Strona 3 z 4

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 18:36
autor: maciejo
Raltay pisze:Małe pytanie - uważacie, że jest sens posiadania tej gry, jeśli ma się już Battlelore 2nd?

Z Góry Dziękuję
Posiadam obie edycje Battlelore i nie wahałem się kupić B&W.Jeszcze nie żałuję :wink:

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 18:39
autor: maciejo

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 18:40
autor: mig
adikom5777 pisze:Widziałem zawartość. Tona drewna, kafle, karty. Ma tam co kosztować.
kamron6 pisze:Że będzie tańsza od małych epickich królestw? Ja jakoś na to nie liczyłem ;)
No, wiem - słyszałem, że jest świetna ale raczej miałem ją na jednej półce cenowej z Metallum czy Królem i zabójcami niż Wsiąść do pociągu i Tzolkinem.
Eeech... trudne życie nałogowca ;)

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 18:54
autor: kamron6
Ja może jestem ślepy ale tam nic nie widzę ;)

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 18:55
autor: mig
kamron6 pisze:
Ja może jestem ślepy ale tam nic nie widzę ;)
10 od końca

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 19:00
autor: kamron6
Ok, magia polegała na tym, że ten serwis sprawdzał tylko część miast, a nie wszystkie.

Re: Black&White

: 20 paź 2014, 19:05
autor: Rune
mig pisze:
adikom5777 pisze:Widziałem zawartość. Tona drewna, kafle, karty. Ma tam co kosztować.
kamron6 pisze:Że będzie tańsza od małych epickich królestw? Ja jakoś na to nie liczyłem ;)
No, wiem - słyszałem, że jest świetna ale raczej miałem ją na jednej półce cenowej z Metallum czy Królem i zabójcami niż Wsiąść do pociągu i Tzolkinem.
Eeech... trudne życie nałogowca ;)
W sumie też liczyłem na cene w granicach ok 100-109 zł ale na 70 zł to nie było szans. Spójrz zresztą sam:

Black & White
Zawartość pudełka:
instrukcja
plansza
48 drewnianych bloczków
24 kafle terenu
18 elementów mapy
12 żetonów
18 kart oddziałów
6 kart dowódców
9 kart pomocniczych
22 karty scenariuszy
2 kostki k6
1 zasłonka

Metallum
Zawartość pudełka:
9 kafli planet
2 zasłonki
2 pionki statków fabryk wraz z podstawkami
21 kart modułów
2 żetony punktacji
24 podprogramy
2 liczniki punktacji
50 robotów wydobywczych
instrukcja
7 znaczników bogatych/ubogich złóż
listwa rynku modułów

Król i zabójcy
Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
Instrukcja
1 pionek króla
7 pionków rycerzy
3 pionki zabójców
12 pionków mieszkańców
12 kart mieszkańców
15 kart rundy
2 arkusze pomocy
1 znacznik ran króla
1 dwustronna plansza
23 plastikowe podstawki

Przy tym wszystkim musi zarobić jeszcze wydawca, a i dobrze by było gdyby sklep również mógł coś przygarnąć ;)

Re: Black&White

: 22 paź 2014, 16:09
autor: kudlacz135
Sprawdzałem youtube i nie znalazłem, więc mam pytanie. Pojawiła się może jakaś recenzja Black&White(wideo mile widziana, ale nie pogardziłbym również rozsądnym tekstem ze zdjęciami:) )?

EDIT▼: No wiem... heh... Znowu się okazało, że cierpliwość jest potrzebna ;)

Re: Black&White

: 22 paź 2014, 16:12
autor: Rune
Z tego co mi wiadomo, to jeszcze nie ma. Gra zadebiutowała na ostatnich targach w Essen i jeszcze trzeba trochę poczekać.

Re: Black&White

: 22 paź 2014, 16:33
autor: KubaP
W relacji BoardGameGirl z Polconu znajdziesz fragment rozmowy z autorem o grze i trochę materiałów video.

Re: Black&White

: 22 paź 2014, 16:49
autor: Rune
Prawda, o tym zapomniałem ;)

Re: Black&White

: 23 paź 2014, 18:10
autor: maciejo
kudlacz135 pisze:Sprawdzałem youtube i nie znalazłem, więc mam pytanie. Pojawiła się może jakaś recenzja Black&White(wideo mile widziana, ale nie pogardziłbym również rozsądnym tekstem ze zdjęciami:) )?

