z zasadami ruchu dla kości "Armia", musi mu towarzyszyć przynajmniej jedna jednostka. Ograniczenie to nie dotyczy oczywiście jednostki elitarnej Isengardu, która jest jednocześnie dowódcą i jednostką (gdy Saruman znajduje się w grze).

7. Timing dociągania kart.
  • W przypadku Króla Nazguli karta dociągana jest po decyzji o kontynuowaniu lub zakończeniu bitwy.
  • W przypadku zdolności przewodnika Gandalfa Szarego lub efektu "Palantiru z Orthanku" karta dobierana jest po całkowitym rozpatrzeniu zagranej karty. Dla przykładu jeżeli w grze znajduje się "Palantir z Orthanku", a gracz Cienia zagra kartę "Grond, Młot Podziemi", to kartę dociąganą dzięki Palantirowi można dobrać dopiero po całkowitym zakończeniu bitwy wywołanej przez "Grond...".
Warunek efektu pozwalającego na dociąg karty sprawdzany jest w momencie dociągu. Oznacza to, że:
  • Jeżeli Król Nazguli zginął w pierwszej turze bitwy, to karta nie jest dociągana.
  • Jeżeli Gandalf Szary zginął lub odłączył się od Drużyny w wyniku zagrania karty wydarzenia (przy użyciu wyniku kości Wydarzenie), to karta nie jest dociągana.
  • Jeżeli w wyniku zagrania karty wydarzenia (przy użyciu wyniku kości Wydarzenie), będący przewodnikiem Obieżyświat zginął lub odłączył się od Drużyny, a przewodnikiem został Gandalf Szary, to karta jest dociągana.

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 14:31
autor: Pietruch
Dwa pytania po 3 rozgrywkach:

1. Pojedyncza figurka Sługi lub Towarzysza nigdy nie może zostać "wciągnięta" w walkę z wrogą armią, taka figurka może bez przeszkód stać na tym samym polu co wroga armia. Zastanawiam się jak należy rozwiązać sytuację w której:
* w Orthanku stoi samiuteńki Saruman, nie towarzyszą mu żadnej jednostki
* do Orthanku wchodzi armia Wolnych Ludów
a) Saruman umiera (wg mnie nie bo "Pojedyncza figurka Sługi lub Towarzysza nigdy nie może zostać "wciągnięta" w walkę z wrogą armią")
b) Saruman wycofuje się do Twierdzy Orthank, a armia Wolnych Ludów oblega tę Twierdzę (wg mnie też raczej nie)
c) armia Wolnych Ludów przejmuje kontrolę nad regionem Orthank wraz z Twierdzą, a Saruman pozostaje nietknięty w regionie Orthank. Jeśli armia Wolnych Ludów opuści Orthank to Orthank wraca w posiadanie gracza Cienia

2. Jak to w końcu jest z Gandalfem Białym i kartami Bitwy gracza Cienia?
* Na początku bitwy Gandalf Biały neguje umiejętności przywódcze wszystkich Nazguli
* Potem wykładamy na stół karty Bitwy:
* jeśli karta Bitwy gracza Cienia mówi, że może on poświęcić zdolności przywódcze Nazguli żeby uzyskać jakąś korzyść/bonus to rozumiem, że karta nie będzie miała efektu (zdolności przywódczych Nazguli nie można poświęcić ponieważ zostały już zanegowane dzięki umiejętności Gandalfa Białego)
* jeśli karta Bitwy gracza Cienia mówi, że może on zanegować zdolności przywódcze i umiejętności jednego Towarzysza (oczywiście ze wskazaniem na Gandalfa Białego) to co wtedy? Najpierw Gandalf neguje zdolności przywódcze Nazguli czy najpierw karta Bitwy neguje umiejętność Gandalfa?

Osobiście uważam, że Gandalf Biały najpierw neguje zdolności przywódcze Nazguli, potem karta Bitwy gracza Cienia wyłącza zdolności przywódcze i umiejętność Gandalfa, ale nie cofa efektu wywołanego przez umiejętność Gandalfa.

Tutaj odmienna opinia na temat drugiego pytania

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 15:44
autor: Col. Frost
@Pietruch

1. Pamiętam dyskusję na ten temat na forum Galakty parę lat temu, gdzie dyskutujący nie doszli do porozumienia (dziwne na forum, co? ;) ). Niemniej oficjalny FAQ (link: http://www.warofthering.eu/wotrfaq.pdf ) mówi następująco: Saruman żyje dalej, a sama twierdza przechodzi w ręce Wolnych Ludów (czyli jak w książkach, zamknął się w wieży i tknąć się go tam nie da). Dodatkowa kostka pozostaje więc w grze, a elity Isengardu dalej uważane są jednocześnie za dowódców. Traci się jednak specjalną "sarumanową" rekrutację, bo do jej używania Cień musi posiadać Orthank. W takim wypadku można go wykończyć dopiero kartą Entów.

