Strona 3 z 4
Re: Wiedźmin
: 20 gru 2014, 12:12
autor: Skiborg
_juri pisze:Np. Miałem ostatnio misje w które misja wsparcia wymagała 3 fioletowych tropów, no i podbiła w Wyzimie do mnie taka ładna ruda foczka i mi te 3 fioletowe tropy dała, ja dostałem 3 PZ ona 6 PZ i się rozeszliśmy każde w swoją stronę. No i o te w tym wypadku fioletowe tropy mi chodzi. Czy misja wsparcia tylko nazywa się "Wsparcia" i po prostu to jest misja na mojej karcie do wykonania dla współgraczy dzięki której oboje dostajemy punkty, czy gracz który mnie wspiera, faktycznie mnie wspiera i te w tym wypadku fioletowe tropy lądują u mnie

(co wydaje mi się nieco zbyt proste ale z drugiej strony zrównoważyło by korzyści obu stron z wykonanej misji wsparcia)
wspierany gracz miałby za dobrze nic nie robiąc
Nie przekazuje się drugiemu graczowi tropów:
"Gracz zużywa zasoby wskazane w zadaniu wsparcia przeciwnika"
"zużywanie" - gracz zabiera odpowiednie żetony ze swojego obszaru gry i oddaje je do puli.
Re: Wiedźmin
: 20 gru 2014, 12:18
autor: Skiborg
zawias pisze:Skiborg pisze:sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
Podbijam zapytanie. Ktoś coś??
Wydaje się, że tak. Ale pewności teraz nie mam

lesar pisze:Zadanie to zadanie. A zadania są dwa. Zgodnie z logiką każde wymaga oddzielnego rozwiązania. Uważam, że należy dwukrotnie ciachać potwory.
napisałem zapytanie do Mr Trzewiczka i do cdp.pl - Gry bez prądu. Pierwszy póki co nie odpowiedział (i raczej pewnie nie odpowie) a z cdp.pl przyszła taka odpowiedź:
"Naszym zdaniem tak

"
Re: Wiedźmin
: 20 gru 2014, 23:58
autor: sqb1978
Naszym zdaniem tak co?

Re: Wiedźmin
: 22 gru 2014, 19:20
autor: Skiborg
Skiborg pisze:sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
przyszła taka odpowiedź:
"Naszym zdaniem tak

"
Re: Odp: Wiedźmin
: 22 gru 2014, 19:23
autor: lesar
A na jakie pytanie jest ta odpowiedź? Bo pasuje do wielu pytań jakie znam.
Re: Wiedźmin
: 23 gru 2014, 13:33
autor: zawias
Skiborg pisze:Skiborg pisze:sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
przyszła taka odpowiedź:
"Naszym zdaniem tak

"
Zrozumiałem, że do pytania powyżej. Czyli "Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?" "Naszym zdaniem tak

