Strona 3 z 5

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 18 maja 2016, 12:12
autor: Wintermute
ajfel pisze:
No ale jeśli gra mi przypasuje, to szykuje się niezłe zbieractwo. Trochę mnie to przeraża, dzisiaj pewnie się złamię i zamówię model Lord of Plagues, skoro już reguły dla niego są...
A gdzie sa reguly?

Aaa, widze, w nowym WD :)

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 14:16
autor: Rocy7
Porównanie starej i nowej wersji https://boardgamegeek.com/thread/157577 ... 95-version

Wycieli trochę fajnych rzeczy
Character Growth:
The original game had a full level-up system. This allowed you to start as lowly level 1 heroes who could be overwhelmed and taken down by a group a goblins (if they got somewhat lucky) all the way up to level 10 heroes who could take on dragons. The system was unique for each class of hero, giving them new, more powerful abilities that meshed well with the abilities they already had.

The new game simply has "skill" cards. They are generic and can apply to anyone. They each provide a small bonus that can be helpful in certain situations. All in all, it doesn't feel as if your character is actually growing and learning all that much; just picking up a few new tricks.

Between Adventures:
The original game had an extensive system for determining what happened while traveling back to a settlement from the dungeon and what happened while you were in that settlement. Everything from travel to hanging out in the tavern was simulated with a series of dice-rolls. The system certainly had some issues and room for improvement (mainly that you had very little control over what happened to you; it was mostly rolling on a table and reading a passage out loud) but it served what I felt was a very important purpose. Seeing your character outside the context of a dungeon humanized him. It helped you relate to him more.

The new game has none of this. At all. When you finish one dungeon, you go to the next one. As I said, the old system had lots of room for improvement, but at least it tried.

Number of Adventures:
The original Warhammer Quest had 30 adventures in the main box. Thirty! Expansions added even more. Also, the majority of the adventure didn't care which adventure you were playing; just which rooms and encounters you happened upon in which order. I don't recall variety ever being an issue.

The new game has around 8 or 9, I think? It's much smaller. Also, many of the encounters are specific to the adventure you're playing, giving them a more unique feel. I don't know how interesting the game will be after you've beaten them all.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 14:35
autor: Iesthir
Rocy7 pisze:Porównanie starej i nowej wersji https://boardgamegeek.com/thread/157577 ... 95-version
Wycieli trochę fajnych rzeczy
Za to dodali dużo fajniejszych.
Spoiler:

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 14:46
autor: ajfel
Przeczytałem wczoraj całe reguły (i zrobiłem o tym notkę na blogu tak na marginesie).
System rozwoju i faktycznie cały temat kampanii jest bardzo uproszczony - to było do przewidzenia w sumie, biorąc pod uwagę że w zestawie nie ma Roleplay Booka.

Cała mechanika jest zrobiona w zasadzie od nowa no i jak dla mnie prezentuje się bardzo fajnie. Pule kostek bardziej wymuszają wspólne planowanie (jak na coop przystało) niż zwykłe, sekwencyjne mordowanie potworków.
Łapanie nowych skilli, reguły związane ze skutkami obrażeń i leczeniem ich, eventy, przeprowadzanie akcji z puli kostek - wszystko to jak dla mnie wygląda bardzo obiecująco. Jest delikatny powiew nowoczesności w porównaniu do dwudziestoletnich, mechanicznych trybów starego WQ.

A kwestia kampanii i rozwijania naszych ludzików jest otwarta jak sądzę, tzn wraz z apką i rozszerzeniami gra rozbuduje się na tym polu.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 15:34
autor: Rocy7
Iesthir pisze:Za to dodali dużo fajniejszych.
moze fajnych w konteksie 1 cześci jak dla mnie jednak nic nowego nie wymyslili w gatunku dungeon crawlerow.

Mechanika AI i sposob uzycia kosci prawie żywcem wziete z Assault of Doomrock. Obrażenia osłabiaja postac widziałem to juz m.in. w Dungeon Saga.

Wycieli przede wszystkim rzeczy które zwiekszały regrywalność, co oznacza, iż można spodziewać się wielu dodatków.