EDIT▼: No wiem... heh... Znowu się okazało, że cierpliwość jest potrzebna ;)
Rozegrałem ok 30 partii i mój zapał do grania jeszcze nie ostygł :D może spadł o kilka stopni ale to i tak dobry wynik.
Opisze w punktach moje odczucia.

Plusy w/g mnie :!:

-świetna mechanika,połaczenie takich gier jak: Battlelore,Stratego,Manewry morskie
-Dowódcy i mechanizm wydawania rozkazów bardzo urozmaica rozgrywke
-rostrzyganie walki,krytyczne porażki i krytyczne sukcesy potrafią nieźle namieszać
-element mgły wojny podczas planowania i zakupu armii
-piękne grafiki na kartach
-dobra jakość elementów planszy
-długość rozgrywki ok 30 min
-typowa gra ojciec-syn

Minusy w/g mnie :!:

-jakość naklejek,chyba długo nie wytrzymają
-grafiki na naklejkach dla białej armii,tu graficy się nie popisali - jeżeli w czarnej armii grafiki są bardzo czytelne i piechota jest piechotą,konnica konnicą a artyleria artylerią to u białych te gotycko druidalno elfickie symbole w ogóle nie pasują do klimatu gry a na dodatek trzeba wielokrotnie spogłądać do instrukcji aby się nie pomylić co jest co.jest to bardzo irytujące i przedłuża niepotrzebnie rozgrywke :( (co mi one jeszcze przypominają nie mogę napisać ale jak ktoś jest ciekaw zapraszamn na pw)
-trochę chaotycznie napisana instrukcja
-za małe znaczenie artylerii,można aktywować ją tylko jeden raz na turę

jeśli macie jeszcze jakieś pytania to pytajcie :wink:

Re: Black&White

: 23 paź 2014, 18:23
autor: BartP
30 partii? Co ty do pracy nie chodzisz? Rodziny nie masz? Masakra, zazdroszczę ilości wolnego czasu :) i dzięki za info, niestety trzeba kupić.

Re: Black&White

: 23 paź 2014, 20:02
autor: maciejo
BartP pisze:30 partii? Co ty do pracy nie chodzisz? Rodziny nie masz? Masakra, zazdroszczę ilości wolnego czasu :) i dzięki za info, niestety trzeba kupić.
Gram z synem i kumplem.Do pracy chodze też :wink:

Re: Black&White

: 24 paź 2014, 03:17
autor: Rune
Maciejo 30 minut jedna partia? To mnie zaskoczyłeś, bo to w sumie krótko. Z opisu na BGG wynika, że ok. 60 minut, a i tak myślałem, że w praktyce może odrobinę dłużej. Właściwie do pojedynków na stole rodzinnym z juniorem to zaleta, bo można zrobić szybki rewanż. A jak zbierze się rodzinka, to i mały turniej można przeprowadzić :D

Re: Black&White

: 24 paź 2014, 15:34
autor: maciejo
Rune pisze:Maciejo 30 minut jedna partia? To mnie zaskoczyłeś, bo to w sumie krótko. Z opisu na BGG wynika, że ok. 60 minut, a i tak myślałem, że w praktyce może odrobinę dłużej. Właściwie do pojedynków na stole rodzinnym z juniorem to zaleta, bo można zrobić szybki rewanż. A jak zbierze się rodzinka, to i mały turniej można przeprowadzić :D
No może troszkę przesadziłem.Powinienem raczej napisać 30-45 min.Natomiast godzine to może trwała pierwsza partia z tłumaczeniem zasad :wink:

Re: Black&White

: 20 lis 2014, 16:47
autor: matoozik

Re: Black&White

: 20 lis 2014, 20:47
autor: okon
czy ktos jeszcze moze wypowiedziec sie o grze ?
jaka jest skala bitew ?
czy decyzyjność jest duza ?

jakie jest wykonanie ? bo jak dla mnie gra wyglada mocno przecietnie ( widziałem tylko zdjecia ) zwłasza te bloczki mi sie nie podobaja

Re: Black&White

: 20 lis 2014, 21:45
autor: maciejo
okon pisze:czy ktos jeszcze moze wypowiedziec sie o grze ?
jaka jest skala bitew ?
czy decyzyjność jest duza ?

jakie jest wykonanie ? bo jak dla mnie gra wyglada mocno przecietnie ( widziałem tylko zdjecia ) zwłasza te bloczki mi sie nie podobaja
To nie są bitwy tylko raczej potyczki :) ,jak chcesz coś bardziej epickiego to raczej powinieneś zdecydować się na coś innego :? .