" (czyli można wykonać 2 śledztwa).
Z resztą chyba wszystko w tej grze, poza limitem 2 akcji, jest dozwolone wielokrotnie w ciągu swojej tury.
Re: Wiedźmin
: 25 gru 2014, 00:46
autor: zawias
Znalazłem mały błąd na fioletowej karcie śledztwa "Układ z wrogiem". Napisane jest: "Możesz przesunąć znacznik na torze wojny do przodu, aby albo wymienić dowolną liczbę tropów jednego koloru na tropy innego koloru, albo odrzucić 1 kartę Cennej informacji w zamian za 5 orenów".
Wydaje mi się, że powinno być poprawnie "Możesz przesunąć znacznik na torze wojny do przodu, aby wymienić dowolną liczbę tropów..."
ponieważ dalej jest kolejne "albo".
Edit: dobra po dokładnym zbadaniu sprawy, faktycznie to nie błąd. Ale trochę mylące na pierwszy rzut oka. Polska trudny język 
Re: Wiedźmin
: 29 gru 2014, 11:52
autor: Pietruch
1. Czy zadania z kart śledztwa liczą się jako zadania dodatkowe (to pytanie odnosi się do kart rozwoju Yarpena i Jaskra, czyli możliwość otrzymania 1PZ za każdym razem gdy inny gracz w tym samym regionie zakończy misję dodatkową, wsparcia lub główną). Pytanie dotyczy raczej kwestii nazewnictwa: czy słowo "misja dodatkowa" obejmuje tylko misje poboczne czy misje poboczne i zadania z kart śledztwa?
2. Leczenie pól zbroi Yarpena - w trakcie akcji odpoczynku usuwam normalnie dwie lekkie rany lub jedna ciężką i do tego DODATKOWO jedną dowolną ranę z pól zbroi?
3. Rzucanie kością postaci aby uzyskać sukces (polecenie z kart śledztwa) - czy Geralt rzuca trzema swoimi kostkami?
4. Karty śledztwa dające tropy w zależności od posiadanych już kart odpowiednich kategorii (Aen Sidhe, Nilfgaard, Loża Czarodziejek) - czy świeżo wylosowana karta wlicza się do liczby kart, za które otrzymuje się tropy? Z tego co kojarzę to w instrukcji jest napisane, że "nowa" karta nie wlicza się puli, ale na poprzednich stronach pojawiły się głosy, że niekoniecznie tak jest.
Re: Wiedźmin
: 30 gru 2014, 00:07
autor: lesar
Ad.1 dotyczy tylko misji pobocznych
Ad.2 tylko dwie lekkie lub jedną ciężką w tym są rany/rana z pól/pola zbroi
Ad.3 tylko 1 najlepiej tą z dwoma sukcesami bo kości są różne
Ad.4 w ang instrukcji jest, że się wlicza i to w sumie jest zgodne z Trzewikowym podejściem z innych jego gier
Re: Wiedźmin
: 30 gru 2014, 00:32
autor: sqb1978
ad 3. Geralt rzuca wszystkimi kostkami.
ad 4. Wylosowana karta wlicza się. Inaczej ta mechanika nie miałaby sensu z powodu małego prawdopodobieństwa uzyskiwania kilku kart tego samego rodzaju..
Re: Wiedźmin
: 30 gru 2014, 09:32
autor: Pietruch
Wielki dzięki za odpowiedzi lesar i sqb1978
Ad.2 tylko dwie lekkie lub jedną ciężką w tym są rany/rana z pól/pola zbroi
Nie mam teraz przed sobą instrukcji ale wydaje mi się, że jest w niej zapis mówiący mniej więcej tyle - przy akcji Odpoczynku efekt tej akcji
MOŻE mieć efekt tylko na jedno z pól zbroi Yarpena. Czyli wykonując akcję Odpoczynku mogę usunąć albo dwie lekkie rany, które blokują wykonywanie innych akcji, albo usunąć jedną lekką ranę z pola zbroi i jedną która blokuje wykonywanie jakiejś akcji? Innymi słowy nie można wyleczyć dwóch pól zbroi w trakcie jednej akcji Odpoczynku? Przypadku ran ciężkich nie rozpatruję bo po wykonaniu akcji Odpoczynku usuwa się tylko jeden żeton niezależnie od tego czy leży na polu zbroi czy na polu jakiejś akcji.
Edit: Nie ja jeden mam problem z akcja Odpoczynku u Yarpena,
BGG
Ad.3 tylko 1 najlepiej tą z dwoma sukcesami bo kości są różne
ad 3. Geralt rzuca wszystkimi kostkami.
Ta "najlepsza" kostka ma trzy symbole sukcesu

To jak w końcu z liczbą tych kostek?
Ad.4 w ang instrukcji jest, że się wlicza i to w sumie jest zgodne z Trzewikowym podejściem z innych jego gier
ad 4. Wylosowana karta wlicza się. Inaczej ta mechanika nie miałaby sensu z powodu małego prawdopodobieństwa uzyskiwania kilku kart tego samego rodzaju..
Nie grałem wcześniej w żadne gry I. Trzewiczka, ale skoro mówicie że w jego grach można dostrzec pewną konsekwentność w konstruowaniu zasad to zdam się na wasze doświadczenie

Re: Wiedźmin
: 30 gru 2014, 14:52
autor: Epyon
sqb1978 pisze:ad 3. Geralt rzuca wszystkimi kostkami.
ad 4. Wylosowana karta wlicza się. Inaczej ta mechanika nie miałaby sensu z powodu małego prawdopodobieństwa uzyskiwania kilku kart tego samego rodzaju..
Potwierdzam tę wykładnię zasad.

