no to tak, mam wersję z ks, dla tych wątpiących w wydawcę, doszła w terminie i wszystko było zgodne (brakło 3 żetonów - ale nie interweniowałem, radzimy sobie bez) - jedyny mankament to pudło które nie ma szans że pomiści wszystko w środku jesli nie wywalimy gabek ochronnych - co zrobiłem i parę figurek ucierpiało bo mają niektóre bardzo deliketne (cienkie) fragmenty
z polskiej wersji się wycofano z uwagi na niewielkie zainteresowanie (w korespondencji z wydawcą dostałem info, że nawet polacy wybierali wersję EN), więc....
nie da się uniknąć porównania do Rum and Bones, aczkolwiek uważam, że liczne zarzuty o identyczności są przesadzone... (pomijam już fakt, że moim zdaniem wiele gier korzysta z podobnych mechanik, lub ich mixów z różnych gier i nikt nie oponuje...)
co do samej rozgrywki:
1. postacie są bardzo losowe (tzn. jest parę bardzo silnych i parę wydających się dużo słabszych - ale może to wynikać z małego ogrania i doświadczenia), natomiast plus jest taki że w wersji z KS jest ich multum i moga grać po obu stronach - pierwszą grę wybieralismy, kumpel wybierał praktyczno-technicznie, a ja z uwagi na "czupurność" figurek, no i dostałem łupnia, w drugiej po prostu zrobiliśmy losowanie postaci z każdej klasy i był dużo lepszy balans
2. moby zwane creepami, są też ciekawszeni niż w R&B, bo mamy oprócz zwykłych, 3 specjalne które możemy wybierać w dostosowaniu do sytuacji na planszy oraz planów taktycznych (tanka, ma więcej ran, dps - ma 1 kostkę wiecej w ataku, runnera - pomaga szybciej przemieszczać cały oddział) ale generalnie giną jak muchy
3. gra może być długa, bo czasem ciężko uzyskać znaczącą przewagę i nie ma żadnego elementu przyspieszającego
4. las wydaje się bardzo ciekawy, ale jest bardzo losowy, można dostać kasę, albo zostać totalnie obitym przez neutralne potwory, no ale to ryzyko jak się chce zrobić manewr oskrzydlający przez knieje
5. ogólnie walka jest losowa, więc osoby mające problem z turlaniem raczej nie zdzierżą i nie ma specjalnie niczego do mitygacji wyników (czasem postacie mają umiejętności, czasem zbroja) ale generalnie w 60% po prostu przyjmujemy ranę na klatę
5. gra jest też źle przymyślana mechanicznie w jednym założeniu, tzn. że chaos zawsze jako atakujący ma pierwszy ruch, zarówno w strzelaniu z wież, ataku mobów, jak i ataków bohaterów, do tego atak wszystkimi bohaterami na raz to jest po prostu assasynacja, więc zalecam poczytanie wątku na bgg, gdzie gracze opracowali system uruchomiania bohaterów po jednym z każdej strony na zmianę, co zdecydowanie poprawia balans gry
6. bardzo fajnie jest rozwiązany system używania skilli oraz kupowania broni i sprzętu, które sa niezalezne od siebie (to jest zdecydowana przewaga nad rum and bones)
7. masakra - NSTRUKCJA jest tragiczna, wiele informacji rozurzconych po całej instrukcji dotyczących tego samego elementu gry... pierwszą grę dłużej czytaliśmy i szukaliśmy informacji niż graliśmy faktycznie
P.S. YALVAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
gdyby coś piszcie w wolnej chwili odpowiem....