Re: Black&White

: 21 lis 2014, 15:54
autor: kamron6
okon pisze:czy ktos jeszcze moze wypowiedziec sie o grze ?
jaka jest skala bitew ?
czy decyzyjność jest duza ?

jakie jest wykonanie ? bo jak dla mnie gra wyglada mocno przecietnie ( widziałem tylko zdjecia ) zwłasza te bloczki mi sie nie podobaja
Skala bitew: kilka jednostek przeciw kilku jednostkom (ok. 10 jednostek na frakcje naraz)
Decyzyjność: średnia, niekiedy ruchy są oczywiste, a niekiedy trzeba wykombinować coś ciekawego, choć ta gra to raczej operowanie ryzykiem, wymyślanie taktyk, operowanie cechami specjalnymi jednostek/terenu/dowódców, nie ma raczej zastojów spowodowanych "nie wiem którą z 43 możliwości wybrać" etc.
Wykonanie: dla mnie jedno z lepszych jakie widziałem, ale ja wolę gry schludne, np. nie znoszę figurek (jak w Cykladach) i rozciapanych / chaotycznych kart, elementów (jak w 51 stanie, warhammer inwazja, horror w arkham). Tu widzisz co i jak, najbardziej przejrzysta gra jaką widziałem. Ale poza grafikami na kilku kartach nie ma co tu oglądać. W bloczkach wkurzające są nalepki, kiedy źle nalepisz.

Re: Black&White

: 14 gru 2014, 23:25
autor: Błysk
Ja mam dosyć głupie pytanie, bo nie mogę w Internecie instrukcji znaleźć. W grze są jakieś mechanizmy flankowania, morale? Jeśli tak, to jak mniej więcej działają?

Re: Black&White

: 14 gru 2014, 23:31
autor: kamron6
http://boardgamegeek.com/filepage/10807 ... hite-rules

Flankowania nie ma jako takiego. Morale: ucieczki przy przegranej walce, bonusy za inne sojusznicze jednostki piechoty na tym samym polu dla piechoty, przymus wykonywania testu dowodzenia przy niektórych działaniach - ale to wszystko nie są jakieś konkretne morale, ale coś co je "udaje".

Re: Black&White

: 28 gru 2014, 11:53
autor: matoozik

Re: Black&White

: 28 gru 2014, 16:16
autor: kamron6
Dokładnie, przydałoby się jakieś doprecyzowanie zasad, FAQ czy coś takiego, gra zyskałaby bardzo dużo, bo do symboliki można się przyzwyczaić, ale z nieprecyzyjnymi zasadami jest gorzej (może jakaś przykładowa partia autora z komentarzem ? ). Bo gra wydaje się mieć ogromny potencjał.

Re: Black&White

: 28 lut 2015, 09:30
autor: mig
Zagrałem i jestem zachwycony. Czegoś takiego szukałem - szybkiej i dynamicznej gry wojennej do rozgrywania niewielkich starć. Bardzo fajny mechanizm walki, sporo scenariuszy - do kazdego można tworzyć wiele róznych zestawów wojska, więc regrywalność powinna być bardzo duża.

Jak na razie dwa minusy: mały i duży (wielki?):
Mały - oznaczenia na bloczkach białej armii są brzydkie, nieczytelne i nieintuicyjne. Poza tym zupełnie z opisanym klimatem (fabułą) gry się nie kleją. Rysunki na bloczkach czarnych są dużo lepsze, a w kazdym razie dużo czytelniejsze, bo estetycznie te konie w maskach gazowych jakoś mnie średnio przekonują ;) O tyle to przykre, że dopracowanie graficzne instrukcji czy pudełka jest na najwyższym poziomie...

Duży (wielki?) - instrukcja. Zarówno jej układ jak i treść pozostawiają dużo do życzenia (to najdelikatniejsze określenie jakie przyszło mi do głowy;). Nieścisłości jest naprawdę dużo, a że na reguły podstawowe nakładają się zdolności specjalne jednostek, dowódców, wpływ terenu czy budowanych elementów terenu, to precyzja i szczegółowy opis byłby tu bardzo pożądany. Cóż - można tylko pomarzyć, skoro nawet w wątku z zasadami autor/wydawnictwo jakoś się nie kwapi do odpowiedzi na pytania i wątpliwości, a lista czekających na odpowiedź kwestii obejmuje już chyba kilkadziesiąt punktów... :? :(