Re: Odp: Wiedźmin
: 30 gru 2014, 23:55
autor: lesar
Nie mam teraz przed sobą instrukcji ale wydaje mi się, że jest w niej zapis mówiący mniej więcej tyle - przy akcji Odpoczynku efekt tej akcji MOŻE mieć efekt tylko na jedno z pól zbroi Yarpena. Czyli wykonując akcję Odpoczynku mogę usunąć albo dwie lekkie rany, które blokują wykonywanie innych akcji, albo usunąć jedną lekką ranę z pola zbroi i jedną która blokuje wykonywanie jakiejś akcji?
Racja akcja odpoczynku wpływa tylko na jedną ranę z pól zbroi. Drugą usuwamy z zablokowanego pola akcji.
Re: Wiedźmin
: 04 sty 2015, 16:47
autor: jingowawa
To ja jeszcze wrócę do walki.
1) Kreskę (-) przy tarczy/obronie niektórych potworów należy interpretować jako 1, tak? Bo tak na logikę jak jest kreska i podpis, że za nieudaną obronę otrzymuje się obrażenie, to chyba tą jedną tarczę trzeba wyrzucić, prawda? Inna sprawa, że wtedy kreska nie ma sensu i powinna być jedynka, ale to pewnie taka klasycznie sportalona rzecz, jak z tymi eliksirami przed walką.
2) A co w sytuacji, gdy potwór ma wartość obrony, np. 2, ale w jego opisie nie ma napisane jaki jest efekt w przypadku nieudanej obrony. Z automatu dostaje się zawsze jedno obrażenie, czy nic się nie dzieje?
Re: Wiedźmin
: 04 sty 2015, 16:53
autor: Cin
Przegapiłeś pół wątku.
jingowawa pisze:To ja jeszcze wrócę do walki.
1) Kreskę (-) przy tarczy/obronie niektórych potworów należy interpretować jako 1, tak? Bo tak na logikę jak jest kreska i podpis, że za nieudaną obronę otrzymuje się obrażenie, to chyba tą jedną tarczę trzeba wyrzucić, prawda? Inna sprawa, że wtedy kreska nie ma sensu i powinna być jedynka, ale to pewnie taka klasycznie sportalona rzecz, jak z tymi eliksirami przed walką.
Kreska to kreska. Nie ma tam nic. Zero
jingowawa pisze:2) A co w sytuacji, gdy potwór ma wartość obrony, np. 2, ale w jego opisie nie ma napisane jaki jest efekt w przypadku nieudanej obrony. Z automatu dostaje się zawsze jedno obrażenie, czy nic się nie dzieje?
A to właśnie są błędy. Gdzieś wcześniej w tym wątku masz link do erraty.
A co jest spartolone z eliksirami?
Re: Wiedźmin
: 05 sty 2015, 09:06
autor: Pietruch
jingowawa pisze:
1) Kreskę (-) przy tarczy/obronie niektórych potworów należy interpretować jako 1, tak? Bo tak na logikę jak jest kreska i podpis, że za nieudaną obronę otrzymuje się obrażenie, to chyba tą jedną tarczę trzeba wyrzucić, prawda? Inna sprawa, że wtedy kreska nie ma sensu i powinna być jedynka, ale to pewnie taka klasycznie sportalona rzecz, jak z tymi eliksirami przed walką.
Symbol "-" oznacza zero. Z tego co kojarzę to na karcie potwora Szubrawiec jest właśnie błąd polegający na tym, że potwór posiada "-" symboli tarcz (czyli tak naprawdę zero), a na dole karty jest przypis "Nieudana tarcza". Po internetach krąży już pdf z erratą, trzeba go sobie wydrukować albo mazać flamastrami/markerami po kartach żeby nanieść poprawki
jingowawa pisze:
2) A co w sytuacji, gdy potwór ma wartość obrony, np. 2, ale w jego opisie nie ma napisane jaki jest efekt w przypadku nieudanej obrony. Z automatu dostaje się zawsze jedno obrażenie, czy nic się nie dzieje?
Jeśli na karcie potwora nie ma żadnego przypisu za "uwalenie" mieczy albo tarcz to nic się nie dzieje jeśli tych symboli zabraknie w rzucie kostkami
Re: Wiedźmin
: 05 sty 2015, 12:14
autor: Adar
Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie karty rozwoju Triss "Teleportacja".
W opisie jest "Wykonując akcję podróży...możesz pokonać 2 dodatkowe szlaki"
Jak to rozumieć?
1. Pokonuję maksymalnie 3 szlaki i biorę dwa tropy z miast (z miasta w którym kończę akcję podróży i z miasta , w którym kończę teleportację)
2. Pokonuję maksymalnie 3 szlaki i biorę tylko jeden trop (z miasta , w którym kończę teleportację)?
Pytam, bo w komputerowej wersji stosowana jest zasada pierwsza, co powoduje, że Triss w jednym ruchu dostaje dwa tropy, czyli zbiera je dwa razy szybciej niż inni.
Re: Wiedźmin
: 05 sty 2015, 13:20
autor: Pietruch
Adar pisze:Witam wszystkich
Mam pytanie odnośnie karty rozwoju Triss "Teleportacja".
W opisie jest "Wykonując akcję podróży...możesz pokonać 2 dodatkowe szlaki"
Jak to rozumieć?