Widze, ten sam problem, co w przypadku Level 7 Omega Protocol - mała regrywalność, jeśli szybko nie wyjdą dodatki lub dodatkowe misje.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 16:12
autor: ajfel
moze fajnych w konteksie 1 cześci jak dla mnie jednak nic nowego nie wymyslili w gatunku dungeon crawlerow.
Cóż, to już jest kwestia ew. oczekiwań.
Ja na przykład jako zbieracz rozmaitych dungeon crawlerów wcale nie oczekuję po nowych tytułach nie wiadomo jakiego nowatorstwa.
Mają mieć klimat, dobrze wyglądać, nienagannie działać i mieć satysfakcjonującą regrywalność.

A jeżeli chodzi o regrywalność, to myślę sobie że trochę martwisz się na zapas.
Na dzień dobry dostajesz 9 misji do zagrania 4 postaciami wybranymi tak naprawdę nie z sześciu, a z jedenastu (reguły tylu ludzików mamy bez dodatkowych zakupów).
Jeżeli tylko wrażenia z rozgrywki poszczególnymi modelami będą odmienne, to na start jest całkiem nieźle. Jak dorzucimy do tego szeroki repertuar kolejnych bohaterów i przeciwników,
którymi można rozszerzać kolekcję, to może się okazać że dodatkowe scenariusze wcale nie będą potrzebne. A jeśli zostaną wydane nowe misje, skille, itemy i dodatkowe kafelki planszy, to jeszcze lepiej.

Inna sprawa, że w tym gatunku nastawienie na zakup rozszerzeń jest rzeczą dość częstą. Głównie dlatego ludzie psy wieszają na Dungeon Saga, że dostali od Barda starter, a gra z założenia wymaga kolejnych zakupów (jeśli chcemy dużo, regularnie grywać w jednej grupie).

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 18:08
autor: Wintermute
Ja bym w sumie nie wykluczal, ze Roleplay Book wyjdzie kiedys oddzielnie - w HC, za 100pln - po pierwsze zeby zadowolic doswiadczonych graczy, a po drugie zeby przyzwyczajac nowych do bardziej skomplikowanych gier. Na przyklad z linii specialist.

Widze tez opcje, ze jacys mega-zaangazowani gracze zrobia wlasny, fanowski roleplay book wprowadzajacy levelowanie do nowej wersji gry.

Ale zgadzam sie, ze roznorodnosc rozrywki dadza rozni bohaterowie. Nie dopieszczasz jednego na 10ty level, ale masz 10, ktorymi mozesz biegac. I szukanie synergii miedzy nimi moze byc fajne.

Malo kto gra dzis w Twilight Empire, Rebellion jest krotszy, bardziej grywalny i bardziej emocjonujacy:)

A co do regrywalnosci - jesli chodzi o levelowanie postaci to pewnie, ze to nie ma nic wspolnego ze starym WHQ. Ale regrywalnosc to rowniez potwory, a tu juz na wejsciu mamy tego duuuzo wiecej niz 50 w pudle. Sama instrukcja zawiera zasady do wystawiania pozostalych demonow Tzeentcha. I more to come.

Gra na pewno ma jakas mechanike. To nie sa zasady do fajnych figurek. Widac w tym jakis glebszy zamysl. Czy sie spodoba czy nie - dowiemy sie niebawem. Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)

Zreszta, stare zasady WHQ wcale nie byly takie super. A dzis to juz w ogole jest niegrywalne.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 18:08
autor: Wintermute
Ja bym w sumie nie wykluczal, ze Roleplay Book wyjdzie kiedys oddzielnie - w HC, za 100pln - po pierwsze zeby zadowolic doswiadczonych graczy, a po drugie zeby przyzwyczajac nowych do bardziej skomplikowanych gier. Na przyklad z linii specialist.

Widze tez opcje, ze jacys mega-zaangazowani gracze zrobia wlasny, fanowski roleplay book wprowadzajacy levelowanie do nowej wersji gry.

Ale zgadzam sie, ze roznorodnosc rozrywki dadza rozni bohaterowie. Nie dopieszczasz jednego na 10ty level, ale masz 10, ktorymi mozesz biegac. I szukanie synergii miedzy nimi moze byc fajne.

