Strona 3 z 6

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 03 sie 2016, 19:42
autor: Laki§§5
Aaa i wszystko jasne :) Dzięki Sirafin! Szkoda, że Zabójca nie może wskazywać normalnie wielu wrogów podczas ataku. To jedyna rzecz, w której znacznie ustępuje Żelazołamaczowi...

No mi się znudziło czekanie i chciałem jak najszybciej grać Zabójcą, a że dodatek kosztował 29 zł to już postanowiłem kupić. Dzieki dostawie 2 dni już mogę grać swoim ulubieńcem, a do tej pory ukończyłem tylko 2 przygody, więc jeszcze dużo przede mną :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 04 sie 2016, 23:14
autor: Ragathol
Witam, mam pytanko żeby się upewnić:

Wykonuje akcje np. ataku. W strefie starć mam przygotowanego wroga 1 poziomu i wyczerpanego wroga 2 poziomu. Rzucam 1 czarną kością i wypada atak.

Więc obrażenia zadaje mi wróg 2 poziomu mimo że jest wyczerpany?

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 02:27
autor: sirafin
Nie, nie rzucałeś kością za wyczerpanego wroga, tylko za przygotowanego i to on zadaje obrażenia.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 08:40
autor: Dabi
Jedno pytanie aby się upewnić.

Rzut kostkami wrogów (1 kostka za aktywnego) następuje w tym samym momencie jak rzut kostkami akcji.
Rozumiem, ze efekty tych akcji wchodzą również jednocześnie.

A więc nie jest możliwe wyeliminowanie dobrym ciosem konretnego wroga aby ten nie zadał nam obrażeń. Co prawda na którejś tabeli jest kolejność używania żetonów podczas tury ale wydaje mi się z lektury całości, że akcje te są symultaniczne.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 08:57
autor: kosmos
Twoja akcja i atak wroga dzieją się w tym samym czasie - czyli tak jak napisałeś - nawet jeśli twój atak zabije tego wroga to on w tym czasie mógł ci zadać obrażenia (co ważne to ile ataku ma dany wróg sprawdzasz przed przydzieleniem obrażeń).

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 09:01
autor: Dabi
kosmos pisze:Twoja akcja i atak wroga dzieją się w tym samym czasie - czyli tak jak napisałeś - nawet jeśli twój atak zabije tego wroga to on w tym czasie mógł ci zadać obrażenia (co ważne to ile ataku ma dany wróg sprawdzasz przed przydzieleniem obrażeń).
Czyli ostatecznie dobrze zintepretowałem i zagrałem. Wydawało mi się to logiczniejsze ale pewna wątpliwość była związana z kolejnością obsługiwania żetonów - co nie znaczy, że jednak efekty i tak nie wchodzą równocześnie.
Dodaje to głębi bo nie wystarczy naturlać sukcesów aby walka zakończyła się korzystnie - warto blokować obrażenia które bohater zbiera.

Dziekuję za odpowiedź.

Całkiem zgrabna mała gra z tego się wyłania.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 17:32
autor: Avael01
Panowie, znowu potrzeba pomocy...

1. Wykonując wsparcie wybieram bohatera, któremu daję żetony sukcesu. Pozostałe "podakcje" z mojej akcji wsparcia również wykonuje na tym samym bohaterze, który otrzymał ode mnie żetony sukcesu? Czy też mogę wybrać innego bohatera?

2. Grając w przygodę pierwszą kampanii: zabijam Nemezis tuż po jej rozstawieniu. Przy kolejnych etapach zagrożenia oznaczonych kolorami (chyba niebieski i czerwony...Nie pamiętam kolorów) nemezis wraca do gry? W opisie jest napisane, że leczy wszystkie obrażenia. No ok, ale jak jest zabita to chyba już nie zmartwychwstaje? :)

3. Zabita nemezis z przygody 1 przechodzi w puli kampanii do następnej przygody?

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 17:59
autor: sirafin
Ad. 1) Wskazujesz tylko jednego bohatera i wszystkie opisy odnoszące się do wskazanego bohatera dotyczą właśnie jego.

Ad. 2) Czytajcie uważnie arkusze przygody, nikogo nie "zabijasz".
Kiedy Odious Grump zostaje pokonany, ucieka i drużyna musi go tropić – umieść jego kartę w leżu nemezis.
Następnie dołóż 4 żetony postępu na aktualnym obszarze.
Ad. 3) Jak wyżej.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 05 sie 2016, 20:38
autor: Avael01
Sirafin, wielkie dzięki. Byłem przekonany, że przeczytałem dokładnie... Widocznie nie dość dokładnie.

Pozdrawiam:)

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 18 sie 2016, 06:51
autor: Avael01
I znowu ja z kilkoma wątpliwościami:

1. Czarodziejka ognia w zaawansowanej akcji ataku może maksymalnie bić w 4 wrogów (otrzymując przy tym 2 rany). Jest zgoda?

