Strona 3 z 3

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 19 kwie 2016, 09:57
autor: Cyberpuncur
No ja niestety/stety na piątek mam plany już.
(jest szansa, że nie wypalą, ale to będę wiedział dopiero w ostatniej chwili).

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 08:34
autor: sirwei
Panowie w ten weekend spotkanie się nie odbędzie. Nie mam ochoty na spotkanie ani wizji. Wiem że kolejne sesje byłyby ustawiane według gotowych scenariuszy. Jak poczuję flow żeby stworzyć coś własnego to wam powiem. Szanuję was.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 08:39
autor: Cyberpuncur
Obrazek

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 08:40
autor: Rocy7
Dla mnie scenariusze gotowe nie są problemem. Chcialem tylko ciekawszych dialogow z NPC.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 08:45
autor: sirwei
Czyli chcecie mieć spotkanie z przemytnikiem wielkiego kalibru i żeby miał gadane. Będę miał to na uwadze. A te teksty postaci z podręczników są drętwe i mało spontaniczne. Grzeczne wręcz. To nie mój styl.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 09:00
autor: Cyberpuncur
Sirwei Ty prowadź tak jak lubisz i Ci najwygodniej.
Gotowe, czy własne scenariusze bez znaczenia jeśli o mnie chodzi.
Jak chcesz to zawsze przecie możesz dorzucić jakiś swój element tu i ówdzie albo coś całkiem zmienić.
Tak jak pisałem Ci wcześniej, ta sesja wyszła bardzo dobrze jak na grę przy kamerkach.

Ogólnie wydaje mi się, że sam system FFGowego SW nie sprzyja płynnej grze, bo jest za dużo liczenia (w sensie za dużo małych zasad wynikających z różnych pierdółek).
Dużo prostszy mechanicznie jest pierwszy SW Wizardów oparty tylko na K6.

Jak się uda w końcu pograć coś więcej to w przyszłości bym spróbował dla odmiany na tym K6 poprowadzić jedną sesję na próbę.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 09:18
autor: Rocy7
Cyberpuncur pisze: Ogólnie wydaje mi się, że sam system FFGowego SW nie sprzyja płynnej grze, bo jest za dużo liczenia (w sensie za dużo małych zasad wynikających z różnych pierdółek).
tez bym chcial ograniczenia liczenia i mechaniki w trakcie gry, mozemy nawet pomijac pewne zasady i modyfikatory i grać na wyczucie (jest za latwo utrudniasz nam testy, za ciężko ułatwiasz).


W kwestii rozgrywki rowniez uwazam, ze ostatnia sesja była fajna:

1) nie jest dla mnie żadnym problemem, iż gramy gotowe scenariusze z rulebooka,

2) nie jest dla mnie problem, że większość postaci ma miłe i proste dialogi, raz, że nie każdy może być zakapiorem, a dwa najważniejsze jest by to był dialog a nie opis tego co się dzieje

Wersja 1

MG: to teraz kupiec mówi Wam, że oscylator kosztuje 1000 kredytów

Gracz: to nie mamy tyle, robie test Deception

(MG to weź teraz te kości, modyfikator, modyfikator (szukanie w rulebook) itp., nieudany)

MG: kupiec nie sprzeda Wam taniej

Wersja 2

MG (jako kupiec): Witajcie zacni klienci, czym mógłbym Wam służyć?

Gracz: Szukamy oscylatora, posiadasz na składzie?

MG: Ależ oczywiście i to w bardzo dobrej cenie najlepszej w mieście tylko 1000 kredytów.

Gracz: Co 1000 kredytów? Ten złom nie jest tyle wart, zresztą za rogiem widziałem kolejny sklep, tam mają lepsze podejście do klienta. Dam najwyżej 750 kredytów.

(MG – twoja ściema nie była taka zła masz kość w bonusie, gracz robi test Deception – porażka)

MG: niestety moje ceny są stałe i niepodlegają negocjacji. 

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 09:34
autor: sirwei
Spoko teksty. Czujecie się na siłach grać aktorsko? To wymaga mocnego wczucia się w postać. Ważna jest improwizacja. I wasze backgroundy. Wyższa szkoła jazdy a nie tylko czysta mechanika.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 09:35
autor: Rocy7
sirwei pisze:Spoko teksty. Czujecie się na siłach grać aktorsko? To wymaga mocnego wczucia się w postać. Ważna jest improwizacja. I wasze backgroundy. Wyższa szkoła jazdy a nie tylko czysta mechanika.
Chciałbym spróbowac ;) I nie chodzi o to by każdy dialog tak wygladal tylko niektore kluczowe dla przygody.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 09:42
autor: Cyberpuncur
Hehe przecież na tym poleca RPG nie?
Jesteśmy aktorami w Twoim scenariuszu.

Improwizacja graczy to pół biedy, najgorzej ma MG kiedy gracze zaczynają robić rzeczy, których
nie przewidywał scenariusz. Wtedy trzeba kombinować i być giętkim jak wierzba w czasie wichury.

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 10:08
autor: von Mansfeld
Skoro kolejne spotkanie odłożone/przełożone, a już minie szósty tydzień odkąd zagraliśmy ostatnią (i jedyną sesję)...

Rezygnuję z gry. Wybaczcie mi, po prostu nie chcę tygodniami ani miesiącami zawieszać sobotnich wieczorów na hipotetyczną sesję w SW: EoTE. Nie mam jakiejkolwiek pewności czy w przeciągu następnych sześciu tygodni cokolwiek byśmy zagrał. Zresztą, czekanie 6 tygodni na kontynuację to i tak całkiem dużo czasu.

Swoją drogą, ta rekrutacja jest przykładem, jak nie powinno zabierać się za rekrutację erpegowej rozgrywki. Moim zdaniem jeszcze przed ogłoszeniem rekrutacji powinno się między innymi:
  • Sprawdzić kiedy ma się czas w perspektywie przynajmniej dwóch miesięcy (SW: EotE to gra sprawdzająca się głównie pod dłuższe kampanie - granie z doskoku się nie sprawdzi).
  • Upewnić się czy ma się pomysł na kampanię/pierwsze kilka sesji (nie oznacza to pisania scenariusza w linijkę; to równie dobrze może być spójna doprecyzowana wizja wspólnej zabawy).
Dopiero potem rozpocząć szukanie graczy pod dany dogodny termin. Nie na odwrót...

Re: [Online] RPG Star Wars Edge of Empire

: 20 kwie 2016, 15:24
autor: sirwei
Dzięki za szczerość. Ta sytuacja pokazuje jak zmienne i niepewne jest życie oraz jak dużo trzeba wyrzeczeń żeby coś było stałe i pewne.