Malo kto gra dzis w Twilight Empire, Rebellion jest krotszy, bardziej grywalny i bardziej emocjonujacy:)

A co do regrywalnosci - jesli chodzi o levelowanie postaci to pewnie, ze to nie ma nic wspolnego ze starym WHQ. Ale regrywalnosc to rowniez potwory, a tu juz na wejsciu mamy tego duuuzo wiecej niz 50 w pudle. Sama instrukcja zawiera zasady do wystawiania pozostalych demonow Tzeentcha. I more to come.

Gra na pewno ma jakas mechanike. To nie sa zasady do fajnych figurek. Widac w tym jakis glebszy zamysl. Czy sie spodoba czy nie - dowiemy sie niebawem. Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)

Zreszta, stare zasady WHQ wcale nie byly takie super. A dzis to juz w ogole jest niegrywalne.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 19 maja 2016, 19:07
autor: Rocy7
Wintermute pisze:Ale zgadzam sie, ze roznorodnosc rozrywki dadza rozni bohaterowie. Nie dopieszczasz jednego na 10ty level, ale masz 10, ktorymi mozesz biegac. I szukanie synergii miedzy nimi moze byc fajne.
Tutaj wszystko rozbije się o różnorodność bohaterów i ich umiejętności i na ile system w ogóle pozwoli na tworzenie tej synergii.

Level 7 Omega Protocol też miał różne klasy oraz dodatkowo sporo opcji konfiguracji bohaterów, jednak na dłuższą metę to właśnie ta mała ilość scenariuszy była problemem.
Wintermute pisze:Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)
po pierwsze wcale gry nie skreślam, ale już na zbyt wielu "świetnych dungeon crawleach" się sparzyłem by nie dmuchać na zimne, po drugie i kto to mówi:P?

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 00:34
autor: Wintermute
Rocy7 pisze:
Wintermute pisze:Ale skreslanie gry przed premiera jest... lekkim wyolbrzymianiem:)
po pierwsze wcale gry nie skreślam, ale już na zbyt wielu "świetnych dungeon crawleach" się sparzyłem by nie dmuchać na zimne, po drugie i kto to mówi:P?
To mowilem ja, Jarzabek:)

A powaznie piszac - nie skreslam gry, zanim nie zobacze gameplaya, albo nie poznalem chociaz czesci zasad. Dopiero wtedy decyduje czy chce zagrac czy nie. Ty zalozyles, ze odarcie gry z erpegowej otoczki zabija kompletnie tytul.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 09:33
autor: ajfel
Wintermute pisze:nie skreslam gry, zanim nie zobacze gameplaya, albo nie poznalem chociaz czesci zasad.
Na tym unboxingu bez problemów można sobie przeczytać calutką instrukcję ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=f3J-lQ6 ... 110.820396

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 10:29
autor: Wintermute
Strone temu wklejalem tego linka :)

Ale jakos nie chcialo mi sie wczytywac.

Jeden dzien wytrzymam:)

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 10:49
autor: Barto
Maxxx76 pisze:Widziałem w kilku sklepach po 350 zł. Przystań Gier i Sklep Feniks
Mało który sklep ma grę w przedsprzedaży. Jak myślicie są szanse na lepszą cenę po premierze, czy lepiej kupować od razu.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 11:13
autor: Wintermute
Barto pisze:
Maxxx76 pisze:Widziałem w kilku sklepach po 350 zł. Przystań Gier i Sklep Feniks
Mało który sklep ma grę w przedsprzedaży. Jak myślicie są szanse na lepszą cenę po premierze, czy lepiej kupować od razu.
Vanaheim, Strefa MTG, Casual Gaming, nawet na rebelu juz jest. Cena w sklepach planszowkowych jest zlizona. 350-360 pln.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 20 maja 2016, 13:52
autor: Rocy7
Wintermute pisze:Ty zalozyles, ze odarcie gry z erpegowej otoczki zabija kompletnie tytul.
nigdzie nie napisałem, że zabija tytuł, tylko, że istotnie zmniejsza regrywalnośc, co w przypadku gry za 350 zl, robi z niej dość drogą inwestycje.

Przykladowe malowanie modeli
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 09:37
autor: wilczur
mam pytanko - podobno do gry będzie można wykorzystać figurki z podstawki Warhammera Age of Sigmar - czy ktoś wie czy w WD pojawiły się już jakieś karty postaci?