2. Co do Nazguli masz rację, z tym, że w takim wypadku powiedziałbym, że Cień nie może użyć takiej karty bitewnej, gdyż jego armię traktuje się w tym momencie tak jakby tych Nazguli w niej nie było. Co do karty z negowaniem zdolności Towarzyszy, nie możesz zanegować umiejętności Gandalfa, bo on sam je zanegował w momencie blokowania Nazguli, czyli jego też jakby nie było w tej bitwie.

Edit:
Przejrzałem FAQ, który sam podałem i jednak nie miałem racji. "Słowa Mocy" jednak mogą uniemożliwić mu blokowanie Nazguli. No proszę, tyle lat człowiek gra i dalej odkrywa, że gra źle ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 16:02
autor: Pietruch
Dzięki za ekspresową odpowiedź :)

Co do karty Bitwy "Słowa Mocy" znalazlem jeszcze dwa linki:
LINK 1
LINK 2

Czyli rzeczywiście gracz Cienia nie może zbyt wiele zdziałać przeciwko Gandalfowi. Na jedną turę bitwy może on "wyłączyć" Gandalfa, ale w późniejszych turach/bitwach Gandalf skutecznie blokuje Nazgule. Tutaj dostrzegam potencjał Rzecznika Saurona i/lub jednostek elitarnych Isengardu - będą one zapewniać armiom gracza Cienia zdolności przywódcze.

W temacie Sarumana - pogrzebałem na BGG, na podstawie znalezionych tam informacji wnioskuję, że twoje stanowisko jest prawidłowe -> Wolne Ludy zajmują Orthank, a Saruman pozostaje w grze. Zastanawiałem się jeszcze co stanie się gdy armia Wolnych Ludów opuści Orthank: na BGG znalazłem informację, że pojedynczy Sługa/Towarzysz nie może samodzielnie zdobyć/odzyskać twierdzy/miast/osady.

Czyli jedyny sposób na odzyskanie Orthanku to ruch armiami Saurona lub Easterlingów.

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 16:07
autor: AkitaInu
Czy pojedyńczą figurką nie mogę zająć wolnego miasta/wolnej osady ?

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 16:31
autor: Pietruch
AkitaInu pisze:Czy pojedyńczą figurką nie mogę zająć wolnego miasta/wolnej osady ?
Figurką można, o ile jest ona niebieska lub czerwona (czyli jest jednostką/oddziałem, ale nie jest Sługą/Towarzyszem lub dowódcą Wolnych Ludów).

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 17:05
autor: pinata
W powyższym linku nie są zawarte "opinie" lecz znalezione na BGG oficjalne odpowiedzi autorów zasad :)

A wracając do pytań:

- Samotnemu Sarumanowi udaje się przeżyć atak wrogiej armii (ukrywa się w krzakach wokół Orthanku). Warto wspomnieć o szczególnej sytuacji, kiedy Saruman dowodzi armią, która wycofuje się, ale nie do twierdzy, lecz do przyległego regionu. W takim wypadku Saruman zostaje w Orthanku i również sobie tam żyje, mimo, że region i twierdza zostają zdobyte przez Wolne Ludy.

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 sty 2016, 17:12
autor: Col. Frost
Pietruch pisze:Czyli jedyny sposób na odzyskanie Orthanku to ruch armiami Saurona lub Easterlingów.
Albo armią Isengardu zrekrutowaną w Dunlandzie, o ile te regiony pozostaną niezajęte ;)

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 08 mar 2016, 14:57
autor: tencogoniema
przeciez jest wyraznie napisane ze nie moze opuscic orthanku, to jak moze sie wycofac na sasiednie pole?

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 09 mar 2016, 20:24
autor: pinata
tencogoniema pisze:przeciez jest wyraznie napisane ze nie moze opuscic orthanku, to jak moze sie wycofac na sasiednie pole?
On sam nie może.

Ale na sąsiednie pole może wycofać się armia, której dowódcą jest Saruman. I tak jak pisałem, w tym wypadku - wyjątkowo - Saruman odłącza się od wycofującej się armii i zostaje w Orthanku.

Jak mniemam, ta zasada dotyczy też Drzewca, który (do czasu zagrania karty "Entowie się budzą") nie może opuścić Fangornu.

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 10 mar 2016, 11:22
autor: tencogoniema
a gdzie jest napisane ze wycofujaca sie armia zostawia sarumana?
to jak w takim razie mozna zabic Sarumana?

Re: Wojna o Pierścień II edycja.

: 10 mar 2016, 12:01
autor: Pynio
tencogoniema pisze:a gdzie jest napisane ze wycofujaca sie armia zostawia sarumana?
to jak w takim razie mozna zabic Sarumana?
Jest "niebieska" karta, która to umożliwia, jak Gandalf znajduje się w Fangornie to raz, a dwa - jak rozgromisz całą armię, którą dowodzi Saruman to automatem giną dowódcy.