Patrzę, że ostatni wpis we wrześniu - niestety, nawał obowiązków zawodowych nie odpuszcza - rok 2016, a zwłaszcza jego druga połowa była dla mnie bardzo pracowita - niestety nie na polu Epic Naval Battles.

Ale od czego są święta?

Już wcześniej interesowałem się tą kwestią, wspierałem projekt Tabletopia, który daje niesamowite możliwości jeśli chodzi o stronę wizualną, ale ze względu na spore wymagania od strony developerskiej i związane z tym koszty musiałem odpuścić.
Okazuje się, że niskobudżetową alternatywą jest ZunTzu - po bliższej analizie usiadłem i w zasadzie w ciągu ostatnich 5 dni udało mi się stworzyć funkcjonujący moduł. (tak, okazuje się, że dałem radę)
Musiałem stworzyć grafiki jednostek, zaimprowizować znaczniki i elementy mapy i jest!
A więc do sedna - jeśli ktoś ma ochotę sprawdzić jak to wygląda - zapraszam na priv - podam link do pobrania modułu.
i będę próbował zorganizować z każdym zainteresowanym jakąś grę online.
Do funkcjonowania modułu musicie pobrać i zainstalować program ZunTzu - szczegóły tutaj
Warto pobrać i poznać robocze zasady Epic Naval Battles - uwaga, mogą pojawić się pewne niezgodności graficzne - związane z zastosowaniem innej grafiki dla znaczników, ale nie powinno to być krytyczne dla samej gry.
Korzystając z energii jaka obecnie mnie napędza, nadal pracuję nad modułem - więc spodziewajcie się aktualizacji, o których będę was informował na priv.
Obecnie moduł zawiera dwa scenariusze: Sandbox - umożliwiający rozgrywkę od zera, lub stworzenie własnego setupu, oraz Guadalcanal - scenariusz z setupem wysp i punktów wejścia na mapę (wkrótce pojawi się wersja ze wstępnym rozstawianiem jednostek i usuniętymi niektórymi kartami dowodzenia. Zamierzam też jak najszybciej odtworzyć scenariusze, które już testowaliśmy - Konwoje Północne, oraz Polowanie (blokada superpancerników). Dzięki prostocie modułu ZunTzu i sandboxowej naturze samej gry liczę, że sami zaczniecie eksperymentować ze scenariuszami i powstanie dzięki temu coś świetnego, co w końcu trafi w formie fizycznej gry planszowej do graczy.
A na razie życzę Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku.
Oby rok 2017 był bardziej łaskawy dla tego projektu.