2. Limit ekwipunku: ekwipunek stanowią przedmioty znalezione w lokacjach, zbroje, bronie, dodatki... Nie wiem czy to dobrze rozumiem, ale jeżeli mam limit ekwipunku 1, to nie mogę mieć więcej kart ekwipunku niż wskazuje limit. W instrukcji jest wzmianka o możliwości posiadania dowolnej liczby dodatków, kiedy zwiększymy limit ekwipunku. I tutaj mam problem: dowolna ilość dodatków o ile nie przekroczymy limitu, albo bez względu na limit? Help me please[emoji6]

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 18 sie 2016, 11:13
autor: sirafin
Ad. 1) Tak.

Ad. 2) W przypadku Dodatków nie ma sztywnej granicy, ogranicza cię jedynie ogólny limit ekwipunku. Tak więc na początku kampanii możesz mieć tylko jeden Dodatek i nic więcej, ale pod koniec kampanii, jeśli rozwiniesz postać, nic nie stoi na przeszkodzie żebyś miał cztery Dodatki, jeśli nie chcesz innego ekwipunku.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 31 sie 2016, 21:06
autor: żagiel
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak powinno wyglądać podczas kampanii przygotowanie kolejnych questów? Chodzi mi o to, które karty wrogów zostają, a które nie.Na razie przeszliśmy 2 questy, ale nie wiem czy dobrze je rozłożyliśmy, bo w którejś instrukcji (nie pamiętam już czy w pl czy ang.) było napisane że wrogowie z poprzedniego questu zostają, a należy dołożyć nowych z następnego questu. Chodzi o to, że o ile w pierwszych 2 questach byli głównie wrogowie z I poziomu o tyle jeśli dołożę teraz wrogów z II questu to dalej będą przeważać ci z I poziomu.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 31 sie 2016, 22:46
autor: sirafin
Coś musiałeś źle przeczytać, każda przygoda ma osobny zestaw wrogów.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 01 wrz 2016, 08:11
autor: Olgierdd
Każdy scenariusz posiada własny zestaw wrogów opisany na arkuszu. Niemniej istnieje coś takiego jak pula kampanii (str. 13 zasad wprowadzających), która może modyfikować talię wrogów, talię lochów i talię ekwipunku, np. jeżeli przegra się pierwszy scenariusz, to nemezis trafia do puli kampanii i będzie wtasowany do talii wrogów w drugim scenariuszu.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 01 wrz 2016, 16:09
autor: żagiel
1) Czyli grając kampanię i budując talię wrogów biorę do tej talii tylko tych którzy są wymienieni na rewersie scenariusza?
2) A co z legendarnymi przedmiotami bo jest po queście żeby dołożyć do talii przedmiotów 1 legendarny czyli jest on wtedy w talii 12 przedmiotów (11 zwykłych + 1 legendarny) czy 13 przedmiotów (12 zwykłych + 1 legendarny)?

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 01 wrz 2016, 16:31
autor: sirafin
Czytaj wszystko na spokojnie.
Zasady wprowadzające str. 11 pisze:Tworzenie talii
W każdej przygodzie podczas przygotowania do gry
drużyna musi stworzyć talię wrogów, obszarów, lochu
i ekwipunku (patrz „Przygotowanie do przygody”
na 2 stronie Kompletnej Księgi Zasad). Na rewersie
każdego arkusza przygody opisano, w jaki sposób należy
przygotować poszczególne talie.
(...)

Talia wrogów
Talię wrogów należy
przygotować zgodnie
z opisem na arkuszu
przygody, umieszczając
w niej określoną liczbę
konkretnych wrogów
oraz otwartych wrogów.
Nigdzie nie ma mowy o dokładaniu wrogów z poprzednich przygód.

żagiel pisze:2) A co z legendarnymi przedmiotami bo jest po queście żeby dołożyć do talii przedmiotów 1 legendarny czyli jest on wtedy w talii 12 przedmiotów (11 zwykłych + 1 legendarny) czy 13 przedmiotów (12 zwykłych + 1 legendarny)?
Spokojnie, po kolei i dokładnie. Zapewne chodzi o "Legendarny skarb". Po wygranej przygodzie "Legendarny skarb" należy dołożyć nie do talii, tylko do puli kampanii. A co z nim zrobić dalej, opisano w instrukcji.
Zasady wprowadzające str. 13 pisze:Pula kampanii
Pula kampanii to zestaw kart, które dodaje się do przygody
podczas przygotowywania jej, poza tymi wskazanymi
przez arkusz przygody. Pula kampanii zmienia się w
trakcie gry wskutek różnych wydarzeń, które zaszły
w poprzednich przygodach. „Nagrody” i „Kary” na
arkuszach przygód opisują, czy do puli kampanii należy
dodać jakieś karty. Kiedy w trakcie przygotowania do gry
tworzone są talie, zgodnie z poniższymi zasadami należy
dodać do nich karty z puli kampanii:
• Wszystkie karty nemezis z puli kampanii należy
wtasować do talii wrogów.
• Za każdą kartę lochu w puli kampanii należy usunąć
jedną losową kartę z talii lochu. Następnie wszystkie
karty lochu z puli kampanii należy wtasować do talii
lochu.
Wszystkie karty „Legendarnego skarbu” z puli
kampanii należy wtasować do talii ekwipunku.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 02 wrz 2016, 17:15
autor: żagiel
Dzięki za wyjaśnienie :)

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 22 wrz 2016, 09:15
autor: elprzybyllo
To ja mam jeszcze pytanie o "Legendarny skarb".

