Strona 3 z 23

Re: Alchemists

: 01 gru 2014, 22:21
autor: Majek10
Grałem we wszystkich konfiguracjach osobowych. Gra jest naprawdę super.

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 00:04
autor: MarekB
Czołem.

Gdzieś mi mignął ten wątek, ale szukanie przekierowuje mnie tylko tutaj. Czy ktokolwiek kto posiada essenowską wersję otrzymał już swoje zamienne żetony? Ja wciąż czekam na swoje.

Pozdrawiam,
M.

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 00:06
autor: adikom5777
tak, do mnie przyjechała wczoraj paczka

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 00:06
autor: AkitaInu
Ja tez czekam

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 01:42
autor: Qlaqs
Ja też czekam.

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 19:53
autor: MarekB
Czołem.

Dzięki za odpowiedzi. Okazuje się, że się pośpieszyłem dosłownie kilka godzin, bo dzisiaj też swoją paczuszkę dostałem i z radością zajmuję się właśnie wyciskaniem :)

Pozdrawiam,
M.

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 20:03
autor: Qlaqs
Ja jeszcze czekam...

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 21:09
autor: krecilapka
Grało mi się w miarę przyjemnie aczkolwiek ;).
W grze można metodą dedukcji odrzucać pewne konfiguracje. Nie tylko na zasadzie "wykreślam wszystkie minusy, bo ich być nie może", co podsuwa instrukcja. Ma to ten minus, że wymaga analizy i skupienia, co zajmuje czas. Z graczami którzy idą na żywioł tego problemu nie ma :). Ale z "myślicielem" katastrofa, bo można znieść jajo z nudów gdy się zastanawia.
Niestety to dobra strategia, bo pozwala przed końcem gdy odkryć wszystkie kombinacje. Skłania do rozmóżdżania, mocno spowalniając rozgrywkę.
No ale na początku ma się gwarantowany zachwyt tym tytułem. Oby wam tak szybko nie przeminął ;).

Re: Alchemists

: 11 gru 2014, 21:34
autor: sirafin
@krecilapka
Klepsydra. Myśliciel nie gra sobie w grę solo, jeśli gra nie idzie dość płynnie, to klepsydra sprawiedliwie każdemu wyznaczy maksymalny czas na zastanowienie się. Metoda do stosowania w dowolnej grze ;)

Re: Alchemists

: 17 gru 2014, 13:09
autor: marioosh
robił ktoś polskie tłumaczenia kart? bo najbardziej zainteresowani grą są nospeaki :)

Re: Alchemists

: 17 gru 2014, 13:20
autor: farmer
Gra, w 2015-tym, będzie wydana w polskiej wersji językowej :).

Re: Alchemists

: 17 gru 2014, 14:19
autor: marioosh
farmer pisze:Gra, w 2015-tym, będzie wydana w polskiej wersji językowej :).
nie doczekam :)

Re: Alchemists

: 31 gru 2014, 01:36
autor: Macek
Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.

Podsumowując, kilka spostrzeżeń:

- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić :-)
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.

W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują :(

Re: Alchemists

: 06 sty 2015, 11:35
autor: pattom
farmer pisze:Gra, w 2015-tym, będzie wydana w polskiej wersji językowej :).
A kto wydaje grę?

Re: Alchemists

: 06 sty 2015, 11:37
autor: Qlaqs
REBEL :D

Re: Alchemists

: 06 sty 2015, 11:58
autor: pattom
A jaki termin wydania wersji PL jest przewidziany ?

Re: Alchemists

: 06 sty 2015, 23:03
autor: rattkin
Macek pisze:Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.

Podsumowując, kilka spostrzeżeń:

- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić :-)
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.

W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują :(
Mam bardzo podobmne obserwacje po kilku grach. Dodatkowo na dwie osoby akcja testowania potionow na sobie nigdy nie była brana.

Re: Alchemists

: 06 sty 2015, 23:38
autor: AkitaInu
rattkin pisze:
Macek pisze:Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.

Podsumowując, kilka spostrzeżeń:

- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić :-)
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.

W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują :(
Mam bardzo podobmne obserwacje po kilku grach. Dodatkowo na dwie osoby akcja testowania potionow na sobie nigdy nie była brana.
Fakt, na 2 osoby ta akcja była mniej używana ale też była, chociażby żeby zaoszczędzić złoto :)

Re: Alchemists

: 07 sty 2015, 09:13
autor: Macek
Na dwie osoby nie ma większego problemu z tą akcją bo jak Ci coś nie wyjdzie to zablokujesz sobie w skrajnym przypadku kostkę na dwie tury. Przy czterech graczach jak Ci wypadnie jedna kostka akcji na 1/3 gry to już robi różnicę.

Re: Alchemists

: 08 sty 2015, 22:23
autor: Franek Strzała
Do mnie dotarly wreszcie skorygowane zetony do zaznaczania efektow mikstur. Wreszcie pasuja jak ulal. :)

Re: Alchemists

: 13 sty 2015, 10:36
autor: eventide
Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.

Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."

Re: Alchemists

: 13 sty 2015, 10:46
autor: Qlaqs
Nie zgadzam się ... pograj dłużej , lub zagraj u kolegi... to nie jest prosta gra...

Re: Alchemists

: 13 sty 2015, 10:47
autor: Qlaqs
eventide pisze:Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.

Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
Ja też mam rację zacznij grać w GO ;)

Re: Alchemists

: 13 sty 2015, 11:03
autor: Bea
eventide pisze:Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.

Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
Zamiast czytać trzeba było zagrać, przypuszczam, ze przy graniu zabawa byłaby lepsza niż przy czytaniu. :)

Re: Alchemists

: 13 sty 2015, 11:07
autor: AkitaInu
Dokładnie, granie z graczami ktorzy umieja grac (a nie jak ten gosc z bgg ktory sam umial juz grac a gral z tymi ktorym ta gre dopiero tlumaczyl) to dopiero jest przyjemnosc :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)