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 14:35
autor: romancef
wilczur pisze:mam pytanko - podobno do gry będzie można wykorzystać figurki z podstawki Warhammera Age of Sigmar - czy ktoś wie czy w WD pojawiły się już jakieś karty postaci?
Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)
Ale na BGG znajdziesz linki do statystyk i wzorce kart do zrobienia w domowym zaciszu.

W WD numer 121 pojawił się Lord of Plagues.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 21:16
autor: shadowdrake
Czy wiadomo coś na temat ewentualnej polskiej wersji gry? Kto tak właściwie jest polskim wydawcą gier GW? Kto odpowiada za polskojęzyczną wersję kodeksów i Mrocznej Zemsty?

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 21:46
autor: ajfel
romancef pisze:Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)
Ale na BGG znajdziesz linki do statystyk i wzorce kart do zrobienia w domowym zaciszu.

W WD numer 121 pojawił się Lord of Plagues.
Aktualnie wszystkich oficjalnych bohaterów jest: 6 podstawka + 4 dodatek + 37 apka + 1 z WD czyli razem 48.

Co do podstawki Age of Sigmar, z całego pudełka do wykorzystania na bohaterów są aktualnie tylko 3 figurki (na bohaterów z apki).
shadowdrake pisze:Czy wiadomo coś na temat ewentualnej polskiej wersji gry? Kto tak właściwie jest polskim wydawcą gier GW? Kto odpowiada za polskojęzyczną wersję kodeksów i Mrocznej Zemsty?
Nie będzie polskiej wersji gry.
Dawno temu polskie codexy i armybooki wydawał Faber&Faber.
W okresie Mrocznej Zemsty za polskie wydania odpowiadał bezpośrednio GW.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 22:05
autor: romancef
ajfel pisze:
romancef pisze:Mozna wykorzystywać bohaterów w Age of Sigmar (niekoniecznie z podstawki), ok. 40 bohaterów znajdziesz w appce za oplata (dostępna pod IOS i Google Play)
Ale na BGG znajdziesz linki do statystyk i wzorce kart do zrobienia w domowym zaciszu.

W WD numer 121 pojawił się Lord of Plagues.
Aktualnie wszystkich oficjalnych bohaterów jest: 6 podstawka + 4 dodatek + 37 apka + 1 z WD czyli razem 48.
.
49. Jezeli ktos zamowil online z GW mogl dostac web-exclusive bohatera Battlemage.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 22:13
autor: ajfel
romancef pisze: 49. Jezeli ktos zamowil online z GW mogl dostac web-exclusive bohatera Battlemage.
O widzisz, to mi akurat umknęło. Dzięki!

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 05 cze 2016, 23:20
autor: wilczur

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 06 cze 2016, 10:26
autor: ajfel
Apka jest darmowa, ale ma wbudowany sklepik z niedarmowymi rzeczami ;-)

Za darmochę masz apkę, będącą elektroniczną wersją karty/kart bohaterów, którą możesz używać podczas gry i zapamiętywać w niej stan postaci.
Są w niej wszystkie karty przedmiotów i umiejętności oraz wszyscy bohaterowie z podstawki i dodatku.

Natomiast dokupić można kolejnych 37 bohaterów oraz dodatkowe karty przedmiotów i umiejętności (skill pack i treasure pack mają po 9 kart). Zakładam, że z czasem będą się pojawiały kolejne rzeczy do kupienia.

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 15 cze 2016, 12:10
autor: for2players
Ja tylko chciałem podrzucić linka pierwszą fazą modyfikacji do Warhammer Quest: Silver Tower, które (w wielkim skrócie) mają wprowadzić postaci z Warhammera Online (i starego uniwersum Warhammera) do tej gry planszowej.

http://www.for2players.pl/2016/06/warha ... ojekt.html

Pracujemy już nad drugą fazą i mamy gotowych 14 postaci :-)

Re: Warhammer Quest: The Silver Tower

: 30 cze 2016, 12:27
autor: for2players
Gdyby kogoś interesowały nasze modyfikacji, to przed chwilą opublikowaliśmy kolejny tekst. Prezentujemy 12 gotowych postaci ze strony Destruction:

http://www.for2players.pl/2016/06/warha ... kt_30.html