Wygrałem pierwszy quest, na początku drugiego wtasowuję legendarny skarb do talii ekwipunku.
W drugim queście dobieram go.
Wygrywam drugi quest.

Czy przygotowując talię ekwipunku do questu trzeciego wtasowuję dwie karty legendarnego skarbu?

(nigdzie nie jest napisane, żeby te karty odrzucić z puli kampanii po dobraniu)

Edit:
Znalazłem na BGG - ludzie mówią, że tych kart nie usuwa się z puli kampanii. Howgh!

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 07 lis 2016, 23:18
autor: dratwa6
Hej, mam nadzieje ze znawcy ciagle obserwuja ten temat. Mam taka zagwozdke:
Uzywam akcji eksploracji u czarodziejki i podczas tej akcji dociagnalem karte lochu, która daje mi costam jesli wyczerpie akcje. Natomiast dalsza czesc akcji eksploracji (dokladnie ostatnia) mowi ze przygotowuje wszystkie akcje. Czyli mam rozumiec ze ta akcja ktora poswiecilem na odpalenie karty lochu jest znowu przygotowana?(czyli dostalem bonus za friko de facto)

I jeszcze inna sytuacja. Czy jesli w dodatkowej przygodzie po aktywacji czerwonego pola zagrozenia ktore m.in. mowi ze odtad nie mozna sie leczyc przemieszcze sie z trzeciego obszaru II poz. to dostaje ten bonus ze druzyna leczy 12 ran czy nie?

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 08 lis 2016, 07:17
autor: nightrunner
Nie możesz poświęcać akcji odświeżającej wszystkie akcje. Tego typu akcję (refreshującą) możesz tylko wyczerpywać w trakcie swojej aktywacji. Na potrzeby wydarzeń, zdolności musisz poświęcać inne akcje.

Nie mam gry przed oczami, ale wydaje mi się że zakaz leczenia tyczy się następnej rundy, a samo rozpatrzenie efektu zagrozenia dzieje się na końcu poprzedniej, więc leczysz 12 ran.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 08 lis 2016, 07:54
autor: dratwa6
nightrunner pisze:Nie możesz poświęcać akcji odświeżającej wszystkie akcje. Tego typu akcję (refreshującą) możesz tylko wyczerpywać w trakcie swojej aktywacji. Na potrzeby wydarzeń, zdolności musisz poświęcać inne akcje.

Nie mam gry przed oczami, ale wydaje mi się że zakaz leczenia tyczy się następnej rundy, a samo rozpatrzenie efektu zagrozenia dzieje się na końcu poprzedniej, więc leczysz 12 ran.
Nie chodzi mi o poswiecenie akcji refreshujacej tylko sytuacje gdy poswiecam akcje (inna niz refresh) ale w trakcie rozpatrywania akcji ktora refreshuje. Moze rozpisze to pogladowo:

Akcja eksploracji czarodziejki:
- rzut koscmi
- dociagniecie i rozpatrzenie karty lochu ( i tutaj dociagam karte ktora pozwala wyczerpac jakas akcje wzamian za costam wiec wyczerpuje np odpoczynek w tym momencie)
- przygotowanie wszystkich akcji (czyli przygotowuje te wyczerpana powyzej na powrot?)

Zakaz dokladnie mowi 'bohaterowie nie moga leczyc ran przez reszte gry'.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 08 lis 2016, 09:41
autor: sirafin
Tak, jeśli w trakcie eksploracji karta lochu wyczerpała inną akcję, to ta dodatkowa karta też zostanie przygotowana na koniec eksploracji.

W dodatkowej przygodzie po osiągnięciu czerwonego zagrożenia nie można się leczyć w żaden sposób, więc bonus z leczeniem 12 ran nie działa.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 lis 2016, 20:31
autor: dratwa6
A jesli bohater ma przedmiot ktory ma wlasciwosc : wskaz bohatera przed lub po swojej aktywacji - ten bohater otrzymuje <sukces>

Czy moge wskazac tego samego bohatera ktory ma ten przedmiot?
Konkretnie jeden z legendarnych przedmiotow kaplana-wojownika ma taka wlasciwosc.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 10 lis 2016, 20:56
autor: sirafin
Tak, jeśli w poleceniu nie jest "innego bohatera", może wybrać siebie.

Re: Warhammer Quest: The Adventure Card Game

: 11 lis 2016, 07:43
autor: Avael01
Aaaa, zawsze wskazywalem innego:) no to trzeba zagrać jeszcze raz.

Kurcze... Szkoda, że ciągu dalszego WQ nie będzie. Gra miała taki potencjał. A i sama podstawka świetnie daje radę.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka