Strona 3 z 6
Re: Atak zombie
: 26 gru 2014, 12:50
autor: dennyBgood
Bardias pisze:
Wydaje mi się, że grze dobrze by zrobiło:
- więcej wydarzeń (tutaj jest ogromne pole do popisu, na razie w każdej grze wykorzystać należy wszystkie - nie licząc odrzuconych; znalezisk aż tak bardzo nie trzeba, ciężko też by było zachować balans)
- parę zasad "poziom ekspert", może niekoniecznie wspominane wyżej porywanie dla okupu, ale handel, pionek naszego bohatera-lidera (z indywidualną cechą?) etc.
Od siebie dodam że jeżeli kiedyś miałby zostać wydany dodatek to fajnym pomysłem byłyby indywidualne cechy siedzib. Tak żeby w jednej dziedzinie dawały nam przewagę kosztem pomniejszenie innej cechy. Np:
- FARMA + zwiększona produkcja żywności na grządkach i w zagrodzie (ewentualnie możliwość przydzielenia tam większej ilości ludzi),
- możemy wysłać tylko jedną osobę do miasta (ewentualnie z miasta przyciągamy zawsze jednego zombie więcej - traktor robi sporo hałasu),
- FABRYKA + zwiększona produkcja beczek bądź amunicji i paliwa
- zmniejszona produkcja pożywienia
- SZKOŁA + można wysłać więcej ludzi autobusem do miasta (np. troje)
- na każdej z barykad można posiadać max po 2 beczki
Pozostaje kwestia balansu, tak żeby jedna siedziba nie dawała nam zbyt dużej przewagi. Naturalnie to wszystko przykłady, bo do tego tematu można podejść na wiele sposobów. Zamiast na starcie losować karty znalezisk możemy zaczynać z kartami przypisanymi do siedzib. Np na farmie na dzień dobry znajdujemy snajperkę i konserwy. W fabryce beczki i kanistry a w kościele kaznodzieję.
Jeżeli pomysł na unikalne cechy siedzib by przeszedł to dodałbym jeszcze ze dwie, np remizę strażacką i centrum handlowe, ewentualnie pierdel. Tak żeby gracze mieli z czego losować.
Wystarczy gdybania, na koniec pytanie odnośnie karty podstępu "Tajne Przejście" - Wstaw 1 zombie na barykadę innego gracza. Do końca tury musi zużyć 1 amunicji albo usunąć 1 człowieka.
Pytanie: czy po zużyciu amunicji ten zombie zostaje pod barykadą czy z niej znika?
Re: Atak zombie
: 26 gru 2014, 13:09
autor: vinnichi
My interpretowaliśmy kartę jako dwa elementy Zombiak na barykadzie to jedno ale amunicja albo strata hipstera to drugie, więc nawet jeśli Zombiak został ustrzelony w tej turze to i tak gracz musiał oddać amunicję jeśli chciał ocalić ludka.
Re: Atak zombie
: 26 gru 2014, 16:35
autor: Karbok
Po dzisiejszej grze nasunęły mi się jeszcze 2 pytania:
1) Czy nowo zwerbowany typek przez naszego zwiadowce od razu zwiększa populację siedziby? (Wiadomo, że nie trzeba go karmić bo odpoczywa(leży), lecz wlicza się do modyfikatora zombie) Dzisiaj miałem sytuację, w której ja oraz gracz następny wystawiliśmy zwiadowcę. Ja posiadałem 4 zdrowych mieszkańców i zamierzałem zwerbować kolejnego człowieka. Czy w takim wypadku gracz po mnie może zdecydować ze mi okradnie magazyn? (Nie miałem strażnika)
2) a)Jak dokładnie działa chleb na barykadzie? Tzn. czy mogę przekierować na daną barykadę z chlebem mniej niż 2 zombiaków? Np. produkuję lekarstwo, paliwo i beczkę. Przybywają do mnie pojedyńczo po kolei trzy zombiaki. Mam chleb na jednej z barykad i czy mogę po kolei umieścić te 3 zombie właśnie pod tą barykadą?
2) b) Czy mając dwa chleby na dwóch beczkach przy jednej z barykad mogę zwabić tam, aż (lub do lub dokładnie) 4 zombie na raz?
Re: Atak zombie
: 27 gru 2014, 18:02
autor: Baartoszz
Przeleciałem pobieżnie przez wątek, mam nadzieję, że się nie powtarzam, oto moje wątpliwości:
1. Jak wygląda kolejność w trakcie planowania? Czy każdy po kolei wykłada po jednym ludziku, czy może start player wykłada wszystkie, potem drugi gracz wszystkie itd?
2. W instrukcji jest napisane, że gracze w kolejności przyjazdu do miasta wykładają ludziki w mieście. Moje pytanie brzmi, kto w tym mieście jest pierwszy? Czy zawsze start player, czy gracz który fizycznie jako pierwszy wstawił w trakcie planowania ludzika do samochodu? No i ponownie jak w pyt. 1: czy wykładamy w kółeczko po jednym ludziku do miasta, czy po kolei każdy gracz wystawia wszystkich swoich ludzi?
EDIT: To samo pytanie tyczy się karty lokacji.
3. Czy jak zabieramy towary z miasta, to w kółeczko każdy gracz bierze po jednym człowieku i wraca nim z surowcami, czy od razu najpierw start player wszystkich i później każdy kolejny gracz wszystkich.
4. Walka w mieście. Czy bijemy się po rozstawieniu wszystkich ludzi, czy od razu jak wejdzie do miasta drugi w kolorze, to biją tego kto jest sam?
5. Karta wydarzenia (nie pamiętam tytułu karty): "odrzuć połowę żywności". Przecież na początku dnia w fazie wydarzeń mam zawsze 0 żywności. Czy ta karta oznacza, że powinienem odrzucić połowę żarcia tuż przed karmieniem?
6. Mam obowiązek karmienia ludzi jeśli jest jedzenie, ale czy mam obowiązek wykarmić kogoś lekarstwem, jeśli mam lekarstwo a zabrakło chleba? Czy może mogę go po prostu wsadzić do izolatki?
Szacun dla autora za odpowiadanie na milion pytań. To się nazywa wsparcie

Re: Atak zombie
: 27 gru 2014, 18:22
autor: Maxxx76
Odpowiedzi na swoje 4 pierwsze pytania masz w instrukcji. Wystarczy czytać ze zrozumieniem

Piąte pytanie - jak to nie masz żywności? Nie magazynujesz?
Szóste pytanie - MOŻESZ dać lekarstwo jeśli nie masz żywności. Możesz wsadzić do izolatki, jeśli masz tam miejsce...
Re: Atak zombie
: 27 gru 2014, 18:30
autor: vinnichi
1. Można planować równocześnie, chyba że ma to wpływa na wybór akcji wtedy kolejno po start playererze kolejni gracze.
2. Start player jeśli skorzystał z pola akcji miasto ewentualnie następna osoba po nim która wybrała te pole.
3. Nie bardzo rozumiem. OK czaję

Jeśli nie ma walki to po kolei każdy zabiera towar 2 ludzikami jeśli wysłał 2. Zaczynając od start playera lub kolejnej osoby która skorzystała z miasta.
4.
https://www.youtube.com/watch?v=L8UCEk67uE0
5. Nie gromadzimy żywności z produkcji ale żetony z miasta czy kart składujemy w magazynie.
6. Jeśli zabrakło chleba to ludzik trafia do izolatki, następnego dnia będziesz mógł mu podać chleb albo lekarstwo żeby wyzdrowiał. Ogólnie nie mamy obowiązku używać lekarstwa.
Ogólnie obejrzyj tutorial autora na YT i zagraj, rozwiejesz wiele wątpliwości

Pozdrawiam
Re: Atak zombie
: 27 gru 2014, 19:22
autor: Maxxx76
A ja mam pytanie następujące: po czwartej rundzie graczem rozpoczynającym zostaje gracz po lewej stronie dotychczasowego gracza rozpoczynającego. Następuje runda piąta i po niej również następuje zmiana gracza rozpoczynającego. Czyli gość ma w plecy, bo przepadła mu normalna runda jako gracza rozpoczynającego

Re: Atak zombie
: 27 gru 2014, 19:27
autor: vinnichi
Każdy z graczy traci raz w całej grze w ten sposób turę. W 5 rundzie gracz z nr 1 w 10 gracz z nr 2 w 15 gracz z nr 3 a 16 rundy nie ma więc gracz z nr 4 też traci jedną rundę jako pierwszy gracz. Jeśli dobrze rozumiem to chyba tak to ma wyglądać?
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 03:21
autor: Bardias
Moim zdaniem nie powinna następować zmiana gracza rozpoczynającego (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, i tak będę grał po swojemu :p). Nie licząc ataków hordy mamy 12 rund, liczbę podzielną przez 2,3 i 4. Zostawiając więc w 5, 10 i 15 rundzie żeton pierwszego gracza na "swoim" miejscu sprawiamy, że każdy (w każdej konfiguracji) będzie tyle samo razy miał kontrolę nad wydarzeniami. A kolejność podczas ataku hordy nie ma w zasadzie znaczenia.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 05:22
autor: Baartoszz
Maxxx76 pisze:Odpowiedzi na swoje 4 pierwsze pytania masz w instrukcji. Wystarczy czytać ze zrozumieniem

Czy w takim razie mogę poprosić Cię o cytaty, które odpowiadają na te pytania. Bo ja ich nie mogę znaleźć, przykładowo:
Zaczynając od gracza rozpoczynającego, a następnie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, wszyscy gracze kolejno przydzielają swoim ludziom zadania do wykonania. Jeśli chcemy, aby nasz człowiek wykonał jakieś zadanie, wstawiamy jego pionek na odpowiednie pole na planszy siedziby
To jest cały opis planowania, potem już są tylko szczegóły, a powyższy opis nie odpowiada na moje pytanie nr 1. Jeśli znalazłeś odpowiedź w innym miejscu instrukcji, to byłbym wdzięczny za pomoc
Maxxx76 pisze:Piąte pytanie - jak to nie masz żywności? Nie magazynujesz?
Już chciałem zaprotestować, ale przekonał mnie vinnichi. Rzeczywiście można magazynować żywność przywiezioną z miasta, zwiadu, lub kart.
Maxxx76 pisze:Szóste pytanie - MOŻESZ dać lekarstwo jeśli nie masz żywności. Możesz wsadzić do izolatki, jeśli masz tam miejsce...
Uwaga! W przeciwieństwie do ludzi zdrowych, nie ma obowiązku żywienia czy leczenia ludzi lekko bądź ciężko chorych
To, że mogę, to wiem. Moje pytanie brzmiało: czy muszę? W instrukcji nie znalazłem wzmianki o obowiązku żywienia nigdzie indziej poza powyższym cytatem, który jednak nie jest dla mnie zupełnie jasny. Czy przy braku jedzenia a posiadaniu lekarstwa mogę nie żywić człowieka, innymi słowy, czy mogę skazać go na izolatkę pomimo możliwości utrzymania go przy zdrowiu lekarstwem?
vinnichi pisze:1. Można planować równocześnie, chyba że ma to wpływa na wybór akcji wtedy kolejno po start playererze kolejni gracze.
Nie o to mi chodziło. Pytam, czy wykładamy "po jednym" czy "po wszystkich". Ma to duże znaczenie przy interakcji kradzież/strażnik.
vinnichi pisze:2. Start player jeśli skorzystał z pola akcji miasto ewentualnie następna osoba po nim która wybrała te pole.
3. Nie bardzo rozumiem. OK czaję

Jeśli nie ma walki to po kolei każdy zabiera towar 2 ludzikami jeśli wysłał 2. Zaczynając od start playera lub kolejnej osoby która skorzystała z miasta.
Nie mogę tego znaleźć w instrukcji. Masz może cytat?
Ten sam problem. W filmie nie ma odpowiedzi na moje pytanie...
vinnichi pisze:5. Nie gromadzimy żywności z produkcji ale żetony z miasta czy kart składujemy w magazynie.
Dzięki za uwagę, to znalazłem
vinnichi pisze:6. Jeśli zabrakło chleba to ludzik trafia do izolatki, następnego dnia będziesz mógł mu podać chleb albo lekarstwo żeby wyzdrowiał. Ogólnie nie mamy obowiązku używać lekarstwa.
Zdrowemu też można podać lekarstwo zamiast jedzenia, a konfrontując to z zasadą obowiązku karmienia mam wątpliwość, czy muszę karmić lekarstwem. Ty mówisz, że nie, ale to kolejna zasada, której w instrukcji nie mogę znaleźć. Ale może Ty znalazłeś?
vinnichi pisze:Ogólnie obejrzyj tutorial autora na YT i zagraj, rozwiejesz wiele wątpliwości
Obejrzałem ten powyższy, do którego dałeś link i nie odpowiedział na moje pytanie, a trochę szkoda mi spędzać godzinę przy tutorialu, który może mi da odpowiedź, a może nie

Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 05:34
autor: Baartoszz
No dobra... jednak obejrzałem, znalazłem kilka odpowiedzi, ale wciąż nie wszystkie
1. Jak wygląda kolejność w trakcie planowania? Czy każdy po kolei wykłada po jednym ludziku, czy może start player wykłada wszystkie, potem drugi gracz wszystkie itd?
1) Gracz 1 wykłada wszystkie ludziki
2) Gracz 2 wykłada wszystkie ludziki
itd.
2. W instrukcji jest napisane, że gracze w kolejności przyjazdu do miasta wykładają ludziki w mieście. Moje pytanie brzmi, kto w tym mieście jest pierwszy? Czy zawsze start player, czy gracz który fizycznie jako pierwszy wstawił w trakcie planowania ludzika do samochodu? No i ponownie jak w pyt. 1: czy wykładamy w kółeczko po jednym ludziku do miasta, czy po kolei każdy gracz wystawia wszystkich swoich ludzi?
EDIT: To samo pytanie tyczy się karty lokacji.
Nie wykładamy po jednym, tylko od razu wszystkie, ale kto jest pierwszy to jest wciąż niejasne (osobiście obstawiam start playera)
3. Czy jak zabieramy towary z miasta, to w kółeczko każdy gracz bierze po jednym człowieku i wraca nim z surowcami, czy od razu najpierw start player wszystkich i później każdy kolejny gracz wszystkich.
Nie bierzemy po jednym, bierzemy od razu wszystko, ale czy pierwszy jest start player czy ten, kto pierwszy położył ludzika w samochodzie, to wciąż nie jestem pewien. Obstawiam jednak, że start player (to ma więcej sensu)
4. Walka w mieście. Czy bijemy się po rozstawieniu wszystkich ludzi, czy od razu jak wejdzie do miasta drugi w kolorze, to biją tego kto jest sam?
chyba czekamy na przyjście wszystkich i wtedy się bijemy, ale nie mam 100% pewności
6. Mam obowiązek karmienia ludzi jeśli jest jedzenie, ale czy mam obowiązek wykarmić kogoś lekarstwem, jeśli mam lekarstwo a zabrakło chleba? Czy może mogę go po prostu wsadzić do izolatki?
jest jasna odpowiedź w filmie: nie ma obowiązku karmienia lekiem
uff... 
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 10:26
autor: Maxxx76
W instrukcji jest jasno napisane: ten, kto PIERWSZY przybył do miasta...
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 13:17
autor: Rewer
Skoro Gracz Rozpoczynający wykłada najpierw wszystkie swoje ludziki w fazie planowania, a po nim następny gracz itd, a później poszczególne akcje wykonuje się w kolejności rozpoczynając od Gracza Rozpoczynającego i następnie kolejny gracz na lewo, to chyba oczywiste że jeżeli Gracz Rozpoczynający zaplanował wypad do miasta to w fazie Wyjazd do miasta on pierwszy wyłoży tam ludziki czyli będzie pierwszy w mieście, potem kolejny gracz, analogicznie jeżeli Gracz Rozpoczynający nie zaplanował wyjazdu do miasta, to pierwszym w mieście będzie gracz najbliżej na lewo od niego, który zaplanował taką akcję.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 15:00
autor: Baartoszz
Tak, oczywiście macie rację, sam się zorientowałem po napisaniu, ale już komputer był wyłączony
Moja wątpliwość w pytaniu nr 2 i 3 wynikała z wątpliwości nr 1, a odpowiedź nr 1 automatycznie odpowiedziała na pytania 2 i 3. Jak również na 99% odpowiada na wątpliwość nr 4, bo teraz czytając instrukcję:
Gracze w kolejności przybycia do miasta sprawdzają, czy mają przewagę liczebną nad rywalami.
dochodzę do wniosku, że trzeba to robić
po przybyciu wszystkich do miasta (chociaż nie jest to wprost napisane)
Maxxx76 pisze:W instrukcji jest jasno napisane: ten, kto PIERWSZY przybył do miasta...
Tak, ale nie jest napisane, kto jest tym pierwszym. Dopiero filmik to wyjaśniał.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 15:22
autor: vinnichi
Bardias pisze:Moim zdaniem nie powinna następować zmiana gracza rozpoczynającego (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, i tak będę grał po swojemu :p). Nie licząc ataków hordy mamy 12 rund, liczbę podzielną przez 2,3 i 4. Zostawiając więc w 5, 10 i 15 rundzie żeton pierwszego gracza na "swoim" miejscu sprawiamy, że każdy (w każdej konfiguracji) będzie tyle samo razy miał kontrolę nad wydarzeniami. A kolejność podczas ataku hordy nie ma w zasadzie znaczenia.
Przy zastosowaniu zmiany pierwszego gracza rownież w rundzie hordy wychodzi na to samo przy każdej konfiguracji graczy, a lepiej z automatu przekazywać żeton pierwszeństwa co turę. Tak czy siak wychodzi na to samo, kazdy jest tyle samo razy pierwszym graczem.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 17:06
autor: Bardias
Hmmm, faktycznie (nie licząc rund ataku hordy) każdy będzie tyle samo razy pierwszym graczem przy przekazywaniu żetonu, ale z drugiej strony wybieranie wydarzeń nie będzie następowało wtedy cyklicznie, tj. w przypadku trzech graczy nie będziemy wybierać "co trzeciego" zestawu wydarzeń, ponieważ zawsze któryś z graczy "zmarnuje" swój wybór w trakcie ataku hordy. Gdy będzie grać powiedzmy: Bill, Joe i Kelly, to dojdzie do sytuacji, w której wydarzenia będzie wybierać Bill -> Joe -> Bill.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 17:32
autor: vinnichi
Tez nie

Gracz nr 1 wybierze karty w rundach 1,4,8,12
Gracz 2 w rundach 2,5,9,13
Gracz 3 w rundach 3,6,10,14
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 17:40
autor: Bardias
W 5 i 10 rundzie nie ma kart wydarzeń

+ zgubiłeś 7.
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 17:47
autor: vinnichi
Ok przyznaję racje 3 gracz straci 1 raz możliwość dociągu karty pozostali wezmą 4 razy 3 tylko 3
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 18:00
autor: Bardias
Każdy dociągnie 4 razy. Nie będzie 2x4 i 1x3, ponieważ w sumie są 12 razy dociągane wydarzenia. Mi chodzi o to, że nastąpi brak cykliczności, tj. pomimo gry trzyosobowej ktoś będzie czekał 4 tury na ponowne zagranie wydarzenia.
Mały "wykres". Na czarno - rundy, w których nie ciągnie się kart wydarzeń. Zauważ jak "odległe" są od siebie pierwsza i druga czerwona "2".
1 2 3 1 2 3 1 2 3 1 2 3 1 2 3
A teraz "moja" wersja:
1 2 3 1 1 2 3 1 2 2 3 1 2 3 3
Re: Atak zombie
: 28 gru 2014, 18:18
autor: vinnichi
Aha widzę

spróbuję Twojej wersji
Re: Atak zombie
: 02 sty 2015, 09:53
autor: Marco_9
Jestem posiadaczem "Ataku Zombie" od dwóch dni. Rozegrałem dwie partie aby przyswoić sobie zasady. Mam trzy krótkie pytania, które nasuwają mi się po tych rozgrywkach.
1. Czy po skończeniu się stosu kart znalezisk, tasujemy odrzucone karty i wchodzą ponownie do gry, czy też znalezisk już będzie brak do końca gry?
2. Jeśli jeden z graczy korzysta ze znaleziska które pozwala mu na zabranie od innego gracza połowę jego towarów ( z zaokrągleniem w dół) i jeśli ten drugi gracz ma tylko jeden towar, który można zabrać, to czy zabiera mu się ten jeden towar czy też nie bierze się nic?
3. Czy są fazy, podczas których nie można przemieszczać towarów (zamiana miejsc, uzbrajanie pułapek) czy można to wykonywać w każdej fazie? I czy są fazy, podczas których nie można aktywować pułapki, czy też można to wykonać w każdej fazy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Re: Atak zombie
: 02 sty 2015, 10:36
autor: vinnichi
1 Nie miałem takiej sytuacji ale raczej bym przetasował na nowo. Kończą się zapasy w mieście o kartach nic nie jest wspomniane (albo pominąłem)
2 0,5 zaokrąglone w dół to zero.
3 przemieszczać towary itp można dowolnie przed nadejściem zombie w nocy. Ograniczeniu podlegają karty znalezisk z ikonà pułapki, tych używamy rano w fazie planowania.
Re: Odp: Atak zombie
: 02 sty 2015, 10:40
autor: Maxxx76
Marco_9 pisze:2. Jeśli jeden z graczy korzysta ze znaleziska które pozwala mu na zabranie od innego gracza połowę jego towarów ( z zaokrągleniem w dół) i jeśli ten drugi gracz ma tylko jeden towar, który można zabrać, to czy zabiera mu się ten jeden towar czy też nie bierze się nic?
A myślałem, że uczą tego w podstawówce:-)
Re: Atak zombie
: 02 sty 2015, 12:00
autor: Maverikwp
Siemanko w Nowym Roku!
Prosił bym o pomoc w rozwiązaniu dwóch nurtujących mnie zagwozdek, mianowicie
1. Czy jak tor ilości zombi w mieście spada do samego końca i gracz rzuca kostką to pionek przenosi się na samą górę (czerwony kwadrat) czy może zostaje na samym dole?
2. Karty znalezisk ciągniemy w każdej turze (chodzi mi o gracza rozpoczynającego) czy tylko w turach specjalnych i/lub na zwiadzie?
Z góry dziękuje za podpowiedź bo mój mózg nie chce rozwikłać tej zagadki
