XCOM: The Board Game (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: schizofretka »

Ja jestem przede wszystkim zainteresowany jak podział ról wpłynie na lidera. Może być tak, że jeśli każdy aspekt jest w dużej mierze niezależny, to będzie to pierwszy chyba coop który nie będzie jednoosobówką rozgrywaną przez wielu graczy.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: mig »

schizofretka pisze:Ja jestem przede wszystkim zainteresowany jak podział ról wpłynie na lidera. Może być tak, że jeśli każdy aspekt jest w dużej mierze niezależny, to będzie to pierwszy chyba coop który nie będzie jednoosobówką rozgrywaną przez wielu graczy.
+1

Dla mnie właśnie kooperacyjność jest najsłabszym elementem gry. Aplikację jakoś przeżyję. Brak trybu taktycznego bardzo boli, ale ja w X-comach i tam najbardziej lubiłem aspekt zarządzania i rozbudowy, więc też nie będzie to dyskwalifikujące. Ale kiepski (tzn normalny) tryb kooperacyjny może tą grę zdyskwalifikować.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: XCOM od FFG

Post autor: mat_eyo »

Ciekawe jest to, że zgodnie z opisem gracze będą działać pod presją czasu wywieraną przez aplikację. Moim zdaniem jest to szansa na ukrócenie zapędów lidera, w ograniczonym czasie nie da rady zadecydować za czterech graczy ;)
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: XCOM od FFG

Post autor: balif »

Gdy xcom okaze sie hitem to granie w gry kooperacyjna nie wspierane aplikacja to juz nie będziesz to samo.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

vojtas pisze:Niezbyt trafne porównanie. Lepsze byłoby "na co mi mikser kuchenny w telefonie?" albo "na co mi odkurzacz?"
Jeszcze gorsze porównanie. Lepsze byłoby "na co mi mp3, skoro mam walkmana na kasety?". Docelowo aplikacja ma robić to co robi talia, płyta z muzyczką i jakiś "papierowy" algorytm. Dokładnie to samo, tylko lepiej.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: romeck »

balif pisze:Gdy xcom okaze sie hitem to granie w gry kooperacyjna nie wspierane aplikacja to juz nie będziesz to samo.
A to uruchomi nowy trend, za którym pójdzie część wydawnictw, aby nie spaść na margines rynku. Pogoń za nowym odbędzie się kosztem starego - przez lata środek ciężkości będzie się przesuwał; tradycyjne planszówki będą stopniowo wypierane.

To tak pół żartem, pół serio. Bo choć taki scenariusz jest bardzo odległy, to jednak realny.

Ale cóż, kijem Wisły się nie zawróci. Już dawno pogodziłem się z faktem, że zmian nie zatrzymam - mogę je co najwyżej w miarę możliwości ignorować. :)

Padre pisze:Docelowo aplikacja ma robić to co robi talia, płyta z muzyczką i jakiś "papierowy" algorytm. Dokładnie to samo, tylko lepiej.
To zależy od punktu widzenia. Dla mnie jedną z podstawowych zalet gier planszowych jest to, że odrywają mnie, moją kobietę, moje dzieci (których nie mam) od ekranów wszelakich. Owszem - sama aplikacja nie zabija tego co najważniejsze - interakcji i bezpośredniego obcowania z drugim człowiekiem. Jeszcze nie. ;)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: BartP »

Padre, to może pograjmy w implementacje planszówek na komputerze? Przecież wszystko tam jest lepsze: setup i zwijanie natychmiastowe, algorytm pilnuje zasad, można zrobić save'a, sztuczna inteligencja jest w stanie czynić cuda itd.

Piszesz tak, jakby to, co nadchodzi (mariaż gry planszowej z komputerową), było krokiem do przodu i miało docelowo wyprzeć poprzednie standardy (gra planszowa całkowicie bez prądu). Tak oczywiście się nie stanie. X-com i podobne to jeno wariacja, możliwe że osobna gałąź rozrywki, ale nie zastąpią "tradycyjnych gier planszowych", bo do pewnego stopnia przeczą ich dogmatom.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