1. Pokonuję maksymalnie 3 szlaki i biorę dwa tropy z miast (z miasta w którym kończę akcję podróży i z miasta , w którym kończę teleportację)
2. Pokonuję maksymalnie 3 szlaki i biorę tylko jeden trop (z miasta , w którym kończę teleportację)?
Ja grałem zgodnie z wersją opisaną cyfrą 2.
Adar pisze:
Pytam, bo w komputerowej wersji stosowana jest zasada pierwsza, co powoduje, że Triss w jednym ruchu dostaje dwa tropy, czyli zbiera je dwa razy szybciej niż inni.
Niby zbiera tropy dwa razy szybciej niż inni ale dużo częściej musiałaby przeprowadzać akcję Przygotowanie podczas gdy inna postać robi Rozwój albo Śledztwo.
Re: Wiedźmin
: 10 sty 2015, 22:30
autor: wotd
Mam pytanie o odrzucenie żetonów. W instrukcji wspomniana jest sytuacja "o ile to możliwe" na karcie. Co jeśli takiego opisu na karcie nie ma, a ja muszę odrzucić tropy których nie posiadam? W Robinsonie Trzewika gracz jest karany utratą punktów zdrowia. W wiedźminie jeśli dostanę ranę której nie mam gdzie położyć to tracę 2 PZ. Czy nie sądzicie, że podobnie powinno być iw tym wypadku?
Re: Wiedźmin
: 11 sty 2015, 10:50
autor: xilk
Jeśli karta mówi, że musisz coś odrzucić np. trop, a tego nie możesz zrobić, to tracisz 2 PZ.
Re: Wiedźmin
: 12 sty 2015, 09:58
autor: Pietruch
xilk pisze:Jeśli karta mówi, że musisz coś odrzucić np. trop, a tego nie możesz zrobić, to tracisz 2 PZ.
Jest gdzieś w instrukcji zapis, który to potwierdza?
Re: Wiedźmin
: 12 sty 2015, 10:46
autor: xilk
Pietruch pisze:Jest gdzieś w instrukcji zapis, który to potwierdza?
Właśnie nie ma, ale patrzę przez analogię. Gdy nie możesz otrzymać kolejnej rany, to tracisz 2 PZ, podobnie jest z żetonami złego losu, co jest opisane na stronie 10 Podręcznika. Jeśli chcesz więcej, to musisz zapytać wydawcę lub projektanta. Choć raczej pytanie powinno pójść do Trzewika, bo CDPR potrafi dziwnie odpowiadać np. na pytanie czy można za pomocą zabicia jednego brązowego potwora zrealizować dwa zadania, w których jedno będzie polegało na zabiciu potwora, a drugie na zabiciu brązowego potwora, odpisali że: "Według nas tak". I nie wiadomo jak gracz ma to rozumieć. Jak to "według nas"? Wydawca powinien mieć pewność, stanowić zasady, a nie spekulować.
Re: Wiedźmin
: 13 sty 2015, 11:46
autor: gotrek
W instrukcji (również angielskiej) nie jest napisane, że traci się PZ jeśli nie mozna wydać zasobów(lupek) i ma to pewien sens, zachęca do szybkiej wymiany lupek na dowody.
Re: Wiedźmin
: 01 lut 2015, 13:40
autor: xilk
Mam takie pytanie, które naszło mnie przy ostatniej partii. Gra na 4 osoby. Gracz A wykonuje swoje trzecie, ostatnie zadanie główne i nikt nie zrobił wcześniej jego zadania wsparcia. Teraz pozostali trzej gracze mają jeszcze po jednej turze. Czy teraz któryś z pozostałych graczy może zrobić zadanie wsparcia gracza A w swej ostatniej turze?
Bo o ile mechanizm w przypadku pierwszego i drugiego zadania głównego jest jasny, tzn. po ich wykonaniu gracz losuje kolejną kartę z zadaniami, więc poprzednie zadanie wsparcia przepada, tak w przypadku trzeciego zadania nie jestem pewny...
Re: Wiedźmin
: 02 lut 2015, 11:50
autor: Pietruch
xilk pisze:Mam takie pytanie, które naszło mnie przy ostatniej partii. Gra na 4 osoby. Gracz A wykonuje swoje trzecie, ostatnie zadanie główne i nikt nie zrobił wcześniej jego zadania wsparcia. Teraz pozostali trzej gracze mają jeszcze po jednej turze. Czy teraz któryś z pozostałych graczy może zrobić zadanie wsparcia gracza A w swej ostatniej turze?
Bo o ile mechanizm w przypadku pierwszego i drugiego zadania głównego jest jasny, tzn. po ich wykonaniu gracz losuje kolejną kartę z zadaniami, więc poprzednie zadanie wsparcia przepada, tak w przypadku trzeciego zadania nie jestem pewny...
Taka sytuacja mi się nie zdarzyła, ale dotychczas graliśmy tak, że po wykonaniu zadania głównego, karta zadania ląduje na stosie kart odrzuconych (albo raczej "poza grą"). Czyli jeśli jakiś gracz wykonał zadanie główne ze swojej karty zadania to nie może już wykonać zadania pobocznego z tej karty. Analogicznie żaden z innych graczy nie będzie mógł wykonać zadania wsparcia z karty, która wylądowała na stosie kart odrzuconych/"poza grą".