romeck pisze:To zależy od punktu widzenia. Dla mnie jedną z podstawowych zalet gier planszowych jest to, że odrywają mnie, moją kobietę, moje dzieci (których nie mam) od ekranów wszelakich.
No to nie jesteś w grupie docelowej. Ja jestem, bo moi współgracze i tak mają przy sobie smartfony. Nie konfiskuję urządzeń, więc tak czy inaczej jakieś tam ekrany przewijają się w tle. Ale rozumiem, że można mieć zasadę "zero ekranów". Pozostaje wtedy grać w gry bez obowiązkowych aplikacji.
BartP pisze:Padre, to może pograjmy w implementacje planszówek na komputerze? Przecież wszystko tam jest lepsze: setup i zwijanie natychmiastowe, algorytm pilnuje zasad, można zrobić save'a, sztuczna inteligencja jest w stanie czynić cuda itd.
Ale po co ta histeria? Ja mówię o soleniu zupy a Ty mnie od razu wysyłasz na lizanie ścian w Wieliczce. Między aplikacją zastępującą AI a planszówką na komputerze jest jeszcze ciut miejsca. X-Com ma fizyczne elementy? Ma. Trzeba zebrać znajomych przy stole? Trzeba. Jeden mały element ma być zastąpiony aplikacją i to akurat ten, który może na tym dużo zyskać a mało zepsuć. Tak źle?
Piszesz tak, jakby to, co nadchodzi (mariaż gry planszowej z komputerową), było krokiem do przodu i miało docelowo wyprzeć poprzednie standardy (gra planszowa całkowicie bez prądu).
Wcale nie.
Tak oczywiście się nie stanie. X-com i podobne to jeno wariacja, możliwe że osobna gałąź rozrywki, ale nie zastąpią "tradycyjnych gier planszowych", bo do pewnego stopnia przeczą ich dogmatom.


Oczywista oczywistość. Chociaż z tymi dogmatami to zabrzmiało poważnie. Zupełnie jakby nie chodziło o grę towarzyską :D
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: XCOM od FFG

Post autor: balif »

romeck pisze:... sama aplikacja nie zabija tego co najważniejsze - interakcji i bezpośredniego obcowania z drugim człowiekiem. Jeszcze nie. ;)
Myślę że gdy tego zabraknie to wtedy już nie będzie zasługiwała na miano gry planszowej :).
Nie będę miał nic przeciwko elektronicznym dodatkom do planszówek póki będzie zachowany ich unikatowy klimat. Mogę grać nawet na ekrano-obrusie dbającym o całą mechanikę gry.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: romeck »

Padre pisze:
romeck pisze:To zależy od punktu widzenia. Dla mnie jedną z podstawowych zalet gier planszowych jest to, że odrywają mnie, moją kobietę, moje dzieci (których nie mam) od ekranów wszelakich.
No to nie jesteś w grupie docelowej. Ja jestem, bo moi współgracze i tak mają przy sobie smartfony. Nie konfiskuję urządzeń, więc tak czy inaczej jakieś tam ekrany przewijają się w tle. Ale rozumiem, że można mieć zasadę "zero ekranów". Pozostaje wtedy grać w gry bez obowiązkowych aplikacji.
Co innego jest mieć przy sobie ****fony, a co innego być zmuszonym przez grę, by ich używać. Nic nie mówiłem o żadnych konfiskatach czy twardych zasadach, tylko o cechach i zaletach - o tym, co mnie przyciąga do gier planszowych.

Fakt, tutaj rzeczywiście nie jestem przedstawicielem grupy docelowej, ale kiedyś Stefan Feld motywowany przez pracodawców może wpaść na pomysł zaaimplementowania jakiegoś podobnego rozwiązanie w swojej grze. A kysz! :)


**** wstawić wedle uznania, np. "dupa". :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Pierzasty »

Padre pisze:Jeszcze gorsze porównanie. Lepsze byłoby "na co mi mp3, skoro mam walkmana na kasety?". Docelowo aplikacja ma robić to co robi talia, płyta z muzyczką i jakiś "papierowy" algorytm. Dokładnie to samo, tylko lepiej.
Ja bym porównał do "na co mi mp3, skoro mam adapter i płyty winylowe?" Jedno jest poręczne i wygodne, ale drugie ma w sobie to coś dzięki czemu nadal ma sporo zwolenników.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

Pierzasty pisze:Ja bym porównał do "na co mi mp3, skoro mam adapter i płyty winylowe?" Jedno jest poręczne i wygodne, ale drugie ma w sobie to coś dzięki czemu nadal ma sporo zwolenników.
Łe, kasety IMHO bardziej trafne. Winyl ma zdaje się lepszą jakość dźwięku niż mp3, więc to coś więcej niż sentyment. Nie powiesz mi, że papierowe AI będzie miało większą jakość od aplikacji. Wyjaśniam, że przez "jakość" rozumiem ergonomię, złożoność, regrywalność i tym podobne cechy. Aplikacja może być banalna w obsłudze, ale "pod spodem" wykorzystywać złożone algorytmy. Tego bez prądu nie przeskoczysz.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: XCOM od FFG

Post autor: Don Simon »

Szkoda, ze autorzy nie potrafia wymyslec lepszej adaptacji. Jestem pewien, ze da sie cos madrego wykombinowac tylko za pomoca planszy. Nie kupie.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Odp: XCOM od FFG

Post autor: sqb1978 »

Z drugiej strony są już dostępne dotykowe stoły z ekranem, więc kto wie gdzie to wszystko podąża :) Kiedyś prezes DEC rzekł " Nie ma potrzeby dla normalnej osoby, żeby miała komputer w domu", a potem Bill Gates, że " 640 kilobajtów powinno wystarczyć każdemu". Wróżenie przy technologii jest ryzykowne :)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: vojtas »

Padre pisze:Docelowo aplikacja ma robić to co robi talia, płyta z muzyczką i jakiś "papierowy" algorytm. Dokładnie to samo, tylko lepiej.
Czy lepiej? To zależy od tego, jak to zostanie zrobione. Z doświadczenia wiem, że SI w grach elektronicznych posiada inteligencję frytki. Tak zazwyczaj jest. Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby tak było i tym razem - aplikacja może być zwykłym gadżetem, mgłą, która ma przesłonić fakt, że producent oszczędza sporo forsy na fizycznych komponentach. Rozwiązaniem mogłaby być minigra paragrafowa tak jak w scenariuszu Livingstone do RC.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 12:59 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

vojtas pisze:Czy lepiej? To zależy od tego, jak to zostanie zrobione. Z doświadczenia wiem, że SI w grach elektronicznych posiada inteligencję frytki. Tak zazwyczaj jest. Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby tak było i tym razem - aplikacja może być zwykłym gadżetem, mgłą, która ma przesłonić fakt, że producent oszczędza sporo forsy na fizycznych komponentach. Rozwiązaniem mogłaby być minigra paragrafowa tak jak w scenariuszu Livingstone do RC.
Jasne, mogą to spieprzyć, technologia nie gwarantuje dobrej gry. Ale chyba łatwiej zrobić AI w aplikacji niż przy użyciu standardowych komponentów z planszówek, nie?
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: vojtas »

Padre pisze:Jasne, mogą to spieprzyć, technologia nie gwarantuje dobrej gry. Ale chyba łatwiej zrobić AI w aplikacji niż przy użyciu standardowych komponentów z planszówek, nie?
Łatwiej raczej nie, ale prawdopodobnie znacznie taniej.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

vojtas pisze:Łatwiej raczej nie, ale prawdopodobnie znacznie taniej.
To też ułatwienie. W końcu gry nie projektuje się w oderwaniu od kosztów. Aplikacja sama się nie pisze, ale ma swoje zalety. Projektant nie musi przynajmniej skakać przez płotki pt. "to będzie wymagało za dużo komponentów", "te obliczenia są zbyt skomplikowane" itp.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: vojtas »

Padre pisze:To też ułatwienie. W końcu gry nie projektuje się w oderwaniu od kosztów.
Ułatwienie w produkcji gry, ale nie ułatwienie przy pisaniu kodu, projektowaniu aplikacji itd. A napisanie dobrej SI to nie jest taka prosta sprawa. Gdyby było inaczej, w każdej grze komputerowej mielibyśmy przyzwoite SI. W tej chwili to wyjątek, a nie reguła.
Padre pisze:Aplikacja sama się nie pisze, ale ma swoje zalety. Projektant nie musi przynajmniej skakać przez płotki pt. "to będzie wymagało za dużo komponentów", "te obliczenia są zbyt skomplikowane" itp.
Przede wszystkim potrzeba dobrych programistów, którzy będą w stanie skonwertować wizje projektanta planszówki na sprawnie działający kod. Ale są też inne płotki np. w postaci zakupu odpowiedniego oprogramowania, zarządzania specjalistami z zupełnie innej branży, koordynacji między zespołami projektantów aplikacji i gry planszowej, a przede wszystkim w postaci czasu, który jest potrzebny na przygotowanie dobrego produktu cyfrowego. To też są ograniczenia, które musi uwzględnić producent przy opracowywaniu harmonogramu prac. Jedne ograniczenia i potencjalne problemy są zastępowane innymi.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: sqb1978 »

Nie jest żadnym problemem napisanie dobrego AI na komputerze. Problemem jest, że gry stałyby się zbyt trudne i przestałyby się sprzedawać w USA ;)
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 209
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 16 times
Been thanked: 123 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Padre »

AI w tak statycznej grze to nie jest nie wiadomo co. O ile pamiętam, strategii turowych z dobrą sztuczną inteligencją nie brakowało.
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: vojtas »

Padre pisze:AI w tak statycznej grze to nie jest nie wiadomo co. O ile pamiętam, strategii turowych z dobrą sztuczną inteligencją nie brakowało.
Tak znane strategie turowe jak Civilization czy Total War słyną ze swej kiepawej SI. Deweloperzy zamiast ją rozwijać, po prostu dają im większe bonusy na początek (a więc to zwykłe oszustwo) i zwiększają agresywność na polu militarnym. Stąd wiele modów, których twórcy popracowali nad działaniami SI. Ale wracając do aplikacji XCOM-u - jeśli SI faktycznie byłaby dość prosta, to tym bardziej nie widzę powodów, by nie przygotować tego w tradycyjnej formie. Oczywiście piszę z perspektywy swojej, a nie producenta, który zaoszczędzi sporo na papierze, plastiku i druku. ;)

Tak czy siak ja pasuję - dopóki nie wypuszczą trybu taktycznego, dopóty XCOM nie będzie tym, co tygrysy lubią najbardziej.
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: XCOM od FFG

Post autor: Borek224 »

vojtas pisze:... jeśli SI faktycznie byłaby dość prosta, to tym bardziej nie widzę powodów, by nie przygotować tego w tradycyjnej formie...
No włąsnie niekoniecznie - może być banalna AI, ale z algorytmem który w wersji analogowej z powoodu wymaganych obliczeń zniechęciłby graczy. Np. AI które atakuje am gdzie gracze są najmniej chronieni. Jakbym miał co turę, ręcznie przeliczać całą planszę w poszukiwaniu takiego miejsca (bo np. w grę wchodziłaby nie tylko siła pola a le też pola sąsiadujące) to pewnie po pierwszej partii bym podziękował. Aplikacja ma szanse "reagować" na poczynania graczy i to jest super, ale jak się okaże że aby to uzyskać trzeba co turę przepisywać całą grę na tablet to nie wróżę dużego sukcesu.
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: XCOM od FFG

Post autor: Szaweł »

To ja dorzucę jeszcze swoje 3 grosze.

Mnie osobiście opcja apki bardzo się podoba właśnie z tego względu, że to Xcom. W grze komputerowej (której wszystkich części jestem fanem) czuło się pewien niepokój i pewien rodzaj niepewności co za chwilę się wydarzy i właśnie ten niepokój i tę niepewność apka może pomóc odczuć. W końcu kartę możemy dobrać po ogarnięciu całej bazy/satelit/produkcji a w tym przypadku jak apka ruszy a my będziemy w lesie z działaniami spowoduje to odczucie dyskomfortu (w pozytywnym tego słowa znaczeniu :wink: ), niepewności i osaczenia.

Można dywagować, że gry planszowe to w końcu gry bez prądu, ale ciekaw jestem, czy gro malkontentów nie odpala klimatycznej muzy przy różniastych horrorach ot choćby na mp3/4/8/19, smartfonie czy innej wierzy hajfi a w końcu skoro gra bez prądu to gra bez prądu - gra na pile też będzie klimatyczna ;)

A na koniec o tym czy gra odniesie sukces czy nie. Otóż w mym mniemaniu właśnie odnosi. Gra wywołała dyskusję, żeby nie powiedzieć lekką burzę, nie tylko tu ale i na innych forach a jak wiadomo "nie ważne co mówią, ważne żeby mówili". Ja na grę wyczekuję obgryzając pazury u stóp i mam tylko taką cichutką, cichuteńką nadzieję, że Galakta już pracuje nad polską wersją, którą ujrzymy ochmnaście dni po premierze FFG - no tu już pojechałem większym Sci-Fi niż sam tytuł :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Odp: XCOM od FFG

Post autor: Don Simon »

sqb1978 pisze: potem Bill Gates, że " 640 kilobajtów powinno wystarczyć każdemu". Wróżenie przy technologii jest ryzykowne :)
BG tak nie powiedzial.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
ODPOWIEDZ